Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 609,814 views

leka

Posts: 373

#281 • • leka anteeksi olen eläin
Nyt loppu tupruttelu, kun alko rahojen "uudelleen" sijoitus. Btw säästää perhansti ku lopettaa *vink*

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

AiDoN

Posts: 255

#282 • • AiDoN elukka
Mä sain lopetettua tupakoinnin vuosi sitten ihan yhtäkkiä monen yrityksenjälkeen...
Poltan kuitenkin sillon kun tulee bisseä otettua...
Mut kyllä huomas terveydellisen merkityksenkin.
Nykyään pystyy juoksemaa pitkiä matkoja edes hengästymättä, ku ennen meinas saada slaagin jo 50 metrin jälkeen*nauru*

--
*pahis*

tva101

Posts: 16

#283 • • tva101
en ole ajatellut lopettaa, en aio lopettaa. Siinä oma rohkaisuni kaikille teille. *hih*
Avatar
#284 • • Taika Guest
5 päivää polttamatta vähän niinkuin vahingossa.
No. Ehkä kaikki palautuu taas normaaliksi kun paranen. Tai sitten ei.*justjoo*
Avatar
#285 • • Edited nebula Guest
Käytin nuuskaa n. 6 vuotta, olen ollut ilman sitä kohta 3 kk. Aika vaikeeta on ajoittain ollut, kun vieroitusoireet kävivät erittäin fyysisiksi. Tuli erittäin unenomainen ja muuten epätodellinen fiilis, eikä pystynyt kontrolloimaan ajatuksiaan saati keskittymään mihinkään. Päänsärkyä, korvien soimista ja silmissä sumenemistakin esiintyi alkuvaiheessa. Nyt ollaan kyllä jo huomattavasti parempaan päin menossa. Ajoittaisia keskittymisvaikeuksia tulee vieläkin kuitenkin silloin tällöin.

Käytän nicotinellin laastareita helpottaakseni vieroitusoireita, mutta eivät ne kummemmin ole auttaneet, tosin jotain hyötyä selkeästi on ollut koska olen näin kauan jaksanut nuuskaamatta. *hymy* Laskeskelin vieroitushoidon alkuvaiheessa, miten paljon päivittäinen nikotiiniannokseni oli nuuskatessani ja se oli n. 60 mg/päivä (jos jotkut ihmettelevät, niin 1 grammassa/pussissa nuuskaa on keskimäärin 8-10 mg nikotiinia, josta imeytyy elimistöön noin 50%). Oma annokseni oli n. 20g nuuskaa päivässä, mikä vastaa melkein puolta purkillista irtonuuskaa tai vaihtoehtoisesti n. 20 pussia.

Aloitin vahvimmista (21mg) laastareista, joita käytin kuukauden päivät, sitten siirryin kevyempiin (14mg), joita käytin n. 5 viikkoa ja nyt olen käyttänyt parin viikon verran niitä kaikista kevyimpiä (7mg). Laastaria vaihtaessa kevyempään ilmeni muutaman päivän sisään paniikkihäiriötä muistuttavia oireita, joita sain helpotettua syömällä nicoretten microtabeja (2mg) muutaman päivän ajan 1-3 kpl päivässä. Nämä fyysiset/tunne jne oireet johtuvat selkeästi siitä, kun nikotiinin muokkaamat aivoni palaavat jälleen normaalitilaan->ennen nikotiinin käytön aloittamista, jolloin aivojen dopaamiinireseptorit olivat kunnossa eikä muuttuneina nikotiinireseptoreiksi, kuten voimakkaista fyysisistä sekä psyykkisistä nikotiinin vieroitusoireista kärsivillä yleensä.

1-2 kk olisi tarkoitus vielä näillä kevyimmillä laastareilla paahtaa eteenpäin, tosin se viimeinen kuukausi siten että olen puolittanut sen, joka tarkoittaa sen 3,5 mg nikotiinia/päivä elimistööni. Sen jälkeen sitten on kestettävä ne pienimmät vieroitusoireiden rippeet mitä mahdollisesti tulee ja voilà, olen voittanut henkilökohtaisesti suurimman haasteen, mitä elämässäni on tähän asti ollut. *iloinen* Enkä aloita ikinä enää uudestaan, kun tiedän miten vaikeat vieroitusoireet siitä minulle kehittyy.

...jokaiselle on olemassa se itselleen sopivin tapa, miten lopettaa jos haluaa lopettaa.
Nacu

Posts: 1,293

#286 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

nebula, 6.4.2005 22:32:

---klipotiklopoti---



Tsemppiä sulle hei ihan oikeesti tositosipaljon *aplodit* Aika mahtava selviytymistarina. *joo*

Itse olen ollut tupruttelematta nyt vuoden vaihteesta. En ole koskaan ollut niinkään nikotiinin orja, tapojen ennemminkin, vaikka olen polttanut säännöllisen epäsäännöllisesti 13-vuotiaasta. Fyysisesti en tuntenut mitään oireita vaan suurin muutos mitä huomasin oli välituntien tylsyys. *hih* Kun ei sitä nyt joka välkkä viitsi sitä kahvikuppostakaan lähteä ryystämään. Vatsahaavahan siitä tulisi. *iloinen*

Ja kavereilla menee hermo, kun baarissakin olen nykyään niiiin tupakointia vastaan ja löyhyttelen savuja kauemmaksi. *justjoo* Mut totta on, että ne vaatteet todellakin HAISEE kamalalle ravintolaillan jälkeen. Aina saa tuuletella tai pyykätä kun haistaakin kaiken nykyään paljon paremmin.

