fobiat, pelot & vidun pahat mielenterveysongelmat =D

317 posts, 16 pages, 133,904 views

Avatar
#201 • • Edited greenie Guest

Ana-5000:
Mulla ei itseasiassa taida olla päässä mitään vikana. Ainakaan en oo itse huomannut, jos on. Pidän itseäni kohtuullisen tasapainoisena ihmisenä ^__^



Sama juttu.

Ei mitään kummallisempia fobioita tai vainoharhaisuutta.

Kävin vielä ihan huvikseni juttelemassa psykiatrille, että ovatko tulevaisuudensuunnitelmani ja visioni tavoittamattomissa ja aiheuttaisivatko ne mahdollisesti ongelmia tulevaisuudessa, mutta sen mielestä nekin olivat OK. Sanoi vaan, että mun pitäisi päättää, että mitä haluan tehdä ja panostaa siihen (tällä hetkellä aktiivisena kysymys: opiskelu vai työelämä).

Musta oli ihan hyvä idea käydä kuuntelemassa suht objektiivisenkin osapuolen näkemyksiä asiasta :)
Avatar
#202 • • Equalizer Guest
Työkkäri on mun pahin fobia*kivatsulle**dissaa**muhaha*
Tatu*

Posts: 39

#203 • • Tatu* Da ChARMER cHARMELEON
pelkään kanssaihmisiäni...

--
'FeelTheBassComeDownOnMeBaby'

Ober

Posts: 587

#204 • • Ober Dog shit taco

AP:
Pelkään nukkeja, sellaisia hassuja muovi/kumi nukkeja jotka sulkevat silmänsä kun laitat ne makuulle ja aukaisevat kun nostat pystyyn. Taisin jsks nähdä jtn painajaista, jossa hylätyssä talossa huone oli täynnä niitä ja oli pimeää ja kun astuin sisään ja osoitin taskulampulla ne kaikki avasivat silmänsä. *uuh*



Mulla sama pelko:/.... toinen mikä inhottaa mua enkä pysty katsomaankaan pimeällä/hämärällä on peilit.
Jutu

Posts: 3,054

#205 • • Jutu Blondi
Pelkään lukittuja pimeitä ahtaita paikkoja, eli siis nämä kaikki yhdessä muuten noista ei niinkään ole pelkoa. Toinen mitä pelkään tai pikemminkin inhoan on neulat joilla otetaan verta. Kolmanneksi kavahdan muiden ihmisten kosketusta. Tämä alkaa menemään jo pois, mutta vieläkin jos joku kaveri vaikka halaa, niin tulee paniikki ja pakko päästä pois siitä *eiei*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

soulsaw

Posts: 444

#206 • • soulsaw 1.0

Ober:
Mulla sama pelko:/.... toinen mikä inhottaa mua enkä pysty katsomaankaan pimeällä/hämärällä on peilit.



Olet ensimmäinen tapaamani ihminen, jolla on sama nukke-fobia *jiihaa* Kivaa tietää etten ole yksin *hymy*
Peileja en pelkää tosin *hihu*

--
_____

drifter

Posts: 834

#207 • • drifter RoadMonkey | K1

Juhgu:
---
Karvinen:
mutta jos oon vihanen ku törmään niihin, rääkkään niit kunnolla. tallon suoraan tai sit pyydystän purkkiin ja ravistan sen kuoliaaks tai sit tukehdutan sen--> suihkutan niin perkeleesti hajuvettä sinne purkkii...

---


Mitä pahaa se hämähäkki on sinulle tehnyt? *dissaa*

Se riittää et se on olemassa, niin kuin mikä tahansa itkikka tai äyriäinen joka on sellanen hämärän näkönen riittää iljettämään (araknofobian ensiaste? *täh*, en tie) mutta muita pelkoja tahi en ole pahemmin huomannut.

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

ee102

Posts: 775

#208 • • Edited ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Itellä ei nyt kovin pahoja oo ollu yleisesti ottaen. Tai miten sen nyt ottaa... Eka iski masennus, sitte burn out, sitte paniikkioireet ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa, joiden takia jouduin jättämään koulun kesken. Viime aikoina on tullut taas jostakin jotain ihme masennuksen tapaista. Isot ihmismassat tai liika huomio saa kyllä toisinaan yhä kämmenet hikoamaan ja sydämen tykyttämään ja tulee tunne, että pitää saada sulkea koko maailma pois hetkeksi, päästä hiljaisuuteen. Enää ei kuitenkaan sellaista välttämiskäyttäytymistä kuin kouluaikana, jolloin saattoi alkaa iskeä jonkinlainen paniikkikohtaus jo ajatuksesta mennä kouluun. Entiseen kouluuni en kyllä oikein pysty edelleenkään menemään.


