fobiat, pelot & vidun pahat mielenterveysongelmat =D

317 posts, 16 pages, 133,483 views

kap-pu

Posts: 1,167

#181 • • kap-pu the amazing suction cup boy
onpa kyl huono topicci!

tai ehkä se on vaan mun mielest huonoa et random arachno- tai acrofobioista avaudutaan samas topicis kun vitun pahoist mielenterveysongelmista!

tosin en lukenut koko 10-sivuista topikkia läpi (tai itse asiassa yhtään siitä), joten en voi olla varma, onko moisista mielenterveysongelmista avauduttu.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

kap-pu

Posts: 1,167

#182 • • kap-pu the amazing suction cup boy

Ritu_:
Äh, pelkään yksin kotona ollessani että ikkunoiden takana seisoo tumma hahmo katsomassa sisään. Hahmon kasvoja ei joko näe, tai jos näkee niin ovat vitivalkoiset ja hymyilevät. *eiei*



_o/

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

S-T

Posts: 1,195

#183 • • Edited S-T Pieni

KarriN:
onpa kyl huono topicci!

tai ehkä se on vaan mun mielest huonoa et random arachno- tai acrofobioista avaudutaan samas topicis kun vitun pahoist mielenterveysongelmista!


Tuon lisäksi vielä: Olenkohan mä ainoa, jota häiritsee tän tuon otsikon "irvokkuus" kun on näinkin vakavasta aiheesta kyse...

Näen punaista joka kerta kun tää topic ilmestyy näkyviin *eiei*

--
Pieni on kaunista.

Avatar
#184 • • Edited candyraver Guest
Ötökkäfobia.... kesät ovat yhtä helvettiä pörräävine ampiaisineen,inisevinä hyttysineen ja purevine paarmoineen.
kaiken lisäks tiedostan itsekkin ettei moiset pikkuötökät minulle pysyviä fyysisiä vammoja pysty aiheuttamaan mutta silti sydämeni lähes lakkaa toimimasta joka kerta kun kuulen jtn epämääräistä surinaa ja pörinää välittömästä läheisyydestäni*poks**nyyh*

Lisäks pelkään hammaslääkäriä, ihan aikuisten oikeesti*eiei*
mehukatti

Posts: 335

#185 • • mehukatti dude
mul taitaa olla jonkun asteinen korkeen paikan kammo. niin ja joitain skitsofrenian oireita tunnistaa ainaki ku lukee niitä webistä, mut toisaalta aika monesta mielisairaudesta löytää joitakin itseen sopivia piirteitä.
Individual

Posts: 10,942

#186 • • Edited Individual HYPNO!

S-T:
---
KarriN:
onpa kyl huono topicci!

tai ehkä se on vaan mun mielest huonoa et random arachno- tai acrofobioista avaudutaan samas topicis kun vitun pahoist mielenterveysongelmista!

---

Tuon lisäksi vielä: Olenkohan mä ainoa, jota häiritsee tän tuon otsikon "irvokkuus" kun on näinkin vakavasta aiheesta kyse...

Näen punaista joka kerta kun tää topic ilmestyy näkyviin *eiei*



on se kyl taas niinku sillee niin vitun väärin.
*justjoo*

Eikö se ole hyvä, että näistä asioista ihmiset keskustelee, vaikka aiheen ylöspano voi näyttääkin hieman tahdittomalta.
En usko, että keskustelun aloittaja pelkkää ilkeyttään on tuon otsikon noin nimennyt. Tietämättömyyttään? Sitä en tiedä.
Kianoni

Posts: 357

#187 • • Kianoni pomputtaako?
ihan hyvä topicci.
itellä on jännittämistä sosiaalisissa tilanteissa, paniikkihäiriö ym.
juostu on lääkäriltä toiselle ja diagnooseja on monia.
1. tuomio tais olla paniikkihäiriö.
2. tais olla lievä skitsofrenia tai psykoosi
3. keskivaikea masennus
4. oli yleinen jännittyneisyys.
5. ahdistuneisuushäiriö ja masennus

hmm. mutta itsehän sitä tietää mikä ahdistaa ja mikä ei. aina ei kannata uskoa lääkäriin jos se sanoo että sua kyllä nyt vaivaa tämä ja tämä. nykyään menee melko hyvin mitä nyt päihtyneenä tulee oltua useammin kuin harvoin. ja ammatti-ihmisille on kiva käydä juttelemassa koska ei oo luottamusta ystäviin/läheisiin. ne ei kerro juttujas eteenpäin, se on varma.
- kokemusta on kun psykologiin tutustuu vuosien jälkeen muuta kautta kuin hoidosta.
superwoman

Posts: 333

#188 • • superwoman toinen jalka jo...
Ei ole mitenkään epätavallista, että diagnooseja annetaan monia, tai ne muuttuu tai vaihtelee. Joskus on vaan annettava joku nimi, jonka diagnostiset kriteerit täyttyvät parhaiten, jotta saadaan se diagnoosi kohta täytettyä. Ja tarvittaessa annetaan helposti montakin eri diagnoosia ja usein siitä voi vielä löytyä kysymysmerkkikin jonkun perästä.

