Kotkalaisten asiallisen keskustelun luukku

259 posts, 13 pages, 86,327 views

*jen*

Posts: 112

#221 • • *jen*
hei tänne mun kyssärini sopii mainiosti!

oon tulossa työharjotteluun Kotkaan 6 vkoks ens ma alkaen ja ois kiva saada infoo bileistä. Klubbarin kalenterista kun ei oo löytyny mitään bibiksii sielläpäin tolle aikavälille.

Eli kertokaas ekaa kertaa sinne saapuvalle kivoja bileitä!
T-Justice

Posts: 892

#222 • • T-Justice

*jen*, 12.4.2007 00:22:

oon tulossa työharjotteluun Kotkaan 6 vkoks ens ma alkaen ja ois kiva saada infoo bileistä. Klubbarin kalenterista kun ei oo löytyny mitään bibiksii sielläpäin tolle aikavälille.

Eli kertokaas ekaa kertaa sinne saapuvalle kivoja bileitä!



Tervetuloa! *iloinen*
Valitettavasti kotkassa ei ole bileitä tuolla aikavälillä.
Dementation

Posts: 2,892

#223 • • Dementation wednesday?
Mutta seurahuoneella on aina bileet kun siellä vaan on oikeat DJt paikalla *vink*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Sallakat

Posts: 2,220

#224 • • Sallakat jungle, baby !
olen käynyt vanhempien moikkausreissuilla ehkä 3 kertaa seurahuoneen bebosissa. Oon aina ollu niin päissäni ettei mitään rajaa. Mutta ei huolta, bebob on aina niiiiiin täynnä, ettei siellä pystyis ees kaatuilemaan koska aina on kylki kyljessä kiinni jengiä tungokseen asti *poks* *justjoo*
Mark

Posts: 7,311

#225 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

coolcat82, 11.4.2007 23:25:
Pointti oli vaan, että kaivakaa se nenä pois sieltä perseestä ja hankkikaa elämä.. hyvin yksinkertaista.



Oliks tää nyt suunnattu Kotkalaisille vai ei-Kotkalaisille? Koska itse ainakin luen julkiselle foorumille kirjoitettuja threadeja tasan nii paljon ku huvittaa :) Pus ja plur, Kotka on varmasti rok paikka mutta muutamat ihmiset siellä saa hymyn väkisinki tän jälkeen huulille *iloinen*

PS. Jos moderaattorit on sitä mieltä et tähän luukkuun saa replytä vaan Kotkalaiset, ei varmaan tartte enää kommentoida, siihen saakka lienee sallittua ilmaista oma huvittuneisuutensa...?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Juhgu

Posts: 7,921

#226 • • Juhgu Virnistelijä
Kotkalaisten mikä?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Jone

Posts: 8,258

#227 • • Jone Archibald Haddock
kotka.jpg
Avatar
#228 • • *Mirri* Guest
*nauru*
Sallakat

Posts: 2,220

#229 • • Sallakat jungle, baby !

Jone, 12.4.2007 10:30:
-kotkaväsäys-



mä kieltämättä odotin jotain hieman parempaa sulta mutt tää sopii juttujen ajoittaiseen tasoon nähden tosi hyvin tänne. *piis*
Sallakat

Posts: 2,220

#230 • • Sallakat jungle, baby !

Mark, 12.4.2007 10:14:
---
coolcat82, 11.4.2007 23:25:
Pointti oli vaan, että kaivakaa se nenä pois sieltä perseestä ja hankkikaa elämä.. hyvin yksinkertaista.

---


Oliks tää nyt suunnattu Kotkalaisille vai ei-Kotkalaisille? Koska itse ainakin luen julkiselle foorumille kirjoitettuja threadeja tasan nii paljon ku huvittaa :) Pus ja plur, Kotka on varmasti rok paikka mutta muutamat ihmiset siellä saa hymyn väkisinki tän jälkeen huulille *iloinen*

PS. Jos moderaattorit on sitä mieltä et tähän luukkuun saa replytä vaan Kotkalaiset, ei varmaan tartte enää kommentoida, siihen saakka lienee sallittua ilmaista oma huvittuneisuutensa...?

-M



itse kotkassa asuneena voin kyllä olla suhteellisen varma että tuo kommentti oli tarkoitettu kaikella sydämellä kaikille kotkalaisille *nauru* *joo*
Jone

Posts: 8,258

#231 • • Jone Archibald Haddock

Sallakat, 12.4.2007 10:41:
mä kieltämättä odotin jotain hieman parempaa sulta mutt tää sopii juttujen ajoittaiseen tasoon nähden tosi hyvin tänne. *piis*



Toi on Photarissa noin kahden minuutin tuotos. Jos oikeasti tekisin tosta paitaprintin, niin se kestäis muutaman tunnin ja siihen tarviin sit kyllä jo parikymmentä esitilausta et viitsin. *vink*
Anselmi

Posts: 2,578

#233 • • Anselmi And sell me
Melkoinen topick*whaat* Itse kotkassa vuoden asuneena voin kertoa oman näkemyksen paikasta:

+Sapokan luonnonpuisto, muutenkin kaunista luontoa. Sekä meren läheisyys ja sen näkyminen kaupungin kulttuurissa.

