Telemarkkinointi / Puhelinmyyjät / Suoramarkkinointi

129 posts, 7 pages, 49,925 views

Avatar
#41 • • Kirsikka Guest
Olen ollut töissä telemarkkinointifirmassa monen vuoden ajan, nyt en enää n. puoleen vioteen ole käynyt.. 99 prosenttisesti olen ntehnyt siellä puhelinhaastatteluja mutta vähän myös myyntiä (luontaistuotteet) ja yhdistysten varainhankintaa (greenpeace, unicef).. Mielestäni haastattelujen tekeminen on ihan ok, kieltäytymisprosentti on ollut yleensä siinä 10 % luokkaa eli ei mitään ankeaa, ei tule usein luuria korvaan ja ihmiset vastaa yleensä ihan mielellään (varsinkin jos ne saa jonkun palkinnon *nauru* ) Sen kyllä ymmärrän että puhelinmyynti ärsyttää ihmisiä, mutta mielestäni puhelinhaastatteluissa ei ole mitään pahaa, kuitenkin joku firma tarvitsee niitä tietoja mitä kerätään..
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#42 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

eloK:
Frendille soitti tossa vähän aikaa sitten puhelinmyyjä ja yritti kaupitella fittness lehteä. Ystävälleni oli kyseinen lehti tullut aikaisemmin mutta hän lopetti sen.

No myyjä siinä vähän aikaa tinkas että osta ny. Johon ystäväni tokaisi että ”joo olen nykyään niin lihava ettei mua noi urheilu aiheiset lehdet jaksa enää kiinnostaa.”*hih*

Eihän toi nyt oikeesti pitäny paikkaansa mutta oli myyjä vähän aikaa änkyttäny ja sanonu vaan että no jos tilanne on tälläinen niin ei sitten...



Olipa huono myyjä kun noin helpolla luovutti *vink*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

FreeFall

Posts: 2,256

#43 • • FreeFall music addict
Oon ollu kaks kertaa eri puhelin duunis...Hyvin oon tienannu muttei todellakaan kiinnostanu...
Yhen kesän olin sellases palomies - jutussa, siinä niinku myytii mainostilaa lehteen ja kaikesta minkä myi sai 20% ittelleen...Oli kiva Q välil teki 5000mk kauppojakin josta 20% ittelleen ni yhest puhelusta 1000mk *iloinen*
Mut ne yleisimmät kaupat oli 500-750 + alv ja näitä tein NOIN 2-3 tunnissa, mut tietenki oli sit myös sellasii pääivii q tekee vaa yhen kaupan...*hymy*
Ja tää duuni ei ollu sellasta missä pitäis ruveta tyrkyttää jotai, kerrot vaa asiallisesti mikä lehti, millon, missä ilmestyy ja jne.

Mut en kyl takas mee...ei oo todellakaan mun duunii tollane *eiei*

--
Lintuperspektiivi

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#44 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

¦):
Oon ollu kaks kertaa eri puhelin duunis...Hyvin oon tienannu muttei todellakaan kiinnostanu...
Yhen kesän olin sellases palomies - jutussa, siinä niinku myytii mainostilaa lehteen ja kaikesta minkä myi sai 20% ittelleen...Oli kiva Q välil teki 5000mk kauppojakin josta 20% ittelleen ni yhest puhelusta 1000mk *iloinen*
Mut ne yleisimmät kaupat oli 500-750 + alv ja näitä tein NOIN 2-3 tunnissa, mut tietenki oli sit myös sellasii pääivii q tekee vaa yhen kaupan...*hymy*
Ja tää duuni ei ollu sellasta missä pitäis ruveta tyrkyttää jotai, kerrot vaa asiallisesti mikä lehti, millon, missä ilmestyy ja jne.

Mut en kyl takas mee...ei oo todellakaan mun duunii tollane *eiei*



Mut eikö työssä kuitenkin raha ratkaise?

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Jone

Posts: 8,258

#45 • • Jone Archibald Haddock

MR*ENIGMA:
Mut eikö työssä kuitenkin raha ratkaise?



Ei?

Ainakin mulle sun arvomaailmasi tuntuu aivan käsittämättömän vieraalta. Oikeastaan musta on säälittävää ja surullista että rahan haaliminen keinoja kaihtamatta on elämässäsi noin korkeassa asemassa.

[muokattu 1.10.2003 20:24]
Jone

Posts: 8,258

#46 • • Jone Archibald Haddock

MR*ENIGMA:
Olipa huono myyjä kun noin helpolla luovutti *vink*



”Huono myyjä” kun ei kiusannut enempää? Sekö sitten tekee hyvän myyjän että tuputtaa uhrilleen väkisin mitä tahansa paskaa niin kauan että tämä taipuu ostamaan että pääsisi myyjästä eroon? Kaupankäynnin etiikka on näköjään oikeasti sulle täysin vieras käsite.

Toivottavasti tollaset ”myyntitykit” kuin sinä palaa helvetissä.
Karski

Posts: 6,049

#47 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA:
Mut eikö työssä kuitenkin raha ratkaise?



Kellä nyt minkäkinlaiset arvot on.
Itse olen vaihtanut toimenkuvaa parikin
kertaa päästäkseni tekemään työtä
jolla on tarkoitus ja jonka koen mielekkääksi
vaikka saamani palkkio onkin jäänyt vähäisemmäksi.
Samoin nyt yrittäjänä olen jättänyt ottamatta
joitakin rahakkaita projekteja ihan vaan sen takia
ettei kiinnosta stressata.

Elämä on kuitenkin elämistä varten, ja haluan
ainakin itse saada myös töissä käyttämästäni
ajasta jotain muutakin irti kuin rahaa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

FreeFall

Posts: 2,256

#48 • • FreeFall music addict

Jone:
---
MR*ENIGMA:
Mut eikö työssä kuitenkin raha ratkaise?

---


Ei?

Ainakin mulle sun arvomaailmasi tuntuu aivan käsittämättömän vieraalta. Oikeastaan musta on säälittävää ja surullista että rahan haaliminen keinoja kaihtamatta on elämässäsi noin korkeassa asemassa.

[muokattu 1.10.2003 20:24]



Agreed *joo*

En osaa selittää kyl tätä, mut mun mielest toi telemarkkinointi on kyl niinq niin fittamaista duunia... Nykyään menisin mielummin varasto-duunii 6e/h Q takas puhelimen pariin...


*joo*

--
Lintuperspektiivi

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#49 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Tres:
Kellä nyt minkäkinlaiset arvot on.
Itse olen vaihtanut toimenkuvaa parikin
kertaa päästäkseni tekemään työtä
jolla on tarkoitus ja jonka koen mielekkääksi
vaikka saamani palkkio onkin jäänyt vähäisemmäksi.
Samoin nyt yrittäjänä olen jättänyt ottamatta
joitakin rahakkaita projekteja ihan vaan sen takia
ettei kiinnosta stressata.

Elämä on kuitenkin elämistä varten, ja haluan
ainakin itse saada myös töissä käyttämästäni
ajasta jotain muutakin irti kuin rahaa.



Mun mielestä työssä raha on tärkeintä. Mul on vapaa-aika sitä varten et teen silloin niitä asioita mistä ite nautin ja kun sitä rahaa on se antaa vapaa-ajallakin enemmän mahdollisuuksia.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#50 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA:
Mun mielestä työssä raha on tärkeintä. Mul on vapaa-aika sitä varten et teen silloin niitä asioita mistä ite nautin ja kun sitä rahaa on se antaa vapaa-ajallakin enemmän mahdollisuuksia.



Mulla on niin paljon mahdollisuuksia jo nyt etten
ehdi niitä kaikkia tän eliniän aikana toteuttaa,
raha ei siinä enää auta. Ylipäätään en pystyisi
enää nykyään taipumaan ajatukseen, että
eläisin vain vapaa-ajalla, ja että työkseni
tekisin vain rahan takia jotain josta en saa
minkäänlaisia kiksejä. Johan siinä pääkin hajoaa. *täh*

Rahalla kun ei saa lisää aikaa. *justjoo*

[muokattu 2.10.2003 14:51]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Riku

Posts: 3,187

#51 • • Riku The Little Prince

MR*ENIGMA:
Mun mielestä työssä raha on tärkeintä. Mul on vapaa-aika sitä varten et teen silloin niitä asioita mistä ite nautin ja kun sitä rahaa on se antaa vapaa-ajallakin enemmän mahdollisuuksia.

Mitähän tuohon sanoisi... Mun mielestä [tm] yksilötasolla onnellisuus on tärkeintä ja vaikka rahalla voi ostaa rajallisesti onnellisuutta, niin ei se autuaaksi tee. Melkoisen autuas ja onnellinen voisi toisaalta olla vaikkei rahaa olisi ikinä keksittykään ja nyky-yhteiskunnassakin vaikka olisi köyhä. Enemmän onnellisuudesta on kiinni muista asioista ja omasta elämänasenteesta, kuin rahasta. Jos joutuu 5 päivänä viikossa kärsimään 8 tunnista täyttä paskaa, niin kyllä se vaikuttaa mielialaan jo vapaa-ajallakin sen verran että se vähentää onnellisuutta myös silloin. Lisäksi on myös vaikea kuvitella tekevänsä mitään jonka itse kokisi moraalisesti arveluttavaksi (Lisäys: Tuo moraalinen arveluttavuus riittää siis jo syyksi olla verkostomarkkinointitouhuun sekaantumatta).

[muokattu 2.10.2003 20:38]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

jUSSi

Posts: 1,377

#52 • • jUSSi äkäinen vanhus

MR*ENIGMA:
Mun mielestä työssä raha on tärkeintä. Mul on vapaa-aika sitä varten et teen silloin niitä asioita mistä ite nautin ja kun sitä rahaa on se antaa vapaa-ajallakin enemmän mahdollisuuksia.



Onko sulla koskaan välähtänyt, että työ voi olla hauskaa ja siitä voi silti saada ihan kivasti rahallista korvausta? Minulla ainakin on harrastus muuttunut ammatiksi ja sitä kautta koen työni lähes yhtä mukavaksi ajaksi kuin vapaa-aika. Ja eikä se palkka mikään huono ole.

Jos haluaa rikkaaksi niin sitten pitää keksiä jotain uutta, yrittää kovemmin kuin muut, voittaa lotossa tai huijata rahat muilta. Mutta uuden keksiminen on vaikeaa, yrittäminen vie vapaa-ajan, lotto on erittäin epätodennäköinen joten jäljelle jää vain huijaus, joten taidat olla oikeilla jäljillä tuon verkostomarkkinoinnin kanssa *plur*

[muokattu 2.10.2003 18:19]
Jusva

Posts: 30

#53 • • Jusva
olin yhtenä kesänä jonku aikaa puhelinm,yyjänä ja täytyy sanoa että mun mielest toi duuni on NIIN _perseestä_ ku vaa ikinä voi :P
POSER

Posts: 800

#54 • • POSER Wimp and Poser

Jusva:
olin yhtenä kesänä jonku aikaa puhelinm,yyjänä ja täytyy sanoa että mun mielest toi duuni on NIIN _perseestä_ ku vaa ikinä voi :P



Kuin nyt noin? Puhelinmyyntikin on taitolaji, osa pärjää osa ei.

--
Keppiä Jehoville!

POSER

Posts: 800

#55 • • POSER Wimp and Poser

kuilu:
Paskaahan se anjovis on..?

- HYMIO -


No on!

- HYMIÖ VINKKAAVALLA SILMÄLLÄ -

--
Keppiä Jehoville!

Riku

Posts: 3,187

#56 • • Riku The Little Prince
Musta ei kyllä olisi ikinä myyjäksi. Liian vahva omatunto että pystyisi kusettamaan ihmisiä. Mieluummin löyhä ja reherllinen kuni rikas ja moraaliton.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#57 • • [Nuclear] el aprendiz

pHaze:
Musta ei kyllä olisi ikinä myyjäksi. Liian vahva omatunto että pystyisi kusettamaan ihmisiä. Mieluummin löyhä ja reherllinen kuni rikas ja moraaliton.


Jaahas, joku aloittanut perjantain aikasin...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Riku

Posts: 3,187

#58 • • Riku The Little Prince

[Nuclear]:
Jaahas, joku aloittanut perjantain aikasin...

Ei edes :D Tästä typottamisesta on näköjään tullut paha tapa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

POSER

Posts: 800

#59 • • POSER Wimp and Poser

pHaze:
Musta ei kyllä olisi ikinä myyjäksi. Liian vahva omatunto että pystyisi kusettamaan ihmisiä. Mieluummin löyhä ja reherllinen kuni rikas ja moraaliton.



Ei kaikki telemarkkinointi ole kusetusta. Älä ajattele aina niin mustavalkoisesti *vink*

--
Keppiä Jehoville!

Avatar
#60 • • yana Guest
ei kyl jaksa kasittaa ulisemista telemarkkinoinnista. mun yleinen taktiikka on..

”tassa plaaplaaplaaaa kiinnostaako plaaplaaplaa”
”ei” <painaa punaista luuria>

problem solved. next