Psykiatriassa ei voida olla niin ehdottomia kuin somatiikassa. Eikä ole tarvekkaan. Tottakai potilas aina haluaa kurjalle ololleen jonkun nimen, koska se helpottaa jo sinänsä vointia. Ja niitä voi sitten tulla moniakin. Olisinkin hirveän hyvä tietää psykiatriaan kuuluva tärkeä pointti: Oireet ovat tärkeintä, ei annettu diagnoosi. Oikea ja hyvä hoito ei ole kiinni juuri sen oikean diagnoosin löytämisestä tai keksimisestä. Parantuminen tai olon helpottuminen on kiinni siitä, että potilaan oireita pystytään hoitamaan.

--
...just visiting...

Peikkotyttö

Posts: 1,219

#189 • • Peikkotyttö
Ainakin paniikkihäiriö löytyy,lääkitystä en ole saanut*dissaa* Ahdistushäiriökin ilmeisesti on ainakin ollut...ja pää nyt on vaan muutenkin hajalla ja rikki...Ja hoitoon tai terapiaan saa jonotella kuukausikaupalla,kun ei varaa ole yksityisiin mielenterveyspalveluihin*eiei**dissaa**grr*

--
Groove is in the Heart

Juhgu

Posts: 7,921

#190 • • Juhgu Virnistelijä

Karvinen:
mutta jos oon vihanen ku törmään niihin, rääkkään niit kunnolla. tallon suoraan tai sit pyydystän purkkiin ja ravistan sen kuoliaaks tai sit tukehdutan sen--> suihkutan niin perkeleesti hajuvettä sinne purkkii...



Mitä pahaa se hämähäkki on sinulle tehnyt? *dissaa*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Verano

Posts: 4,649

#191 • • Edited Verano Merituuli

S-T:
---
KarriN:
onpa kyl huono topicci!

tai ehkä se on vaan mun mielest huonoa et random arachno- tai acrofobioista avaudutaan samas topicis kun vitun pahoist mielenterveysongelmista!

---

Tuon lisäksi vielä: Olenkohan mä ainoa, jota häiritsee tän tuon otsikon "irvokkuus" kun on näinkin vakavasta aiheesta kyse...

Näen punaista joka kerta kun tää topic ilmestyy näkyviin *eiei*



jo itse otsikko on niin, no irvokas, varsinki tuo "vidun pahat" mielenterveysongelmat kas kun ei muut vidun pahat...

toki fobiat ja pelot on oikeen hyvä keskustelun aihe, enkä niitä yhtään väheksy, mutta eivät ehkä ihan saman topicin alle mene sekä hämähäkkien inhoaminen että psykoosit.

oli täällä muutama rohkeasti kertonut esimerkiksi skitsofreniastaankin.

niin joo ja toi =D otsikon lopussa on oikein paikallaan toki.
Shaz

Posts: 324

#192 • • Shaz team Wittupäät
Mä pelkään montaa asiaa. Enkä ees tiiä mistä alottaisin loppupeleis, enkä osaa määritellä et mitä pelkään eniten.. Mutta.
HÄMÄHÄKIT. Voi luoja. Alkaa pyörryttää ku näkee semmosia, varsinki niitä ihan miniskidejä. Hyi yök. Ku tulin ekaa kertaa tänne mun työpaikalle ni täällä töissä oleva poitsu ilmotti et tääl vipeltää jotain pienii hämähäkkei joita se on tappanu tääl kokopäivän. Vähän alko puistattaa..

PIMEÄ. Mä en voi sietää pimeetä, enkä pimeessä uskalla sulkee silmiä, koska pelkään et sit ku avaan ne, ni jotain tapahtuu. Aika sairasta. Varsinki yksin ollessa toi ilmenee tosi pahana, mut jos on seuraa ni voin aina takertuu johonki kaveriin kiinni ku valot menee pois *nauru*

VEITSET JA NEULAT. Mun veitsikammo on lähtösin jostain hamasta nuoruudesta (*nauru*) ku mun äitiä uhkattiin isolla leipäveitsellä ja mä satuin siinä neljäkesäsenä sen näkee. Enpä pahemmin veitsiin koske jollei oo pakko. Neulakammo tulee siitä et mun pikkuveljeltä on aikoinaan otettu niin monia verikokeita et mua oikeen puistattaa. Tiiä sit et miten mä sen kammon sain, kun eihän verikoe esim satu ees. Mut näyttäkääpä mulle neula ni mä kiljun. *hih*

TULVAT. Mä näin pienenä semmosta unta missä käveltiin äitin ja mun pikkuveljen kanssa joka oli rattaissa, ni meijän katua alas kauppakeskukselle, ja se katu alko tulvimaan, koitin tarrautua niihin lastenvaunuihin ku en vielä osannu uida, mut mun ote lipsu ja sit mä niinku hukuin, ja heräsin aivan saatananmoisessa paniikissa. Mua kammoksuttaa toi unikin vielä jos alkaa sitä kelailee.

Kuolema, korkeet paikat, ahtaat tilat ja hissit on myös asia mitä mä pelkään. Oon vähän pelokas. *hihu*
nuance

Posts: 1,963

#193 • • nuance cov ops, combat, sunrise
Aivan julmettu ujopissa ja muita kivoja sosiaalisiin tilanteisiin liittyviä ongelmia. Vielä tuossa reilut puoli vuotta sitten vaivasi myös masennus, ei oikeastaan enää. Masennuksen tilalle tullut totaalinen tyytymättömyys itseensä ja kaikkeen mitä tekee.
Avatar
#194 • • RINY Guest

nuance:
Aivan julmettu ujopissa ja muita kivoja sosiaalisiin tilanteisiin liittyviä ongelmia. Vielä tuossa reilut puoli vuotta sitten vaivasi myös masennus, ei oikeastaan enää. Masennuksen tilalle tullut totaalinen tyytymättömyys itseensä ja kaikkeen mitä tekee.



Vähän samoja fiilinkejä ollu aikasemmin. Nyttemiten alkaa helpottamaan, ei ainakaan noi sosiaaliset tilanteet tuota enää niin paljoa ahdistusta ku joskus nuorempana. Tyytymättömyyttä on vähän liiaksikin ilmassa, toivoo kai iteltään ihan liikoja ja olettaa asioista heti pahinta vaikka ei ole edes yrittänyt. *uuh*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#195 • • Aziz Combat Fighter
Mulla ei itseasiassa taida olla päässä mitään vikana. Ainakaan en oo itse huomannut, jos on. Pidän itseäni kohtuullisen tasapainoisena ihmisenä ^__^
nuance

Posts: 1,963

#196 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Ana-5000:
Mulla ei itseasiassa taida olla päässä mitään vikana. Ainakaan en oo itse huomannut, jos on. Pidän itseäni kohtuullisen tasapainoisena ihmisenä ^__^



Mitä nyt toisinaan puhut kielillä ja puhut "mustan messiaan" uudesta tulemisesta. Mut se on pientä se. *pahis*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#197 • • Aziz Combat Fighter

nuance:
---
Ana-5000:
Mulla ei itseasiassa taida olla päässä mitään vikana. Ainakaan en oo itse huomannut, jos on. Pidän itseäni kohtuullisen tasapainoisena ihmisenä ^__^

---


Mitä nyt toisinaan puhut kielillä ja puhut "mustan messiaan" uudesta tulemisesta. Mut se on pientä se. *pahis*



IA IA CTHULHU! *piis*
Narya

Posts: 166

#198 • • Narya Kuolema
yh..Hämiäisiä pelkään ja korkeita paikkoja..lähinnä tosin silloin kun ei ole muuta turvaa kuin heppoinen kaide tms.
Pimeää pelkäsin monia vuosia, mutta se pelko on melkein kokonaan haihtunut.
Yksi mikä on piinannut pitkään on kaikki ne inhottavat limaiset kasvit, mitä järvien ynnä muiden pohjassa kasvaa...plus tietenkin mutapohja...en siis voi uida tai kahlata muualla kuin järvissä tai merissä missä on kirkas vesi, jolloin pohjan näkee ja kiinteä hiekkapohja, jossa ei kasva mitään...*poks*....tätä elämää..*syvä huokaus*

Mutta hämähäkit on kyllä uskomattoman inhottavia...*igor*

--
Sekavuuden Ammattilainen

florx

Posts: 532

#199 • • florx

Narya:
Mutta hämähäkit on kyllä uskomattoman inhottavia.


True, sama juttu mulla + muut kookkaammat hyönteiset. Olen pienenä kokenut kohtalaisen traumaattisen kokemuksen hämähäkkien suhteen josta johtunee edelleen kohtalaisen suuri inho niitä kohtaan.
Esim. käärmeet tai jotkut oikeesti vaaralliset elukat ei oo yhtään mitään verrattuna noihin.
soulsaw

Posts: 444

#200 • • soulsaw 1.0
Pelkään nukkeja, sellaisia hassuja muovi/kumi nukkeja jotka sulkevat silmänsä kun laitat ne makuulle ja aukaisevat kun nostat pystyyn. Taisin jsks nähdä jtn painajaista, jossa hylätyssä talossa huone oli täynnä niitä ja oli pimeää ja kun astuin sisään ja osoitin taskulampulla ne kaikki avasivat silmänsä. *uuh*

--
_____