..entäpä kuoleman jälkeen?

266 posts, 14 pages, 105,792 views

Katrina

Posts: 605

#101 • • Katrina
arikoo:

Kyllä tässä topikissa on taas ollut monenlaista tekstiä*nauraa*. Pitäiskö siepata ja lähettää jollekin teologille jotta se sais aiheen graduun?*plur*



Ei tarvitse enää. Lupaan siepata nämä itselleni ja tehdä loistavan gradun vaikkapa systemaattisen teologian laitookselle!
2000

Posts: 420

#102 • • 2000 Opetuslapsi
Kuoleman jälkeen minä olen hyvin hiljaa... kerrankin! *joo*

--
2 nasty 4 U

Texx

Posts: 650

#103 • • Texx ^_^
*ding* Kuoleman jälkeen vaan kuollaan ja jotain :o
tää on aihe mitä mietitään tosi usein kavereiden kanssa, ja moni niistä uskoo "uudelleensyntymiseen" ite mä en usko mihinkään tommoseen :P enmä tiedä. ku kuolee ni vaan kuolee. thats it. *suru*

--
*piis*

ilarip

Posts: 731

#104 • • ilarip
mielestäni kuoleman jälkeen siirrymme vain toiseen elämään. Eli siis kun irtoat naps vaan ja olet jo toisessa ruumissa. tuolta minusta tuntuu.
Avatar
#105 • • ikj Guest
*enkeli*toivotaan näin*enkeli*
Avatar
#106 • • Cera Guest
oon miettiny tota taivas asiaa. muttakun kuolee, niin onks siel sitten sen ikänen ja näkönen ku tahtoo olla, vai onks siellä sillai että minkä ikäsenä kuolee jne..

toisaalta musta on jännää ajatella että elämä alkais uudestaan, jossain muussa ruumiissa tai aikakaudella tai.. jotain.
hiphop. kai sen sit jossain vaihees saa kaikki tietää..
Ellei joku keksi täs jossain välis kuolemattomuutta.*justjoo*

ennyt sanois et haluun kuolla, mut on se asia kiinnostanut mua pienestä asti.
Lapsena mietin ilasin sängyssä et mitä maailmalle sit käy kun kuolen, jatkaako kaikki eteenpäin menemistä vai pysähtyykö. ja miks pysähtyis. eööh. sekavaa.

*piis**sydän*
Avatar
#107 • • Cera Guest
Avernian:


No, sullehan kaikki "pysähtyy", kun et enää kykene toteamaan esim. ajan kulumista...tosin et sitäkään että et kykene mitään tajuamaan, sinua ei ole. Blip ja poissa*voiei*



Mut, ajattelin asian jotenkin sillai että pysähtyyköhän muu maailma. Mun takia. Sit vähän harmitti että jos kaikki muilla loppuu elämä samaa aikaa ku mulla..
Nojoo. Olin aika pieni. Varmaan jotain 5v. *hymy*
Syder

Posts: 2,255

#108 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Katoaako, vai jäätkö seuraamaan muun maailman menoa jostain, kuin katselisit televisiota.
Vai onko kuoleman jälkeen mitään siis mitään. Pelkkää tyhjää? Kukaan tuskin noita on ratkaissut.

Ja jos taivaaseen pääsee, niin mitä tulee ihmisten ulkonäköön siellä, se ruumis jää tänne maan päälle kyl. Kaikki mitä voisit edes teoriassa olla siellä löytyy sisältäsi.

--
Divida et impera.

Alex

Posts: 244

#109 • • Alex Life is shit & it is GREAT!!
...katellaaaaaan sit... *nauraa* ...ja nyt Bileettämäääään!!*ökkö**plur*

[muokattu 15.10.2002 06:17]

--
Nähdään helvetissä.. ..kohta ollaan kaikki siellä! *piis**pahis**piis*

UnityF

Posts: 15,721

#110 • • UnityF joo just se
Mä haluaisin kuoleman jälkeen olla pieni söpö enkeli jolla on valkoiset vaatteet ja söpöt siivet ja saisin lennellä pilvien seassa... tuntisin itteni niin höyhenen kevyeksi....*haaveilua**enkeli**enkeli**enkeli*
Avatar
#111 • • antique Guest
*enkeli* mä haluisin,et kaikki ois kaunista ja mitään pahaa ei vois tapahtuu...ja tottakai haluisin mun rakkaat ystävänii mukaan sinne...tylsäähän siellä olis muuten...jos hyvästä tzägästä joku rakas frendini ei sinne pääsis,niin haluisin liihotella niiden luona ja olla toivottamassa hyvää onnee!*sydän**sydän**enkeli*
cosmikki

Posts: 1,261

#112 • • cosmikki
mä haluan ainakin uskoa että enkuleita on olemassa. ainakin jossain muodossa. *sydän*

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

arikoo

Posts: 245

#113 • • arikoo Virallinen hörhö
Usko enkeleihin! Silloin ne ovat totta sinulle! Lopultakin, vain sinun maailmasi ratkaisee. Ihminenhän voi päättää omasta maailmastaan, mihin uskoo... Kysymykseksi jää, pystytkö uskomaan niin vahvasti? Vai jääkö pieni epäily kytemään?

Minä en oikein jaksa uskoa mihinkään... Ja siksi minulle ei ole olemassa henkiolentoja...

Vaikka... Olisihan kivaa että olis suojelusenkeli... Olisin sellasen tarpeessa... Too bad, etten jaksa uskoa sellaiseen...

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

Tyly

Posts: 908

#114 • • Tyly
Siis kaikkihan on selitettävissä.. juuri siis että jos joku uskoo saaneensa jonkunnäköisen näyn niin ja näin hän sanoo nähneensä esim jumalan... niin monesti näille myös löytyy täysin meidän fysiikan/kemian lainalaisuudessa oleva selitys (sijamuodot ei taida olla oikein). Esim kirkosssa jossa näitä valiastumisia tapahtuu jonkun verran on hyvin paljon ikkunoita joissa on väriä, ne heijsatavat hyvinkin monimutkaisesti valoa joka aihuettaa monesti ns. illuusioita...

Siis tämä tähän kommennteihin enkeleistä. Jos niihin uskoo niin monesti kaiken minkä haluaa tapahtuvan enkelin vaikutuksesta ontapahtuu sen vaikutuksesta ja sitten kaikkea mitä odottaa sen tekevän niin luulee sen myös tekevän... Näin se vain on... ja jos ei olisi niin miksi sitten niitä ei ole pystytty todistamaan tieteellisin menetelmin.. siis jos jokin ilmiö pidetään luotettava niin se pitää pystyä toistamaan moneen kertaan ja aina yhtä virheettömästi...

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

Syder

Posts: 2,255

#115 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Vois ottaa selvää että minkälaine toi afterlife oikeesti on, jos vaikka niittais ittensä. Ainoo miinus siinä on ettei pääse kertoo kellekää mitä sitte tapahtuu.

--
Divida et impera.

arikoo

Posts: 245

#116 • • arikoo Virallinen hörhö
Järjestetäänkö samanlainen koe kuin "Flatliners" leffassa? (Olikos toi nimi oikein) Siis jossa ne hankkiutuu kuolleiksi ja sitten elvytetään...

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

Jammailija

Posts: 3,224

#117 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Mul on back-up-plan! Mä rupeen vampyyrix! No okei, eihän se ny helpoin ratkaisu oo, ku aina on jano ja aamubileisiinkä ei viiti mennä ku ei kestä aurinkoa ulos tullessa, mut elänpähän ikuisesti*super*!

[muokattu 29.10.2003 16:50]

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Epailija

Posts: 5,636

#118 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Kuoleman jälkeen... Kaikki mitä olet katoaa iäksi. Tarpeeksi kauan kun odotellaan, niin kaikki mitä olet saanut aikaiseksi katoaa myös. Olisiko surullista, jos tämä pitäisi paikkansa? Voi kyynel. Sitten se olisi surullista, mutta ei se kelpaa perusteluksi sille, että kävisi toisin.

Noh. Siis.

Ei ole mitään näyttöä sielusta tai mistään muustakaan kuolemattomasta osasta ihmistä, joten ei ole mitään järkisyytä olettaa, että pääsisimme helvettiin tai syntyisimme uudestaan. Jos kokee tarvetta uskoa toisin, niin syitä tähän tarpeeseen voi haeskella sisältään. Avainsanoja voisivat olla vaikka itserakkaus, herkkäuskoisuus, epävarmuus... No hei, onhan se kuitenkin niin pirun kivaa unelmoida vaikka mitä tuonpuoleisesta. Sitten kun minä kuolen, niin palaan hallitsemaan teitä kaikkia ja voi luoja että te kärsitte silloin. Olisihan niin kovin surullista, jos näin ei kävisi.

Varoitus: Ylläoleva teksti sisältää sarkasmia. Lukijan vastuulle jää määritellä missä kaikkialla sitä on. Jos määrittelee pieleen, niin on tyhmä (tämäkin saattaa olla sarkasmia).

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#119 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Mielummin herrana helvetissä kuin narrina taivaassa.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Turisti

Posts: 12

#120 • • Turisti pihalla
miksi edes miettiä näin tyhmää ajatusta että mitä kuoleman jälkeen..?
Eihän kuoleman jälkeen ole vaan yksin kertaisesti mitään... Onhan se jo hölmöä kuvitella et ois muka ”elämää” tai jotain muuta huuhaata sit ku oot lusikas heittänny..
Ei sitä kukaan pysty todistaa et on jotain tuon puolista tai mitään muttakaan uudelleensyntymistä..
Se on vaan niin et ku kuolet ni sit oot kuollut ja madot ynm. hajottaja toukat saavat susta seyraavaksi 6kk. herkullisen aterian.. etkä voi vaikuttaa siihen mitenkään

joten lopettakaa se turha haaveilu tuonpuolisesta elämästä tai mitä ikinä kelaatekaan!!!