Sovelluskehitysportfolio | Software Development Portfolio

62 posts, 4 pages, 29,388 views

evvk

Posts: 1,918

#41 • • Edited evvk

uana, 23.6.2007 14:52:
---
Mark Hamilton, 23.6.2007 14:31:

toisekseen sää et oo tehnyt yhtään liikevaihtoo oman firman kautta...

---


tottatosiaan. en ole multinationaalifirman CEO kuten sina. painun aina valilla maan alle chillailemaan ja nauttimaan bahaman auringonlaskuista ja sukeltelemaan reeffille niin ei toi organisaation kasvu oo ollu mun juttu. revenueen sen enempaa menematta vaittaisin etta mun referenssit laittaa sun asiakkaita perseeseen anytime :)

ja siina sun tomcatissas on mun auditoimaa koodia


pitaa lahtee hakee pupuille puruja et saa hakin puhtaaks ja sit biitsille niin jatetaan taa tahan. sa voitit.



en mää mikään CEO oo.. no siis tää osuuskunta homma on sellanen että olet kuin toiminimellinen eli periaatteessa CEO taj Tj eli siis kuten ykstyisyrittäjä. Jaa mun esimiehiä on asiakkaiten korkein johto kuten jo sanoin ja homma ei oo mitenkään helpoa saada asiakkaita ovista ja ikkunoista ja tehdä se vielä kannattavasti.


Tässä ote pinkarilta

Koska täällä ei ehkä ymmärretty mikä on homman nim

Jos sun mielestä täällä ei oletusarvoisestikkaan ymmärretä mikä on homman nimi, niin miksi sitä tänne pitää tunkea? Ois nyt tuota voinut edes vähän sanallisestikin avata.

kaupallinen taloushallinta sovellus joka on webbipohjainen niin visuaalisuus on persestä jos siinä on paljon graffaa siis tiedostoja koska se hidastaa ohjelman käytettävyytä.

No mutta Pinkkarista tuskin löytyy kauhean montaa Accenturen tai WM-Datan taloushallintaohjelmistojen ammattilaista (tai pirustako sitä tietää :)). Ehkä joku mureakuha.com olisi oikea osoite tälläisen esittelyyn.
evvk

Posts: 1,918

#42 • • evvk
voisi ehkä lopettaa täällä koska mä en oikeasti edes koita saada täältä asiakkaita tai luule niitä savan vaan hain ihan muuta.

se miksi postailin ehkä epäasiallisesti johtuu siitä että aikaisemmin olen saanut klubarilaisilta epäasiallista viestiä ilman että itse olen syyllistynyt samaan.
evvk

Posts: 1,918

#43 • • Edited evvk

uana, 23.6.2007 14:21:
poistin ton viimeisenkin postauksen koska tiesin etta se menee taas kerran tahan. tehty mika tehty. "om start"




jaaa

uana, 23.6.2007 14:21:
kannattaako alkaa kertomaan mita sa oot lukenut "web 2.0" "hommeleista" ihmisille jotka oikeasti hanskaavat noi asiat. ja tota repoa browsaamalla myos nakevat sun ja sun esimiesten osaamisen tason.



kannattaa jos tyypit väittää jotain mikä on varin tai sinne päin jos ei oo 100% oikeassa. Okei Web 2.0 on myspace, flirck, google yms. mutta se on myös uuden tyypiset www-pohjaiset sovellukset jotka sisältää esim. multimedia kuten C64-emulaatori. Ja muistaakseeni väitit toisin.


uana, 23.6.2007 14:21:
en vaan nae pointtia miksi jaksat markkinoida itseasi taalla, ja muissa forumeissa joissa selkeasti on asiantuntevia ihmisia. just niita tyyppeja jotka istuu poydan toisella puolella kun sa oot tyohaastattelussa. eika taa oikeasti tee kovin hyvaa vaikutusta.