Mutta onneksi tänään on ollut taas parempi päivä ja tasapainoisempi olo kuin yleisesti ottaen viime aikoina. Jonkinlainen mielenrauha. *hihu* Nautin tästä hetkestä ja kaikista valinnan mahdollisuuksista ja luotan siihen, että pystyn jatkamaan koulunkin syksyllä loppuun, vaikken enää samassa koulussa. Näen tulevaisuuteni terveempänä ja valoisampana kuin aikaisemmin. Toivottavasti en enää hajoa, koska siinä pisteessä olen haitaksi sekä itselleni että muille, loppujen lopuksi. Toipuminen on siitä monen vuoden väsymyksestä vielä kesken, joten välillä tulee napsahdeltua aika pienistäkin asioista. Univaikeuksillekaan ei näytä oikein tulevan loppua.


Haluan kuitenkin vaan, että minusta tulee ihminen, joka pystyy itsensä lisäksi myös tukemaan riittävästi muita ihmisiä ja toimimaan normaalisti yhteiskunnan jäsenenä. Yritän tukea ja auttaa nytkin ystäviä ja apua tarvitsevia, toivottavasti riittävästi, koska itse todella välitän enkä halua pahaa kellekään. Mielestäni jokaista meitä tarvitaan, ja välitän sellaisistakin, jotka ovat itse eivät osaa oikein välittää mistään. Kuulostaa ehkä tekopyhältä tai jotain, mutta usein olen mennyt poissa tolaltani juuri siksi, että tunnen aiheuttaneeni vääryyttä jotain ihmistä kohtaan. Siitä kai itselläni pää pahiten sekoaa.
Juhgu

Posts: 7,921

#209 • • Juhgu Virnistelijä

drifter:
---
Se riittää et se on olemassa, niin kuin mikä tahansa itkikka tai äyriäinen joka on sellanen hämärän näkönen riittää iljettämään.



Toki. Meinasin vaan sitä tappamista, että eihän niitä nyt hengiltä tarvitse pistää vaikka ne iljettävätkin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

drifter

Posts: 834

#210 • • drifter RoadMonkey | K1

Juhgu:
---
drifter:
---
Se riittää et se on olemassa, niin kuin mikä tahansa itkikka tai äyriäinen joka on sellanen hämärän näkönen riittää iljettämään.

---


Toki. Meinasin vaan sitä tappamista, että eihän niitä nyt hengiltä tarvitse pistää vaikka ne iljettävätkin.

Kyllä se listiä pitää, ei se ittekseen katoa tai sitten sitä rupeaa kattelemaan kokoajan ympärilleen et mihin se meni... Ja yöllä heräilee aina vähän väliä ihan vaan tarkistaakseen et eikai se ötökkä istu naaman päällä (vrt. alien...iik!).

Poissa silmistä, poissa mielestä!

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

asdf

Posts: 3,155

#211 • • Edited asdf
Oksentamisen/oksennustaudin pelko on mulla aika paha. Jos perheessäni joku valittaa huonoo oloa tai vatsakipua, vedän paidan kauluksen tms. suuni eteen etten joutuis hengittää samaa ilmaa mahdollisen "tarttuneen" kanssa. Kaveredein keskuudessa taas otan vähän etäisyyttä ja vältän koskemasta mihinkään, mihin "tarttunut" on koskenut mua ennen. *nauru* Jos liikkeellä on jotain epidemiaa, mä pesen käsiä jatkuvasti enkä oo hirveen lähekkäin muiden ihmisten kanssa ku niillä saattaa olla se bakteeri. *eiei* Mun mielestä oksennustaudin saanut on likainen, ei huolehdi hygieeniastaan, ja kaikki muutkin huonot puolet ko. henkilöstä tuntuu nousevan esiin kun se oksentaa. *igor* Tuntuu et välillä taitaa mennä vähän yli tän fobian kanssa.

Toinen paha on hämähäkit. Kaikennäköiset, -kokoiset ja -muotoiset ihan missä tilanteessa vaan. Kerran näin ku huoneen lattialla vipelsi hämähäkki -> nukuin kolme seuraavaa yötä olohuoneen sohvalla. Kesäisin en voi ees kunnolla pitää ikkunaa auki kun sieltä niitä tulee ja on nihkeetä nukkua tukahduttavan kuumassa huoneessa keskellä kesää! *hikoil* Joskus oon jopa saattanu tukkia ovenraon ettei ne pääsis muista huoneista ryömimään mun huoneeseen. *hymy*

Olipas avautuminen..

edit: typoja..
Diamanda

Posts: 59

#212 • • Diamanda Tikittävä torpedo
Tämä aihe on kuin minulle tehty...

_Kammoan_ syviä vesiä ja etenkin siellä uimista. Yksi pahoista peloista on se että joku limainen kasvi tai joku elukka koskee minuun siellä veden alla... *poks*
Poliisit saavat minut tuntemaan että oisin tehnyt jotain pahaa.
Kaikki ötökät,pörriäiset ja muut samankaltaiset ovat saatanasta! *grr* Pari päivää sitten meinasin alkaa itkemään bussissa koska ikkunassa oli "vain" leppäkerttu. huh...

