Potkaise moderaattoria - moderoinnin palaute

646 posts, 33 pages, 292,616 views

anqqa

Posts: 4,032

#341 • • anqqa tirehtööri
fixed

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

m1kk3

Posts: 5,560

#342 • • m1kk3 no-life

anqqa, 11.9.2006 23:01:
fixed


nopeeta toimintaa, näin se homma etenee, cheers *hihu*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

pirpeli

Posts: 5,533

#343 • • pirpeli
Kiitos kuitenkin*hihu*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Sallakat

Posts: 2,220

#347 • • Sallakat jungle, baby !
eikös täällä ollut tarkoitus valittaa jos joku mode on tehnyt jotain inhaa tms? vai mitä nää parannusehdotukset täällä sitten on? oonko käsittäny jotain väärin kenties?
Individual

Posts: 10,942

#348 • • Edited Individual HYPNO!

Sallakat, 13.9.2006 14:14:
eikös täällä ollut tarkoitus valittaa jos joku mode on tehnyt jotain inhaa tms? vai mitä nää parannusehdotukset täällä sitten on? oonko käsittäny jotain väärin kenties?


Yleisesti vallitsevaan moderointilinjaan liittyviä parannusehdotuksia voi tänne kirjoitella ja totta kai myös silloin jos on eri mieltä esim. jonkun topikin sulkemisesta tai muusta moderointitoimenpiteestä. Tämä ei siis ole pelkkä nilitysketju vaan tänne voi myös kirjoittaa jos modella, modettarella on jäänyt joku juttu huomaamatta, mihin haluaisi korjauksen. Kun noi modetkin tykkää joskus käydä vaikka kaljalla tai kissanäyttelyssä, eivätkä ole 24/7 täällä. *hihu*
Avatar
#350 • • ALIEN Guest
/kick
Howdy

Posts: 7,955

#351 • • Howdy Oldie

a, 8.11.2006 18:14:
kopioikaa esim. "täydellisen saitin metsästykseen", jos tää ois parempi siellä.

voisiko siis osto/myynti-palstaa natsittaa nykyistä tarkemmin, mua ei ainakaan haittaa et sinne tehdään selväksi, että epäasiallista kommentointia ei suvaita ja kyseiset viestit myös poistetaan modien toimesta, ja niitä vois tosissaan myös sit poistella. sinällään ikävää et joku lukkosysteemi on hankala toteuttaa ko. palstalle, kun threadiin kuitenkin moni haluaisi esittää kysymyksiä tuotteista ja olis myös hyvä, et ne vastaukset olis kaikkien kiinnostuneiden nähtävissä.

TJEU: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=52433;sivu=1




Samaa mieltä *joo* täälä on moni muukin topikki ihan vika raiteilla ..

--
Käpy vailla vertaa

bubbelgum

Posts: 2,477

#354 • • Edited bubbelgum ~sylikissa~
Ah, taas kerran päästään tähän samaan aiheeseen josta on puitu jo ties kuinka monta kertaa aikasemminkin. Eli, klubituksen kuvat.

Tästä on puhuttu ja puitu vaikka kuinka paljon, että miksi klubbariin tulee niin hirvee määrä huonoja, huonolaatusia, turhia, samoja, kuvia etc... Ja siitä mitkä kuvat onkaan turhia ja mitkä ei.

Jossain vaiheessa pystyssä oli toiminto että jokaiset kuvat jotka koitettiin lisätä klubbariin käytiin läpi modejen toimin, ja ns. turhat kuvat rankattiin pois. Koska ite en oo pitkään aikaan mitään kuvannut enkä siis myöskään koittanut lisätä kuvia klubbariin, en tiedä mikä on toimintaperiaate nykyään. Saako kuka vaan lisätä mitä vaan kuvia klubbariin ja niitä ei käydä millään tavalla läpi, vai koitetaanko niitä edelleenkin jotenkin modata?

Tää aihe nousi nyt taas uudestaan esiin yhden tietyn kuvan ja siihen tulleen kommentin myötä. -->

http://klubitus.org/kuva.php?id=36751 (sori pirpeli että vedän sut mukaan tähän juttuun *blush*)

Tässä tuli kyllä kieltämättä mieleen, että mikä ihan oikeesti on tarkotus sille että yksi kuvaaja kuvaa miltei joka viikko samoja naamoja samassa paikassa ja julkasee ne kaikki kuvat täällä?

Okei, ymmärrän että on hemmetin vaikee päättää että mitkä tapahtumat on sen "arvosia" että niistä "saa" klubbariin kuvia laittaa. Ja sitä mä en nyt oikeestaan edes hae takaa. Mua ei henk.koht. häiritse ollenkaan se vaikka täällä olis joka ikinen viikko kuvia jostain viikottaisesta klubi/teema-illasta.

Mutta. Se mua häiritsee että joka viikko on samat kuvat, samoista ihmisistä, usein jopa useita kuvia samoista ihmisistä samalta illalta, samoista kuvakulmista, samoilla valoilla, jne jne. Tästä en toki valita niille ihmisille jotka sattuu siellä paikalla olemaan, vaan kuvaajalle joka näpsii kuvia koko ajan ilman minkäänlaista kykyä itse niistä rankata huonoja kuvia pois.

Eli mikä avuksi? Jos nykysellään kuvien lisääminen on jätetty kuvaajan omalle vastuulle, että hän osaa noudattaa ohjeistusta, ja käyttää omaa arviointikykyä, mutta niin ei kuitenkaan tee, niin mitä sitten?

Onko tälläsissä tapauksissa modejen syytä rankata kuvia pois itse? Antaa yksityisenä huomautus kuvaajalle että lukisi ohjeistuksen paremmin ja muuttaisi käytöstään? Entä jos sekään ei auta? Entä jos yksittäisten kuvien poistopyynnitkään ei auta?

Onko klubbarista tulossa taas kerran foorumi jossa kaikki mahdolliset kaverikuvat joka ikisistä kissanristijäisistä sallitaan, vai onko aika modejen puuttua asiaan ja kiristää kuvaajien talutushihnaa?

Mielipiteitä, kommentteja?

-Sonja

(ps. tarkoitukseni ei ole millään tavalla asettaa kyseisiä bileitä/tapahtumaa huonoon valoon, vaan ainoastaan käyttää näiden bileiden kuvia havainnollistamaan sitä että klubbarin kuvien tarkempaan modaukseen olisi ehkä syytä.)

Edit: Tässä vielä linkki josta löytyy lisää kyseisen kuvaajan ottamia kuvia. Näistä ilmenee harvinaisen hyvin miten "paljon" kuvaamiseen ja kuvien editoimiseen on panostettu. *uuh*

http://klubitus.org/profiili_kuvaaja.php?nimi=-Mariha-

--
Hullu ku pullosta tullu.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#355 • • Jussi Soro choon!

Individual, 23.1.2008 09:36:
---
pirpeli, 23.1.2008 09:29:
Ei helvetti...Ei mikään ihme, että Maijalla sanoo pää poks tän paskan kanssa...
Miettikää nyt JUMALAUTA ihmiset näiden topikkienne kanssa, että _mitä aloitatte ja miten_!

---

No jos mä olisin mode, niin mulla olis mennyt pää poks jo ihan muiden henkilöiden ku näitten topikkien aloittajien kanssa. Eka mun postaus ikin plattarille oli kanssa vähän sen tyylinen, mitä postataan ku ei oikein hiffata palstan tapaa, otsikolla: "Kysymys lähinnä tuon xxx:n suuntaan" ja sitten itse topikissa kyssä, että onks paikkakunnalle tulossa niitä ja niitä kemuja. Noh, se meni lukkoon ja mut taidettiin ohjata oikeampaan osoitteeseen sen kyssäni kanssa. Ei ollut tällaista muka-hauskaa huumoria 5 sivuu ja muuta paskaa.


Siirretty tuolta Viteli-topikista...

Tuossa Individual mun mielestä tiivistää aika hyvin tän jutun. Vaikka itekin tulee hetkittäin hymähdettyä tyhmille topikeille, on mun mielestä skidisti ihmeellistä, että aina samat jätkät tulee heittämään täysin turhaa läppää topikkiin 5 sivua. Toki voidaan sanoa, et moderaattorit puuttuu tähän, joka kertahan Maija tulee sanomaan et "älkääs nyt pojat", mut efekti on vähän sama kuin jos ostaisit lapselle aina karkkia kun se huutaa ja sanoisit "ensi kerralla et kyllä enää saa".

Ei nyt välttämättä moderoinnista kiinni tää, linjaus pitäis varmaankin lähtee tuolta ylläpidon puolelta, mut välillä tuntuu et jengii vois pistää pikku jäähyille hetkeks.
akir0

Posts: 2,554

#356 • • akir0 idleRPG champion 2009
Agreed, joku roti sais palata tietyn porukan älyttömyyksiin. Aiemmin toi hauskojen postaajien määräkin oli aika kohtuullinen, mut pikkuhiljaa ollaan ylitetty se määrä, että joka postaukseen voi joku tarttua.

Tahi sit tarttis oikeasti ne nappulat, jolla voi rankkaa näkymättömiin typerät postaukset (eli jotka on saanu miinusta) tarvittaessa.
Apo

Posts: 1,574

#357 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

akir0, 23.1.2008 12:39:
Tahi sit tarttis oikeasti ne nappulat, jolla voi rankkaa näkymättömiin typerät postaukset (eli jotka on saanu miinusta) tarvittaessa.



Kyllä, tuo toimii isommillakin saiteilla. Tietty slashdot-tyylinen karma ois kova sana myös.
tumpsi

Posts: 2,553

#358 • • Edited tumpsi rekisteröitymätön
joo kyllä mäkin kannatan tota raporttinamiskaa tms, ei tos perseilys oo mitään järkee. vaikka itse aika-ajoin siihen osallistunkin, niin ei se kyllä palvele ketään.

ps. kuviani ette vie!
Juhgu

Posts: 7,921

#359 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Caro², 23.1.2008 00:25:
---
Tuntuu, että jokakerta on samat naamat hoitamassa poskihuutelua.



Individual, 23.1.2008 09:36:
---
No jos mä olisin mode, niin mulla olis mennyt pää poks jo ihan muiden henkilöiden ku näitten topikkien aloittajien kanssa. - - tällaista muka-hauskaa huumoria 5 sivuu ja muuta paskaa.



pirpeli, 23.1.2008 09:42:
---
kaikki, jotka jatkaa sitte sitä typeryyttä, on kanssa vähä heikoilla hangilla...Vois vaan jättää huomioimatta ne alotukset. Toisaalta varmaan aika monelle on tullut täälläkin sellanen "maine", että niiltä ikäänkuin vaaditaan jotain muka-hauskaa sanailua ja vastailua..



JussiS, 23.1.2008 09:42:
---
Tuossa Individual mun mielestä tiivistää aika hyvin tän jutun. Vaikka itekin tulee hetkittäin hymähdettyä tyhmille topikeille, on mun mielestä skidisti ihmeellistä, että aina samat jätkät tulee heittämään täysin turhaa läppää topikkiin 5 sivua.



En jaksanut kaivaa enempää esimerkkejä, you get the point. Viime aikoina on ollut eri ketjuissa (ja irkkikanavilla) kovasti puhetta ihmisryhmästä "aina samat tyypit". Haluaisinkin nyt tietää, keitä nämä "aina samat tyypit" ovat. Eli kaikki ne, joita "aina samat tyypit" tosissaan häiritsevät, voisivat nyt rohkeasti listata kyseisten tyyppien nimimerkit tähän ketjuun. Kootaan niistä kattava rekisteri, ja jos ko. henkilöt eivät mene itseensä, niin harkitaan mahdollisia kurinpitotoimenpiteitä.


P.S. Jos niitä nimiä ei tule, ni turha sit ruikuttaa "aina samoista tyypeistä" jos niitä ei osaa nimetä!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)