No mä en markinoi täällä sen takia että saisin asiakkaita tms. mulla on ihan eri intrssit.

uana, 23.6.2007 14:21:
en ole tutustunut pintaraapaisua enempaa demi.fi web 2.0 ymparistoon mutta uskoisin etta loydat sielta paremmat markkinat itsellesi. uusia haasteita seka tuoreen asiakaskunnan jonka pain vittua olevat kommentit ovat sinulle hieman paremmin puolustettavissa



Jaa tuo on ala aervoista vittuilua.. ketä vitun asiakkaita muka tuolla on.. jotain yksityis henkilöitä jotka pystyy maksaan kotisivuista ehkä 10 ... asiakkaat on puhelimen pääsä ja yleensä asiakkaitaa saa siten että niille itse soittaa ja koittaa myydä jotain. Kysyntä myynti on taas sitä että mainostetaan esim. TV:ssä tai tehdään internet mainontaa.

uana, 23.6.2007 14:21:
tama ei oikeasti ole ala-arvoista vittuilua vaikka varmasti koet sen siten. mutta jos kukaan ikina ehdottaa minun tai kenenkaan frendini projektiin sua niin helvetti jaatyy ennenkuin sa tuut saataa sinne yhtaan mitaan.



ompas jos alat puhua demi.fistä ja ene tarkoitanut sinua vaan nitä jotka on postannut minun kommenteishin kehari kuvia.

toisekseen jos alat arvostella mun esimiehiä SVN:n perustella joka ojn julkinen niin se paljastaa että et ehkä ole kovin ammatimainen koska yleensä esimiehet ei tiedä paljoakaan tekniikasta ja koodamisesta joten ne ei osaa arvioida ks. asiaa koodin perusteella. Toisekseen koodarit arvioi mun tekemiset ja sitä kautta olen sanut asiakkaita kun olen tehnyt puhelin myyntiä ja mun puhelin myynti on 100 % onnistunutta. koska teen harkitua myyntiä en siis soita jos ei oo varmaa. Ei vaineskaan valehtelin. Jos alkaisin soitteleen firmoihin niin monta puhelua pitäisi tehdä että saa tarvitavan määrän kauppoja.

no kuitenkin oli miten oli niin mulle on soitettu eraäästä Headhunter-firmasta joka asiakkaita on mm. WM-data.. no en saanut paikkaa kun en ollut heidän asiakkaan mielestä tarpeeksi hyvä AJAX-koodari... mutta tämä on vain alkua eli siis joku oli kiinnostunut mutta en vielä ollut tarpeeksi hyvä mutta ehkä tulevaisuudessa ken tietää...

tää mun klubari/pingstate postailu on lähinnä pelkää tyhjänpäiväistää paskaa. Vai väitätkö että asiakakkaita saa postailemalla mainoksi klubarin visualeja ryhmään?
duvin

Posts: 582

#44 • • duvin Jay v/d Veen
Jotenki mä jaksan edelleen provosoitua sun trollailusta täällä, joten eiku popparit esille...

Mark Hamilton, 23.6.2007 22:17:
---
uana, 23.6.2007 14:21:
tama ei oikeasti ole ala-arvoista vittuilua vaikka varmasti koet sen siten. mutta jos kukaan ikina ehdottaa minun tai kenenkaan frendini projektiin sua niin helvetti jaatyy ennenkuin sa tuut saataa sinne yhtaan mitaan.
---
(...)
toisekseen jos alat arvostella mun esimiehiä SVN:n perustella joka ojn julkinen niin se paljastaa että et ehkä ole kovin ammatimainen koska yleensä esimiehet ei tiedä paljoakaan tekniikasta ja koodamisesta joten ne ei osaa arvioida ks. asiaa koodin perusteella.



En tiedä missä laatikossa olet kasvanut, mut mä olen ollut it-alalla koodareiden esimiehenä viimeiset 10 vuotta. Useat alaisistani pitävät minua mentorinaan ja käyn heidän kanssa päivittäin läpi kirjoittamaansa koodia arvioiden ja kommentoiden sitä. Meidän järjestely ei mun mielestä oo mitenkään poikkeuksellinen (ts. olen törmännyt vastaaviin hyvin monissa firmoissa).

Sulla ei oo varaa päivitellä Janin ammattitaitoa :) Ja kukaan muukaan tämän threadin lukija ei varmaan halua sua säätämään heidän projekteihinsa (minä mukaanluettuna). Onneks tää on semmonen saitti, et täällä on reilusti alle puolet kävijöistä it-alalla duunissa :)


no kuitenkin oli miten oli niin mulle on soitettu eraäästä Headhunter-firmasta joka asiakkaita on mm. WM-data.. no en saanut paikkaa kun en ollut heidän asiakkaan mielestä tarpeeksi hyvä AJAX-koodari... mutta tämä on vain alkua eli siis joku oli kiinnostunut mutta en vielä ollut tarpeeksi hyvä mutta ehkä tulevaisuudessa ken tietää...