Ja mielenterveysongelmia vaikka muille jakaa myös... *poks*
Uhuu

Posts: 844

#213 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

Zenni, 2.2.2005 00:58:
Tuntuu et välillä taitaa mennä vähän yli tän fobian kanssa.



heh.. tääl on kyl näköjään iso katras muitakin oksennusfobiaisia kuin minä...
tosin sain siedätyshoitoa wappuna, kun yhtäkkiä ilman minkäänlaista varoitusta oksensin ja havaitsin, että ei se nyt niin kamalaa ollutkaan... =)
enpä mä silti halua sit uusiks tehdä, enkä halua nähdä/kuulla, että kukaan muukaan tekee. mut ehkä parempaan suuntaan menossa fobiani kanssa.

-pääpöntössäkevätpesijäuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#214 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

schizophrenia, 9.5.2005 14:57:
_Kammoan_ syviä vesiä ja etenkin siellä uimista. Yksi pahoista peloista on se että joku limainen kasvi tai joku elukka koskee minuun siellä veden alla... *poks*



Sinäkin... oon varmaan jo valittanut aiheesta täällä, pelkään syvää vettä *poks* pienempänä pelkäsin ihan kuollakseni, nykyään vähemmän, mut saatan edelleenkin saada kunnon paniikin uidessani. Sit pitää vaan päästä nopeesti rantaan.

Se vituttaa, että vanhemmat ei oo koskaan ottanu tosissaan tota mun pelkoa. Mua on raahattu lapsena väkisin syvälle ja tolle mun fobialle on naureskeltu koko suvun kuullen *igor* ja naureskellaan vieläkin.. vanhempien mielestä tossa on ilmeisesti jotain kovin huvittavaa *täh* itseäni ei kauheesti naurata, vähän toi on rajoittanut mun elämääkin (esim. en päässyt uimakokeesta läpi 1. luokalla kun en uskaltanut mennä sinne altaan syvään päähän jossa on 2m vettä).

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Diamanda

Posts: 59

#215 • • Diamanda Tikittävä torpedo
Minullakin tapahtunut tuota syvälle raahaamista. Joskus naperona oltiin uimassa ja joku keksi viedä minut niin syvälle että panikoiduin totaalisesti. Siellä sitten räpiköin jalat mudassa ja oksensinkin kun oli niin kamalaa. *eiei*
elisha

Posts: 247

#216 • • elisha Lauma

schizophrenia, 9.5.2005 14:57:
Tämä aihe on kuin minulle tehty...

_Kammoan_ syviä vesiä ja etenkin siellä uimista. Yksi pahoista peloista on se että joku limainen kasvi tai joku elukka koskee minuun siellä veden alla... *poks*


minulla on ollut sama pelko pienestä pitäen...pelkään erityisesti meidän mökillä olevaa järveä,joka on todella syvä ja täynnä lumpeita ym.limaista...kerran pienempänä uskaltauduin vähän syvemmälle yrittäen voittaa pelkoani,tosin huonolla menestyksellä: jalkani osui uponneesseen limaiseen oksaan,ja lamaannuin täysin ja meinasin hukkua*eiei*isän piti tulla pelastamaan minut kun olin niin paniikissa enkä pystynyt liikkumaan.tämän tilanteen takia fobiani vain pahentui, eikä hommaa auttanut sekään että näin jonkun leffan jossa joku ruumis pulpahti veden alta uimassa olevan naisen viereen...*poks*

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.

Mai

Posts: 374

#217 • • Mai Villikisu
Mä pelkään tarkastajia junissa ja metroissa! Joka kerta meen paniikkiin ja oon sillee et " Voi ei, tarkastaja, iiiik" Vaikka olisi lippukin*nauru* Jotenki sitä vaan aina säikähtää*iihhih**blush* Joo ja sit pelkään kaloja ja lintuja*igor* Nehän voi hyökkää..! Linnut kakkaa päälle ja nokkii ja kalat puree ja pistää!!*uuh**nyyh*
Mai

Posts: 374

#218 • • Mai Villikisu

schizophrenia, 9.5.2005 14:57:
Tämä aihe on kuin minulle tehty...

_Kammoan_ syviä vesiä ja etenkin siellä uimista. Yksi pahoista peloista on se että joku limainen kasvi tai joku elukka koskee minuun siellä veden alla... *poks*



Ja toi on kans yks kammo!
Mandex

Posts: 296

#219 • • Mandex
nukuin viime yönä makosasti,kunnes viiden aikaa aamulla mun 6 aisti sano,että naaman eessä menee iso hämis seinällä..siinä sit unenpöpperössä kamala touhu päälle, että sen saa tapettua...ja loppujen lopuks en löytäny sitä enää mistään, oli pakko mennä sohvalle nukkuun vielä pariks tunniks.. Ei mahda mitään fobioillensa...en oo ees varma oliko koko elukkaa olemassa,ilmeisesti ei.*igor*
AnderS

Posts: 470

#220 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Mulla on järkyttävä neulakammo! Ollu vasta neljä vuotta.
Kiitos kuuluu silloisen työpaikkani terveydenhoitajalle!
Sai munittua normaalin verikokeen oton niin pahasti
että nyt pelkkä verikokeen ottaminen on ihan helvettiä...
Puhumattakaan puudutuspiikeistä yms.