Peep Show

175 posts, 9 pages, 64,016 views

djputte

Posts: 578

#81 • • djputte Techmu

Sensuurikalastaja, 21.2.2008 19:14:
Tuohon "reittaamis" ideaan tuli itsellä vielä lisäyksenä mieleen että käyttäjä saisi itse määritellä minkä "arvoisia" replyjä haluaa nähdä, jolloin olisi mahdollista lukea kaikki asettamalla arvo esim -5 tai vain asiapitoisemmat viestit asettamalla arvo esim +3.



Joo, ja sitten voisi olla vaikka mahdollisuus valita joitakin käyttäjiä, joiden viestit näytettäisiin aina, miinuspisteistä välittämättä (no en tiedä haluaisiko kukaan näin tehdä, mut jos vaikka jonkun läpät on niin tyhmiä, että suuri yleisö ei niitä halua nähdä, mut itse niille jaksaa nauraa tjms). Säätömahdollisuuksia on paljon :)
sapeli

Posts: 11,768

#82 • • sapeli jokukukamikä?

Epailija, 21.2.2008 15:57:
Älkää kysykö mikseivät moderaattorit tehneet mitään, kysykää miksette itse tehneet.



Tälle tulee täältä suunnalta paljon nyökkäilyä. *joo*

Jos klubbari olisi yhteiskunta (~yhteisö?), olisi moden tehtävä ehkä aika lähellä poliisia. Jos kaikki osaisivat käyttäytyä, ei poliiseja tarvittaisi - eikö se olisikin mukava paikka? Kuten yhteiskunnassakin, on kaikkien parempi olla jos ei tahallaan tallota muiden varpaita tai huudeta korvan juuressa, vaikka täällä se ehkä onkin helppo sulkea pois omasta havaintopiiristään.

Tietenkin siinä on sitten omat ongelmansa että missä menee raja mitä saa sanoa ja tehdä, mutta mun mielestä yhä aika hyvä nyrkkisääntö on tehdä muille niinkuin haluaisi itselleen tehtävän, ja välttää tekemästä muille mistä itse ei pitäisi. Sillä pääsee pitkälle, eikä paljosta tarvi luopua.

*piis*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Mark

Posts: 7,311

#83 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

ezzy, 21.2.2008 17:39:
Koska usein ihmiset ovat vitun tyhmiä ja niiden tarvitsee kuulla se.



Ai vittuilemallako ne viisastuvat? Ja kuka päättää et ihminen on tyhmä? Mitä jos sä oot mun mielestä tyhmä, saanko mä siis mennä henkilökohtaisuuksiin ja aukoo päätäni sulle viikon ihan vaa siks et sun sigus ei miellytä tai et pidin sun replyäs idioottimaisena?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Peppi

Posts: 397

#84 • • Peppi Pepe The Journalist
Kaikkia postauksia lukematta täytyy kommentoida, et onhan toi läpän-/loanheitto lisääntynyt tällä saitilla aika roimasti viime aikoina - tiedä sitten miksi. Mua *piip*uttaa, että jonkun random-kirjoittelun sisältöä joutuu selittelemään kaiken maailman lähdeviitteillä ja jengiä dissataan aivan avoimesti niin topikeissa kuin kuvakommenteissakin. S-boksista puhumattakaan.

Ei paljon huvita ottaa osaa ihan mielenkiintoisiinkaan keskusteluihin, vaan pidättäydyn enemmän "Päivän hjymiö" tai "Mitä kuuntelet just nyt" -tasoisissa aiheissa. Joku tulee kuitenkin aina a) saivartelemaan, b) pätemään tai c) vaatimaan niitä fakin viitteitä.

Ymmärrän, että tarkoitus on keskustella aka vaihtaa ajatuksia, mut typerän pätemisen ja dissaamisen vois jättää veke; eiks kaikki nyt pahimman teini-iän ole jo ohittaneet? Ihme yläastemeininkiä...

Ei mua huvita lukea kymmeniä sivuja parin kolmen tyypin lapsellista kinastelua, jossa pahimmillaan vajotaan kilpagooglettaa termejä ja niiden merkityksiä. Mitä järkeä siinä on? Ja joo, kyl multa huumorintajua löytyy. Välillä on kiva heittää läppää, mut ikävä kyllä kaikkea scheissea täällä ei voi laittaa "läpänheiton" piikkiin.

