Liikkeiden hallinta tanssiessa

250 posts, 13 pages, 168,155 views

liikkuva muna

Posts: 2,652

#121 • • liikkuva muna an egg on the move
Meillä oli intissä yks sälli joka veti sellasia nestemuuveja ettei paremmasta väliä. Kunnon hyytelösettiä.
SamHard

Posts: 2,098

#122 • • SamHard
Tän topikin otsikko vaan saa niin hölmöjä läppiä mieleen*nauru*
Ei helvetti viimeksi kun olin tanssimassa en hallinnut liikkeitäni ja
sekös pelästytti pahan kerran*tirsk* Jokainen liike kannattaa harrrkita
erityisen tarkasti jotta muut tanssijat huomaavat hallitsevasi
hallitun ja maltillisen diskotanssin*nauru*
Zero

Posts: 19

#123 • • Zero
Liiku.
Liike on kuin matikkaa... pitää opetella ymmärtämään perusasiat ja miten liike toimii, sitten
siirrytään vaikeampaan ja hienojakoisempaan liikehdintään, ymmärretään eri liikkeiden
väliset korrellaatiot ja lopuksi osataan kaikki niin kaavamaisesti, että luovuudella syntyy tilaa *vink*

Itse yritän kehonhallintaani lisätä tanssitunneilla ja parkourilla.
Jago

Posts: 4,039

#124 • • Jago un-trained monkee
tulitodettua, että tanssin huonosti koska en osaa rentoutua. hyvässäseurassa kahen viruvalgepullon jälkeen kummasti liikuin paljon vähemmän töksähtelevämmin eikä kiinnostanut vaikka kuka olisi nähnyt

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

joun

Posts: 425

#125 • • joun People want to be needed
Jei, tiistaina alkaa tanssitunnit kesän ajan *hymy* Ehkä oppis vieläki paremmin tanssii.. Ja kehon hallintaa *nauru*

--
Im happy only when Im busy

ella_

Posts: 1,329

#126 • • ella_

joun, 28.5.2006 11:19:
Jei, tiistaina alkaa tanssitunnit kesän ajan *hymy* Ehkä oppis vieläki paremmin tanssii.. Ja kehon hallintaa *nauru*



mikä laji? :)

--
Elementary, my dear.

Strobocop

Posts: 161

#128 • • Strobocop Skenepoliisi
Pääasia, että liikkeet sopii biisiin. Ärsyttää tyypit jotka tulee eteen huojumaan r&b-tyyliin vaikka taustalla soisi jotain robodancea vaativaa. Vitun amatöörit.

--
Three strikes and you are out!

Karski

Posts: 6,049

#129 • • Karski Pomon kätyri

Strobocop, 19.7.2006 21:29:
Pääasia, että liikkeet sopii biisiin. Ärsyttää tyypit jotka tulee eteen huojumaan r&b-tyyliin vaikka taustalla soisi jotain robodancea vaativaa. Vitun amatöörit.



Joo, vitsi siis kerranki yks tyyppi tanssi
2-step dogwobblee vaikka dj-soitti
JUST SILLON ihan selkeesti highleg
chickendancee. Vittu huh huh, oli pakko
ihan pysähtyä katteleen miten se amatööri
nyki menemään. Kyl mä sit kävin sanoon
sille että menis tanssitunnille, ei semmosta
kestä kattella.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#130 • • Karski Pomon kätyri
Hollantilaiset näyttää miten tanssitaan:
&search=hakke

&search=hakken

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Epailija

Posts: 5,636

#131 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Karski, 25.7.2006 20:22:
Joo, vitsi siis kerranki yks tyyppi tanssi
2-step dogwobblee vaikka dj-soitti
JUST SILLON ihan selkeesti highleg
chickendancee. Vittu huh huh, oli pakko
ihan pysähtyä katteleen miten se amatööri
nyki menemään. Kyl mä sit kävin sanoon
sille että menis tanssitunnille, ei semmosta
kestä kattella.



:D Ja voi kiesus noita hollantilaisia. :D Noh, puristit ovat puristeja, mutta jos tanssi kerta on musiikin jatke, niin mikä tahansa liikkuminen ei kyllä näytä hyvältä, vaikka menisi kuinka tahtiin. Jos liike ja ääni eivät fiiliksen puolesta mene yhteen, niin silloin homma todennäköisesti toimii kaikista huonoiten. Esimerkiksi valssi ja syvän etelän räppi voivat olla varsin haastavia sovittaa yhteen katsojalle nautinnollisella tavalla (tietysti joilekin se voi olla syy tehdä niin). Tämä tietenkin pätee vain siinä tapauksessa, että katsojan nautinto on millään tavalla tärkeää. Kun tanssitaan tanssimisen ilosta ja fiilistellään musiikkia, niin genrerajat niin tanssin kuin musiikin suhteen ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos itsestä tuntuu siltä, että valssi on se, millä haluaa syvän etelän räppiä tulkita, niin miksi ihmeessä jättää se tekemättä?

Tässä kaksi eri tanssityyliä (locking ja popping) sovitettuna yhteen esitykseen lajeille ominaisilla ja vähemmän ominaisilla musiikeilla ryyditettynä:

&mode=related&search=

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

pirpeli

Posts: 5,533

#132 • • pirpeli
Mä osaan tanssia ja hallitsen liikeeni vielä ihan todella hyvin :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Epailija

Posts: 5,636

#133 • • Epailija Physicist, 2nd class.

pirpeli, 25.7.2006 21:15:
Mä osaan tanssia ja hallitsen liikeeni vielä ihan todella hyvin :)



Allekirjoitan. Harva tekee pippurimyllyn tai sadettimen yhtä hyvin. =)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

pirpeli

Posts: 5,533

#134 • • Edited pirpeli

Epailija, 25.7.2006 21:22
Allekirjoitan. Harva tekee pippurimyllyn tai sadettimen yhtä hyvin. =)



Sä pelastit just mun päivän*hali*
(Ps. edittii. Mä hallitsen myös "Rumat ja kauniit ihmiset", kiitos tomii :D)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

kap-pu

Posts: 1,167

#135 • • Edited kap-pu the amazing suction cup boy
huojun miten sattuu, määrittävä tekijä päihtyneisyyden voimakkuus. :(

edit: ai nii ja se joku mitä jotkut kutsuu fiilikseks.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

RiseCows

Posts: 8

#136 • • RiseCows
hmm... no tuota itsehän en ole hirveesti käyny bilettämässä kiireiden tähden... mutta kun bailaamaan menee ni ei kai se nii justiinsa oo miten siellä hytkyy muitten seassa... Tärkeintä ehk on just että ottaa muut huomioon eikä hillu ihan miten sattuu :) mutta hauskaa sen olla pitää :):)
Jago

Posts: 4,039

#137 • • Jago un-trained monkee

Epailija, 14.8.2005 16:21:
Triviana mainittakoon vielä, että keski-Euroopassa ja muuallakin ei tunnu olevan ihan samanlaista jaottelua bilemusiikkityylien kesken kuin täällä Suomessa (räppijätkät pysyttelevät enimmäkseen poissa konemusiikkibileistä ja päin vastoin). Ranskassa housemusiikkia saatetaan ihan hyvin sotkea keskelle hikisintä r'n'b sessiota ja samat tyypit, jotka hetki sitten grindasivat kuin huomista ei olisi, saattavat vaihtaa housevaihteen päälle ilman mitään "mitä ihmeen koneshittii tämä on?"-ihmettelyä. Muun muassa Saksassa ja jenkeissä taas reiveissä käy liquidin, poppingin, tuttingin, digitsin jne. taitajia ja nämäkin katutanssilajeiksi luokiteltavat tyylilajit tuntuvat olevan siellä suhteellisen kotonaan. Suomeen tällaista meininkiä saanee odotella vuosikaudet, mistä puristit toisaalta ovat todennäköisesti vain iloisia.


juu mie oon ihan ilonen siitä..

itte tykkään myös r'n'bstä(hyvin paljon), mutta vaan himassani, bilettämiseen se ei sovellu, tai sanotaan näin että jos meen konemusabileisiin se töksähtää aika kovaa jos alkaa r'n'b soimaan

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Remedios

Posts: 24

#138 • • Remedios pikku taiteilija
Tykkään kaikenlaisesta "jumputuskonemusasta" paljonkin, mutta sen tanssiminen ei vaan ole niin kivaa. ei siinä oikeen voi ja osaa muuta kun hytkyä.
meillä on aina kuunneltu kotona maailmanmusaa ja etnisten musiikkityylien tanssiminen on huomattavasti monipuolisempaa ja kivempaa. Tätä mun "etnistä lattarivatsatanssi" tyyliä on myös helppo soveltaa RnB:hin..
Avatar
#139 • • x Guest

Karski, 25.7.2006 20:38:
Hollantilaiset näyttää miten tanssitaan:

&search=hakke



tota gabbaa (hollanniks kaveri) jengi vetaa siel joskus edelleen, ihan progebileissakin *iloinen*
Jago

Posts: 4,039

#140 • • Jago un-trained monkee

Remedios, 12.8.2006 21:42:
Tykkään kaikenlaisesta "jumputuskonemusasta" paljonkin, mutta sen tanssiminen ei vaan ole niin kivaa. ei siinä oikeen voi ja osaa muuta kun hytkyä.
meillä on aina kuunneltu kotona maailmanmusaa ja etnisten musiikkityylien tanssiminen on huomattavasti monipuolisempaa ja kivempaa. Tätä mun "etnistä lattarivatsatanssi" tyyliä on myös helppo soveltaa RnB:hin..


pystyyhän sitä soveltamaan konemusaankin jos kokeilee ja harjottelee,, tosin voi olla että oot ainoo joka niissä bileissä hytkyy sillä tavalla, mutta ehkä saat vähitellen nähdä miten muut kopioi sun liikkeitäs*pepsodent*

mä haluisin opetella glowstickingin tai ehkä viellä mieluummin sen naruvastaavan.. se on vaan niin vitsin coolin näköstä..
tosin wikipedia tietää kertoo että koko homma on vaan tarkotettu että' joku essoissa lattialla makaava sais nauttii valoshowsta, eikä sillä oo mitään tekemistä tanssin kaa(ja paskat, se on makeen näköstä oli essoissa tai ei)
(se wikipedian huvittava essojuttu ; http://en.wikipedia.org/wiki/Rave_culture#Glowsticking )

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe