ikähöpinää

239 posts, 12 pages, 102,191 views

Dragonfly

Posts: 542

#21 • • Dragonfly Mariarawr
_atmos:

muistan kun jo 16 vuotiaana printtailtiin feikkipahveja, hyvin niillä sisään pääsi *iloinen*. noihin k20 oon päässy aina kun oon yrittänyt, ihan omilla pahveilla vaikka en vielä 20 olekkaan.. kuhan on asialliset kuteet ja jotenkuten selvinpäin niin kyllä k20 paikkoihin pääsee jo 19 vuotiaana.


eikös se laki kiellä vaa 18 asti? muistelen vaa niin...
*täh*

--
Uguu~

Panfobia

Posts: 521

#22 • • Panfobia
Katrina:

Uskokaa mua, sittenkun se täysi-ikäisyys saavutetaan elämästä loppuu moni sellainen hauska, joka kuului "ei vielä täysi-ikäinen"-vaiheeseen.


Ihan samaa mieltä oon. Monesti tulee ikävä niitä kultaisia teiniaikoja, jolloin vaan hengattiin ja ryypättiin kavereitten kanssa...nykyään kun pitäis jotain ihan asiallistakin joskus tehä... *igor*

--
*sydän*

Jone

Posts: 8,258

#23 • • Jone Archibald Haddock
No, otetaanpas tähän väliin esille nyt vaikka asia, joka mun mielestäni on turhan haastavaa pikkuisille (ja jonka takia olen sitä mieltä että bileilystä on syytä pysyä erossa kunnes vähän kasvaa), koska se on sitä meille vanhemmillekin.

Aikaisemmin mainitsemallani "hektisellä elämänrytmillä" tarkoitin mm. sitä että normaalien ihmissuhteiden muodostaminen on melko haastavaa tässä uusia kokemuksia koko ajan silmien eteen työntävässä bilemaailmassa. Viikonloppusuhteita, pikku sivusäätöjä ja parin viikon ihastumisia muodostuu helposti sitä tahtia että siinä saakin pää pyörällä miettiä mikä on aitoa ja mikä ei. Osittain katson tämän tyylisen toiminnan jopa melkolailla epäterveeksi, mutta siitä olen ainakin varma että se ei tee hyvää nuorille, jotka tietyllä tavalla vielä etsivät itseään.

Itse alan olemaan jo siinä iässä että katson oikeasti tietäväni mitä haluan ja pääni kestää ym. pyörityksen (juuri ja juuri) mutta koska se on vielä tämän ikäisenäkin ihan tarpeeksi haastavaa, niin en voi kuin kauhulla arvailla kuinka jengalle nuoriso saa tällä samalla elämänrytmillä päänsä.

Tässä nyt vain yksi niistä monista asioista miksi jotkut asiat on syytä mielestäni jättää suosiolla odottamaan iän karttumista.
Roger Roger

Posts: 3,372

#24 • • Roger Roger Kentti
True

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

cosmikki

Posts: 1,261

#25 • • cosmikki
mielestäni esim. k16 bileitä tulisi järkätä enemmän. treellä niitä ilmeisesti aina sillon tällön onkin mutta täällä pk-seudulla päin en niitä ole juurikaan havainnut.

UG-bileet ovat sitten toinen juttu. niissä tuskin koskaan mitään papereita kysellään ja niissä se paras fiiliskin yleensä on. eri asia mistä näihin bileisiin kutsuja onnistuu hommaamaan jos ei ole "suhteita", eikä käy itse bileissä...

ja tosiaan. ikärajat on aika perseestä. jos ihminen osaa käyttäytyä ja tietää omat rajansa niin missä ongelma?
(tunnen itse Useita hienoja alaikäisiä ihmisiä jotka käy bileissä..)

..tosin ymmärrän että johonkin täytyy raja vetää..

*piis*

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

Avatar
#26 • • ikj Guest
cosmikki:

mielestäni esim. k16 bileitä tulisi järkätä enemmän. treellä niitä ilmeisesti aina sillon tällön onkin mutta täällä pk-seudulla päin en niitä ole juurikaan havainnut.

UG-bileet ovat sitten toinen juttu. niissä tuskin koskaan mitään papereita kysellään ja niissä se paras fiiliskin yleensä on. eri asia mistä näihin bileisiin kutsuja onnistuu hommaamaan jos ei ole "suhteita", eikä käy itse bileissä...

ja tosiaan. ikärajat on aika perseestä. jos ihminen osaa käyttäytyä ja tietää omat rajansa niin missä ongelma?
(tunnen itse Useita hienoja alaikäisiä ihmisiä jotka käy bileissä..)

..tosin ymmärrän että johonkin täytyy raja vetää..