Ehkä moderaattoreiden lisääminen auttaisi asiaa? Ymmärrän, että harvaa ihmistä huvittaa hengailla täällä koko päivää ja kahlata topikkeja läpi, jos sieltä vaikka löytyisi aihetta lukkoon. *piis*

--
Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony. - Mahatma Gandhi

Apo

Posts: 1,574

#85 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

happosepi, 21.2.2008 19:05:
Joo, esmes Digitodayn ja muutaman muun saitin keskustelupalstoilla käytössä oleva viestien "reittaaminen" olisi IMO ihan toimiva juttu. Pahimmat häröilyt saataisiin ikäänkuin yleisöäänestyksellä piiloon.

esim: http://www.digitoday.fi/data/2008/02/21/Applen+p%E4ivitys+k%E4tki+piiloviestin+vuodelta+1984/20085339/66



Digitodayn toteutus on vähän kökkö. Siinä voi äänestää kikkailemalla useamman kerran, selaustasoa ei voi määrittää ja "kätketyt" viestit ovat vähän liian isosti näkyvillä.

Digg.com:sta löytyy vähän parempi käyttöliittymä: http://digg.com/television/Hidden_Scene_in_the_Simpson_s_Intro_Made_into_a_Panorama
Viltsu

Posts: 2,010

#86 • • Viltsu noname

-Fuzzy-, 21.2.2008 16:02:
---
bates, 21.2.2008 15:56:


---


Samahan se on noissa reaalimaailman bileissäkin, ainakin palautetopikkien mukaan.

Vitutuksen aihe kun monesti tuntuu olevan turistien & kääliöiden & tavisten (mitä nää nyt sit ikinä tarkoittaakaan) ilmestyminen bileisiin pilaamaan se true bilettäjien ja hardcore skeneläisten jossain astraalileveleillä oleva yhtenäisyyden tunne ja plurahtelu.

Ja tulivat vielä prkl ihan farkuissa ja tavallisessa t-paidassa. Ettäs julkeavatkin.

---

Khyllä! Juuri tätä ajoinkin takaa. Näin on kaikkialla. Siksi sanoinkin, että jokainen on _jossain_(missä vaan), ensimmäistä kertaa.



Tähän on pakko kommentoida, joku taannoin kiteytti tuon turisti-termin niin miten sen itse ymmärrän:

Tyyppi x bileissä, skeptisenä, vieden sinne omaa juttuaan, käyttäytyminen kivikaudelta == TURISTI

Tyyppi y bileissä, mieli avoinna == EI TODELLAKAAN TURISTI

..ei mitään tekemistä sen kanssa onko bileet ekat vai viidennet, eikä todellakaan mitään tekemistä sillä miltä näyttää / mitä on päällä, ja vielä.. imo on turha puhua turisteista yökerhobileiden suhteen...

..about P.L.U.R.
BILEISSÄ mitkä itselle alusta asti on edustaneet hauskan pitoa, arkielämästä täydellistä irtiottoa, tuo on etiketti mistä parhaiden bileiden tunnelma muodostuu. Kyllä muistot hyvistä bileistä todellakin tuohon mantraan uppoaa.. turha siitä mitään arkielämän agendaa on vääntää.

http://en.wikipedia.org/wiki/PLUR
According to legend, the term PLUR was coined by the DJ Frankie Bones in response to a fight that broke out while he was mixing and he stopped the show to say, "If you don't start showing some peace, love, and unity, I'll break your fucking faces." However it wasn't until later on, in discussions of the speech on the usenet newsgroup alt.rave, that "Respect" was added to the Peace, Love and Unity to create the now ubiquitous acronym P.L.U.R.




eli:
P.L.U.R. or I'll break your fucking faces ;D


+ legendaarinen hyperreal url <3
http://hyperreal.org/raves/spirit/plur.html
...
..
.
Aiheesta vielä:
Pointsit Tontsikselle ehkä aiheellisimmasta postauksesta aikoihin.
Menkää aikuiset ihmiset itseenne ja miettikää minkälaisen kuvan haluatte itsestänne antaa.
Mikä antaa oikeutuksen loukata toista foorumeilla tavalla mitä ei kasvotusten ikinä tulisi tuntemattomalle tehneeksi. Turha puhua mistään Internet poliiseista, kyllä toisten huomioonottaminen myös webissä pitäisi tulla ihan luonnostaan. Jos on huono olla, purkakaa se muualla plz...



insert: "Too much Internet.jpg" here

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Apo

Posts: 1,574

#87 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Peppi, 21.2.2008 19:49:
Ehkä moderaattoreiden lisääminen auttaisi asiaa? Ymmärrän, että harvaa ihmistä huvittaa hengailla täällä koko päivää ja kahlata topikkeja läpi, jos sieltä vaikka löytyisi aihetta lukkoon. *piis*



Moderaattorien määrän lisäys ei auta jos työkaluina on nykyiset eli huomautus ja keskustelun lukkoonlyönti. Huomautus vaatii panostusta (tilanteen analysointi, huomautuksen kirjoittaminen + jälkilöylyt), keskustelun lukkoonlyöminen ei toimi jos keskustelu on muuten hyvä -> rangaistus ei kohdistu häiriköijään vaan muihin keskustelijoihin.
Peppi

Posts: 397

#88 • • Peppi Pepe The Journalist

Apo, 21.2.2008 19:55:
---
Peppi, 21.2.2008 19:49:
-klipsis-
---
Moderaattorien määrän lisäys ei auta jos työkaluina on nykyiset eli huomautus ja keskustelun lukkoonlyönti. Huomautus vaatii panostusta (tilanteen analysointi, huomautuksen kirjoittaminen + jälkilöylyt), keskustelun lukkoonlyöminen ei toimi jos keskustelu on muuten hyvä -> rangaistus ei kohdistu häiriköijään vaan muihin keskustelijoihin.


Joo, ymmärrän sun pointin. Aika voimattomia taitaa sitten saitin ylläpitäjät olla nykyisellään...?

--
Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony. - Mahatma Gandhi

Apo

Posts: 1,574

#89 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Peppi, 21.2.2008 19:59:
Joo, ymmärrän sun pointin. Aika voimattomia taitaa sitten saitin ylläpitäjät olla nykyisellään...?



Ei ne voimattomia ole, mutta tilanne on vaan hieman hankala niin kuin kaikki mihin liittyy ihmisten väliset suhteet & vuorovaikutukset.
happosepi

Posts: 1,070

#91 • • happosepi

Neko, 21.2.2008 20:22:
---
Apo, 21.2.2008 19:49:
Digitodayn toteutus on vähän kökkö. Siinä voi äänestää kikkailemalla useamman kerran

---

Todellakin, se on lähinnä vitsi.



Joo, oikeassa olet.. Mutta suunta on oikea, ja ideana mielestäni hyvä.
ville

Posts: 3,780

#92 • • ville olen oikeasti ujo
Tänne tarvitaan

ban

ban

ban

ban

ban

Asiallisia topiceja ei juuri synny, koska ketään ei kiinnosta kirjoittaa ketjuun, jossa pääosa viesteistä on järjetöntä henkilökohtaisuuksiin menevää päänaukomista. Ja koska jengi on tottunut siihen, että täällä voi sanoa suoraan: "vittu sä olet ruma, tyhmä, saamaton, laiska, köyhä, tyylitön ja yleisesti ottaen helvetin urpo", ei paljoa voi forumilta odottaa.

Suoraan sanottuna ihmetyttää miten pitkälle linja on voinut tällä mennä. Hyvin harvassa paikassa voi solvata niin pahasti kun täällä ja jengi vaan taputtaa selkäään ja heittää lisää löylyä.

Jos ihan rehellisiä ollaan, about ainoa syy miksi täällä itse käyn, on fiksu ryhmäviestiominaisuus ja tulevien tapahtumien infot. Potentiaalia olisi paljon muuhunkin, toivottavasti se saadaan joskus (taas) käyttöön.
Lyylikki

Posts: 2,975

#93 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

ville, 21.2.2008 20:58:
Tänne tarvitaan

ban

ban

ban

ban

ban

Asiallisia topiceja ei juuri synny, koska ketään ei kiinnosta kirjoittaa ketjuun, jossa pääosa viesteistä on järjetöntä henkilökohtaisuuksiin menevää päänaukomista. Ja koska jengi on tottunut siihen, että täällä voi sanoa suoraan: "vittu sä olet ruma, tyhmä, saamaton, laiska, köyhä, tyylitön ja yleisesti ottaen helvetin urpo", ei paljoa voi forumilta odottaa.

Suoraan sanottuna ihmetyttää miten pitkälle linja on voinut tällä mennä. Hyvin harvassa paikassa voi solvata niin pahasti kun täällä ja jengi vaan taputtaa selkäään ja heittää lisää löylyä.

Jos ihan rehellisiä ollaan, about ainoa syy miksi täällä itse käyn, on fiksu ryhmäviestiominaisuus ja tulevien tapahtumien infot. Potentiaalia olisi paljon muuhunkin, toivottavasti se saadaan joskus (taas) käyttöön.



