Liikkeiden hallinta tanssiessa

250 posts, 13 pages, 168,146 views

Epailija

Posts: 5,636

#62 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Dana, 18.8.2005 16:06:
(imo paras House-opettaja on Anniina Ala-Mattinen, HKI tanssiopistolta.)



Kuinkas monen muun house-opettajan tunneilla olet käynyt? Itse olen kuullut, että Anniina opettaisi jackingin, joka on periaatteessa housen ihan perusperusperusjuttu, väärin. Henkilökohtaista kokemusta ei kuitenkaan ole Anniinan tunneista, joten en voi vahvistaa, enkä myöskään verrata esim. Saran tunteihin. Näin sivumennen mainiten olen sen sijaan _sijaistanut_ Anniinan free funk fusion tunteja muutaman kappaleen, enkä ole ikinä kyseistä tyyliä edes kokeillut. :D Kertonee sekin jotain tuosta rakkaasta opistostamme.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#63 • • Aziz Combat Fighter
Eiks paras tapa kasvattaa kinesteettistä älyä oo esim. urheilun tai itsepuolustus/budolajien harrastaminen?

Toi jorailu itsessään on niin fiilispohjasta et toisen sikamakeet muuvit näyttää toisen silmään tosi urpoilta.

Ehkä kehonhallintaa oppis parhaiten urheilulla? Mielellään jollain kovasti kokonaisvaltasella sellasella, kuten esim. just ju-jutsulla tjsp.
Dana

Posts: 647

#64 • • Edited Dana

Epailija, 19.8.2005 01:48:
---
Dana, 18.8.2005 16:06:
(imo paras House-opettaja on Anniina Ala-Mattinen, HKI tanssiopistolta.)

---


Kuinkas monen muun house-opettajan tunneilla olet käynyt? Itse olen kuullut, että Anniina opettaisi jackingin, joka on periaatteessa housen ihan perusperusperusjuttu, väärin. Henkilökohtaista kokemusta ei kuitenkaan ole Anniinan tunneista, joten en voi vahvistaa, enkä myöskään verrata esim. Saran tunteihin. Näin sivumennen mainiten olen sen sijaan _sijaistanut_ Anniinan free funk fusion tunteja muutaman kappaleen, enkä ole ikinä kyseistä tyyliä edes kokeillut. :D Kertonee sekin jotain tuosta rakkaasta opistostamme.



OT Jeps, varmaan tarkoitat Vintin Saraa? en ole hänen tunneillaan käynyt mutta maineen tiedän *nauru* erittäin hyvä ja osaava! en kiellä sitä jos Anniinan tuntien tekniikka ei ehkä ole sitä Aidointa, mut hey, mä tykkään siitä naisesta ja sen tyylistä niin siellä olen käynyt!
Mitä tulee tohon sun sijaisuuteen ni jos olit kans 2v. sitten tuuraamassa Anniinan Latinfusionin(?) jatkotunteja ni meitsi sheikkas kans siellä *vink* (oli nim.joku kundi siel pariin otteeseen..) Noi FFF-tunnit nyt on sellasta revittelyä, sekasin show,jazz,hip-hop,regga.. Fusion being the point in here..
(nyt ihan pakko lisästä samaan syssyyn; tunnetko Taneli T? tai Elisa K? tai Petra M? kaikki mm.vintillä tanssineita..)
ella_

Posts: 1,329

#65 • • ella_

Epailija, 19.8.2005 01:48:
Näin sivumennen mainiten olen sen sijaan _sijaistanut_ Anniinan free funk fusion tunteja muutaman kappaleen, enkä ole ikinä kyseistä tyyliä edes kokeillut. :D Kertonee sekin jotain tuosta rakkaasta opistostamme.



mä en ole koskaan ollut niin pihalla kuin elämäni ensimmäisellä anniinan free funk-tunnilla :D

--
Elementary, my dear.

Epailija

Posts: 5,636

#66 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Dana, 19.8.2005 08:25:
OT Jeps, varmaan tarkoitat Vintin Saraa?



Vintin juu.


Mitä tulee tohon sun sijaisuuteen ni jos olit kans 2v. sitten tuuraamassa Anniinan Latinfusionin(?) jatkotunteja ni meitsi sheikkas kans siellä *vink* (oli nim.joku kundi siel pariin otteeseen..)



No latinfusionia en sentään ole ollut sijaistamassa. Niissä free funk fusion-tunneissa oli IMO ihan tarpeeksi, kun en kuitenkaan mitään osaa. :D


(nyt ihan pakko lisästä samaan syssyyn; tunnetko Taneli T? tai Elisa K? tai Petra M? kaikki mm.vintillä tanssineita..)



