Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 326,193 views

UzU

Posts: 2,361

#461 • • UzU [33100]
Toisen puolen viisurit revittiin irti vartissa, turvotus hävis päivässä ja nyt muutaman päivän jälkeen alkaa suu oleen kunnossa. Onhan suussa pari aika koloa vielä ja kevyt veren maku aina välillä mut melkoisen helpolla tässä on päässyt. Särkylääkkeitä on toki saanut muutaman päivän vedellä mutta ei tässä nyt mitään kovin pahoja kipuja ole ollut.
Kolera

Posts: 4,256

#462 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
jahas takahampaasta lohkes sit vittuu neljännes eli ei tartte käydä paikkauttamassa enää kuhan totee et noni poratkaas mätä vittuu ja tökkäskää myrkyistä joku hampaan näkönen köntti kiitos...velaks joutuu senki homman ostaa...vaan ku tietäis mitä toi nyt tulee kokonaisuudessaa maksaa. Tiedä ees mitä muuta remppaa olis eessä ku 2v pitäny käydä paikkaamas tota nyt lohjennutta hammasta mut ei sit jaksanu vaan piti antaa syöpyy sisältä puhki =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

ninscu

Posts: 635

#463 • • Edited ninscu candydelic

Kolera, 7.6.2009 14:48:
jahas takahampaasta lohkes sit vittuu neljännes eli ei tartte käydä paikkauttamassa enää kuhan totee et noni poratkaas mätä vittuu ja tökkäskää myrkyistä joku hampaan näkönen köntti kiitos...velaks joutuu senki homman ostaa...vaan ku tietäis mitä toi nyt tulee kokonaisuudessaa maksaa. Tiedä ees mitä muuta remppaa olis eessä ku 2v pitäny käydä paikkaamas tota nyt lohjennutta hammasta mut ei sit jaksanu vaan piti antaa syöpyy sisältä puhki =P



Vedä irti koko hammas?

Kaverilla meni joskus paskaks takahammas, niin se päätti vetää sen pois ku olis tullu niin kalliiks ruveta korjailee sitä. Hyvin pärjäs ilmankin.

--
.. grooving with the eternal now ..

Kolera

Posts: 4,256

#464 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

nishi, 7.6.2009 16:10:
---
Kolera, 7.6.2009 14:48:
jahas takahampaasta lohkes sit vittuu neljännes eli ei tartte käydä paikkauttamassa enää kuhan totee et noni poratkaas mätä vittuu ja tökkäskää myrkyistä joku hampaan näkönen köntti kiitos...velaks joutuu senki homman ostaa...vaan ku tietäis mitä toi nyt tulee kokonaisuudessaa maksaa. Tiedä ees mitä muuta remppaa olis eessä ku 2v pitäny käydä paikkaamas tota nyt lohjennutta hammasta mut ei sit jaksanu vaan piti antaa syöpyy sisältä puhki =P

---


Vedä irti koko hammas?

Kaverilla meni joskus paskaks takahammas, niin se päätti vetää sen pois ku olis tullu niin kalliiks ruveta korjailee sitä. Hyvin pärjäs ilmankin.


näkee sit ku kertovat vaihtoehdot ja hinnat. hampaan repiminen kirurgisesti ja hampaan kasaa parsiminen korjausaineesta oli melkee samanhintasia yhdellä netistä löytyvällä hinnastolla...eli pitää kysyy et mitä tulee maksaa ja vielä sekin mitä maksaa jos myöhemmin haluiskin siihen sen hampaan takas hinta.
en oo ton hampaan takia kovia asioita purru viimosee kahtee vuoteen ni toi repiminen ei juuri muuttais mitää käytäntöjä

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

$

Posts: 1,802

#465 • • $ Destination weekend!
Väliaikainen (1,5v *justjoo*) paikka alkoi pari päivää sitten liueta(?) suuhun. Nyt iltapäivällä alkoi infernaalinen kipu.

Pitäisi jaksaa huomiseen aamuun asti. Kodeiinista on suuri apu, vaikka kokemuksesta tiedän, että se tepsii juurihoidettavan hampaan rauhoittamiseen vähän vaihtelevasti.

On kenties 4. tai 5. kerta kun samaa hammasta juurihoidetaan.
ValaX

Posts: 3,891

#466 • • ValaX
Oon muistaakseni joskus valittanu täällä helposti lukkiutuvia leukoja, jonka takia pelkään hammaslääkäriä. Nyt lekuri kirjoitti mulle rauhottavia joiden pitäis rentouttaa lihaksia sen verran, että tätä ongelmaa ei pitäis nyt olla.
Jocular

Posts: 1,359

#467 • • Jocular Janni
Juurikin hampilääkäristä saapuneena. Hammaskivet poistettu, ei yhtään reikää ja suu vuorattu fluorilla joka haisee ja maistuu kynsilakanpoistoaineelle. Edelleen ei pysy yläleuka paikallaan ja taas ne haluis oikoa ja jatkaa kidutustoimenpiteitään. Eikö 13 vuotta tekarit suussa riittäny uskottelemaan hammaslääkäreitä, että se yläleuka ei vaan luudu ja se purenta aukee aina uudestaan?! hmmph.

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

turquoise

Posts: 732

#468 • • turquoise e-ra2co

Replying to Hammaslääkäri:

$, 16.7.2009 18:13:
Pitäisi jaksaa huomiseen aamuun asti. Kodeiinista on suuri apu, vaikka kokemuksesta tiedän, että se tepsii juurihoidettavan hampaan rauhoittamiseen vähän vaihtelevasti.

On kenties 4. tai 5. kerta kun samaa hammasta juurihoidetaan.



Mille toi juurihoito tuntuu? Ts. kuinka hyvin sen kestää? *uuh*
Onko hammas, joka on juurihoidon tarpeessa aina sairaan kipee?

Oon ollu typerä ja lykänny hampilekuriin menoa vuosia. Nyt toi yks hammas on ruvennu särkeen useammin ja useammin ja tuntuu, että se ydin olis tulehtunut koska mun mielestä se on paisunut, kun sormella kokeilee. En tiedä kauanko näin on ollut. Mut ei sitä mitenkään järjettömän kovaa oo kertaakaan särkenyt, aina menny Buranalla ohitse. Huomenna varaan aikaa ja vähän pelottaa jo valmiiks.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

$

Posts: 1,802

#469 • • $ Destination weekend!

Replying to Hammaslääkäri:

sativa, 24.9.2009 14:59:
---
$, 16.7.2009 18:13:
Pitäisi jaksaa huomiseen aamuun asti. Kodeiinista on suuri apu, vaikka kokemuksesta tiedän, että se tepsii juurihoidettavan hampaan rauhoittamiseen vähän vaihtelevasti.

On kenties 4. tai 5. kerta kun samaa hammasta juurihoidetaan.

---


Mille toi juurihoito tuntuu? Ts. kuinka hyvin sen kestää? *uuh*
Onko hammas, joka on juurihoidon tarpeessa aina sairaan kipee?



Juurihoito sattuu aivan saatanasti jos puudutus ei ole kohdallaan tai toiminut. En tiedä mitään muuta yhtä pahaa fyysistä kipua. Puudutuksen kanssa sen kestää kivasti, mutta kannattaa varautua, että puudutusta pitää lisätä kesken operaation.

Ja kyllä, hammas /ja tai sen lähialue on todella kipeä.
turquoise

Posts: 732

#470 • • turquoise e-ra2co

Replying to Hammaslääkäri:

$, 24.9.2009 15:11:
---

En tiedä mitään muuta yhtä pahaa fyysistä kipua.n.



*nauru**nauru* Ei Kettu! No toivotaan, etten oo sen tarpeessa (vaikka epäilen vahvasti) ja sama vaik vetäsivät koko paskan pois, mäkin oon tottunut jo oleen pureskelematta sillä hampaalla. *pepsodent* Joo'o, kantapään kautta always!

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Syce

Posts: 1,649

#471 • • Edited Syce

Replying to Hammaslääkäri:

sativa, 24.9.2009 15:14:
---
$, 24.9.2009 15:11:
---

En tiedä mitään muuta yhtä pahaa fyysistä kipua.n.


---


*nauru**nauru* Ei Kettu! No toivotaan, etten oo sen tarpeessa (vaikka epäilen vahvasti) ja sama vaik vetäsivät koko paskan pois, mäkin oon tottunut jo oleen pureskelematta sillä hampaalla. *pepsodent* Joo'o, kantapään kautta always!



Tuolla jo aikasemmilla sivuilla kerroin omasta kokemuksesta.
Hirveet pelottelut kaikilta mut todellisuudessa ei tuntunut itsellä missään. Eivät edes puuduttaneet koska kyseessähän on kuollut hammas. En sit tiedä miten monta erilaista tyyliä on tämäkin operaatio tehdä, mutta itsellä pelkästään positiiviset kokemukset kahdesta eri paikasta (toinen kaupungin mesta ja toinen yksityinen)


edit. lisätään vielä että käyntikertoja per lego oli 3gabaletta.
$

Posts: 1,802

#472 • • $ Destination weekend!
Mä olen yhden juurihoitokerran ottanut ilman puudutusta, koska hampilääkäri ehdotti. Seuraavalla kerralla mainitsi erikseen, että puudutetaan työrauhan vuoksi. Olin nimittäin ollut sellaisissa tuskissa. Joillain kerroilla todella puudutusta ei ole käytetty, sillä hampaan -olisi- pitänyt olla kuollut: vaan eipä ollutkaan!

Mulla on erittäin pitkät juuret hampaissa joka ei varsinaisesti edesauta tulehduksien paranemista eikä hermojen tappoa.

Täällä Tartossa saa perjantaisin oppilastyöt -40%. Pitäisi mennä hoitamaan toi jäljellä oleva yksilö alta pois.
Syce

Posts: 1,649

#473 • • Syce

Replying to Hammaslääkäri:

$, 24.9.2009 16:09:
Mä olen yhden juurihoitokerran ottanut ilman puudutusta, koska hampilääkäri ehdotti. Seuraavalla kerralla mainitsi erikseen, että puudutetaan työrauhan vuoksi. Olin nimittäin ollut sellaisissa tuskissa. Joillain kerroilla todella puudutusta ei ole käytetty, sillä hampaan -olisi- pitänyt olla kuollut: vaan eipä ollutkaan!

Mulla on erittäin pitkät juuret hampaissa joka ei varsinaisesti edesauta tulehduksien paranemista eikä hermojen tappoa.

Täällä Tartossa saa perjantaisin oppilastyöt -40%. Pitäisi mennä hoitamaan toi jäljellä oleva yksilö alta pois.



Joo. Onhan se ihan tapauskohtainen. Mut sellasta sattuu... ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu *pepsodent*
kilobitti

Posts: 2,419

#474 • • kilobitti 1-2-3 techno

Replying to Hammaslääkäri:

Tiuge, 14.11.2008 13:43:
Eli olen ylpeä itsestäni että olen kuitenkin käynyt ylipäätään nykyään hammaslääkärissä, ja vieläpä poistattamassa kolme viimestä viisuria. Thank God ne oli siinä.



Yhdeltä tutulta on poistettu viisi viisuria. Älä siis vielä nuolaise *vink*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Tiuge

Posts: 109

#475 • • Tiuge

Replying to Hammaslääkäri:

Yhdeltä tutulta on poistettu viisi viisuria. Älä siis vielä nuolaise *vink*



Oh crap *eikä*

--
We don't need no education! - Yes you do, you just used the double negative.

Amma

Posts: 2,383

#476 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Tänään revittiin eka viisuri irti. Ei kestänyt kovin kauaa eikä sattunut, mutta kyllä se kaivelu, vääntely ja rutina pisti vähän hengittelemään ja käsiä hikoiluttamaan.

--
*etsiskel*

m1kk3

Posts: 5,560

#477 • • Edited m1kk3 no-life
huomen hammaskiven poistoon :/

edit: vähän sattu mut nyt ei tarttekaan taas vuoteen mennä :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Laskeuma

Posts: 240

#478 • • Laskeuma Koneradio/Battle Royale
Kävin tänään. en ole käynyt n10vuoteen ja paikattu ei ole ainakaan 15vuoteen.

yks iso reikä tai oikeastaan onkalo korjattiin.

ei ollukkaan nii kamalaa ku joskus

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

turquoise

Posts: 732

#479 • • turquoise e-ra2co

Replying to Hammaslääkäri:

sativa, 24.9.2009 14:59:
Oon ollu typerä ja lykänny hampilekuriin menoa vuosia. Nyt toi yks hammas on ruvennu särkeen useammin ja useammin ja tuntuu, että se ydin olis tulehtunut koska mun mielestä se on paisunut, kun sormella kokeilee. En tiedä kauanko näin on ollut. Mut ei sitä mitenkään järjettömän kovaa oo kertaakaan särkenyt, aina menny Buranalla ohitse. Huomenna varaan aikaa ja vähän pelottaa jo valmiiks.



No en sit yllättäen varannut aikaa tollon, mutta eilen menin lääkäriin akuuttina. Viikonloppu meni ihmeen väsyneissä merkeissä ja sunnuntaina alkoi hammassäryn yhteydessä pukata lämpöä, ja päätä, ohimoa sekä korvaa jomotti. Ajattelin sen johtuvan hampaasta ja luettuani kauhutarinoita netistä ("Perusterveen Timon aivoinfarktin syyksi paljastui hoitamaton hammas") menin heti seuraavana aamuna hammaslääkäriin.

Ongelma kuitenkaan ei ollut itse hampaassa. Röntgenissä näkyi, että laskeutumaton viisaudenhampaani, jonka olemassaolosta en edes tiennyt, oli tulehtunut. Kyseinen hammas ei meinaa mahtua suuhuni ja se oli työntänyt hampaitani tiukempaan tehden muunmuassa puremisen hankalaksi (tästäkään en ollut tietoinen). Toinen syy kipeyteen oli siis myös ylirasittuneet puremalihakset *pepsodent* No, ne sitten hioi takahampaan oikeeseen muotoon, määräs antibioottikuurin ja uutta aikaa pitäis varailla lisätoimenpiteisiin.

Säikähdyksellä siis selvittiin ton juurihoitohomman kanssa. Enää en aio siirtää omaan terveyteen liittyviä juttuja "huomiseen".

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

sapeli

Posts: 11,768

#480 • • sapeli jokukukamikä?
Ugh, eilen oli älytön vihlonta ja jomotus yhdessä takahampaassa, tänään se on mennyt kokonaan pois. En kuitenkaan mennyt päivystykseen (olisi varmaan pitänyt), ja nyt en enää kehtaa.

Nyt on sitten normaali hammaslääkäriaika lokakuussa. *igor*

Toivon mukaan hammas on kiltisti siihen saakka...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.