Täysin samaa mieltä.

En tiedä mikä on klubituksen politiikka bannata keskustelijoita, mutta voisi sillä joitakuita hieman ainakin uhkailla.
ville

Posts: 3,780

#94 • • ville olen oikeasti ujo

Lyylikki, 21.2.2008 21:10:
En tiedä mikä on klubituksen politiikka bannata keskustelijoita, mutta voisi sillä joitakuita hieman ainakin uhkailla.



Tekniikka ei taida taipua.... toivottavasti taipuu tulevaisuudessa
blender

Posts: 2,552

#95 • • blender Arcade | KAIKU

Individual, 21.2.2008 17:15:
---
Progress, 21.2.2008 17:14:
Siellä ei ainakaa väännetä tikusta asiaa tai ainakaa sillä tikulla kaiveta persettä. *nauru*

---

Niin. Enää. Nyt siellä ei taida olla oikein mitään mistä vääntää, ku kaikki osiot on ihan kuolleita.



kuolleet osiot on kyl mun mielestä vähintäänki samalla viivalla kun paskan jauhanta..
epicuros

Posts: 7,734

#96 • • epicuros

ville, 21.2.2008 20:58:
Jos ihan rehellisiä ollaan, about ainoa syy miksi täällä itse käyn, on fiksu ryhmäviestiominaisuus ja tulevien tapahtumien infot. Potentiaalia olisi paljon muuhunkin, toivottavasti se saadaan joskus (taas) käyttöön.



Samoin.

Mutta toisaalta onhan se sivustakatsojalle viihdettä / draamaa tylsinä hetkinä, kun esim. joku ennakkoluuloinen, itseään kypsäksi kehuva kyyninen / katkera / kade / kapeakatseinen / ko.asiantuntemusta ja -ymmärrystä vailla oleva tekee itsestänsä täyden pellen. Näin objektiivisessa mielessä. Ja ne henkilökohtaisuudet, mitä täällä on lauottu toisia, lähes tuntemattomia kohtaan, todistaa vain sen, kuinka ala-asteen tasolle sitä voi aikuinenkin jäädä tai väliaikaisesti tripata. Ei siinä mitään, ihmisiä tässä vain ollaan. Tais Ezzy jo mainita jotain internetin toimivuudesta mistä olen aika pitkälti samaa mieltä. Kyllä se välinpitämättömyys tuntemattomien herjauksia kohtaan on taitavammin hoidettu siel "tokalla tasolla" joten nyypät ja heikot:

"Varokaa, mihin astutte!" :D

So gone
Sitten tää tapaus arx, a, aeris.. millä nyt ikinä sitä ilmestystä kutsutaankaan. Mä kyllä ymmärrän, et jos mimmifrendi jättää, ni siitä katkeroituu. Mäkin oon tullut jätetyksi ja kyllähän sitä tuli syyllistyttyä kohtuu levottomiin puheisiin. Mutta että sellaset reilu vuosi puolitoista myöhemmin jätkä jaksaa joka välissä heittää niin helvetin katkeraa läppää klubbarissakin. Huh huh. Eiks toi mene jo vähän ongelman puolelle? Kantsisko sun yrittää päästä jo yli siitä pikku hiljaa? Toi on huolestuttavaa. Enkä minäkään ole kaikkien eksieni kanssa kovin hyvissä puheväleissä, mutta ei saatana, ei mulla ole pienintäkään syytä ryhtyä heittämään noin järjetöntä määrää paskaa niiden naamalle, mitä oot harrastanut jo pelkästään täällä Klubituksessa! Taas on mun käsityskyky ylitetty.

Mulla ei ollut mitään sua vastaan vaikka sä ootkin mun mimmifrendin kanssa seurustellut. Ehkä joku voi lisätä tohon halutessaan, että mä en pidä toisen eksiä minään uhkakuvana enkä mä niitä vihaa millään muotoa. Aika objektiivisesti on elämän aikana tullut kaikki jutut mimmifrendien eksistäkin kuunneltua. Sehän on aina vain yhden ihmisen näkemys.
Mutta sitten sä otit tehtäväkses muakin alkaa dissaamaan. Mitä pahaa mä sulle olin tehnyt? En mä sun naistas ole vienyt, enkä mä ole sua ikinä edes nähnyt! Ei siinä mitään, mä kyl nielin hymähdellen sun onnettomat provos, mutta sit kun aloit tiedottamaan jotain MUN ja erään toisen kahdenvälisiä asioita koko saatanan internetille, ni todella palo käämit sun kanssas. Ottaisit omista kommenteistas vinkkiä:

---
[00:03] a: en kyl pyrkyrihutsuja haluakaan tuntea, etten mielestäni ole mitään menettänyt
[00:04] a: päinvastoin elämänlaatu on parantunu päivä päivältä sen jälkeen kun sä et enää ole ollut ilmaani pilaamassa :)
---


Ai niin, mut ethän sä niistä voi ottaa onkees, kun tiedät itsekin, ettei sun puheissa ole perää:

---
[00:16] a: ja kuten tiedät niin mä en ole mikään selän takana paskaa jauhava luuseri, jos oon päättäny jotain sanon sen avoimesti ja kiertelemättä :)
---


Joo, se on 'nähty'. Esim. eilen ircissä:

---
[22:58] <aeris_> mun kyl täytyy sanoo et monenlaiset suunnittelijat esim. ei oikeestaan oo taiteilijoita vaan matemaatikkoja
[22:58] <aeris_> matemaatikon tunnistaa mm. siitä et siltä puuttuu huumorintaju
[23:11] <aeris_> mikäköhän winekausi ***llaki kyl taas on
---

Tämä siis seläntakana. Vittu, meil on silmät joka puolella :D Et sä oo tajunnut?

Eikä toi ole edes pelkkää paskan jauhantaa vaan toi on kiihottamista jo.


---
[23:11] <Lyra> puolukkakausi
[23:12] <aeris_> lyra yhh, ois ikävää olla naisen kaa joka on puolukat 24/7
---



..ja sanomaboksista viime yönä:


---
[00:33] a: koen muutenkin vaikeeks väitellä tai edes keskustella koherentisti sellasen ihmisen kanssa, joka on valmis valehtelee patologisesti jos se vaan ajaa sen omia tarkotusperiä.
---


Mene nyt itsees jo, oikeesti.


---
[00:37] a: sanoo nainen joka alko imailee mun tuttavaani samaan aikaan ku oltiin yhdessä, ja sen jälkeen vittuili ko. jätkän kanssa mun noren takana paremman osaa kesää ja syksyä :)
[00:37] a: eli menen ihan mielelläni, mun sädekehä on verrattain kirkas :)
---


Mustako sä puhut? Voi Jeesus. Mä en ole ollut sulle tosiaan ikinä mikään tuttava. Mä en ole sua ikinä edes nähnyt. Missä vitun harhoissa sä elät? :O Enhän mä ollut edes koko maassa silloin, kun tää "imailu" on tapahtunut. Kuinka paljon sun on pakko vielä valehdella omia tarkoitusperiä ajaakses?


---
[00:44] a: joo oma moka et menin sanoo et tontsis on ihan kiva ja ota siihen vaan yhteyttä. mä olen liian sinisilmänen sossu pyrkyrihutsuille :) ja tää sana tulee kyl ennen pitkää esiin joka ikisessä keskustelussa jos alat riitaa haastamaan.
---


Luuletko sä, että meidän suhde alko tosta? Pakko kyl korjata, että ei se alkanut. Eikä muhun kyl kukaan ottanut yhteyttä, wtf? Ja vaikka kuinka paljon haluut mua siitä syytellä, että "kaveri" vei sun naisen, niin sisäistä nyt mies itselles, että mä en ole edes tiennyt kenen kanssa sä olet seurustellut ja milloinkin, koska sä olet sitä tietoa pantannut. Ja JOS mä olisin sun frendis, niin eiks mun pitäis tietää kenen kanssa sä seurustelet? Luulis ainakin. Mut vittu ku en ole sun frendis ikinä ollutkaan. Sorry vaan. Mä en liity mitenkään sun eroos. Usko nyt ja sisäistä se. Ehkä tää autto pääsemään yli? Toivotaan.



^qft? ;)

--
Valid criticism does you a favor.

Tarsu

Posts: 2,449

#97 • • Tarsu
tällästä tää si nykyään on

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Claquesous

Posts: 3,206

#98 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Tarsu, 21.2.2008 22:08:
tällästä tää si nykyään on



Nostalgiasta tikulla silmään!

Kuka haluaa elää menneisyydessä?

--
32. of December

Tarsu

Posts: 2,449

#99 • • Tarsu

Claquesous, Nostalgiasta tikulla silmään!

Kuka haluaa elää menneisyydessä?