Eivät sano nuo nimet näin äkkiseltään yhtään mitään. Sorry.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

^T^

Posts: 167

#67 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist
Oman kehon tuntemus lienee paras keino hallita liikkeitä tanssiessa. Esim.jooga, uinti ja monet itämaiset kamppailulajit luovat hyvän pohjan tietoisille liikkeille. TOSIN, tanssi on kauneinta silloin kun ei ole enään yksittäisiä liikkeittä eikä edes yksittäistä tanssijaa, vaan tanssija ja musiikki ovat yksi ja sama asia, noin niin kuin zeniläisittäin...

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

mandalafreak

Posts: 82

#68 • • mandalafreak
Mää kannatan myös oman kehon tuntemusta = Tietoista elämää omassa kehossa. Ainut tapa todella hallita omaa kehoa on olla läsnä omassa kehossaan, nyt tässä hetkessä. Liikuttaa tietoisesti kehoaan. Siitä tulee aik hyvä olo :) Tietoisuuden liekki puhdistaa kehoa ja lisää energiaa.

Se o harvinaisen helppoa. on läsnä tässä elävässä hetkessä, ainuassa hetkessä mitä ikinä on ollut, mikä ikinä tulee olemaankaan. NYT HETKI. :) Elämän hetki.

Tanssiminen tässä ja nyt, läsnä omassa kehossa, vailla ajatuksia... mmm... <3
Loose Grip

Posts: 330

#69 • • Edited Loose Grip


mandalafreak, 20.8.2005 15:07 ---clip-slaissen-daissen---


Tais mennä suorastaan vapaaseen runomittaan tuo kuvaus.

Mä näkisin asian kaikessa yksinkertaisuudessaan näin: Alussa lähtee basic tampastelusta liikenteeseen ja sit kun se on varmuudella hanskassa = pysyy tahdissa, ei tarvi keskittyä ajattelemaan niitä koipia, alkaa lisäilemään movementteja käsille. Kun nämä perussetit on iskostunu alitajuntaan niin edellisien päälle pystyy jatkuvasti kehittämään lisää pikku pikantteja räpellyksiä sitä mukaa kun fiilis niitä tuo tullessaan.

Ite oon huomannu, että oikein mieleisen kappaleen nostatuksissa kun oikein innostuu ja "unohtaa itsensä" syntyy toisinaan jotain uutta ja jänskää. Sitten vaan lisää tanssimista, niin kehon hallinta senkun paranee. Sen verran kuitenkin oon erimieltä go-with-the-flow mentaliteetin kanssa, että perusliikehdinnän pitää olla hallussa niin, että vaikka dj:ltä tippuu levy levylautaselta pois, pystyy saamaan tahdista uudestaan välittömästi kiinni ilman mitään pitkiä Oliver Hardy -ihmettelyjä.
Oku

Posts: 37

#70 • • Oku
Tanssimaan oppii, yllätys yllätys, tanssimalla. Säännöllinen harjoittelu on tärkeää, kuten minkä tahansa koordinaatiopainotteisen lajin opettelussa. Pari-kolme kertaa viikossa lienee minimimäärä jolla kunnollista kehitystä tapahtuu.

Alkuun pääsee vaikkapa katsomalla mallia jostakusta omata mielestä hyvin tai mielenkiintoisesti tanssivasta henkilöstä. Matkiminen alussa ei haittaa, oma tyyli rakentuu kyllä pikkuhiljaa luonnostaan ja erilaisia juttuja kokeilemalla. Jäykkyys ja epävarmuus kuuluvat alussa asiaan, ajan kanssa ja keskivartalon lihasten vahvistuessa tanssi käy luontevammaksi ja irtonaisemmaksi. Ylilyöntejä tai itsensä naurunalaiseksi tekemistä ei myöskään tarvitse pelätä, päin vastoin ne kuuluvat asiaan pitkällä oppimisen tiellä :)

Muutaman vuoden höyläämisen jälkeen homma sujuu itsestään, "kuin tanssi".