- Kaikki muu

Vietin siis siellä ensimmäisen opiskeluvuoden ja jos en olisi saanut siirtoa sieltä pois, olisin lopettanut koulun kesken. Paikalla ei ollut pitkien etäisyyksien lisäksi juuri mitään tarjottavaa itselleni plus että sielä oli omituisin menttaliteetti mihin koko Suomessa olen törmännyt. En siis suosittele kenellekkään ja siksi ei myöskään tämä topickin jutut tule hirveänä yllätyksenä*nauru*

--
sen pituinen se

-Kerttu-

Posts: 4,542

#234 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Anselmi, 12.4.2007 11:00:
Itse kotkassa vuoden asuneena



Säkin asunut Kotkassa..*ding*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Sallakat

Posts: 2,220

#235 • • Edited Sallakat jungle, baby !

Anselmi, 12.4.2007 11:00:
Melkoinen topick*whaat* Itse kotkassa vuoden asuneena voin kertoa oman näkemyksen paikasta:

+Sapokan luonnonpuisto, muutenkin kaunista luontoa. Sekä meren läheisyys ja sen näkyminen kaupungin kulttuurissa.



totta. siihen on uponnut miljoonia ja miljoonia markkoja aikoinaan ja onhan se pirun kaunis. Jopa taiteellinen.


sielä oli omituisin menttaliteetti mihin koko Suomessa olen törmännyt.



kotkalaista autoilumentaliteettia: kaksikaistaisella moottoritiellä toinen auto lähtee vasemman puoleiselta kaistalta ohi oikean puoleisen kaistan autoa. Oikean puoleisen kaistan auto alkaa kiihdyttämään vauhtiaan samanaikaisesti tehden ohittavan auton ohituksesta vittumaista ellei jopa mahdotonta *nauru*

ja onhan noita muitakin pikkujuttuja.

edit: toinen oikea ja toinen vasen korjailua... *justjoo*
T-Justice

Posts: 892

#236 • • T-Justice

Anselmi,
Vietin siis siellä ensimmäisen opiskeluvuoden ja jos en olisi saanut siirtoa sieltä pois, olisin lopettanut koulun kesken. Paikalla ei ollut pitkien etäisyyksien lisäksi juuri mitään tarjottavaa itselleni plus että sielä oli omituisin menttaliteetti mihin koko Suomessa olen törmännyt. En siis suosittele kenellekkään ja siksi ei myöskään tämä topickin jutut tule hirveänä yllätyksenä*nauru*



no voi hellanlettas ja nunnunnuu! onneks päästii sustakin *nauru*
Holle

Posts: 793

#237 • • Edited Holle Beach X Member

Dementation, 11.4.2007 22:55:
---
Holle, 11.4.2007 09:58:
Koska nythän on käynyt kaikille aivan selväksi, että Kotkassa ei jengi tule bileisiin kamanvedon ja huonon äänen takia.



Ja tuo "vaan narkkarit käy bileissä" - juttu on tavisten keskuudessa vallitseva uskomus, joka syystä tai toisesta on kotkassa todella vahva... Syytä en tiedä, enkä nyt lähde arvailemaan, mutta varmasti se rajoittaa turistien määrää bileissä ja turisteista niitä bilettäjiä kasvaa...

Eli ei, tota mielikuvaa ei ole luotu viikossa, kuukaudessa tai vuodessa, eikä sitä siinä ajassa poisteta, mutta myöskään siitä puhumisen ei pitäisi herättää vastalauseiden myrskyä, vaan mieluummin asiallista keskustelua siitä, miten kotkan bileskenen mainetta voisi puhdistaa tai parantaa, jolloin pikkuhiljaa se väkimäärä voisi kasvaa yli ton 150 ihmisen...
Kuulostaisiko sellainen ilmiö hyvältä?

Vai uskotko että se on mahdotonta?

*piis*

Uskomusta ei ainakaan poista se, että tietyt ihmiset nillittävät täällä tosta samasta asiasta... ei viikon, eikä kuukauden, tai vuoden...vaan jatkuvasti Kotkan bileiden yhteydessä. Itselläni on tapana ohjata uudet naamat hankkimaan tietoa bileistä tänne foorumille ja on heidän oma asiansa, kyselevätkö he kuka mistäkin asioista. Heille ei tarvitse antaa täältä "oikeita näkemyksiä" bilettäjistä (lue. yleistyksiä).

Turistit ovat ne, jotka aiheuttavat bileissä eniten häiriöitä...ja kyllä KÄNNISSÄ! Kun keskustelee henkilökunnan kanssa baareissa, joissa bileitä on järjestetty, pitävät he biletysporukkaa asiallisesti käyttäytyvänä porukkana. Nuoriso on se josta uusia bilettäjiä kasvaa, kunhan saavuttavat ravintolaiän.