MINÄ!

bileissä hyvää musaa ja foorumina plattari <3

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Juhgu

Posts: 7,921

#100 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Putte, 21.2.2008 17:47:
Idiootteja ei tarvitse taputella päähän, mutta uusille käyttäjille pitäisi antaa edes mahdollisuus. Yritetään ensin neuvoa, mutta jos vaan on niin tyhmä, ettei tajua, niin "samat tyypit" vittuilkoot sitten kaverin pihalle.


Eiks nykyisin tehdä juuri näin? [pieni](En ota kantaa siihen onko se hyvä vai huono juttu)[/pieni]

Odotan sitä päivää, kun Internetissä tulee vastaan 30 sivuinen vääntö kahden henkilön välillä, joista toinen lopuksi kirjoittaa: "Olin väärässä. Hyvien perustelujesi johdosta olen valmis muuttamaan mielipidettäni."


Joo, minäkin edelleen odotan lottovoittoa vaikken ole ikinä edes jättänyt kuponkia.



Peppi, 21.2.2008 19:49:
Mua *piip*uttaa, että jonkun random-kirjoittelun sisältöä joutuu selittelemään kaiken maailman lähdeviitteillä


Ei kukaan vaadi lähdeviitteitä jos muuten vaan juttelet, postaat omia mielipiteitäsi tai kerrot mututietoa ja mainitset sen olevan mututietoa. Lähdeviitteitä kysellään yleensä silloin, kun joku vetää "tutkimus"-kortteja hihoistaan ("tutkimusten mukaan jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa") tai esittää faktoina omia mielipiteitään tai "tietoaan" joka ei pohjaudu mihinkään. (Joka on muuten varsin typerää myös irlissä). Jos sinulta kysellään lähdeviitteitä ihan jatkuvasti, niin vika voi olla paskamaisen mulkeroforumin lisäksi ehkä osittain myös omassa keskustelutyylissä.


Ei paljon huvita ottaa osaa ihan mielenkiintoisiinkaan keskusteluihin, vaan pidättäydyn enemmän "Päivän hjymiö" tai "Mitä kuuntelet just nyt" -tasoisissa aiheissa.


Kukin tyylillään. Mä en puolestani jaksa ymmärtää, ketä tuollaisten aiheiden lukeminen kiinnostaa. Lukeeko niitä edes kukaan, vai onko yleensä tapana vain möläyttää sinne aihetta lukematta omat 2 senttiänsä ja siirtyä seuraavaan? Veikkaan jälkimmäistä (tosi hedelmällistä keskustelua). Olen joskus yrittänyt testatakin teoriaa kirjoittamalla em. kaltaisiin aiheisiin jotain mahdollisimman provosoivaa. Kukaan ei vastannut, yhyy :(


Ehkä moderaattoreiden lisääminen auttaisi asiaa?


Moderaattoreita on useita, ja tuskin on sellaista päivää etteikö joku niistä olisi online. Ongelmana on vaan se, että henkilöt jotka kokevat suurta henkistä hätää jossain ketjussa tapahtuvasta epäkohdasta, eivät kuitenkaan viitsi vaivautua ilmoittamaan siitä moderaattorille. Mode ei huomaa, epäkohta jatkuu, ja sit voidaan taas valittaa kuinka maailma ja etenkin klubitus on niin epäoikeudenmukainen paikka :)

---

Ja mitä tuohon huoleen PLURin katoamisesta tulee, niin kyseessä lienee enemmän Internetin kuin tosielämän ongelma? Toivottavasti? Itse en ole viimeaikoina ehtinyt käydä bileissä juuri lainkaan, mutta silloin harvoin kun olen ehtinyt, niin yhtä hyvin ja huonosti ihmiset käyttäytyivät kuin aina ennenkin.
Teoria: Minusta laittomia päihteitä ei kehdata enää käyttää ihan yhtä avoimesti kuin joskus (mutua!!1 oisko lähdeviitteitä?!), joten ehkä sen myötä ihmiset eivät enää kehtaa samalla lailla rakastaa toisiaan avoimesti :D Ei voi halailla tuntemattomia kun ihmiset paheksuu ja portsari heittää kadulle. Yyy!

Enivei, netissäkin tuo anti-plur taitaa olla sitä, että kun joku käyttäytyy kuin aasi, niin ei sille sit jakseta plurahdella takaisinkaan. Homman pitää toimia molempiin suuntiin, että olis jeejee ja ihku ja sydän ja plut ja Jeesus ja MDMA ja vähänxootteihaniikaikkihei

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)