Telemarkkinointi / Puhelinmyyjät / Suoramarkkinointi

129 posts, 7 pages, 49,931 views

NextAce

Posts: 2,505

#21 • • NextAce Alienated
Työkaveri kertoi, että sen sisko oli saanut kaupattua jollekkin sokealle miehelle jonkun urheilulehden..huh huh*ding* Itse ruven kyllä pilailemaan niiden kustannuksella jos ei ymmärretä ei sanaa..

--
-Alienation-

-----

Karski

Posts: 6,049

#22 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA:
Kyseessä ei ole häirikkö vaan ihminen joka harjoittaa ammattiaan. Puhelinmyynti työllistää jo suomessakin huomattavan määrän ihmisiä. Pitäisikö heiltä viedä työnsä.




Nyyh nyyh.

Tämä tässä on maailman pienin viulu:

violin.jpg

ja se soittaa vain ja ainoastaan kaikille
niille sadoille telehäiriköille jotka saavat palkkansa
puhelinterrorista, ja ovat minulle viiden vuoden
aikana soitelleet häiriten työrytmiäni. Saavat puolestani
painua vaikka teollisuusvartiointihommiin (kasvava ala)
sen asemesta että soittelisivat ihmisille joita
ei kiinnosta.

[muokattu 30.9.2003 14:40]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Claquesous

Posts: 3,206

#23 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Olen tehnyt noita puhelinmarkkinointihommia ja voin sanoa rehellisesti, ettei paskempaa hommaa olekaan... Eikä se johdu siitä, ettnkö olisi ollut huono siinä parhaimmillaan meni 14 lehteä pvässä, mutta tuohon duuniin puutuu ja rupee vituttamaan se, kun asiakkaat kaataa kaiken paskan sinun niskaasi!

Tällä hetkellä teen opiskelun ohessa puhelinhaastatteluja lehtiin liittyen ja se on TODELLA paljon chillimpää duunia, kuin lehtien tuputtaminen asiakkaille jne. Olenkin päättäny, etten ikinä enää tee puhelinmarkkinointia, vaan menen mielummin mäkkii vääntää burgereita jos muuta ei löydy.

Puhelinmarkkinoinnin estosta puheenollen sanon, että ainoa keino salaisen nron lisäksi on, ettei laita nroaan puhelinluetteloon eikä KOSKAAN tilaa mtn tai osallistu mihinkään mihin pitää laittaa oma nro.

--
32. of December

POSER

Posts: 800

#24 • • POSER Wimp and Poser

mikkihiiri:
Puhelinmarkkinoinnin estosta puheenollen sanon, että ainoa keino salaisen nron lisäksi on, ettei laita nroaan puhelinluetteloon eikä KOSKAAN tilaa mtn tai osallistu mihinkään mihin pitää laittaa oma nro.


Tuo on totta. Jos jotain joskus erehdut tilaamaan yhdeltä, niin sun numeros tulee leviämään kulovalkean lailla.

--
Keppiä Jehoville!

POSER

Posts: 800

#25 • • POSER Wimp and Poser

Tres:
ja se soittaa vain ja ainoastaan kaikille
niille sadoille telehäiriköille jotka saavat palkkansa
puhelinterrorista, ja ovat minulle viiden vuoden
aikana soitelleet häiriten työrytmiäni. Saavat puolestani
painua vaikka teollisuusvartiointihommiin (kasvava ala)
sen asemesta että soittelisivat ihmisille joita
ei kiinnosta.


Vai ei lasten ja muiden vähempivaraisten läheisten auttaminen kiinnosta. Eikös tuo nyt satu olemaan aika kylmä mielipide *vink*. Hyvällä asiallahan tässä vaan ollaan, oman kylän muksuja auttamssa. Sitä paitsi telemarkkinoinnista saa paremmat rahat kuin teollisuusvartioinnista ja vieläpä paljon helpommin *plur*

--
Keppiä Jehoville!

Karski

Posts: 6,049

#26 • • Karski Pomon kätyri

POSER:
Vai ei lasten ja muiden vähempivaraisten läheisten auttaminen kiinnosta. Eikös tuo nyt satu olemaan aika kylmä mielipide *vink*. Hyvällä asiallahan tässä vaan ollaan, oman kylän muksuja auttamssa. Sitä paitsi telemarkkinoinnista saa paremmat rahat kuin teollisuusvartioinnista ja vieläpä paljon helpommin *plur*



Kylmä?
Ja mä kun varta vasten järjestin viulumusiikkia
ja kaikkee? *täh*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

POSER

Posts: 800

#27 • • POSER Wimp and Poser

Tres:
Kylmä?
Ja mä kun varta vasten järjestin viulumusiikkia
ja kaikkee? *täh*


Se oli kyllä mieltä lämmittävää. On se kiva kun joku arvostaa niin paljon että viitsii moista vaivaa nähdä meidän eteen *iloinen*

--
Keppiä Jehoville!

Saarus

Posts: 95

#28 • • Saarus
Voi ziisus ku joskus vuonna miekka ja kilpi oon erehtyny tilaa jotai ilmaisnumeroita ni vieläki ne soittelee joka kevät ja syksy, mielellään vielä useampaan kertaan/lehtitalo *justjoo* Jos ei löydy mieleistä (ei ihan oikeesti viittis tilata melkee samanlaisia lehtiä useempaa yhtaikaa..) ni sit tyrkytetään jotaa tyyliin Remonttireiskan unelmalehtee (evvk) *dissaa*

Mie en ikinä sano niille pahasti vaikka monesti on mieli tehny. Kerranki joku lehtimyyjä soitti just ku olin kaupan kassalla.
Ei sitte millään ollu uskoa että ei niinku pystyis puhumaan, vaan kärtti että jos hää soittais koht uuestaa. No mie siihe että ”ihan sama” ku oli jo melkee pakko iskee luuri korvaa et sais ne kassan asiat hoidettuu siin (olin tukkona siis *blush*).
Nooh siit sit läksin bussia oottelemaan ku töihin olin menos. Aattelin jotta varmaan tää ehtii soittaa siin odotelles ku oli ainaki kymmenen minuuttii aikaa.
Vaa mitäh. Soitti just sillo ku olin menossa bussiin *plääh*.
Katoin siinä sit kuhan pääsin istumaan että kukas se oli joka soitti... Vastaajaan oli jätetty kiukkunen viesti: ”Näköjään oli ihan sama”

Ai hitto ku oisin muistanu mistä firmasta se soitteli, ois lähteny vähän palautetta *pahis*

Nykyään en sit vastaa ollenkaa jos ei näy numeroa tai tulee tuntemattomasta.

--
-life is life and show must go on-

hallucinogen

Posts: 8,190

#29 • • hallucinogen Edain
Tylysti luuri korvaan kaikille myyjille ja rahan kärttäjille *joo*
Ainoo mitä olen ostanut puhelinmyyjältä on kännykkäliittymä.
Itselläni oli saunalahden liittymä ja olin päättänyt vaihtaa radiolinjan aina tekstariin ja sattui juuri sopivasti sitten radiolinjalta soitteleen niin mitäpä siinä sitten kun vaihtoon, ei tarvinnut vaivautua liikkeeseen *joo* Kaikki lehdenmyyjät ärsyttää kun sanot ei kiitos seuralle niin sitten yrittävät myydä karvista tai jotain muuta *nauru*
Joten luuri korvaan *iloinen*

--
pikku-*possu*

dirtyface

Posts: 344

#30 • • dirtyface rok.
Juu, työtähän ne puhelinmyyjät vaan tekee. Eikä mulla ookkaan mitään henkilökohtasta niitä vastaan. Mut yks lempiharrastuksistani on kuitenkin vittuilla ihan häpeilemättä niille, jotka soittaa mulle ja erehtyy olemaan ymmärtämättä sanaa ”ei”. Toi nimittäin ainakin mun kohdalla tarkottaa, et ei kiinnosta. Ja paremmat perustelut kiinnostaa ihan yhtä vähän. Toisinaan luuri korvaan..*dissaa*

Eikös muuten NYT-liitteessä ollut juuri vähän aikaa sitten juttua puhelinmyyjistä?

--
ketkä v*tun muut? *pahis*

juice

Posts: 852

#31 • • juice Team Sika

Tres:
Mielestäni
kuitenkin röyhkeää, että on erikseen
ilmoitettava ETTEI halua saada häirikköpuheluita *justjoo*



Totta!
Mielestäni puhelinmyyntifirmojen tulisi esim. postitse lähettää kaikkille ihmisille joita he aikovat häiriköidä etukäteen kysely saako heille soittaa ollenkaan. Ja ainakin jos firmat soittavat pitäisi oll a mahdollisuus ilmoittaa myyjälle, että ei halua enää puheluita kyseessä olevalta yhtiöltä.
Firmat kaatuu? Kyynel. Kyse on mielestäni häiriköinnistä, ei palvelusta.
She

Posts: 717

#32 • • She
Jossain oli tutkittu toi homma, että miten ihminen päätyy tilaamaan jonkun lehden niin kaikkein eniten tilauksia on tehty just puhelinmyynnillä. Uskomatonta. Vaikka puheripulilitaniamainospuheella kai niitä lehtiä myydään... Hyrr.
Mä lyön sitten mielummin vaikka luurin korvaan jossei ne lopeta pälätystä ei kiitokseen.
Dragonfly

Posts: 542

#33 • • Dragonfly Mariarawr
täytyy myöntää että itse olin kerran puhelinmyyjä mutta lopetin hommat miltei heti (viikon kahden jälkeen) kun ne alkoivat tuntumaan huijaukselta.. *eiei* ja muutenkin tuntui ärsyttävälle soittaa ihmisille aamulla heräämisen jälkeen tai päivällä kun jotkut pääsee töistä.. alkoi miettimään miten itse käyttäytyisi.. *dissaa*

--
Uguu~

ella_

Posts: 1,329

#34 • • ella_
en tykkää kun jos niille sanoo että miettii asiaa niin sit ne on kokoajan soittelemassa perään.. osaisin kyl ihan itsekin sit tilata sen lehden jos siihen tulokseen päädyn.. *hahjust*

mut toisaalta siis onhan puhelinmarkkinointi yksi tehokkaimmista markkinointikeinoista, kun siinä pystytään johdattelemaan asiakasta.. niille on vaan jotenkin niin kauheen vaikee sanoo ei ja helppo sanoo ehkä *blush*

--
Elementary, my dear.

äm

Posts: 2,376

#36 • • äm
Kyllä veemäisimmät puhelut tulee ehdottomasti televisioluvantarkastajilta!

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Jone

Posts: 8,258

#37 • • Jone Archibald Haddock

MR*ENIGMA:
Kyseessä ei ole häirikkö vaan ihminen joka harjoittaa ammattiaan. Puhelinmyynti työllistää jo suomessakin huomattavan määrän ihmisiä. Pitäisikö heiltä viedä työnsä.



Sun mielestäsi kaikenlainen kusettaminen tuntuu tämän ja toisen threadin mukaan olevan ihan normaali tapa elää elämäänsä ja kusetettu saa syyttää herkkäuskoisuudestaan itseään. Mun mielestäni toi taas on todella vastenmielinen asenne. Se, että keskimääräistä sukankuluttajaa on helvetin helppo manipuloida, ei käsittääkseni anna mitään oikeutusta siihen. Ihmisten kusettaminen ostamaan tavaraa, jota he eivät oikeasti halua tai tarvitse, ei ole ammatti vaan tapa ansaita rahaa vailla minkäälaista kunnioitusta muita ja heidän toiveitaan kohtaan.
POSER

Posts: 800

#38 • • POSER Wimp and Poser

ella_:
mut toisaalta siis onhan puhelinmarkkinointi yksi tehokkaimmista markkinointikeinoista, kun siinä pystytään johdattelemaan asiakasta.. niille on vaan jotenkin niin kauheen vaikee sanoo ei ja helppo sanoo ehkä *blush*



Telemarkkinointia todella on erittäin tehokas markkinointikeino ja sen lisäksi vielä ihan tajuttoman edullinen. Joku ehdotteli joidenkin lappujen lähettelyä, että saako soittaa... idea varmasti olisi sun kannalta hyvä, mutta kustannukset nousisi siinä tapauksessa pilviin, joten paljon tehokkaampaa vaan soitella suoraa kaikille. Heikkona hetkenä ihmiset voi hyvinkin hassahtaa ostamaan Hyvä Terveys lehden, vaikka muuten vihaisikin telemarkkinointia.

--
Keppiä Jehoville!

anri

Posts: 890

#39 • • anri team parempi pitäjä
Heh, olin melki vuoden kokoaikaisena (8h x 5p) puh.myyjänä yhessä isossa toimistossa ja pääasiassa kauppasin vakuutuksia (välillä soitin pankin nimissä, myin mm. juhlarahoja, alusvaatteita, luontaistuotteita ja tietty lehtiä).

Tolla kokemuksella sanoisin ettei paskempaa ja henkisesti rankempaa hommaa ookkaan. En mä sitä sillon tajunnu, mutta näin jälkikäteen ku on miettiny omaa jaksamistaan, nii aika finaalissa olin.

Meillä oli ainaki tosi tarkkaa sen suhteen mitä asiakkaalle sai sanoa- eli ainuttakaan valetta ei saanut tulla, ja jos joku oleellinen seikka jäi sanomatta, joutu ite soittaa takas asiakkaalle. Tietenki puheluja nauhotettiin ja kuunneltiin, muutenhan ei kontrolli olis pelannu. Ja jos asiakas vaikka puol vuotta myöhemmin ois valittanu et häntä on huijattu, niin puhelut oli arkistoituna ja suht. helposti löydettävissä.

Pointti- mä en ainakaan koskaan enää oo sillee paska p.myyjille että suoraa kieltäytyisin, mua nimittäin vitutti ihmiset jotka kieltäytyi ennenkö kuuli ees mitä myyn. kyllä sitä sitte on mukavampi kuulla kieltäytyminen ku oot saanu ees kertoo millä asialla soitat.

huh, huomaa et traumat on mulle tosta työstä jääny.

--
don't go halfway - go all the way

eloK

Posts: 38

#40 • • eloK
Frendille soitti tossa vähän aikaa sitten puhelinmyyjä ja yritti kaupitella fittness lehteä. Ystävälleni oli kyseinen lehti tullut aikaisemmin mutta hän lopetti sen.

No myyjä siinä vähän aikaa tinkas että osta ny. Johon ystäväni tokaisi että \”joo olen nykyään niin lihava ettei mua noi urheilu aiheiset lehdet jaksa enää kiinnostaa.\”*hih*

Eihän toi nyt oikeesti pitäny paikkaansa mutta oli myyjä vähän aikaa änkyttäny ja sanonu vaan että no jos tilanne on tälläinen niin ei sitten...

--
- Jari -