Tanssikursseista voi olla jonkinlaista apua. En ole koskaan käynyt, mutta arvaan että siellä varmaankin kertoillaan lantion asennosta ja sen sellaisista perusasioista joiden oppimiseen itsekseen saattaa mennä vuosi jos toinenkin.
Epailija

Posts: 5,636

#71 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Olen kuuleman mukaan aiheetta dissannut Anniina Ala-Mattista ja täten aiheuttanut suurta närkästystä eräissä (en tiedä kuuluuko Anniina itse näihin henkilöihin). Tarkistetaanpa siis, mitä on tullut sanottua:

Epailija, 19.8.2005 01:48:
Kuinkas monen muun house-opettajan tunneilla olet käynyt? Itse olen kuullut, että Anniina opettaisi jackingin, joka on periaatteessa housen ihan perusperusperusjuttu, väärin. Henkilökohtaista kokemusta ei kuitenkaan ole Anniinan tunneista, joten en voi vahvistaa, enkä myöskään verrata esim. Saran tunteihin. Näin sivumennen mainiten olen sen sijaan _sijaistanut_ Anniinan free funk fusion tunteja muutaman kappaleen, enkä ole ikinä kyseistä tyyliä edes kokeillut. :D Kertonee sekin jotain tuosta rakkaasta opistostamme.



Ok. Onhan tuolla asiayhteydestä irroitettuna yksi dissaukseksi mahdollisesti laskettava lause, mutta boldasin varsin olennaisen osan tekstiä siltä varalta, että se oli näiltä herneet nenäänsä vetäneiltä henkilöiltä jäänyt huomaamatta. Itse käsitän dissaamiseksi sen, jos levittää perättömiä huhuja totena tai jos muuten haukkuu toista kolmansille osapuolille ilman tukea haukkumisilleen. En ole käsittääkseni tässä tehnyt kumpaakaan, vaan olen sitä vastoin tehnyt varsin selväksi, että kyseessä on vain kuulopuhe, jonka todenperäisyydestä ei ole tietoa. Nyt voin lisäksi sanoa kuulleeni, että Anniina tosiaan osaa jackingin oikein hyvin, mutta jälleen: kyse on kuulopuheista, joita en voi valitettavasti vahvistaa suuntaan tahi toiseen.

Minulla ei ole mitään Anniinaa tahi Anniinan tunteja vastaan ja ihan mielelläni näkisin, miten Anniina tanssii housea. On myös totta, että tanssipiireissä mikään ei ole pysyvää ja että yksimielisyyksiä löytyy harvoista asioista, joten on aina vähän kyseenalaista sanoa jotain tapaa tehdä asioita vääräksi. Julkista anteeksipyyntöä en kuitenkaan aio näillä eväin esittää, etenkään kun sitä vaadittiin väkivallan uhalla. On tavallaan ihailtavaa, että pidetään tuttujen ja kavereiden puolta, eikä anneta ihmisten levittää näistä perättömiä huhuja ilman huomautusta. Tässä tapauksessa levitetty perätön huhu on kuitenkin mielestäni se, että olisin Anniinaa dissannut. Jos joku haluaa näin kevyin syin pistää "biiffin" pystyyn, niin siitä pihvistä tulee valitettavasti illallinen yhdelle - minulla ei ole mitään kiinnostusta tuhlata moiseen aikaa ja energiaa. Jos taas Anniinalla itsellään on jotain sanottavaa asiaan, niin kuuntelen varsin mielelläni. Uskon kuitenkin Anniinan tietävän, että jokainen vähänkään tunnetumpi henkilö joutuu tanssipiireissä sekä asiallisen, että asiattoman palautteen kohteeksi ja että tässä ei varsinaisesti ollut kyse kummastakaan.

Peace out.

Edit: Yksi sana oli jäänyt pois

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

homppa

Posts: 731

#72 • • homppa
joo, mut nyrkkipano rulettaa *sydän*
Jocular

Posts: 1,359

#73 • • Jocular Janni
So you think you can dance?



Anyone? Kukaa kattonu? *tirsk*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Epailija

Posts: 5,636

#74 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Jocular, 1.3.2006 12:01:
Anyone? Kukaa kattonu? *tirsk*



Vain pätkän siitä Pam-tyttösestä. Jebus. o_O

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#75 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Pistetäänpä tämä muuten tänne tuolta lukitusta aiheesta pienin lisäyksin ja muutoksin:

"Muutamia heppoisia vinkkejä inspiraation ja tiedon hakemista varten:

http://www.houseofrave.com - Kannattaa katsastaa osiosta "liquid videos" ainakin Liquid Pop Ericin clipit.

http://www.liquidanddigitz.com - Pieni tietopaketti liquid:sta ja digitz:stä.

http://www.intuitivemusic.com/tguideliquiddance.html - Lisää pikkutietoa.

Sitten jos koneelta sattuu löytymään vaikkapa Soulseek, niin laittamalla hakusanoiksi "liquid", "liquid popping", "digits", "digitz", "liquid pop collective", "lpc" tai "house" alkaa konemusiikkipiirien tanssikulttuurin kirjo vähän avautua."

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Oliwer

Posts: 799

#76 • • Oliwer

Oku, 16.9.2005 00:04:
Tanssimaan oppii, yllätys yllätys, tanssimalla.

Alkuun pääsee vaikkapa katsomalla mallia jostakusta omata mielestä hyvin tai mielenkiintoisesti tanssivasta henkilöstä. Matkiminen alussa ei haittaa, oma tyyli rakentuu kyllä pikkuhiljaa luonnostaan ja erilaisia juttuja kokeilemalla.


Samaa mieltä. Olen klubeilla nähnyt taitavilta tanssijoilta niin groovyä vääntöä, ja heittäytymistä musiikin vietäväksi, että jos ei heitä vakoilemalla saa vinkkiä ja opi mitään juttuja, niin ei sitten mistään.
On makeeta seurata näiden yksilöiden menoa.
Oleanterinkukka

Posts: 183

#77 • • Oleanterinkukka Hehkuttaja
Kuka vaan osaa tanssia, kunhan vaan unohtaa sen miltä näyttää ja antaa biitin viedä... Toimii ainakin mulla!!! *tanssittel**hymy*

--
Camoon baby join my nasty joyride... ;)

Cloud

Posts: 2,162

#78 • • Cloud Game Freak

Oliwer, 9.3.2006 16:19:
---
Oku, 16.9.2005 00:04:
Tanssimaan oppii, yllätys yllätys, tanssimalla.

Alkuun pääsee vaikkapa katsomalla mallia jostakusta omata mielestä hyvin tai mielenkiintoisesti tanssivasta henkilöstä. Matkiminen alussa ei haittaa, oma tyyli rakentuu kyllä pikkuhiljaa luonnostaan ja erilaisia juttuja kokeilemalla.

---

Samaa mieltä. Olen klubeilla nähnyt taitavilta tanssijoilta niin groovyä vääntöä, ja heittäytymistä musiikin vietäväksi, että jos ei heitä vakoilemalla saa vinkkiä ja opi mitään juttuja, niin ei sitten mistään.
On makeeta seurata näiden yksilöiden menoa.




Itse olen samaa mieltä pitkälle. Tosin itse pidän omaperäisyydestä ja omintakeisuudesta ja siitä "fiiliksestä" innosta mitä porukka täälä kuuluttaa useasti.

Itseltäni voin sanoa, että aikaisemmin joskus kauan sitten alaikäisenä tanssi oli Erittäin räpeltävää ja välillä jopa yliampuvaa, mutta se oli täysin erilaista ja omannäköistä ja porukka diggas. Nykyään kun on "oppinut" perus niksit ja muut ja tietää tiettyja juttuja huomaa itsekkin, että tanssi on useasti "uskottavampaa" eikä yliampumisia tule, mutta se on massaa ja sitä kautta jopa rumempaa tai ainakin ei huomioitavan arvoista.

Syderi sen mulle hyvin barbissa sanoi. Sulta on kadonnut se "essence" ennen sun tanssissa oli jotain omaa nyt se näyttää siltä kun kaikilla muillakin. Eli Suomeksi Booring. Ja täytyy yhtyä lauseeseen se on tylsää jopa itselle.

Pointsi onkin että liika matkiminen tai vaikutteiden ottaminen ja opettelu voi helposti tylsyttääkin tanssin siihen perusmassaan jolloin se ei oikeasti näytä miltään ja on tylsää. Mielummin jotain omaa ja räpellystä kuin harmaata massaa.

R.I.P <- minun oma tanssi tyylini.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

seilori

Posts: 482

#79 • • seilori
Mä koen niin, että kun varsinkin isommissa kemuissa tanssiessa spottaa jonkun (toisen ;) hyvän tanssijan niin sit imee siltä jotain siihen omaankin liikehdintään ihan huomaamatta. Niimpä sitä huomaa tanssivansa toisinaan aika "normaalista" poikkeavasti.

Itse koen että Aikidon ja Taekwondon harrastaminen vain hankaloittivat tanssimista, olin tosin jo rutinoitunut biletanssimiseen ennen niiden harrastamista. Nykyään en tosin harrasta enää kumpaakaan enkä juuri tanssikaan..
hrdkvr

Posts: 3,929

#80 • • hrdkvr KURGO
mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän ne on hallinnassa..
ennen tuli vedettyy sillee tosi mageesti.. opeteltuja käsivenkuroita yms.. nykyään sitä vaan hyppii ja riehuu

--
-keep it hard-