Sovelluskehitysportfolio | Software Development Portfolio

62 posts, 4 pages, 29,365 views

evvk

Posts: 1,918

#1 • • Edited evvk
hgkyfukyuk
duvin

Posts: 582

#2 • • duvin Jay v/d Veen

Mark Hamilton, 15.10.2006 14:00:
SugarIRC
SugarIRC on toinen SugarCRM-projektini, joka mahdollistaa IRC:n käytön kyseisessä ohjelmassa JavaAppletin välityksellä.
http://forge.teknologiaplaneetta.com/sf/projects/sugarirc



Olisi tietenkin reilua kertoa, että oot käyttänyt ihan muiden tekemää irkkiklienttiä tuossa, etkä ite koodannut sitä applettia (ei nimittäin löydy mistään sellaista tietoa). Sen lisäksi sun sourceforgeen ei pysty rekisteröitymään (en saa sitä vahvistusmailia).
evvk

Posts: 1,918

#3 • • Edited evvk

duvin, 17.12.2006 17:39:
---
Mark Hamilton, 15.10.2006 14:00:


---


Olisi tietenkin reilua kertoa, että oot käyttänyt ihan muiden tekemää irkkiklienttiä tuossa, etkä ite koodannut sitä applettia (ei nimittäin löydy mistään sellaista tietoa). Sen lisäksi sun sourceforgeen ei pysty rekisteröitymään (en saa sitä vahvistusmailia).



Eikun mää ajattelin että se on Opan Source -maailmassa itsestään selvää, että muiden koodia on käytetty. No otetaan tästää opikseen ja lisätään se muuallekkin kuin lähdekoodin syövereihin.

SourceFrogeen ei voi sillä tavalla rekisteröityä koska saamani SMTP ei toimi siinä..

Juuriu nyt internetyhteys toimii niin hitaastim, että en saa päivitettyä kovin nopeasti..

Activoin sun tunnukset.
evvk

Posts: 1,918

#4 • • Edited evvk

duvin, 17.12.2006 17:39:
---
Mark Hamilton, 15.10.2006 14:00:
gjlgujluilui


---


Olisi tietenkin reilua kertoa, että oot käyttänyt ihan muiden tekemää irkkiklienttiä tuossa, etkä ite koodannut sitä applettia (ei nimittäin löydy mistään sellaista tietoa). Sen lisäksi sun sourceforgeen ei pysty rekisteröitymään (en saa sitä vahvistusmailia).



Päivitin tähän topiciin tiedot kuka on tehnyt osan tuotoksieni koodista. Jos tekijöitä on usemapia niin ne on kuitenkin listettu ladattavien pakettien .txt filuissa kuten lisenssissä on käsketty tekemään. Minähän käytän GNU GPL:ää tai Apache License, version 2:ssta.
evvk

Posts: 1,918

#6 • • evvk

laite, 17.12.2006 19:27:
Jaa vai visuaaleja?



No ei nää visuaaleja ole, mutta mun mielestä toi tekniika ja sekalaisia on liian aution oloinen.
duvin

Posts: 582

#7 • • duvin Jay v/d Veen

Mark Hamilton, 17.12.2006 19:18:
Päivitin tähän topiciin tiedot kuka on tehnyt osan tuotoksieni koodista. Jos tekijöitä on usemapia niin ne on kuitenkin listettu ladattavien pakettien .txt filuissa kuten lisenssissä on käsketty tekemään. Minähän käytän GNU GPL:ää tai Apache License, version 2:ssta.



No ei ainakaan siinä sun sugarirc-paketissa ollut muuta kun se apache-lisenssin (ml. ohjeet) tekstitiedosto, eikä mitään krediittejä kenellekään.
evvk

Posts: 1,918

#8 • • Edited evvk

duvin, 18.12.2006 00:07:
---
Mark Hamilton, 17.12.2006 19:18:
Päivitin tähän topiciin tiedot kuka on tehnyt osan tuotoksieni koodista. Jos tekijöitä on usemapia niin ne on kuitenkin listettu ladattavien pakettien .txt filuissa kuten lisenssissä on käsketty tekemään. Minähän käytän GNU GPL:ää tai Apache License, version 2:ssta.

---


No ei ainakaan siinä sun sugarirc-paketissa ollut muuta kun se apache-lisenssin (ml. ohjeet) tekstitiedosto, eikä mitään krediittejä kenellekään.



Se on GNU GPL, ja siellä kyllä on ks. lisenssi.txt-filu. Toisekseen GNU GPL:ssä ei tarvitse laittaa mukaan NOTICE-filua jossa on kerrottu kenen koodia se sisältää, kuten Apache License 2:ssa... Java Appletti on pinääreinä joten copyright tekstit ei näy.

Lisäsin zip pakettiin nyt readme.txt filut jossa on linkki alkuperäisen tekijän sivulle.

GNU GPL:ssä pitää olla alkuperäiset copyrightit lähdekoodissa. Katsoin pari lähdekoodi tiedostoa ja niistä kyllä löytyy alkuperäiset copyrightit nissä jotka ei ole pinääreinä. Myöskin kun asennat SugarIRC:n SugarCRM:n niin kyllä siinä Appletissa on About namiskuukeli josta näkee kuka sen on tehnyt.

-
Juhgu

Posts: 7,921

#9 • • Juhgu Virnistelijä
Niin siis tällä ei ollut mitään tekemistä bilevisuaalien kanssa, halusit vain huomiota? No offense, mutta en mä ainakaan palkkaisi IT-alalle tyyppiä jolle oikealle alueelle postaaminen on liian vaikeaa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

evvk

Posts: 1,918

#10 • • Edited evvk

Juhgu, 18.12.2006 04:58:
Niin siis tällä ei ollut mitään tekemistä bilevisuaalien kanssa, halusit vain huomiota? No offense, mutta en mä ainakaan palkkaisi IT-alalle tyyppiä jolle oikealle alueelle postaaminen on liian vaikeaa.



Jäkä, jäkä...
No mä en ainakaan palkaa IT-alalle ketään jolle foorumin käyttö on noin vaikeaa, että tulee tuplapostauksia.
Ei vaineskaan tuplapostus tulee mm. siitä syystä että internetyhteys pätkii.

Sitäpaitsi... Se miksi postaan tänne, johtuu ihan siitä että tämä on kuitenkin erilaisten designereiden postauspaikka. Eikä tällä ole muutakaan paikka joka olisi mielestäni jotankin parempi.
Juhgu

Posts: 7,921

#11 • • Juhgu Virnistelijä

Mark Hamilton, 18.12.2006 05:09:
---
Sitäpaitsi... Se miksi postaan tänne, johtuu ihan siitä että tämä on kuitenkin erilaisten designereiden postauspaikka. Eikä tällä ole muutakaan paikka joka olisi mielestäni jotankin parempi.



Mjoo, no itse en nähnyt _mitään_ yhteyttä bilevisuaaleilla ja sovelluskehitysportfoliolla, mutta ehkä se on vain omaa kapeakatseisuuttani. En mä totakaan hiffannut että tämä on joku "erilaisten designereiden postauspaikka".

Paikan suhteen olit minusta oikeilla jäljillä tuossa edellisessä viestissäsi ;)



Mark Hamilton, 17.12.2006 19:38:
---
laite, 17.12.2006 19:27:
Jaa vai visuaaleja?
---
No ei nää visuaaleja ole, mutta mun mielestä toi tekniika ja sekalaisia on liian aution oloinen.




T. Wannabe-modewaattowi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

evvk

Posts: 1,918

#12 • • evvk

Juhgu, 18.12.2006 05:18:
---


Mjoo, no itse en nähnyt _mitään_ yhteyttä bilevisuaaleilla ja sovelluskehitysportfoliolla, mutta ehkä se on vain omaa kapeakatseisuuttani. En mä totakaan hiffannut että tämä on joku "erilaisten designereiden postauspaikka".

Paikan suhteen olit minusta oikeilla jäljillä tuossa edellisessä viestissäsi ;)





T. Wannabe-modewaattowi.




Niin mun mielestä olisi parempi, että graafikot ja koodarit on samassa paikassa koska yleensä jos vaikka jollekin klubille tehdään vaativat sivut niin graafikko ja koodaripalkataan erikseen. Koodarin on osattava kuvan käsittelyä sen verran, että kykeenee muuttamaan grafikon tekeleet webbisivuksi ja grafikon ymmärettävä että mikä on mahdollista ja ei. Graafikot harvemmin osaa PHP ja MySQL-koodausta mutta on niitäkin jotka osaa.

Tällä hetkellä juurikin teen Webisivua, johon asiakas oli ostanut grafiikat mainostoimistosta ja minun tehtävä on vain koodata ja koostaa grafiikkaa. Itse kun en ole kovin lahjakas vaativien grafikoiden teossa.
evvk

Posts: 1,918

#13 • • evvk
Osoitteen muutos
akir0

Posts: 2,554

#14 • • akir0 idleRPG champion 2009

Mark Hamilton, 22.12.2006 15:38:
---
Niin mun mielestä olisi parempi, että graafikot ja koodarit on samassa paikassa koska yleensä jos vaikka jollekin klubille tehdään vaativat sivut niin graafikko ja koodaripalkataan erikseen. Koodarin on osattava kuvan käsittelyä sen verran, että kykeenee muuttamaan grafikon tekeleet webbisivuksi ja grafikon ymmärettävä että mikä on mahdollista ja ei.




Mitäs jos kuitenkin eriytettäis se esityskerros ja toiminnallinen kerros?
evvk

Posts: 1,918

#15 • • Edited evvk

evvk

Posts: 1,918

#16 • • Edited evvk

evvk

Posts: 1,918

#17 • • evvk
Kritiikkiä vaan tulemaan se on kivaa...
evvk

Posts: 1,918

#18 • • Edited evvk

Jone

Posts: 8,258

#19 • • Jone Archibald Haddock

Mark Hamilton, 4.6.2007 20:39:
Tässä pari Flash-videota osaamisestani



Jumankekka. Jäbä osaa liikutella hiiren pointteria!