Ja en...en usko, että tuo väkimäärä Kotkan bileissä tuosta hirveästi nousee, ellei bileitä aleta järjestämään jossain ravintolassa, jossa on jo valmis asiakaspohja, joka tulee paikkaan on siellä bileet tai ei.

ja space vaan kaikille juu
Dementation

Posts: 2,892

#238 • • Dementation wednesday?

Holle, 12.4.2007 12:24:
Uskomusta ei ainakaan poista se, että tietyt ihmiset nillittävät täällä tosta samasta asiasta... ei viikon, eikä kuukauden, tai vuoden...vaan jatkuvasti Kotkan bileiden yhteydessä.



Jos puhut musta, niin voin myös kertoa että kerron tasapainottavaa viestiä niille taviksille jotka eivät käy konemusiikkibileissä ja eivät käytä klubbaria...

Eli jos/kun joku tulee mulle kertomaan, että kaikki konemusa sanoo TUM TUM TUM ja sitä kuuntelee vain narkkarit, niin minä itse elävänä esimerkkinä voin todistaa että he ovat väärässä ja voin korjata näitä mielikuvia...

Se että puhun tietyistä överi-ihmisistä (eli jotka on enemmän sekaisin siksi että olisivat sekaisin, kuin siksi että he saisivat enemmän irti bileistä) täällä, oli käyttöaineena sitten kyse huumeista, viinasta tai vaikka suklaasta, on puhtaasti siitä syystä tapahtuvaa, että haluan siihen asiaan jo orientoituneiden ymmärtävän, että vaikka se ei ole varsinaisesti paha asia (ne henkilöt ei valistuksen mukaisesti puukota kaikkia vastaantulijoita ja vie vaatteita päältämme myydäkseen saadakseen rahaa), niin ulospäin se näyttää ja kuulostaa pahalta ja SIKSI sitä pitäisi miettiä, koska bileet kaupallistuu tietyissä määrin ellei ne ole UGtä, ja silloin PR:llä on väliä...

Bileiden maine on varmasti suhteessa kävijämäärään ja vaikket sä sitä uskois, niin pelkästään minä toispaikkakuntalainen muuttaja tunnen toista tusinaa konemusiikista pitävää, joista osa käy jopa bileissä, mutta eivät kotkan bileissä niiden maineen takia... Ja näitä on varmasti paljon lisää mun tuntemuspiirin ulkopuolella. Ja jos sä sanot että se maine on vain niiden syytä jotka ei suostu vaikenemaan siitä asiasta ja pyyhkimään sitä maton alle, koska "poissa silmistä on poissa mielestä", niin olen pettynyt...

Ja todellakin taviksia mä olen vuosien mittaan raahannut paljon bileisiin ja tulen raahaamaan jatkossakin, koska silleen bilettäjiä syntyy ihan aikuusten oikeesti eniten... Mutta jostain syystä melkeen aina oon raahannut ne mieluummin supercooleihin kuin kotkan bileisiin... Miksikö? Koska mua pelottaa se mielikuva jonka _OSASTA_ kotkan bileistä olisin saanut jos ne olis olleet mun ekat bileet... Ja ei, tämä ei koske kaikkia bileitä, esimerkiksi jo aiemmin mainitsemani varissaaren bileet olisivat olleet esimerkillinen paikka tuoda taviksia ja seuraaviin luultavasti tuonkin, koska ne bileet näyttivät hyvältä ja olivat viihtyisimmästä päästä... *sydän*

Ensikertalaiselle vain musta, savuinen pikkubaari jossa on liian lujaa soiva musiikki ja liian sekaisin olevia ihmisiä (vaikka vain viinasta ja vaikka olisivat turisteja) ei ole kovin houkutteleva, vaikka se monille vanhoille tosireivaajille olisi täydellinen unelmien täyttymys... Hieman lisää valoa ja väriä ja hallussa pysyvä äänentaso ja savunmäärä olis varmaan kaikille tosireivaajille ihan paskat bileet... Ja jos ovelta käännyttäis 5 tai 10 pahimmassa kunnossa olevaa pois, niin se varmaan sitten jättäis sen nollarajaa hipovan budjetin miinukselle... Vai jättäiskö kuitenkaan?

Mut nää on vaan mun viis senttiä, ei nää oo mitään faktaa tai raamatun tasoista julistusta...
Älköön kukaan näistä pahoittakoon mieltään ja älkää epäilkö yhtään, etten arvoistaisi jokaista joka jaksaa järjestää... Mä heitän vaan asiakkaana ja monien kanssa keskustelleena ajatuksia ilmaan... Ja ihan hyvällä hengellä yritän vaan tarjota ideoita... En tiedä onko mitkään niistä mahdollisia tai tarpeellisia, sen päätätte te...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Tapi

Posts: 1,437

#239 • • Tapi Dreamstate
Q: Missä eläimiinsekaantuja viettää kesäloman?

A: KOTKASSA!