..entäpä kuoleman jälkeen?

266 posts, 14 pages, 105,834 views

cosmikki

Posts: 1,261

#61 • • cosmikki
..mun mielestä ei kyllä olisi kivaa elää ikuisesti.. *igor*

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

Mnj

Posts: 174

#62 • • Mnj Mönjä
mun kyl tekis mieli elää ikuisesti, (mikäli ruumiin rappeutumisen saisi pysähtymään) siinä mielessä et ois mielenkiintoista nähdä kuinka maailma menee eteenpäin (tyyliin 3000 vuoden päästä muistelee kultaista nuoruuttaan), mut kyl toisaalta vois käydä aika tylsäksi kun (melkein) kaikki on jo tullut koettua 3000 vuodessa. siitä häviää mielenkiinto ja joutuu katsomaan kuinka kaikki läheiset kuolee mutta itse jatkaa elämistä vielä satojakin vuosia

toi meidän ökkö kyllä saa bilettää ikuisesti ja näyttää vielä nauttivankin siitä *ökkö*

--
Dead to the world. Alive for the journey.

cosmikki

Posts: 1,261

#63 • • cosmikki
nimenomaan... voisi olla aika surullista elää satoja vuosia kun joutuisi aina muutaman vuosikymmenen välein hankkimaan uudet ystävät edellisten kuoltua pois...

...ja luultavasti täällä maapallolla ei olisi edes enää kovin hauskaa elää satojen vuosien kuluttua.. sillä koko ajanhan tämä paikka tuhoutuu tuhoutumistaan..

..itse olen ainakin tyytyväinen että saan elää tällä vuosisadalla ja etten elä ikuisesti nähden maapallon tuhoutumista - lopullisesti...

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

arikoo

Posts: 245

#64 • • arikoo Virallinen hörhö
Joo ja jos kuolemattomuus tulisi mahdolliseksi meillä olisi iso ongelma. Ketään ei saisi tehdä enää lapsia sillä pienikin syntyvyys johtaisi käsittämättömään väestöräjähdykseen. Ja sitten tämä ajatusleikki: Jos korvaamme yhden hermosolun kerrallaan eletronisella, yksi muutos ei muuta ihmistä. Mutta kun tämä tie on menty loppuun meillä on ihminen jonka aivot ovat tietokone ja hänellä olisi kyky kuolemattomuuteen olettaen että elemtroniikka ei hajoa. Kysymys kuuluu koska hän lakkaa olemasta ihminen...

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

arikoo

Posts: 245

#65 • • arikoo Virallinen hörhö
Ja ihminen on todellakin pelkkä orgaaninen robotti joka kehittyi liikaa ja rupesi miettimään että hänellä on sielu. Ihminen on kasa lihaa jota ohjaa neuroverkko tietokone, kun kuolee niin kuolee. Aivotoiminta loppuu mielen toiminta loppuu, piste! On turha enää uskoa taivaisiin ja jumaliin jotka kehitettiin pitämää ihmistä herran pelosssa ja nuhteessa. Ihmisen elämän tarkoitus on välittää geenistöään eteenpäin jälkeläisiinsä ja kehittyä lajina. Laajentaa alueettaan ja lukumääräänsä.

Okei minä tiedän, meillä kaikilla on kokemuksia joita voisi sanoa yliluonnollisiksi. Ne ovat samanlaisia kuin tietokoneen blue-screenit, ihan sama juttu. Bugi aivojen dna-koodin synnyttämässä rakenteessa jonka omat aistit ovat jalostaneet. Jonka laukaisee jokin aivojen saama viesti.

Ja sitten että kemikaaleilla voidaan synnyttää joitain oloja. Se on totta mutta siihen tarvitaan myös tietoisuuden toimintaa eli pelkkä kemia ei riitä vaan tarvitaan myös aivojen oikea sähkötoiminta. Joten ne eivät ole välttämättä ihan samoja tiloja.

[muokattu 28.8.2002 16:59]

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

Avatar
#66 • • yana Guest
arikoo:

Ja ihminen on todellakin pelkkä orgaaninen robotti joka kehittyi liikaa ja rupesi miettimään että hänellä on sielu. Ihminen on kasa lihaa jota ohjaa neuroverkko tietokone, kun kuolee niin kuolee. Aivotoiminta loppuu mielen toiminta loppuu, piste! On turha enää uskoa taivaisiin ja jumaliin jotka kehitettiin pitämää ihmistä herran pelosssa ja nuhteessa. Ihmisen elämän tarkoitus on välittää geenistöään eteenpäin jälkeläisiinsä ja kehittyä lajina. Laajentaa alueettaan ja lukumääräänsä.[/i]



tämä ei silti sulje pois mahdollisuutta korkeamman tietoisuuden omaavasta tahosta jolla on kyky asettaa lähtötekijät sellaiseen asetelmaan että niistä kehittyisi tämänkaltaista mitä meistä on nyt tullut.
itse en tosin usko tähän, mutta en kuitenkaan sulje ehdottomasti pois mahdollisuutta ettei näin olisi
Avatar
#67 • • -Loyal- Guest
Tämän elämän jälkeen tulee elämä jossa kaikki on paremmin, sen takia itse sinne lähden omankädenkautta 6 vuoden sisällä. Mä en tänne jää, tää on paska paikka, missä pelkästään kilpaillaan kaikesta. *dissaa*
Avatar
#68 • • yana Guest
Morpheus:

Tämän elämän jälkeen tulee elämä jossa kaikki on paremmin, sen takia itse sinne lähden omankädenkautta 6 vuoden sisällä. Mä en tänne jää, tää on paska paikka, missä pelkästään kilpaillaan kaikesta. *dissaa*



entäs jos tää onkin vasta lämmittelykierros sitä seuraava elämän himmeetä survival of the fittest -kisaa varten?
ja siellä itket taas lähteväs oman käden kautta kun on niin perseestä ja niiin nihkeää.

miks jaksaisit hei ees kitua täällä sitä kuuttavuotta? siitä vaan junan alle heti huomenna ;)
Avatar
#69 • • -Loyal- Guest
yana8000:

Morpheus:Tämän elämän jälkeen tulee elämä jossa kaikki on paremmin, sen takia itse sinne lähden omankädenkautta 6 vuoden sisällä. Mä en tänne jää, tää on paska paikka, missä pelkästään kilpaillaan kaikesta. *dissaa*

entäs jos tää onkin vasta lämmittelykierros sitä seuraava elämän himmeetä survival of the fittest -kisaa varten?
ja siellä itket taas lähteväs oman käden kautta kun on niin perseestä ja niiin nihkeää.

miks jaksaisit hei ees kitua täällä sitä kuuttavuotta? siitä vaan junan alle heti huomenna ;)

nii, sitä mäki vähän täs kelailin... täytyy varmaa kokeilla. Se on vaikeempaa mitä luulis... onneks kaveri näytti 1.5kk sitten esimerkkiä, ja onnistu siinä. Noh teen sitä ennen kaiken mitä olen aina halunnut kokeilla ja siinäkin menee jonki aikaa...
*enkeli*

[muokattu 29.8.2002 22:28]
Susu

Posts: 1,077

#70 • • Susu The Nasu
...synnytään uudelleen, sillä mikä muuten selittäisi deja vu ilmiöt. Löysin muutamaa vuotta aiemmin saksassa suurkaupungissa metroasemalle pelkästän sen vuoksi että tuli tunne siitä että olin ollut siellä aiemminkin... WEIRD!!!!
Ihmisessä on jokin selittämätön osa sillä muuten ny´kyinen teknologia olisi jo rakentanut ihmisrobotin....*joo*

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

arikoo

Posts: 245

#72 • • arikoo Virallinen hörhö
Siis en nyt ole varma ymmärrettiinkö mut oikein, siis me olemme jo sellainen robotti- Mutta sellaista ei voi toviin vielä tehdä. Opiskelen itse ltkkoossa ja neillä on tutkimuskohteena neuroverkot. Itse en ole niin pitkällä vielä mutta on niistä täällä tullut luettu ja keskulteltua ja fakta on ettei sellaista ihan heti tehdä.

Ja ne deja vúut, ne on aivojen lipsahdus kanssa. Todistus arvo pyöreä nolla. Löytyy psykologian kirjoista selitys. Myönnän että itsellekin on sattunut tusi rajuja deja vúita mutta niille on ollut selitys. Ja se on aivojen välittäjäaineiden ja sähkötoiminna lisä sotkeminen. Se oli jotenkin niin että signaali etenee aivossa kahta reittiä ja kun ne pääsee perille hiukan eri aikaan-> Deja vú. Ja se kulkeminen toisessa paikassa, selitys on intuitio ja aivojen uskomaton muisti vaikka ei tietoisesti muista. Tämä on myös osaselitys deja vúille.

Ja Yana on oikeassa, tämä ei sulje luojaa pois. Valitettavasti, valitettavasti. Mutta todella se tekee hänestä todella passiivisen. Tulee vaan mieleen että miksi se chillaa jos se on elossa, ekaksi luo jotain monimutkaista ja sit rupee koisaan...*hymy*

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

Avatar
#73 • • Guest
arikoo:

Siis en nyt ole varma ymmärrettiinkö mut oikein, siis me olemme jo sellainen robotti


Main Entry: ro·bot
Pronunciation: 'rO-"bät, -b&t
Function: noun
Etymology: Czech, from robota compulsory labor; akin to Old High German arabeit trouble, Latin orbus orphaned -- more at ORPHAN
Date: 1923
1 a : a machine that looks like a human being and performs various complex acts (as walking or talking) of a human being; also : a similar but fictional machine whose lack of capacity for human emotions is often emphasized b : an efficient insensitive person who functions automatically
2 : a device that automatically performs complicated often repetitive tasks
3 : a mechanism guided by automatic controls

määritelmänsä mukaan ihminen ja robotti eroavat nimenomaan sillä että ihmisellä on tunteet, ja toimii myös tunteidensa pohjalta. varsinainen kysymys jota tässä tosin mietitään taitaa olla siinä ovatko tunteet jotain korkeampaa kuin vain monimutkaisempia automaattisia toimintoja. ja myös missä menee raja yksinkertaisemman toiminnon ja tunteeksi laskettavan toiminnon välillä. mikä on älykkyyden määritelmä? tämä voitaisiin laajentaa koskemaan myös eläimiä. mikä erottaa ihmisen eläimestä loppujenlopuksi? onko sielu olemassa? itse en nykytietämykseni perusteella usko sieluun mutta en sulje sen mahdollisuutta poiskaan.


Ja ne deja vúut, ne on aivojen lipsahdus kanssa. Todistus arvo pyöreä nolla. Löytyy psykologian kirjoista selitys. Myönnän että itsellekin on sattunut tusi rajuja deja vúita mutta niille on ollut selitys. Ja se on aivojen välittäjäaineiden ja sähkötoiminna lisä sotkeminen.



pyhä ilokaasu. 5min dejavuilmiöiden ketju putkeen on aikamoinen kokemus. pitääkin varata aika hammaslääkäriin taas *iloinen*

tämä ei sulje luojaa pois. Valitettavasti, valitettavasti. Mutta todella se tekee hänestä todella passiivisen. Tulee vaan mieleen että miksi se chillaa jos se on elossa, ekaksi luo jotain monimutkaista ja sit rupee koisaan...



ethän säkään koske safkaan kun se on uunissa vaan odotat että se on kypsä *täh*
Avatar
#74 • • yana Guest
jaahas. toi sitten loggas mut pihalle kesken kirjoittamista. edellinen on minulta
Madda

Posts: 650

#75 • • Madda ice-angel
joo,ensin haluun kommentoida MORPHEUKSEN sanoja siitä miten elämä on paskaa ja että täält ois kiva lähtee mahd. nopeesti pois...(tuossa ylempää oli ne tekstit)
Mä en voi hyväksyy sellasii ihmisii jotka ei nauti elämästä...Ihmisellä on 1000000000000000000000 mahdollisuutta tehä mitä ikinä haluu maailmassa ja KAIKKI ei voi olla paskaa...esim.:muuta vaikka Mosambikiin ja rupee myymään mattoja jos ei nykyinen elämä käy...miks valittaa kun voi tehdä vaikka mitä?Tuskin kuolema on ratkaisu.Mielestäni ihmiset jotka tekee itsemurhaa on pelkureita jotka luulevat että niin pääsee eroon kaikesta..mutta mistä sen tosiaan tietää että ei seuraavassa elämässä,tai minne sit ikinä pääseekään on pahempia ongelmia?Mistä tietää että siellä on varmasti kaikki paremmin?

Anyway..
Sit aiheeseen robootit...ei muuta ku että surullinen aihe..ja uskon että sellainen ei tuu ikinä muualla toteutuu ku hollywood-leffoissa...jenkki-shittii tulevaisuuden robootit jotka kaorvaa ihmiset..

eipä muuta..

--
Per far un amico basta un bicchier di vino, per conservarlo è poca una botte.

Mice

Posts: 402

#76 • • Mice .: unique :.
ja Mosambikissä mattojen myynti vois olla ihan jees..*nauru*

--
This won\'t hurt, I promise..

Pan

Posts: 140

#77 • • Pan
ice-angel:



KAIKKI ei voi olla paskaa...



Ei kaikki, mutta elämähän on kärsimystä tai ainakin epätyydyttävää.



Tuskin kuolema on ratkaisu.Mielestäni ihmiset jotka tekee itsemurhaa on pelkureita jotka luulevat että niin pääsee eroon kaikesta..



Kuolemahan juuri ratkaisee asiat. Silloin laskuri nollataan jälleen.


mutta mistä sen tosiaan tietää että ei seuraavassa elämässä,tai minne sit ikinä pääseekään on pahempia ongelmia?Mistä tietää että siellä on varmasti kaikki paremmin?



Se on sitten sen ajan murhe.

Se mikä tekee itsemurhasta tuomittavan on sen äärimmäinen itsekkyys.
Joten miettikää ihmiset ennenkuin teette mitään tyhmää!

Ps:morpheus, koita pärjäillä*piis*

[muokattu 3.9.2002 10:26]

--
Positiivinen pakana

Mnj

Posts: 174

#78 • • Mnj Mönjä
Itsemurha on äärimmäisen itsekäs teko, mutta kyllähän sitä aina välillä saa olla itsekäs vai?

Mun mielest itsemurha on hyväksyttävä teko tietyissä olosuhteissa.


ice-angel:

Ihmisellä on X mahdollisuutta tehä mitä ikinä haluu maailmassa ja KAIKKI ei voi olla paskaa...



osittain totta

miks valittaa kun voi tehdä vaikka mitä?



kaikki eivät pääse valitsemaan hyviä vaihtoehtoja. joskus on vain tyydyttävä kahdesta huonosta vaihtoehdosta parempaan. joka sekin on parhaimmillaan paskaa.

joskus ei pääse valitsemaan ollenkaan vaan niskaan sataa niin paljon paskaa, niin pitkän aikaa et itsemurha on ainoa vaihtoehto

nyt pitää lähtee ku tunti loppuu
to be continued...

--
Dead to the world. Alive for the journey.

Avatar
#79 • • yana Guest
Pan:


Se mikä tekee itsemurhasta tuomittavan on sen äärimmäinen itsekkyys.
Joten miettikää ihmiset ennenkuin teette mitään tyhmää!



imho on tilanteita joissa itsekkyys on täysin sallittavaa ja tämä on yksi niistä.
Pan

Posts: 140

#80 • • Pan
yana8000:


imho on tilanteita joissa itsekkyys on täysin sallittavaa ja tämä on yksi niistä.



Olen siinämielessä samaa mieltä, että jokainen päättäkööt omasta elämästä, eikä ketään voi velvoittaa tällä pallolla asumaan.
Olen silti vihainen niille kavereille, jotka ovat päättäneet poistua täältä omankäden kautta, mutta taas onnellinen siitä ettei heidän tarvitse enään kärsiä.
Ehkä tämä sitten tekee minusta itsekkään... *hmph*

Hyväksyisitkö sinä äitisi läheisen kaverisi tai tyttöystäväsi itsemurhan?

--
Positiivinen pakana