Potkaise moderaattoria - moderoinnin palaute

646 posts, 33 pages, 293,339 views

Karski

Posts: 6,049

#381 • • Karski Pomon kätyri
Jos olis joku yksinkertainen tapa puuttua
TIETTYJEN TYYPPIEN käyttäytymiseen,
niin sitä oltais jo käytetty. Tää ilmiö, jossa
wannabe-moderaattorit tulee ampuun alas jok'
ikisen vähänkin tulkinnanvaraisen topikin
joka on uuden käyttäjän perustama on kyl ollut
riesana jo jonkin aikaa, mutta selvästi pahentunut
taas talven mittaan kun ihmisillä ei tunnu olevan
muuta tekemistä kuin postailla superhassuja
replykuvia.

Jos mä saisin päättää, niin lähettäisin TIETYT
TYYPIT hakeen todellisuustarkistuksen vaikka
Howrahin slummeista, mut toistaseks pitää tyytyä
keskusteleen aiheesta lisää moderaattorien kesken
ja toivoa että TIETYT TYYPIT osais ite hillitä itsensä.
Ei tarvi edes erikseen mainita nimiä. Jokainen joka
on joskus postannut topikkiin, joka todellisuudessa
kaipais ehkä vaan vähän moderointia tai uuden
käyttäjän opastusta asiattomalla replykuvalla
kyllä tietää tehneensä niin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

tumpsi

Posts: 2,553

#382 • • Edited tumpsi rekisteröitymätön

Caro², 24.1.2008 11:52:
---
tumpsi, 24.1.2008 07:50:
Jos viittisit kurkistaa niiden vaaleanpunaisten lasiesi takaa vähän omaa napaas pidemmälle, huomaisit että toi sun vihas mua kohtaan on lähinnä henkilökohtaista, ei niinkään tapaus/posti/threadikohtaista. Paljon pusuja ja hyvää mieltä sulle, kyllä sä joskus vielä ymmärrät :)

---

Viha on vähän turhan voimaks sana, mutta henkilökohtaista se kyllä on. Oon vaan ihan lopen kyllästyny siun tyyliin laittaa paskaviestejä sinne sun tänne - ja sen lisäksi niitä typeriä idarikuvia. Ja näemmä en ole suinkaan ainoa, niinkuin tuosta edeltä voit ainakin muutamat kommentit lukea.


Huomaatko? Teet sitä taas. Puet omat tuntees mun postien näkösiin vaatteisiin, ilman sen suurempaa syytä tai pointtia. Voisitko laittaa näitä "miun tyylisiä paskaviestejä" vaikkapa tähän topikkiin? Voitas sitte kimpassa kummastella niitä. Forumilla jolla on heittämällä yli 5000 käyttäjää, NELJÄÄ (4) POSTAILIJAA vituttaa mun postaamat kuvat, ja YHTÄ (1) vituttaa mun mielipiteet.

BARRIKAADEILLE! TUMPSIN ORJAT SORRON YÖSTÄ NOUSKAA!


Mainitsin siut koska tässä topikissa pyydettiin mainitsemaan ihmisiä, joiden perseily vituttaa. Omalla kohdalla vituttaa sun ja laitteen kuvapostaukset, asiattomat skeidaviestit ja muutenkin useaan otteeseen esille tullut päänaukomis ja vittuilulinja. Laitteen kohdalla perustelin tuon "internet ei o vakava mesta"-jutun, mutta kyllä tuossa on varmaan ihan riittävästi perusteita myös siun suuntaan - jos ei aiemmin, niin nyt on.


Tervetuloa vuoteen 2008, replykuvat ovat merkittävä osa forumikeskusteluita niin suomalaisilla kuin kansainvälisilläkin boardeilla. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.


Ja kuten sanottu, niin en suinkaan ole ainoa jota on vituttanut jo pidemmän aikaa tiettyjen ihmisten linja. Sitä varten tää tää ketjunosa varmaan tais lähteä liikenteeseen. Juhgu kyseli nimiä ja mie laitoin nimiä. Tosi kiva olis, jos muillakin olis pokkaa pistää niitä nimiä kuin ne jotka niitä on tänne laittanu.


Kuten sanottu, ja kuten me molemmat tiedetään, on sun VIHAS mua kohtaan täysin henkilökohtasta, johtuen niistä muutamasta kotka-topikista joissa olen mielipiteitäni (mielestäni osittain jopa asiallisesti) esittänyt. Voit vaikka kaivaa ne toiseen kertaan ni voidaan sit eipäsjuupastella IHAN NIIN PALJON KU HALUAT.


Omalta osalta yritän parantaa kilometrinpituisia whinepostauksia siirtämällä topikkeihin kuulumattomat asiat offtopik-jatkoihin - sinne ne muutenkin kuuluu. Mutta jos jonkun postauksissa on kohtia joihin pitäis vastata, niin olisiko siun ehdotus sitten se, että jättäisin vastaamatta niihin (jonka jälkeen todistetusti nillitetään, että mikset vastannut?).


Joo, sulle tutut yhden rivin quotet, kilometrin pitkät postit vailla asiaa, ja tollanen vitun lapsellinen itkeminen kaikesta, on pidemmän päälle aika rasittavaa. Huomaatko, säkin onnistut ärsyttään mua. Mä puutun sun tekemisiis, ts. jatkan ärsyyntymisestä toimenpiteisiin, TODELLA harvoin, ehkä 0.5% sun surullisen kuuluisista kilometriposteistas.

Mee nyt vittu sinne peilin eteen, oikeesti.



edit: sä sen sijaan esiinnyt about joka topikissa missä mun postejani on. :)))
Karski

Posts: 6,049

#383 • • Edited Karski Pomon kätyri

tumpsi, 24.1.2008 12:22:
---
Tervetuloa vuoteen 2008, replykuvat ovat merkittävä osa forumikeskusteluita niin suomalaisilla kuin kansainvälisilläkin boardeilla. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.



Varmasti näinkin, mutta nähdäkseni väärä
tapa tutustuttaa esim. uusia käyttäjiä tähän
ilmiöön on latoa ko. käyttäjän perustama
topikki täyteen replykuvia. Siitä ei seuraa
muuta kuin katkeruutta, enkä oikein ymmärrä
miksi pitäis tarkoitushakuisesti herättää
paskoja fiiliksiä.

Edelleen: replykuvat ei kuulu hyvään forumikäyttäytymiseen,
niiden pääasiallinen tarkoitus on yleensä lähinnä
vittuilla. Sen lisäks niiden käyttö ja tulkinta edellyttää
tietyntyyppistä asiaan perehtymistä, ja sitä taas ei voida
edellyttää tän tyyppisessä forumissa jonka tarkoitus on olla
kaikille konemusiikista kiinnostuneille suomenkielisille henkilöille
avoin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

tumpsi

Posts: 2,553

#384 • • tumpsi rekisteröitymätön

Karski, 24.1.2008 12:28:
---
tumpsi, 24.1.2008 12:22:
---
Tervetuloa vuoteen 2008, replykuvat ovat merkittävä osa forumikeskusteluita niin suomalaisilla kuin kansainvälisilläkin boardeilla. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

---


Varmasti näinkin, mutta nähdäkseni väärä
tapa tutustuttaa esim. uusia käyttäjiä tähän
ilmiöön on latoa ko. käyttäjän perustama
topikki täyteen replykuvia. Siitä ei seuraa
muuta kuin katkeruutta, enkä oikein ymmärrä
miksi pitäis tarkoitushakuisesti herättää
paskoja fiiliksiä.


No se on kyllä perin ikävää jos oon täältä jonkun pois ajanut tms. Yleensä postaan kuvia kuitenkin sellaisissa tilanteissa, joissa voin imo olettaa että lukija ymmärtää mistä on kyse.


Edelleen: replykuvat ei kuulu hyvään forumikäyttäytymiseen,
niiden pääasiallinen tarkoitus on yleensä lähinnä
vittuilla. Sen lisäks niiden käyttö ja tulkinta edellyttää
tietyntyyppistä asiaan perehtymistä, ja sitä taas ei voida
edellyttää tän tyyppisessä forumissa jonka tarkoitus on olla
kaikille konemusiikista kiinnostuneille suomenkielisille henkilöille
avoin.


Ymmärsinkö oikein, että replykuvat on tästä eteenpäin kiellettyjä?
Aika erikoinen veto.

Maassa maan tavalla, kuvat jääköön unholaan.
Karski

Posts: 6,049

#385 • • Edited Karski Pomon kätyri

tumpsi, 24.1.2008 12:48:

Ymmärsinkö oikein, että replykuvat on tästä eteenpäin kiellettyjä?
Aika erikoinen veto.

Maassa maan tavalla, kuvat jääköön unholaan.



Eivät ole kiellettyjä. Ensinnäkään mulla ei riitä
valtuudet kieltämiseen ja toisekseen ton valvominen
olis liki mahdotonta ja kolmannekseen meillä ei edes
oo sopivaa sanktiokäytäntöö tähän eikä muuhun
moderointiin. Tää oli yksittäisen moderaattorin näkemys
siitä, miks noi kuvareplyt aiheuttaa ongelmia melkein jokaisessa
klubbarin topikissa, jossa niitä käytetään. Jollain toisella
forumilla noi ei oo samalla tavalla ongelmallisia (esim.
stealthilla) koska aktiivikäyttäjien määrä on pienempi,
ja yleisö on muutenkin homogeenisempi.

Lisäys: se että quottasin yllä tumpsin postia ei tarkoita
että kohdistaisin tän nimenomaan ja ainoastaan ko.
käyttäjälle. Arvostaisin henkilökohtaisesti sitä, että
jokainen koskaan kuvalla replynnyt miettisi, miten
ko. kuva vaikutti keskustelukulttuurin kehittymiseen
tällä forumilla. Nimim. itsekin kuvareplynnyt.

Mitä batman tähän sanois
messagefrombatmanrf5.jpg

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

ezzy

Posts: 8,060

#387 • • ezzy Droid-pappa

tumpsi, 24.1.2008 12:48:
---
Karski, 24.1.2008 12:28:
---
tumpsi, 24.1.2008 12:22:
---
Tervetuloa vuoteen 2008, replykuvat ovat merkittävä osa forumikeskusteluita niin suomalaisilla kuin kansainvälisilläkin boardeilla. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

---


Varmasti näinkin, mutta nähdäkseni väärä
tapa tutustuttaa esim. uusia käyttäjiä tähän
ilmiöön on latoa ko. käyttäjän perustama
topikki täyteen replykuvia. Siitä ei seuraa
muuta kuin katkeruutta, enkä oikein ymmärrä
miksi pitäis tarkoitushakuisesti herättää
paskoja fiiliksiä.

---

No se on kyllä perin ikävää jos oon täältä jonkun pois ajanut tms. Yleensä postaan kuvia kuitenkin sellaisissa tilanteissa, joissa voin imo olettaa että lukija ymmärtää mistä on kyse.


---

Edelleen: replykuvat ei kuulu hyvään forumikäyttäytymiseen,
niiden pääasiallinen tarkoitus on yleensä lähinnä
vittuilla. Sen lisäks niiden käyttö ja tulkinta edellyttää
tietyntyyppistä asiaan perehtymistä, ja sitä taas ei voida
edellyttää tän tyyppisessä forumissa jonka tarkoitus on olla
kaikille konemusiikista kiinnostuneille suomenkielisille henkilöille
avoin.

---

Ymmärsinkö oikein, että replykuvat on tästä eteenpäin kiellettyjä?
Aika erikoinen veto.

Maassa maan tavalla, kuvat jääköön unholaan.



IMHO replykuvat ei kyllä kuulu moderniin forum-käytökseen kuin asiattomuuksissa, joita harrastaa isot miehet, joilla ei vaan o mitään sanottavaa, mutta pitää postata jotain muka-hauskaa, kuten tässä nyt lähiaikoina ollaan nähty mm. kuuluisalla kopterikuvalla. Sillä ei o mitään arvoa mihinkään keskusteluun. Irkissä se on hauskaa välillä, mut ei kyllä edes läppäthreadin paskapostien joukossa.

Itse oon karsinut seuraamani alueet aika suppealle klubbarista, just paskanjauhannan välttämiseksi.

Xybolla on myös asia linja tossa. Ko. käyttäjät sanoo valitettavan harvoin mitään järkevää, vaikka tiedän heillä olevan kapasiteettia siihen. Pakko on vaan morkata klubitusta (sekä junnuja ja ei-skenejengiä ja vaan typeriä ihmisiä, jotka eivät tiedä olevansa sitä) ja sen mielestäni helvetin pehmeetä moderointilinjaa vrt. monet muut forumit.
OCS

Posts: 1,828

#389 • • OCS
En pysty kanssa käsittämään tätä whinetystä replykuvista :D mutta jatkakaa toki.
tumpsi

Posts: 2,553

#390 • • tumpsi rekisteröitymätön

ezzy, 24.1.2008 19:41:
IMHO replykuvat ei kyllä kuulu moderniin forum-käytökseen kuin asiattomuuksissa, joita harrastaa isot miehet, joilla ei vaan o mitään sanottavaa, mutta pitää postata jotain muka-hauskaa, kuten tässä nyt lähiaikoina ollaan nähty mm. kuuluisalla kopterikuvalla. Sillä ei o mitään arvoa mihinkään keskusteluun. Irkissä se on hauskaa välillä, mut ei kyllä edes läppäthreadin paskapostien joukossa.


Oonks mä jotenki tosi tyhmä kun en löydä itseäni ylläolevasta kuvauksesta?

Mä nimenomaan yritän SANOA KUVILLA. Jos viitsitte, rakkaat palleroiset, selata mun postaamiani kuvia, niissä hyvin harvoin on mitään typerää / alentavaa tekstiä.
Selasin tuossa viimeiset sata postiani läpi, jos nuo kuus kappaletta caroja lasketaan yhdeksi, olen postannut kymmenen kuvaa, joista vain yksi on tekstillä varustettu replykuva, ja yksi ei ole ollenkaan reply vaan osa otsikkoa.

nimim. tumpsi postaa vaan kuvii eikä asiaa!
Anselmi

Posts: 2,578

#391 • • Edited Anselmi And sell me
Jotkut kuvareplyt on osuvia ja hauskoja, toiset taas ei. Ihmeellisen mustavalkoinen linja
vallitsee täällä osassa kommentteja noiden kuvien suhteen.

t: Mustavalkoinen Anselmi

--
sen pituinen se

akir0

Posts: 2,554

#392 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009
Siis osuvat replykuvathan on ok. Mut nykyisellään linja on menny siihen, että threadissa, jossa on 20 postausta on 7 kuvareplyä. Eli määrä on lähteny vähä lapasesta ja valitettavan usein kuvien sanomakin on heikko (ei silti, välillä tulee totaaliputoamisia täälläkin). Ei silti, mua ei haittais ollenkaan, jos kuvien postaaminen olis mahdotonta, helpottas vaan lukemista.

Lisäks kuvat sekoittaa kyl threadien lukemista ikävällä tavalla ku pitää pomppia tavallista enemmän, jotta löytää seuraavat tekstit.

Emmä halua, että tänne laajenee sellaset iki-ihanat 200px korkeat signaturetkaan.

[edit] tarkennus
Karski

Posts: 6,049

#393 • • Karski Pomon kätyri
Kyse ei nyt oo pelkistä replykuvista, oikein
ja harkitusti käytettyinä ne on ok, mutta
niinkuin akir0 tosta totes, niin liian usein
ne on viestien ja lopulta kokonaisten topikkien
ainoo sisältö.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

tumpsi

Posts: 2,553

#394 • • tumpsi rekisteröitymätön

Karski, 25.1.2008 10:25:
Kyse ei nyt oo pelkistä replykuvista, oikein
ja harkitusti käytettyinä ne on ok, mutta
niinkuin akir0 tosta totes, niin liian usein
ne on viestien ja lopulta kokonaisten topikkien
ainoo sisältö.


Tottahan toki toisinaan tulee itekki tyrittyä kuvien kans. Mut eipä jokainen vitsikään kaikkia naurata, tai lauseesta x mene asia jakeluun kaikilla. Internetissä tuppaa noi mittasuhteet eksymään ihmisiltä vähän turhankin helposti. Tässä on kuitenkin kyse muutamasta kuvasta muutamassa threadissa (allekirjoittaneen osalta siis).

Itse aion kyllä jatkaa kuvien käyttämistä, mutta ehkä vielä enemmän harkiten kuin aiemmin. Toivon muilta TIETYILTÄ TYYPEILTÄ samaa.

Olisi mukava nähdä täällä joidenkin aiemmin keskusteluun osallituneiden kommentteja tämän threadin kehityksestä. Ollaanko tässä nyt saavutettu sitä jotain, jota tällä lähdettiin hakemaan?
ezzy

Posts: 8,060

#395 • • ezzy Droid-pappa

akir0, 24.1.2008 20:55:
Lisäks kuvat sekoittaa kyl threadien lukemista ikävällä tavalla ku pitää pomppia tavallista enemmän, jotta löytää seuraavat tekstit.

Emmä halua, että tänne laajenee sellaset iki-ihanat 200px korkeat signaturetkaan.



word.

word.
Individual

Posts: 10,942

#396 • • Individual HYPNO!
Musta on ihan aiheesta kissi nostettu pöydälle ja en kyllä näemmä ollut yksin (ainakaan kovin yksin) ajatuksieni kanssa ja musta on jees, että myös moderaattori-osasto on osallistunut keskusteluun. Se lienee nyt enintä, mitä on (tässä vaiheessa) kohtuullista odottaa.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#397 • • Jussi Soro choon!

tumpsi, 25.1.2008 10:55:
Olisi mukava nähdä täällä joidenkin aiemmin keskusteluun osallituneiden kommentteja tämän threadin kehityksestä. Ollaanko tässä nyt saavutettu sitä jotain, jota tällä lähdettiin hakemaan?


Ollaan ja ei.

Siinä vaiheessa kun siirsin keskustelun tähän topikkiin, tarkoituksena oli herättää keskustelua moderaattorien suunnassa siitä onko asiallista hyväksyä että TIETYT TYYPIT käy vittuilemassa jokaisen kevyin perustein, huonolla kieliopilla tai netiketin vastaisesti perustetun topikin läpi. Tässä olen ilmeisesti onnistunut, koska Karskin postausten mukaan moderaattorit ovat asiaa pohtineet.

Se taas, että toivoin TIETTYJEN TYYPPIEN itse tajuavan oman käytöksensä olevan hetkittäin hiukan lapsellista on ainakin osittain mennyt metsään - jotenkin huvittavaa lukea tässäkin topikissa nillitystä siitä ettei muka monivuotiset käyttäjät tajua mikä on turhaa trollaamista ja asiatonta käyttäytymistä.
tumpsi

Posts: 2,553

#398 • • tumpsi rekisteröitymätön

JussiS, 25.1.2008 11:22:
---
tumpsi, 25.1.2008 10:55:
Olisi mukava nähdä täällä joidenkin aiemmin keskusteluun osallituneiden kommentteja tämän threadin kehityksestä. Ollaanko tässä nyt saavutettu sitä jotain, jota tällä lähdettiin hakemaan?

---

Ollaan ja ei.

Siinä vaiheessa kun siirsin keskustelun tähän topikkiin, tarkoituksena oli herättää keskustelua moderaattorien suunnassa siitä onko asiallista hyväksyä että TIETYT TYYPIT käy vittuilemassa jokaisen kevyin perustein, huonolla kieliopilla tai netiketin vastaisesti perustetun topikin läpi. Tässä olen ilmeisesti onnistunut, koska Karskin postausten mukaan moderaattorit ovat asiaa pohtineet.

Se taas, että toivoin TIETTYJEN TYYPPIEN itse tajuavan oman käytöksensä olevan hetkittäin hiukan lapsellista on ainakin osittain mennyt metsään - jotenkin huvittavaa lukea tässäkin topikissa nillitystä siitä ettei muka monivuotiset käyttäjät tajua mikä on turhaa trollaamista ja asiatonta käyttäytymistä.


Noh, onneksi en koe kuuluvani tohon pillugiffiporukkaan, joka vittuilee noobeille jne.
ezzy

Posts: 8,060

#399 • • ezzy Droid-pappa

tumpsi, 25.1.2008 11:31:
---
JussiS, 25.1.2008 11:22:
---
tumpsi, 25.1.2008 10:55:
Olisi mukava nähdä täällä joidenkin aiemmin keskusteluun osallituneiden kommentteja tämän threadin kehityksestä. Ollaanko tässä nyt saavutettu sitä jotain, jota tällä lähdettiin hakemaan?

---

Ollaan ja ei.

Siinä vaiheessa kun siirsin keskustelun tähän topikkiin, tarkoituksena oli herättää keskustelua moderaattorien suunnassa siitä onko asiallista hyväksyä että TIETYT TYYPIT käy vittuilemassa jokaisen kevyin perustein, huonolla kieliopilla tai netiketin vastaisesti perustetun topikin läpi. Tässä olen ilmeisesti onnistunut, koska Karskin postausten mukaan moderaattorit ovat asiaa pohtineet.

Se taas, että toivoin TIETTYJEN TYYPPIEN itse tajuavan oman käytöksensä olevan hetkittäin hiukan lapsellista on ainakin osittain mennyt metsään - jotenkin huvittavaa lukea tässäkin topikissa nillitystä siitä ettei muka monivuotiset käyttäjät tajua mikä on turhaa trollaamista ja asiatonta käyttäytymistä.

---

Noh, onneksi en koe kuuluvani tohon pillugiffiporukkaan, joka vittuilee noobeille jne.



Onks hyvä olo siel ylhäällä?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#400 • • Jussi Soro choon!

tumpsi, 25.1.2008 11:31:
Noh, onneksi en koe kuuluvani tohon pillugiffiporukkaan, joka vittuilee noobeille jne.


Et sä mun mielestä kuulukaan.

Selvennetään nyt vielä jos jollekin on jääny epäselväks, et mun mielestä tuollainen viihteellinen replykuvailu esim soundchilds- tai finlandia-topikeissa on ihan ok, mut joku meatspin.gif läväytettynä asialliseen topikkiin, joka on n00bisti aloitettu ei sitä ole.

Mun mielestä on myös ihan OK et esim soundchilds- tai finlandia-topikissa jengi sanoo mielipiteensä ko tuotoksesta, koska ne kuuluu topikkiin - vittuako niitä tänne postaamaan jos ei halua palautetta. Ei sinnekään silti meatspin kuulu.

Tyhmät ihmiset voi palauttaa maanpinnalle tyhmistä jutuista, mutta jokaisen n00bin topikin jyrääminen on vaan hiukkasen pöljää. Aina voi miettiä et onks fiksumpaa vastata topikkiin antamalla ohjeita parempaan foorumikäyttäytymiseen, vai postata joku kiva vittuilu tekstinä tai kuvana. Jos ei miettimisen jälkeenkään oikein sytytä mitä pitäis tehdä, niin voi vaikka nykäistä moderaattoria hihasta ja kysyä siltä neuvoa.