Onneksi olkoon. It-alalla on onneksi aikaisemminki käyny niin että on luultu itsestään jotain kun eka rekryfirma soittaa :) Ne muuten soittaa aina ku antaa laittaa nimitysuutiset lehteen tms.
gobbe

Posts: 262

#45 • • gobbe skenekuva
Btw. näin sivusta seuranneena; suosittelen korjailemaan tuon työpaikkasi/yrityksesi (teknologiaplaneetta) www-sivuja, sivuilla on kirjoitusvirheitä joten ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa ko. putkan toiminnasta ;)

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

evvk

Posts: 1,918

#46 • • Edited evvk

duvin
Jotenki mä jaksan edelleen provosoitua sun trollailusta täällä, joten eiku popparit esille...



hms...

duvin
En tiedä missä laatikossa olet kasvanut, mut mä olen ollut it-alalla koodareiden esimiehenä viimeiset 10 vuotta. Useat alaisistani pitävät minua mentorinaan ja käyn heidän kanssa päivittäin läpi kirjoittamaansa koodia arvioiden ja kommentoiden sitä. Meidän järjestely ei mun mielestä oo mitenkään poikkeuksellinen (ts. olen törmännyt vastaaviin hyvin monissa firmoissa).



Pienissä firmoissa ei ole esimiehiä, jotka olisi aloitaneet koodareina vaan ne on usein kaupallisen alan ekonomeja ja niitä ei kiinnosta teknikkka. Niillä voi olla tietty koodari joka kommentoi rekrytoitavien henkilöden osaamista että otetaanko vai ei. Pelkän TJ:n varassa voidaan rekrytoida osaamatomia. Varmasti isommissa puljuissa on projektipäälliköt jotka aloitti koodarina ja luulis sun tietävän.

duvin
Sulla ei oo varaa päivitellä Janin ammattitaitoa :) Ja kukaan muukaan tämän threadin lukija ei varmaan halua sua säätämään heidän projekteihinsa (minä mukaanluettuna). Onneks tää on semmonen saitti, et täällä on reilusti alle puolet kävijöistä it-alalla duunissa :)



jaa... jotkut haluaa mutta te ette halua siksi kun oon kilpailija. Kyse on vain siitä että katsotte minut kilpailijaksi ja pelkäätte työpaikanne puolesta ja haluatte pelata minut pois. Toisekseen teillä on vain ne oman työpaikan projektit jotka ei mua kiinnosta eikä mitään OS-projekteja joihin voisitte minut ottaa. Joten ette voi minua edes ottaa ks. projekteihin kun en oo teidän firman työntekijä ja ihan turha väittää etten osaa. En vain osaa J2EE:tä, ASP:tä tms. jota teidän työpaikat käyttää. Arvostelijoita on joka lähtööb mutta niitä tekijöitä ei oo joilla on ees joku portfolio netissä. Ehkä en vilä ole tarpeeksi pätevä koodari toimimaan kaikissa projekteissa mutta ehkä tulevaisuudess aja tätä te pelkäätte. Myöskin jokainen painikoot omassa sarjassa. WM-data on iso ytritys ja oma paini sarjansa kun taas joku pieni omansa. Jokin teitä vaan vituttaa kun uskallan esitellä tekemisiäni julkisesti toisin kuin te.

duvin
no kuitenkin oli miten oli niin mulle on soitettu eraäästä Headhunter-firmasta joka asiakkaita on mm. WM-data.. no en saanut paikkaa kun en ollut heidän asiakkaan mielestä tarpeeksi hyvä AJAX-koodari... mutta tämä on vain alkua eli siis joku oli kiinnostunut mutta en vielä ollut tarpeeksi hyvä mutta ehkä tulevaisuudessa ken tietää...


Onneksi olkoon. It-alalla on onneksi aikaisemminki käyny niin että on luultu itsestään jotain kun eka rekryfirma soittaa :) Ne muuten soittaa aina ku antaa laittaa nimitysuutiset lehteen tms.



Ai tarkoittaako toi sitä että luulin jotain? En luulut mitään tai uskonut että just nyt onnistaa. muttaa ei ooo ekakerta kunn jostain firmasta on soitettu. No kuitenkin joillekkin olen ollut kova koodari jaa monesrti tälläisten pikku puljujen kanssa käy niin että 1500 / kk liksaa on liikaa ja ne ottaa sitten jonkun muun. Sitä paitsi toi sun kommenti on kusipäistä muiden sanomisien kääntelyä kuten otetaan elämän tehtäväksi väittää muuta kun olen väittänyt jollekkin valopäille että värjätyä tukka ei voi valkaista. nimitäin joitakin ärsyttää ihan vitusti kun väittää jotain asiaa oli sitten siinä oikeassa tai ei. Ja jästipäille tiedoksi että mulla on paljon kokemusta että kun sen paikan sitten saa niin palkka on neuvoteltu hädin tuskin 11 / h ja oli puhe jostain 8 / h kun ollaan tekemisissä pienten firmojen kanssa.

PS: vedoten aikaisempiin keskusteluhin niin kun kokemukseni kasvaa niin löydän niistä vain enemmä ja enemmän päin persettä väitettyjä asioita että se siitä teidän tietämyksestä. En osoita nyt sormella ketään mutta näin on käynyt.
evvk

Posts: 1,918

#47 • • Edited evvk

gobbe, 23.6.2007 23:25:
Btw. näin sivusta seuranneena; suosittelen korjailemaan tuon työpaikkasi/yrityksesi (teknologiaplaneetta) www-sivuja, sivuilla on kirjoitusvirheitä joten ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa ko. putkan toiminnasta ;)



joo olet oikeeassa.. pitää korjata mutta kun en itse ole mikään kirjoituksen alan ammattilainen. mutta koitan korjata sen minkä pystyn.. tosin olen suunnitellut maksavani ks. asiasta kuten myös sivuston kuvirtuksesta koska graafiikka myös parantaa uskottavuutta. jotkut on kyylä sanonut että tekstien viilailu (siis nykyisen tekstin tason. en tarkoita ihan päin pyllyä kirjoitettuja juttuja) ei auta paljoakaan vaan se millainen visuaalinen vaikutelma tulee sivuista. sivuillani kupikaan ei ole parasta laatua.

se mikä minulle tulee mieleen tästä niin jngi täällä on töissä esim. WM-datalla ja morkaa pienemmässä sarjassa painivaa miestä jolla ei ole käsitystä heidän sarjasta. No tää oli vaan mun mielipide.
Lyra

Posts: 666

#48 • • Lyra
argh :D voi kiesus. voisitko jo nyt rauhoittua kun oikeesti tää riehuminen ei anna ollenkaan hyvää kuvaa susta eikä tää teidän keskustelu kyl etene yhtään mihinkään. kannattaisi oikeasti varoa mitä internetissä menee sanomaan ja millä sävyllä koska ne asiakkaat todellakin voi lukea sun kirjoituksia milloin vain. jopa klubituksessa.

p.s. herranjestas sul on niinq MILJOONA typoo nois sun postauksissas! mitä ihmettä, koodaatsä samalla tyylillä?

p.p.s. opi hieman nöyryyttä.
mikko a

Posts: 253

#49 • • mikko a further
mark hamilton = digital bea(s)t ??
evvk

Posts: 1,918

#51 • • Edited evvk

Lyra, 24.6.2007 01:41:
argh :D voi kiesus. voisitko jo nyt rauhoittua kun oikeesti tää riehuminen ei anna ollenkaan hyvää kuvaa susta eikä tää teidän keskustelu kyl etene yhtään mihinkään. kannattaisi oikeasti varoa mitä internetissä menee sanomaan ja millä sävyllä koska ne asiakkaat todellakin voi lukea sun kirjoituksia milloin vain. jopa klubituksessa.

p.s. herranjestas sul on niinq MILJOONA typoo nois sun postauksissas! mitä ihmettä, koodaatsä samalla tyylillä?

p.p.s. opi hieman nöyryyttä.



mä oon nöyrtynyt tarpeeksi enkä mää riehu.. miten niin. tyypit jotka arvostelee mun osamista on mun kilpailijoita jaa haluaa juuri tättä että nää keskustelut menee tähän.

mitä väliä on sillä onko mulla miljona typoa jossain foorumi keskustelussa... enemmänkin on merkitystä sillä että miten täällä keskusteleen ja mihin sävyyn. myöskin lukijat kyllä huomaa ketä tällä kiusataan tai ei.

kummaa kun puhun et sivut Tomcat palvelimella niin aletaan vihjaileen että olen väittänyt olevani muka joku Tomcat asian tuntija. Mulla on vittuilijoista aika paljon kokemusta ja tälläinen toisen yhden sanomisen korostaminen ja siitä loputomiin muistuttelu on tyypillistä.
gobbe

Posts: 262

#53 • • gobbe skenekuva

joojoo, 23.6.2007 23:44:
se mikä minulle tulee mieleen tästä niin jngi täällä on töissä esim. WM-datalla ja morkaa pienemmässä sarjassa painivaa miestä jolla ei ole käsitystä heidän sarjasta. No tää oli vaan mun mielipide.



No käsittääkseni en itse ottanut kantaa muuhun kuin siihen että kirjoitusvirheet yrityksen sivuilla eivät anna aina ihan parasta kuvaa.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

evvk

Posts: 1,918

#54 • • Edited evvk

gobbe, 24.6.2007 09:20:
---
joojoo, 23.6.2007 23:44:
se mikä minulle tulee mieleen tästä niin jngi täällä on töissä esim. WM-datalla ja morkaa pienemmässä sarjassa painivaa miestä jolla ei ole käsitystä heidän sarjasta. No tää oli vaan mun mielipide.

---


No käsittääkseni en itse ottanut kantaa muuhun kuin siihen että kirjoitusvirheet yrityksen sivuilla eivät anna aina ihan parasta kuvaa.



ei tietenkään anna... eikä ehkä tällänen vastaan tappeleminen ammattilaisten kanssa mutta ei nekään ole väitöksissään aina tällä olleet 100% oikeessa kun puhutaan vaikka jonkun palvelimien eroista.

mää nyt en ole kun PHP/SQL koodari ja osaan tehdä WWW-sivujen toteutusta mutta jos sivuista pitää tulla jotenkin taiteellinen niin todennäköisesti graffat tekee joku muu.

mä en vaan voi muuttua paremmaksi tekstiksi sivuilleni ihan miten vaan ja asian teettäminen on erittäin kallista.
firmani sivut on kuitenkin oikoluettu niin hyvin kuin mahdollista wordillä ja jos siä on vieläkin virheitä niin mulla on ns. wöördi sokeus koska se ei ihan kaikkea oikolue. esim. sana voi olla värässä muodossa ja silti wöördi näyttää että se on muka oikein eikä se näytä lauserakenteiden oikeellisuutta kovin hyvin.

yleensä kilenhuolto ostetaan ammattilaiselta vaikka firman tyypit osaisikin kieliopin ja olen nähnyt kun mainosta tehdään niin sanojen paikkaa vaihdetaan vähintään 10 kertaa eessuntaas ja tekstiä viilataan kuin viimeistä päivää.
evvk

Posts: 1,918

#56 • • evvk

PK, 24.6.2007 11:22:
"Ette vaan ymmärrä!"
http://www.pingstate.nu/linkit/135865



en tiedä miten vakavasti tuo ette vaan ymmärrä pitäisi nyt ottaa koska kyllä pitäisi ymmärtää että kyseessä on SourceForge-projekti jonka tarkoitus on tuottaa pohjaa omien sovellusten tekoon vaikka ei olekaan kuin vain graafikko.

mutta nuo kommentit mitä pingstatella ja täällä on on monesti melko epäasiallista ja sivistymätöntä. nimittäen WTF yms. kommentit ja käytetty kirjoitus tyyli ei kuulu sivistyneeseen julkiseen keskusteluun eikä myöskään kilpailijoiden julkinen tahallinen haukkuminen jos asia ei nyt ihan niin ole että ei ole edes tulevaisuudessa mamiksia päästä vaikka WM-datalle koodiorjaksi.

Jos nyt sanon oman mielipiteen omasta projektista niin se on hyvin vaikeasti hyödynnettävissä taloudellisesti, koska yleensä yritykset eivät osta tuotetta jonka tekeminen aloitetaan vasta tilatessa, koska sen tekeminen kestää ja maksaa paljon. Kannattavampaa voi olla yrittää myydä vaikka sitten jotain valmiin CRM:n pohjalle tehtyä lisäosaa tai tehdä jokin valmistuote joka on niin hyvä että sitä saa myytyä joka on äärimmäisen vaikeaa, koska kilpaileva tuote varmasti on joka on jo tarpeeksi hyvä.

Se miksi ehkä tällaista kommenttia mitä tulee niin en ole avannut keskustelua mitenkään erityisesti tai sitten ne on vaan samanlaisia teki mitä teki. Tietääkseni Pingstaten väestä suurin osa on graafikkoja ja muita visuaalisen design puolen miehiä. Eli enimmäkseen mainostoimisto ihmisiä.

voi olla että näistä on minulle haittaa koska noi keräytyy Googlen ja noin 99 % prosentia sivustojeni kävijöistä tulee Googlesta. Ja niitä on noin 50 – 100 päivässä ollut jo monta kk putkeen.

mutta mä pyydän palautetta ihan vaan tutkimusmielessä.
duvin

Posts: 582

#57 • • duvin Jay v/d Veen

joojoo, 23.6.2007 23:26:
jaa... jotkut haluaa mutta te ette halua siksi kun oon kilpailija. Kyse on vain siitä että katsotte minut kilpailijaksi ja pelkäätte työpaikanne puolesta ja haluatte pelata minut pois.



LOL! Älä huoli, emme kilpaile. Sä et ymmärrä mitään mitä mun duunissa pitää ymmärtää (etkä mitä luultavammin edes mitä meidän firma tekee). Mä en pelkää sua.

Mä olen tyypiltäni sellanen ihminen joka tykkää antaa ihmisille mahdollisuuksia. Mä olen rekrynnyt kymmeniä ihmisiä uusiin töihin kehittymään ja ohjannut heidän kehitystään.

Mä en ole ikinä ennen törmännyt missään sinunlaiseen tyyppiin - joka luulee luettuaan yhden artikkelin hallitsevansa jonkun teknologian, muttei oikeasti edes ymmärrä käyttämiään käsitteitä. Sä hanskaat yhden asian, mitä nykyään alalla vaaditaan: uuden oppiminen. Sun ihan oikeesti kannattais lukea asioita vähän pidemmälle kun nyt, eikä julistautua asiantuntijaksi kokeiltuasi jotain tekniikkaa kerran.

Sit toi sun kritiikin vastaanotto on kans ihan käsittämätöntä. Mitenköhän sä käyttäytyisit code reviewssa? Minä ja Jani ollaan oikeasti ihan leppoisia kavereita (no, ainakin mä - Jania ei oo näkyny vähään aikaan), mut sä saat väitteilläs kyl mun veren kiehumaan.

Mä suosittelisin sulle lämpimästi, ettet enää postais aiheeseen liittyen mitään - ennen ku koko internet lukee sun trollailuja täältä. Yritäs auttaa vaikka jossain OS-projektissa tiimin jäsenenä ja opiskele käytettävää teknologiaa sitä kautta sen sijaan että kehität omia OS-projekteja ja yrität saada niille julkisuutta. Varmasti esim. hehkuttamasi Joomla tarvitsee innokkaita koodareita.

Mä laitan sut myös mun ignoreen. Ihan mun ja sun ja monien muiden mielenterveyden takia. Hyvää loppuelämää!
evvk

Posts: 1,918

#58 • • Edited evvk

duvin, 24.6.2007 12:39:
---
joojoo, 23.6.2007 23:26:
jaa... jotkut haluaa mutta te ette halua siksi kun oon kilpailija. Kyse on vain siitä että katsotte minut kilpailijaksi ja pelkäätte työpaikanne puolesta ja haluatte pelata minut pois.

---

duvin, 24.6.2007 12:39:
LOL! Älä huoli, emme kilpaile. Sä et ymmärrä mitään mitä mun duunissa pitää ymmärtää (etkä mitä luultavammin edes mitä meidän firma tekee). Mä en pelkää sua.



No ette varmaan mutta joskus täällä ei ole ollut ihan asiallisinta palautetta. No en tiedä että kuin VM-data on mikrosoftin partner ja on tehnyt CMS isoille firmoille melko kalliilla mutta se ei varmasti ole VM-datan bisness. Olen vain kuullut näin. En ole nyt ihan varma ootko ks. puljusta.

duvin, 24.6.2007 12:39:
Mä olen tyypiltäni sellanen ihminen joka tykkää antaa ihmisille mahdollisuuksia. Mä olen rekrynnyt kymmeniä ihmisiä uusiin töihin kehittymään ja ohjannut heidän kehitystään.



Niin no mun kaveri oli ohjelmistotestajana Blederillä vaikka se ei osaa edes kodata tai tiedä paljoakaan ohjelmistokehityksestä. Tosin tämä oli työkkärin pakkotyöllistämis kurssi. Itse en voinut hakea koska työharrjoitelussa ja epävarmassa osaaika työssä ei voi olla yhtäaikaa koska tuet menee.

duvin, 24.6.2007 12:39:
Mä en ole ikinä ennen törmännyt missään sinunlaiseen tyyppiin - joka luulee luettuaan yhden artikkelin hallitsevansa jonkun teknologian, muttei oikeasti edes ymmärrä käyttämiään käsitteitä. Sä hanskaat yhden asian, mitä nykyään alalla vaaditaan: uuden oppiminen. Sun ihan oikeesti kannattais lukea asioita vähän pidemmälle kun nyt, eikä julistautua asiantuntijaksi kokeiltuasi jotain tekniikkaa kerran.



jees.. no mä olen opiskellut paljon Windows Server 2003, PHP, MySQL, HTML yms. Linuxista en tiedä muuta kuin miten VMware Image asennetaan Windowsiin ja miten valmispakettia käytetään komentorivillä. Onneksi kuitenkin VMwarella saa myös graafisen Ubuntuun jossa esim PHP asennus on helpompaa.

Se vaan että jos pitäisi saada enemmän kodaushommia pitäisi osata kenties. ASP, J2EE, Ruby jne.. jos noi kaikki opiskelee kunnolla niin sihen menee tuhottomasti aikaa.

PHP/AJAX/MySQL-puolelta löytyy kyllä hommia mutta niitä tekee yleensä pienet 10 hlö firmat ainakin mun käsityksen mukaan ja niillä ei ole varaa palkata vakituista ja monesti ne tekee mun firman kansa sopparin jos saa tietää et mulla sellanen on ja oikeasta työsuhteesta ei ees neuvotella. minulla on silleen hyvä tilanne että kirjanpitäjä on omastatakaa ja perustnut puljun ja tehnyt taloushallintoo about 30 vuotta. Se on kuitenkin Osuuskunta ja osuuskunnassa valitettavasti vastaa itse myynnistä bisnesideoista yms. joten se ei ole mikään kovin helppo homma. Helpompi on olla vaan töissä jossain vakituisesti jolla on jo ne miljoonat asiakkaat.

Mun asiakkaita on n. 1-20 miehen firmat joilla on pikku hommaa tai jotain muutaman kk. flash tai PHP projekteja.

duvin, 24.6.2007 12:39:
Sit toi sun kritiikin vastaanotto on kans ihan käsittämätöntä. Mitenköhän sä käyttäytyisit code reviewssa? Minä ja Jani ollaan oikeasti ihan leppoisia kavereita (no, ainakin mä - Jania ei oo näkyny vähään aikaan), mut sä saat väitteilläs kyl mun veren kiehumaan.



voi olla joo mutta ei ole ollut tietyissä paikoissa anakaan vähään aikaan. no mää oon luonteeltani vähän sellainen että haluan olla uskomatta että en osaa hommaa ja haluan olla paras ja ainaa väittää vastaan. minulla on mieletön itse luottamus et jos ei nyt niin ehkä siiten joskus.

duvin, 24.6.2007 12:39:
Mä suosittelisin sulle lämpimästi, ettet enää postais aiheeseen liittyen mitään - ennen ku koko internet lukee sun trollailuja täältä. Yritäs auttaa vaikka jossain OS-projektissa tiimin jäsenenä ja opiskele käytettävää teknologiaa sitä kautta sen sijaan että kehität omia OS-projekteja ja yrität saada niille julkisuutta. Varmasti esim. hehkuttamasi Joomla tarvitsee innokkaita koodareita.



Olen miettinyt samaa mutta kun ja ei tuohon mun projektiin saa developeriksi kun jonkun hyvän frendin jos on sellainen. Sitten noi Repository Browserit yms. on hankittu projektiin tosin sain ne ilmateeksi. Olen miettinyt että esim. SugarCRM:stä puuttuu paljon hydyllisiä toimintoja ja voisin tehdä niin että lopetan oman frameworkin teon jota kuitenkaan ei muut halua käytää vaikka kuinka markkinoisi ja alan samalla nimellä tekemään Sugariin jotain mitä sitten voin ASP:ta. Jos tuote on hyvä niin sille on takuuvarmasti käyttäjiä.

Sama koskee Joomla ja olenkin tehnyt sihen rekrytointi komponentin jolla on käytäjiä jotka käytää sitä oikeasti rekrytointiin jopa suomessa. tosin niitä ei nyt miljoonia ole ja rekrykomponentin 1 versiossa on puutteita ja tyhmyyksiä. Kun teet Joomlan minkätahansa palikan niin kyllä sitä vähintään tettaan ja käytetään. Yksi jolla oli joitakin käyttäjiö on tekemäni CV editori Joomlaan.

Mutta näisä harraste hommissa on kuulemma se vaaraa että sitten se asiakkaiden yms. hommainen pääsee unohtumaan ja niihin menee liikaa aikaa.

duvin, 24.6.2007 12:39:
Mä laitan sut myös mun ignoreen. Ihan mun ja sun ja monien muiden mielenterveyden takia. Hyvää loppuelämää!



Mä oon tehnyt tätä keskustelu hommaa jo niin paljon että en paljon ressa.. joskus vuonna 2002 taisin ressata.

voisi olla parempi että tää koko topic poistetaan.

Lyra

Posts: 666

#59 • • Lyra



mitä väliä on sillä onko mulla miljona typoa jossain foorumi keskustelussa...




en nyt vastaa noihin muihin kun sä et selvästikkään käsitä mikä täs koko jutus on vialla.

MUT mä en ikinä palkkais koodaria joka kirjottaa joka toisen sanan väärin ja sun kirjotusta on aika paljon nähty nyt. ihan vaan sanon tän meidän firman puolesta jolla on kyllä tarvetta kooderille.
sen sillä on väliä. se vaan tiputtaa lattian sun taidon alta mun silmissä, et oikeesti koodaatko sinä samalla tavalla , esim vietät puolet ajasta korjaamassa koodiasi.

topik poistuu pyynnöstäsi kohta.
evvk

Posts: 1,918

#60 • • Edited evvk

Lyra, 24.6.2007 14:19:
---


mitä väliä on sillä onko mulla miljona typoa jossain foorumi keskustelussa...


---



en nyt vastaa noihin muihin kun sä et selvästikkään käsitä mikä täs koko jutus on vialla.

MUT mä en ikinä palkkais koodaria joka kirjottaa joka toisen sanan väärin ja sun kirjotusta on aika paljon nähty nyt. ihan vaan sanon tän meidän firman puolesta jolla on kyllä tarvetta kooderille.
sen sillä on väliä. se vaan tiputtaa lattian sun taidon alta mun silmissä, et oikeesti koodaatko sinä samalla tavalla , esim vietät puolet ajasta korjaamassa koodiasi.

topik poistuu pyynnöstäsi kohta.



en koskaan lähetä työhakemusta ilman että se on tarkistettu wöördillä... minä en pidä oikein kirjoitusta taas tärkeänä keskustelu fooruumeilla. siellä on sallittu typot mutta pitää kuitenkin yrittää kirjoittaa mahdollisimman oikein.

foorumi keskusteluissa ei olla niin vakavassa jutussa kuten esim. oman nettisivun kirjoituksessa.

se ei ole tajuamaista vaan että en pidä sitä yksinkertaisesti tärkeänä foorumeilla. etenkään klubarilla. ehkä mun pitäisi vaihtaa tätä asiaa.

no mulla on lukihäiriö mutta kun koodaan niin en kyllä kooda päin peetä ja korjaile kauaa virheitä.

paikat joissa olen ollut ei tästä ole puhutu mitään koska kaikki sähköpostit yms tarkistan aina wördillä.
sitä paitsi mulla on Dream Weaver enkä kirjoita koodia koskaan ilman sitä koska siinä näkee heti jos menee väärin. Tosin mun DW:ssä ei ole UTF-8 tukea kun se on vanha.