ikähöpinää

239 posts, 12 pages, 102,112 views

tiipi

Posts: 506

#41 • • tiipi
mun mielestä olis tosi hyvä jos edes pari kertaa vuodes olis helsingissäki sellasia bileitä, joihin ikäraja ois vaan 16. ja et ne olisi kans 'laadukkaita' bileitä, eli ei mitään p2000- ja gloria-pippaloita... se vois helpottaa edes vähän alaikästen intoa. ja siis kun mullakin on tää maaginen täysi-ikäsyys viel siinä 3,5 kuukauden päässä, niin ei se nyt enää niin hirveen pitkältä ajalta tunnu, mutta vielä puolitoista vuotta sitten... *uuh*

sitte oon kans samaa mieltä siitä, että ne alaikäset jotka yrittää päästä/pääsee jonneki bileisiin, ni ne tosiaan tuskin tulee sinne örveltään. ne menee mieluummin sitte ihan baariin vaan. näin mä ainaki oon kaveripiiristäni ymmärtäny.

no niin, yritetäänpäs nyt sitten vielä nauttia tästä ihanasta alaikäsyydestä. *plur*

--
Tu dit de mauvais choses sur les autres, pour te faire te sentir plus bonne.

Katrina

Posts: 605

#42 • • Katrina
tiipi:

mun mielestä olis tosi hyvä jos edes pari kertaa vuodes olis helsingissäki sellasia bileitä, joihin ikäraja ois vaan 16. ja et ne olisi kans 'laadukkaita' bileitä, eli ei mitään p2000- ja gloria-pippaloita... se vois helpottaa edes vähän alaikästen intoa. ja siis kun mullakin on tää maaginen täysi-ikäsyys viel siinä 3,5 kuukauden päässä, niin ei se nyt enää niin hirveen pitkältä ajalta tunnu, mutta vielä puolitoista vuotta sitten... *uuh*

sitte oon kans samaa mieltä siitä, että ne alaikäset jotka yrittää päästä/pääsee jonneki bileisiin, ni ne tosiaan tuskin tulee sinne örveltään. ne menee mieluummin sitte ihan baariin vaan. näin mä ainaki oon kaveripiiristäni ymmärtäny.

no niin, yritetäänpäs nyt sitten vielä nauttia tästä ihanasta alaikäsyydestä. *plur*



En mä usko, että monikaan kuvittelee, että alaikäiset tulee örveltämään (ainakaan ne jotka nauttii musiikista), mutta entäpä ne jotka eivät nauti ja etsivät vaan paikkaa minne mennä? Vai tehdtäisiinkö tasapuolisuuden vuoksi niin, että kaikkialle sisään sama 16-v?
Syder

Posts: 2,255

#43 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Ihmisen kypsyyttä ja käyttäytymistapoja on paha mennä tuomitsemaan pelkästään fyysisen iän perusteella. Ei minua ole ainakaan koskaan vielä häirinnyt alaikäisten bileissä&baareissa käynti.

--
Divida et impera.

Jone

Posts: 8,258

#44 • • Jone Archibald Haddock
Pikachu:

Sori vaan mutta mua ainakin rasittaa toi teidän tapa puhua alaikäisistä --> "pikkuset" "kakarat"... On aika "kakaraa" yleistää että kuinka kaikki alaikäiset örveltävät kännissä ja saavat jotain traumoja bileistä! Itse en edes usko et ne örveltäjät löytävät itteään mistää bileistä vaan jostain baarista.. ? vai? Ehkä tää on vaan tälläsen "pikkusen" puhetta,mutta mun mielestä täyttä totta. Oonkohan mäki sit 25.12 yhtäkkiä "aikuinen" ja fiksu enkä saa traumoja? Ikä on vaan numero..*piis*



Ei ikä ole pelkästään numero IMO. Kyllä siitä keskimäärin saa aika hyvää osviittaa siitä millaista käyttäytymistä ja juttuja on tiedossa, vaikkakaan en väitä että näin olisi täysin yleispätevästi. (Olenhan itsekin mitä raivostuttavimmissa asioissa sangen lapsekas vielä tässä iässä.)

Johonkin se raja vaan on valitettavasti vedettävä vaikka se kuinka olisikin osaa alaikäisistä kohtaan väärin. Ei kukaan varmaan olekaan väittänyt että sinä päivänä kuin 18 tulee lasiin tapahtuu jotain maagista ja nuoriso näkee maailman yhtäkkiä kypsemmin silmin.

Tossa aikaisemmin penättiin "laadukkaita bileitä pari kertaa vuodessa alaikäisille." Jos vain suinkin pystytte, niin koittakaahan nyt ajatella vähän järjestänäkökulmastakin sitä asiaa. Heti kun järjestätte mulle jostain 3000kpl maksukykyisiä (ostavat lipun lisäksi sitten pirusti limpparia) ja keskimäärin hyvin käyttäytyviä teinareita, jotka saatte takuuvarmasti tulemaan haluamiinne megapippaloihin, niin olen varma että löydän teille järjestäjän niille. Siihen asti kunnes näin tapahtuu (johon suhtaudun hieman skeptisesti) niin kaikkien kannattaa varmaan laskeutua takaisin maan pinnalle.

Tai hei, ei kukaan kyllä kiellä itse niitä bileitä järjestämästä. Silloin kun itse jotain palavasti haluan niin lähden kyllä yleensä ihan omaehtoisesti tekemään työtä sen eteen että sen saan.

*piis*
Avatar
#45 • • Juuso Guest
Olikos tossa taas mitään uutta? Vai oliko yritys vääntää rautalangasta?
Jone

Posts: 8,258

#46 • • Jone Archibald Haddock
Juuso:

Olikos tossa taas mitään uutta? Vai oliko yritys vääntää rautalangasta?



Juuri sitä kun se ei yhä edelleenkään tunnu uppoavan tajuntaan. Koitin jopa tavoistani poiketen sanoa asiat ilman että v*ttuilen kenellekään. Ei olisi ilmeisesti pitänyt. *justjoo*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#47 • • [Nuclear] el aprendiz
Jone:


Juuri sitä kun se ei yhä edelleenkään tunnu uppoavan tajuntaan. Koitin jopa tavoistani poiketen sanoa asiat ilman että v*ttuilen kenellekään. Ei olisi ilmeisesti pitänyt. *justjoo*



*nauraa**nauraa**nauraa*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

tiipi

Posts: 506

#48 • • tiipi
Jone:
Tossa aikaisemmin penättiin "laadukkaita bileitä pari kertaa vuodessa alaikäisille." Jos vain suinkin pystytte, niin koittakaahan nyt ajatella vähän järjestänäkökulmastakin sitä asiaa. Heti kun järjestätte mulle jostain 3000kpl maksukykyisiä (ostavat lipun lisäksi sitten pirusti limpparia) ja keskimäärin hyvin käyttäytyviä teinareita, jotka saatte takuuvarmasti tulemaan haluamiinne megapippaloihin, niin olen varma että löydän teille järjestäjän niille. Siihen asti kunnes näin tapahtuu (johon suhtaudun hieman skeptisesti) niin kaikkien kannattaa varmaan laskeutua takaisin maan pinnalle.[/quote]

eieiei.
en ehkä siis ilmaissu kantaani selvästi, kun tarkotin että olis kiva jos joidenkin nykyisten k-18 -bileiden ikäraja laskettais kuuteentoista. eli siis sallittais vaan vähän nuorempienkin laillisesti liittyä seuraan.

--
Tu dit de mauvais choses sur les autres, pour te faire te sentir plus bonne.

Panfobia

Posts: 521

#49 • • Panfobia
tiipi:

olis kiva jos joidenkin nykyisten k-18 -bileiden ikäraja laskettais kuuteentoista. eli siis sallittais vaan vähän nuorempienkin laillisesti liittyä seuraan.


Ja oishan se kiva jos lehmätkin vaikka lentäis. *piis*

Toistan luultavasti itseäni ja varmasti monia muitakin, mutta sanon silti, että odottakaa vaan rauhassa sitä täysi-ikäisyyttä, kyllä se sieltä tulee nopeammin kuin arvaattekaan. Ja jos ette jaksa odottaa, niin ei muuta kun kepulikonsteilla sisään. *pahis*

--
*sydän*

Mnj

Posts: 174

#50 • • Mnj Mönjä
ikä ja viisaus ei aina välttämättä kulje käsikädessä

-Mönjä-

--
Dead to the world. Alive for the journey.

Jone

Posts: 8,258

#51 • • Jone Archibald Haddock
tiipi:


eieiei.
en ehkä siis ilmaissu kantaani selvästi, kun tarkotin että olis kiva jos joidenkin nykyisten k-18 -bileiden ikäraja laskettais kuuteentoista. eli siis sallittais vaan vähän nuorempienkin laillisesti liittyä seuraan.



No kun tosta seuraisi a) lisäkustannuksia, b) lisäjärjestelyitä, c) lisäkuumotusta virkavallan taholta, d) mahdollisesti enemmän järjestyshäiriöitä, e) osa vanhemmasta väestä jättäisi varmasti tulematta yms.

Näin mä sen näen niin valitettavaa kuin se kannaltanne onkin. Siksi "teinikemujen" järjestäminen oikeastaan edellyttäisi sen että pippalot suunniteltaisiin alusta lähtien nuorempaa yleisöä varten ja tästä aiheutuvista järjestelyistä (ei alkoholia saatavilla tai saatavilla vain jostain pienestä karsinalla aidatusta kolosta yms.) huolimatta paikalle tulleita täysi-ikäisiä pidettäisiin lähinnä iloisena yllätyksenä.

Vaikea uskoa että toi tulisi onnistumaan tän kokoisessa maassa niin että se kannattaisi järjestäjälle.
tiipi

Posts: 506

#52 • • tiipi
no niin, tossa tulikin nyt niin monia 'vastaväitteitä' että ymmärän kyllä että se ois aika mahdotonta, mut ei se mua estä toivomasta että joskus se vielä vois olla mahdollista...
ja sittenhän sillä ei mulle varmaan olisikaan enää mitään merkitystä, mutta sitte uusille sukupolville...
okei, ehkä vähän liian kauas ajateltuu. *iloinen*

--
Tu dit de mauvais choses sur les autres, pour te faire te sentir plus bonne.

Duris

Posts: 677

#53 • • Duris lil L
On meist kaikki joskus ollu alaikäsia ja samat höpinät käyty varmaan kaikkien kohdalla.
Onhan odottaminen toki tosi inhottavaa varsinki jos on tosi kiinnostunu käymään bileissä...mutta parempi se on odottaa kun saattaa itteään vaikeuksiin lain tai muiden säännösten kanssa.
Sitten kun täyttää sen 18 ni sit sitä ehtii käydä niin usein et pian jo uupuu..

--
*pupu*

tez

Posts: 188

#54 • • tez hottie
Pikachu:

Sori vaan mutta mua ainakin rasittaa toi teidän tapa puhua alaikäisistä --> "pikkuset" "kakarat"... On aika "kakaraa" yleistää että kuinka kaikki alaikäiset örveltävät kännissä ja saavat jotain traumoja bileistä! Itse en edes usko et ne örveltäjät löytävät itteään mistää bileistä vaan jostain baarista.. ? vai? Ehkä tää on vaan tälläsen "pikkusen" puhetta,mutta mun mielestä täyttä totta. Oonkohan mäki sit 25.12 yhtäkkiä "aikuinen" ja fiksu enkä saa traumoja? Ikä on vaan numero..*piis*



ei se ikä oo vaan numero. sen huomaa vasta sitten kun on vanhempi kuinka paljon sitä onkaan henkisesti kasvanut ja muuttunut vaikka kuvitteli nuorena olevansa jo kovinkin kypsä...vaikka oonhan mä nuori vieläkin mutta on itselläni ainakin ajatukset ja arvot hieman erilaisisia kuin 16 v. vaikka sillon jo bileissä kävinkin.

--
...do you fuck as well as you dance?

cosmikki

Posts: 1,261

#55 • • cosmikki
jos oikein kovasti tahtoo alaikäisenä bileisiin niin tuskin tuottaa järin suurta ongelmaa lainata jonkun kaverin, tms. papereita.
näin ainakin meillä päin.

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

Kolera

Posts: 4,256

#56 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Avernian:

tez:
ei se ikä oo vaan numero. sen huomaa vasta sitten kun on vanhempi kuinka paljon sitä onkaan henkisesti kasvanut ja muuttunut vaikka kuvitteli nuorena olevansa jo kovinkin kypsä...

kai mä en vaan ole kehittynyt samaa tahtia kuin te muut kun olen tämmönen typerä kakara "vielä" kakskybäsenä :p *vink**nauru*




Sithä meitä on ainaki kaksi *hih*

Mie en ees tajuu useemmiten et jotku kaverit on vielä alle 18 ku siitä tuntuu ittellä olevan niin pitkä aika. Ei kyl yleensäkkää oo juuri mitää ihmeempiä muistoi aikasemmasta elämästä *hih* Mut sen on sentää huomannu, että ei oo enää niin ailahtelevainen ja oleminen on muuttunu aika tasapaksuks

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Jone

Posts: 8,258

#57 • • Jone Archibald Haddock
Pikachu:

Ei ainakaa tollanen minä keskeisyys.. niinku eräillä täällä tuntuu olevan aika tärkeessä osassa.



Se on muuten suomeksi itsekeskeisyys eikä "minä keskeisyys."

Nimim. "Kuhan nyt halusin että puhut vittumaisesta asenteestani oikealla nimellä"

PS. Jos vaivaudut lukemaan viljelemäni egoilun ja itseriittoisuuden läpi, niin saatat huomata että yleensä mielipiteeni asioista ovat sangen pitkälle perusteltuja ja kyllä, katson oikeudekseni puhua asioista hieman tympeän tietävään sävyyn koska pidän esim. tässä tapauksessa hyvinkin pitkälti totena sitä että tiedän niistä enemmän kuin nyt vaikkapa sinä tai muutamat muut, jotka ovat mielipiteensä tähän threadiin ilmaisseet. Väittäisin että se ei tee musta lapsekasta tai epäkypsää, mutta voin tehdä sulle listan muista asioista, jotka varmasti tekevät. En ole koskaan väittänytkään olevani erityisen "aikuinen", mutta on mulla suhun verrattuna tiettyä vuosien tuomaa lisänäkemystä moneen juttuun ja olen varma että tajuat sen viimeistään siinä vaiheessa kun oma ikäsi jonkinverran karttuu.

PS2. "Et kai vihaa mua vain koska oon niin kaunis?" *uros*
sune

Posts: 2,096

#58 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Anteeksi taas kamalasti. Sulla vaan on rasittava tapa esittää asias. Sitte kun oot joku 40 ni puhutaan sitte uudestaa noista sun iän mukana tulleista viisauksista. *nukkuu*

--
ei kovin ihku eikä plur

Jone

Posts: 8,258

#59 • • Jone Archibald Haddock
Pikachu:

Anteeksi taas kamalasti. Sulla vaan on rasittava tapa esittää asias. Sitte kun oot joku 40 ni puhutaan sitte uudestaa noista sun iän mukana tulleista viisauksista. *nukkuu*



Tiedän että tapani esittää monia asioita on sangen rasittava, mutta voin vakuuttaa että useimmiten se ei ole sitä vahingossa vaan täysin harkitusti. Kun siitä huolimatta viestieni asiapitoisuus on paljon korkeampi kuin monien, niin olisikohan itse kunkin syytä miettiä mitä kirjoittaa, miten kirjoittaa vai pitäisikö jättää kirjoittamatta ihan tyystin jos ei kerran asiasta mitään tiedä.

Tämä viesti ei sitten ollut mitenkään kohdistettu sua vastaan, vaikka replysinkin viestiisi, joten älä turhaan käytä energiaa suuttumiseen.

*hymy*

[muokattu 2.12.2002 18:49]
sune

Posts: 2,096

#60 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
En jaksa enää suuttuilla sulle. Minkäs sä ittelles voit *nauraa* Sii juu... keravan kolli *hih*

--
ei kovin ihku eikä plur