*piis*



kiitos! ainakin joku ymmärtää...*hymy*
Jone

Posts: 8,258

#27 • • Jone Archibald Haddock
Avernian:

Jone: Viikonloppusuhteita, pikku sivusäätöjä ja parin viikon ihastumisia muodostuu helposti sitä tahtia että siinä saakin pää pyörällä miettiä mikä on aitoa ja mikä ei.

Mutta miksi puhua moisesta "bilemaailman" ilmiönä? Kun se on kuitenkin varsin yleistä muuallakin.



Koska esim. toi mielestäni vielä paljon tehokkaammin esillä bilemaailmassa. Enpä sitten tiedä onko kyse vain niistä piireistä, joissa itse liikun, mutta pidän sitä hyvin vaikeana uskoa. Toi kirjoitukseni kannattaa ymmärtää vähän laajemmin, eli ei toi hektisyys bilemaailmassa pelkästään "parisuhteita" koske vaan ylipäätään ihmissuhteiden muodostumista. Sitä saa filtteröidä aika tehokkaasti kaikkia uusia tuttavuuksia jotta saa karsittua kaikki oman edun tavoittelijat & muut vastaavat onnenonkijat pois heti kärkeen.
2000

Posts: 420

#28 • • 2000 Opetuslapsi
Juuh, itse aloin käymään pileissä joskus reilusti alaikäisenä, enkä minä siitä mitään traumoja saanut, mutta...

Jone on kyllä oikeassa siinä, että pileet eivät välttämättä sovi ihan kaikkein nuorimmille halukkaille.
Ikärajoja pitää olla ja minun mielestä voisi olla hieman korkeampiakin.

Juuh, sitä alkaa tuntemaan itsensä jo kohta vanhaksi... *hih**vink*

--
2 nasty 4 U

Avatar
#29 • • yana Guest
2000:

Juuh, itse aloin käymään pileissä joskus reilusti alaikäisenä, enkä minä siitä mitään traumoja saanut, mutta...



meizi sai trauman joka on kestäny jo yli 10v *nauraa*
oiskohan pitänyt odottaa että täyttää 18...

[muokattu 7.11.2002 11:00]
Jone

Posts: 8,258

#30 • • Jone Archibald Haddock
yana4000:

2000:Juuh, itse aloin käymään pileissä joskus reilusti alaikäisenä, enkä minä siitä mitään traumoja saanut, mutta...


meizi sai trauman joka on kestäny jo yli 10v *nauraa*
oiskohan pitänyt odottaa että täyttää 18...

[muokattu 7.11.2002 11:00]



No susta kyllä näkee että olet traumanen tapaus. *hih*

Onneksi ihan helvetin siistillä tavalla. *vink*

Mut kaikki ei oo Yanan kaltaisia sissejä. Itseasiassa useimmat ei ole vaikka olen yhden kuullutkin hehkuttavan jotain "Yana2" läppää itsestään. (Vinkvink sinne johonkin suuntaan...)
Roger Roger

Posts: 3,372

#31 • • Roger Roger Kentti
Tämä on varmaan ilkeästi sanottu, mutta kuitenkin:
Kärsikää, niin kuin minäkin kärsin. Ikä opettaa...

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Avatar
#32 • • yana Guest
howdy:

26v niin ei kyllä mitkään ikärajat enään rajoita.
16v nä pahvit tein kanssa niin et aika monta vuotta on tullu juostua paikasta toiseen :).



tohon aikaan yöbileit oli vähän enemmän ku nykyään vaikkei niitä liikaa ollut sillonkaan juu. ite en viittiny alkaa duunailemaan pahvei ite vaan luotin yhdennäköisyyteen vanhempien kavereiden kanssa ;)

jos ei veikkaa ei voi voittaa
Roger Roger

Posts: 3,372

#33 • • Roger Roger Kentti
Mun mielestä on hyvä, kun on sellaisia paikkoja johon mun muija ei pääse, mutta mä pääsen. Voin olla sitten rauhassa ja ja ja... Tehdä rauhassa jotain laittomuuksia (ei mitän pettämis sydeemiä, en sentään niin sika ole). Muija 18, minä vanhus

[muokattu 8.11.2002 10:33]

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

milla

Posts: 3,699

#34 • • milla
Jone:

No, otetaanpas tähän väliin esille nyt vaikka asia, joka mun mielestäni on turhan haastavaa pikkuisille (ja jonka takia olen sitä mieltä että bileilystä on syytä pysyä erossa kunnes vähän kasvaa), koska se on sitä meille vanhemmillekin.