Juomattakin koetan olla koko huhtikuun (tosin myös rahallisista syistä).

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Femi

Posts: 651

#287 • • Femi
rakastu.
Raver71

Posts: 3,605

#288 • • Raver71 Elämäntapa reivaaja, dj raver
Omalla kohdalla tulee kahden päivän päästä 6v ilman tupakkaa täyteen. Yhtään ei ole tehnyt mieli tupakkaa tänä aikana. Tsemppiä kaikille lopettajille. Ehkä olen elävä esimerkki että se voi onnistua. Itsekuria se vaatii...
Avatar
#289 • • sakk303 Guest
1.3.2005 lopetin ja ihan kivasti on mennyt. Neljä ekaa päivää söin 2mg niksutiinitabuja kolmisen kymmentä kipaletta ja sen jälkeen vetelin kaks päivää vahvoja (21mg) ja neljä päivää mediumeita (14mg) laastareita keholle, enkä sen jälkeen enää halunnut tuhlata rahaa niihin korvikkeisiin.. yhtäkkiä en siis vaan tarvinnut enää korvaavia..ja se oli kiva fiilis! Eihän tässä voitolla olla vielä, mutta 1,5kk kuitenkin takana ja olen jo tästä tosi ylpeä itselleni *joo*

Ennen kaikkea fyysinen hyvinvointi on parantunut älyttömin harppauksin! Ulkoillessa on paljon siistimpää ja urheillessakin saa paremmin kiksejä ja kestää pidempään..sit baareissa ja dokailemas oli alussa muutama viikko vaikeeta mut nyt on alkanu sielki menee parempaan suuntaan.

Two thumbs up! Ei muuta ku palkitsemaan itsensä tästäkin savuttomasta päivästä ! *menee keittää poppareit ja korkkaamaa kokist*
e-will

Posts: 372

#291 • • e-will joor worst naitmeir
tupakointi on todella mukava tapa enkä itse suosittele sen lopettamistä kenellekään!

--
vailla täyttä ymmärrystä

[zuho]

Posts: 238

#292 • • [zuho] Team Jorma
Mä ajattelin lopettaa sillai että en polta muuten ku bileissä tai dokatessa, koska silloin on vaan pakko saada tupakkia... Onhan seki alku *hymy*

--
-Juho

Avatar
#293 • • fanatic Guest
joo siis tupruttelu on just siistiä*joo* ihana savu sinkoutuu keuhkoihin ja luo hyvänolontunteen näin kipeänä varsinkin*nauru**sars* no mut ei itellä oo mikään kiirre lopettamiseen koska ei vain tunnu siltä että voisi lopettaa*ding* tyhmä ajattelutapa tai ei*hih*
Avatar
#297 • • fanatic Guest
*nauru*
excelsior

Posts: 151

#298 • • excelsior :)
on se vaikeeta lopettaa... haluisin lopettaa, mutta en... pidän tupakoimisesta vaikka tiedän vaikutukset, niin kun varmaan jokainen täysjärkinen tupakoitsija, mutta silti se vaan on niin... *mmm* taidanpa vetää vielä ilta sauhut ja sit tutimaan...

--
Vastedes ei tarvitse olla kuin päättäväisesti moderni, eikä tämä ole ohjelmallista vaan välttämätöntä ja kiireellistä.

MissJ

Posts: 17

#299 • • MissJ Missy
Lopettaminen oli uuden vuoden lupaus. Joskus on baarissa tullut "ratkettua" ja pari kessua vedettyä, mutta olen silti mielestäni tupakoitsematon. On mun mielestäni parempi, että jätän ne tosiaan siihen yhteen tupakkaan kuukaudessa, kun, että sen jälkeen katsoisin lakkoni taas menneen mönkään ja antaisin itselleni luvan tuprutella minkä ehdin.
LoFi

Posts: 726

#300 • • LoFi
Nyt se alkoi! Lakko! Tai ainakin vähentämine...

Tänään menin hakee apteekista flunssalääkkeitä, ja kas kummaa siinä viereen oli sopivasti sijotettu "nicorettehylly" (erinomainen markkinointikikka, flunssassa kun ei tee tupakkaa mieli mutta sitä tulee kuitenkin poltettua).

No mukaan tarttui nikotiinipurkkaa ja nyt sitten pitääkin vähän testailla että miten se toimii ja että auttaako se yhtään.

Wish me luck *yessir*