Aikaisemmin mainitsemallani "hektisellä elämänrytmillä" tarkoitin mm. sitä että normaalien ihmissuhteiden muodostaminen on melko haastavaa tässä uusia kokemuksia koko ajan silmien eteen työntävässä bilemaailmassa. Viikonloppusuhteita, pikku sivusäätöjä ja parin viikon ihastumisia muodostuu helposti sitä tahtia että siinä saakin pää pyörällä miettiä mikä on aitoa ja mikä ei. Osittain katson tämän tyylisen toiminnan jopa melkolailla epäterveeksi, mutta siitä olen ainakin varma että se ei tee hyvää nuorille, jotka tietyllä tavalla vielä etsivät itseään.

Itse alan olemaan jo siinä iässä että katson oikeasti tietäväni mitä haluan ja pääni kestää ym. pyörityksen (juuri ja juuri) mutta koska se on vielä tämän ikäisenäkin ihan tarpeeksi haastavaa, niin en voi kuin kauhulla arvailla kuinka jengalle nuoriso saa tällä samalla elämänrytmillä päänsä.

Tässä nyt vain yksi niistä monista asioista miksi jotkut asiat on syytä mielestäni jättää suosiolla odottamaan iän karttumista.



amen.
alphamagic

Posts: 3,628

#35 • • alphamagic
täytin 3kk sitte 18 ja mitään hirveetä bilebuumii ei oo tullu... alaikäsenä en koskaan käyny k18 bileissä joten jotain luxusta oli siinä että täytin... *hymy* k16 bileet riitti hyvin ja nyt riittää k18, katotaan niitä k20 sitten parin vuoden päästä!! onhan se tietysti hauskaa istuu jossain k16 bileissä anniskelualueella, ihan vaan aiheuttaakseni alaikäisille hirveen ketutuksen... *nauru* ja pakko myöntää että k18 bileissä meininki on yleensä parempi kun k16 koska porukka osaa yleensä käyttäytyä nätimmin ja ei konttaa kännissä... mutta tärkeintä lienee kuitenkin, että kaikilla on kivaa- ikään katsomatta!!!

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Roger Roger

Posts: 3,372

#36 • • Roger Roger Kentti
alphamagic:

osaa yleensä käyttäytyä nätimmin ja ei konttaa kännissä...


No ei minun mielestä. Ei se ikää näköjään katso se käyttäytyminen. Tällä tarkoitan normaalia baaria...

[muokattu 20.11.2002 20:07]

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Avatar
#37 • • yana Guest
Roger Roger:

alphamagic: osaa yleensä käyttäytyä nätimmin ja ei konttaa kännissä...
No ei minun mielestä. Ei se ikää näköjään katso se käyttäytyminen. Tällä tarkoitan normaalia baaria...

[muokattu 20.11.2002 20:07]



kyllä se keskimäärin on niin. poikkeuksia löytyy suuntaan jos toiseen
caprico

Posts: 164

#38 • • caprico
alphamagic:

täytin 3kk sitte 18 ja mitään hirveetä bilebuumii ei oo tullu... alaikäsenä en koskaan käyny k18 bileissä joten jotain luxusta oli siinä että täytin... *hymy* k16 bileet riitti hyvin ja nyt riittää k18, katotaan niitä k20 sitten parin vuoden päästä!! onhan se tietysti hauskaa istuu jossain k16 bileissä anniskelualueella, ihan vaan aiheuttaakseni alaikäisille hirveen ketutuksen... *nauru* ja pakko myöntää että k18 bileissä meininki on yleensä parempi kun k16 koska porukka osaa yleensä käyttäytyä nätimmin ja ei konttaa kännissä... mutta tärkeintä lienee kuitenkin, että kaikilla on kivaa- ikään katsomatta!!!




Just näin. *pelle*

--
Heimoihei!

Saaratee

Posts: 2

#39 • • Saaratee
Tuota tuota... siis mulla on ollu periaate että hillitsen pilettämishimoni niin että ei tarvi mennä laittomilla papereilla mihinkään...Nyt kun on ikä tullut täyteen voi jopa hyvällä omalla tunnolla lähteä bileisiin.
Jos sisäänpääsee ilman että kukaan kysyy mitään niin kaikki on hyivn. henkilökohtaisesti olen päässeyt sisään jo muutavan vuoden ilman että kukaan kyselee mitään.parempi oma tunto kyllä on kun on ikääkin.*hymy**ökkö*

--
hanki elämä - ihmisille jotka eivät pelkää kylmää

Lost-Soul

Posts: 3,107

#40 • • Lost-Soul los pallos
Kyl mun mielestä sinäänsä pitäis olla ainakin se 18v... Vaikka siis kukaanhan ei jaksa odotella siihen maagiseen rajaan, mut mut*häh*

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis