MUMMOT

170 posts, 9 pages, 37,455 views

Avatar
#101 • • ville Guest
Tää oli ihan kuningasjuttu:

Oltiin vaavun kanssa kaupassa westendin valintatalossa sunnuntaiaamuna. Kaupassa oli yllättävän paljon porukkaa, mutta alussa ainoastaan yksi kassa käytössä. Jonkin ajan kuluttua toinen kanssa tuli avuksi ja vaiheilin siinä kahden kassan välillä. Mun takana ollut vanhempi mieshenkilö kysyi: "kummassa jonossa meinaat olla". Vastasin siihen: "siinä, joka on nopeampi". Äijä tokaisi: "näinkö hyvin täällä kasvatetaan lapset". Vastasin: "en mä siitä tiedä, mutta näyttävät muutkin täällä kiilavan, joten ajattelin tehdä kuten tässä kaupassa on tapana". Menin sitten siihen jonoon, joka oli nopeampi, jonka jälkeen äijä kumartui mun selän takana lähemmäksi ja kuiskasi korvaa: "mulkku".

Revettiin vaavun kanssa ihan täysin .... siinä vaiheessa äijän krapulainen naama muuttui entistä punaisemmaksi :D
Avatar
#102 • • Taedium Guest

kumartui mun selän takana lähemmäksi ja kuiskasi korvaa: "mulkku".

Bwahahaha! Eka mikä mulla ois tullu mieleen, ois ollu kääntyä ympäri, tarjota käsipäivää ja tokaista: "Ville"
Avatar
#103 • • Hitchhiker Guest
No istuskelin tossa bussissa edellis päivänä. Viereeni istahti siististi pukeutunut suht iso kokonen mummo joka runttasi itsensä ihan viereeni (itse olin siinä kodissa jo ikkunaa vasten liiskaantuneena, ainaski melkeen). No ei se vielä mitään, sitten alkoi se tuska mummo rupeaa röyhtäilemää vieressäni kovan ääneen ja vielä niin pirskatin pahan hajuisia simmoisia. Oli ihan pakko sanoo mummolle et anteeks mä jään seuraaval pysäkillä pois....

Ois ihan kiva tietää kummonen sitä itte on joskus vanhuksena, mut ei toivottavast ainaskaan tommone (mieluummin semmonen rauhallinen patu :hah: )
Avatar
#104 • • Bio Guest
Kun oon kaupassa pakkaamassa ostoksia ja jos joku mummo on vieressä samaan aikaan, ne ottaa heti käsilaukut mun lähettyviltä pois.. heti ne luulee, et mä oon joku varas.. :D
Enkä mä ole edes minkään rosmon näköinen ::p:
Avatar
#105 • • Moonlighter Guest
Ja mummojen määrä kasvaa tulevaisuudessa huimiin lukuihin! Meillä on kovat ajat edessä... Sääliksi käy niitä, jotka kymmenen vuoden päästä joutuvat kulkemaan julkisilla kulkuneuvoilla ympärillään tusinoittain sättiviä wanhoja eukkoja.
Avatar
#106 • • Daniel Braun Guest

Kun oon kaupassa pakkaamassa ostoksia ja jos joku mummo on vieressä samaan aikaan, ne ottaa heti käsilaukut mun lähettyviltä pois.. heti ne luulee, et mä oon joku varas.. :D
Enkä mä ole edes minkään rosmon näköinen ::p:



Sama ongelma.
Mummot takertuvat siihen laukkuunsa tiukasti kaksin käsin kun mä kävelen ohi.
En mä niin pelottavan ja epämääräisen näköinen ole :scared:
Vai olenkohan sittenkin...
Ainakin kaikki pikkuskidit ostoskärryissä istuessa tuijottaa mua herkeämättä.
Yritä siinä sitten jonottaa kassalle kun joku napero tapittaa suoraan silmiin pirullinen ilme kasvoilla...
Avatar
#107 • • dab Guest
Missä tällaisia mummoja oikein löytää? Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia muiden vanhusten kanssa kuin omaan sukuun kuuluvien. Ja se on sitten asia aivan erikseen, ne jutut on parempi pitää perheen sisällä. ;D
Avatar
#108 • • Taedium Guest

Sama ongelma.

_o/

Mut se johtuu kyl ihan omasta ulkonäöstä. Jos minä kävelisin itseäni vastaan, niin varmaan itsekin vaihtaisin kadunpuolta.

Mut olen kohtelias kohteliaille.

Yritä siinä sitten jonottaa kassalle kun joku napero tapittaa suoraan silmiin pirullinen ilme kasvoilla...

Mä taas oon se joka tuijottaa sitä naperoa takasin silmii ja ilveilee omituisen näkösesti.

Ja liikennevaloissa on kiva hämätä muita ajajia. Ei niinkään skidejä, ku ne osaa ilveillä takasin, mut meinasin esmes viime lauantai-iltana aiheuttaa kolarin. Liikennevaloissa oli joku reipas neljäkymppinen täti ajamassa ja katto eteensä. Minä katsoin häntä ja hän juuri silloin käänsi katseensa minua kohden. Välittömästi nostin toisen kulmakarvan ja hymyilin irstaasti. - Hän meinas siitä lähdettäessä ajaa suoraan, vaikka oli kääntyvien kaistalla. :D
Avatar
#109 • • louis Guest
Jotkut niistä vaikuttaa olevan vielä lapsen kengissä. Etenkin jos on dementoitumassa. :scared:
Avatar
#110 • • Hansu Guest

Jotkut niistä vaikuttaa olevan vielä lapsen kengissä. Etenkin jos on dementoitumassa. :scared:


Pikemminkin uudestaan lapsen kengissä. Oma mummoni on, valitettavasti, alkanut parina viime vuonna ihan selvästi dementoitumaan. On kyllä oikeasti todella ahdistavaa / surullista / masentavaa, kun ennen ihan järki-ihminen ei nykyisin aina edes osaa kotipihastaan kaupalle tai soittaa monta kertaa päivässä kysyäkseen samaa asiaa... Ei naurata ei :sad:
Avatar
#111 • • irokeesi Guest

(Meikäläisen mummo täytti just 90, terkkuja!) :heart:



Lukeeko sun mummos Platinumia? :)

Enivei, pakko kertoa siskon kihlatun mummosta, siinä vasta supermummo! Ikää lähemmäs 90 ja kuntosalilla se vielä käy (tästä oli Kuopion jossain paikallislehdessä juttuakin). Maininnan arvoista myös se että lievän sydänkohtauksen saatuaan mummo lähti itse potkukelkalla terveyskeskukseen :D
Avatar
#112 • • Bio Guest

Maininnan arvoista myös se että lievän sydänkohtauksen saatuaan mummo lähti itse potkukelkalla terveyskeskukseen :D



Oho.. onpa teräsmummo! :)
Avatar
#113 • • Leaphion Guest
Mielestäni omat mummoni ovat ihan mukavia, paitsi toinen
joka sai juuri aivoinfarktin ja tästä syystä ajattelee minun
olevan jo kuollut. Ääneen, ja jopa silloin kun istun pöydän
toisessa päässä kuuntelemassa. Ikää hänellä on n. 85v.

Toinen mummoni (isän puolelta, äskeinen oli äitini mummo)
on mukava ja sen kanssa tulee helposti juttuun, kunhan ei ota
esille mitään turhan rankkoja aiheita (masturbointi, huumeet
jne.) ja muistaa ottaa huomioon ikäkuilu, josta eri mielipiteet
saattavat johtua. Tässä mummossa häiritsee ajoittain tämä
vanhuksille (puhun omasta kokemuksesta) yleinen tauti,
eli fanaattinen uskonnollisuus. Vaikka olenkin tavannut kovia
ja jopa kovempia tapauksia aiheesta, on silti ärsyttävää kun
postilaatikkoon kolahtaa pikkusiskolleni tähtipolku, itselleni
Donkki (???) ja lopulle perheelle Sana. Myös uskonnollisuus
on arka aihe jutella, jos ei ole aktiivisesti uskovainen, tai jos
ja ERITYISESTI jos myöntää olevansa ateisti. Sit eioo kivaa.

Aiheesta kärttyiset mummot, muistan entisestä asuinpaikasta
nurmijärvellä erityisesti pari pariskuntaa. Ensimmäinen oli
ei-nyt-ihan-niin-vanha pariskunta, joka asui aivan parkkiksen
lähellä. Olin silloin suunnilleen 13-vuotias, kun paikallisen
porukan kanssa olimme hengaamassa matontamppaustelineillä.
Huomasimme, että pariskunnan vaimo katseli meitä pitkään
ja hartaasti ikkunastaan. Tämä oli aika yleistä aktiviteettia
kyseiseltä pariskunnalta, joten ajattelimme että voisimme
tehdä kerrankin jotain positiivista jottei hän aina pääsisi
valittamaan vanhemmillemme jostain, joten vilkutimme
takaisin monen ihmisen voimalla. Hetken päästä katsomme
pariskunnan ikkunan luo ja iloksemme huomasimme tämän
naisen osoittavan agressiivisesti keskisormea seitsemälle
lapselle, jotka olivat vilkuttaneet hänelle.

Tuli vähän hämmentynyt olo.

Toiset paikallisen rivitaloyhtiön kyttääjät olivat vanhempi
pariskunta, jotka vain olivat erityisen kyrpiä, ja jotka
asuivat heti leikkikentän vieressä. Siinä sitten iloisesti
yritimme leikkiä ulkoleikkejä kavereiden kanssa, kun
yhtäkkiä takaraivooni osuu lumipallo. Heitetty lumipallo
tuli kyseisen pariskunnan asunnolta, jossa pariskunnan
mies olikin jo valmistelemassa uutta lumipalloa. Kaverini
päätti sitten heittää miestä takaisin lumipallolla, ja mojautti
kauniisti vasempaan käteen, jonka jälkeen mies juoksi
sen minkä kerkesi keppinsä kanssa takapihaltaan luoksemme
ja huusi: "Perkeleen nulikat!!!" Kun kysyin papalta, että
mitä me tehtiin väärin, vastaus oli: "Ei teille saa mitään
lumipalloja antaa. Heittelette niitä toisten pihoille ja
kiusaatte niillä muita ihmisiä!!"

Tuli taas vähän hämmentynyt olo.
Avatar
#114 • • Daniel Braun Guest

Siinä sitten iloisesti
yritimme leikkiä ulkoleikkejä kavereiden kanssa, kun
yhtäkkiä takaraivooni osuu lumipallo. Heitetty lumipallo
tuli kyseisen pariskunnan asunnolta, jossa pariskunnan
mies olikin jo valmistelemassa uutta lumipalloa. Kaverini
päätti sitten heittää miestä takaisin lumipallolla, ja mojautti
kauniisti vasempaan käteen, jonka jälkeen mies juoksi
sen minkä kerkesi keppinsä kanssa takapihaltaan luoksemme
ja huusi: "Perkeleen nulikat!!!" Kun kysyin papalta, että
mitä me tehtiin väärin, vastaus oli: "Ei teille saa mitään
lumipalloja antaa. Heittelette niitä toisten pihoille ja
kiusaatte niillä muita ihmisiä!!"



:laugh: :D
Vähän niinkuin nää mummot ja papat jonka valitusten ansiosta meidänkin talomme ilmoitustaululle säännöllisesti ilmestyy "älä käytä kotieläimiänne tarpeita hoitamassa naapuruston pihapiirissä tai sen välittömässä läheisyydessä"
Vittu ne mummot ja papat itse seisovat niiden koiriensa kanssa siinä lähellä portin aukkoa kun eivätten jaksa kävellä pidemmälle... :mad:

Pitäisköhän ostaa lehmä ja taluttaa se aina paskalle jonkun naapuri talon välittömään läheisyyteen?
Siinä olis ikkunasta tirkisteville naapurinmummoille ihmettelemistä :D

BTW: ettei vain teistä joku olis heittänny sitä ekaa lumipalloa vahingossa sinne naapurin pihalle?
Avatar
#115 • • irokeesi Guest
Sattumoisin taas hauska kokemus mummo-osastoon jaettavaksi:

Aina kun olemme kaverilla tämän yksiössä kuulee kun toinen seinänaapuri (vanhempi herra) hakkaa seinää kun me pidetään "meteliä", eli joskus soitamme suht hiljaa musiikkia ja juttelemme normaalilla äänellä sinne klo 22 asti jolloin pitää olla hiljaa. Se äijä on sattumoisin joku taloyhtiön hallituksen pj tms. että omat säännöt noinkin "isolla" herralla tarvii olla nähtävästi.
No toisella puolella asuva seinänaapuri on vanha rouva joka valittaa aina jopa siitä kun hissiä käytetään, "niin kamala meteli siitä lähtee!" (hän asuu hissikuilun viereisessä asunnossa).
Nyt sunnuntaina aamuyöstä (4-5 maissa) meitä meni kaverin yksiöön useampi henkilö päättämään mitä kukakin tekee seuraavaksi ja kuka saa nukkua kenenkin kainalossa ( :D ), tiesimme että pitää olla hiljaa kun tullaan rappukäytävään vaikka tuohon aikaa luulisi muiden olevan jo nukkumassa. No, siellä sitten istuskeltiin ja käytiin vuoron perään vessassa joka ilmeisesti herätti tuon hissimummon. Puhuimme vielä normaalia _hiljempaa_ ja yhtäkkiä oven takaa kuului "olkaa hiljaa!" ja pauketta. Kukaan ei tuota oikein noteerannut kun luulimme sen kuuluvan seinän takaa. Toisen kerran ovea paukutettiin ja tällä kertaa tiesimme että se kuului oven takaa. Kaveri meni katsomaan ja eihän siellä ketään ollut, rappukäytävän valotkin sammuksissa. Kolmas kerta ja yksi naisista kävi katsomassa, ei mitään. Neljäs kerta ja kaveri juoksi ovelle, kuului vain kun mummon ovi paukahti kiinni :D :D
Se kävi siis aina hakkaamassa kaverin ovea ja juoksi omaan kämppäänsä.
Hyvät nauruthan tästä saatiin. Kaikki sitten oli lähtenyt klo 5 mennessä sieltä kaverilta.
Olin kotona vähän yli 6 vietettyäni laatuaikaa erään tytön kanssa ja kaveri soitti, hän oli jo nukkumassa kun oli havahtunut siihen että mummo hakkasi vieläkin hänen oveaan. Mahtoi olla näky kun mummo ravasi hakkaamassa ovea, juoksi omaan asuntoonsa piiloon ja sitten kaveri seisoi ovella ihmeissään bokserit jalassa :D
Näin tällä kertaa.
To be continued...
Avatar
#116 • • Bio Guest

Mahtoi olla näky kun mummo ravasi hakkaamassa ovea, juoksi omaan asuntoonsa piiloon ja sitten kaveri seisoi ovella ihmeissään bokserit jalassa :D



Toi on just noita ihmisiä, kun niiden elämän on tylsää ja sit ne vakoilee muita ihmisä ja valittaa jokaikisestä asiasta. Kerrostalossa asumiseen kuuluu muiden ihmisten aiheuttamat äänet.. eikä ne tajuu sitä! :angry:
Avatar
#117 • • Daniel Braun Guest
Onneksi asun opiskelijoille suunnatussa kerrostalossa... :)
Ei tartte noita kyttääjämummoja ihan naapurihuonneistossa kestää.
Riittää kun ne lähtitalojen ikkunoista kurkkivat...
Avatar
#119 • • Peter Skogberg Guest

Tähän loppuyhteenvedoksi, mitä eräs ystäväni mummoille autonsa ikkunasta huutaa, kun suojatien ylitys vauhti on sietämättömän hidasta:
"askel pitenee tai elämä lyhenee" :laugh: :)



Tosi, tosi, typerä läppä.
Avatar
#120 • • dixoff Guest
Tapahtui hetki sitten Lauttasaaren Sestossa:

Olin ostamassa lounaan jälkeen jälkiruokaa, yhden suklaapatukan. Edelläni kassajonossa on mummeli ostoksiensa kanssa, joita on siinä jonkin verran, mutta kuitenkin paljon enemmän kuin minulla. Kun mummo huomaa minkä verran ostoksia minulla on, hän kysyy minulta, onko tuossa kaikki, ja vastattuani myöntävästi, sanoo että mene toki tuohon edelle kun sulla on niin vähän ostettavaa ja hänellä on runsaasti aikaa kun on niin vanha. Ja vaikka olinkin tästä tilanteesta vähän hämilläni, niin onneksi muistin kiittää ja toivottaa hyvät päivänjatkot, vaikka olikin pieni asia niin kyllähän se piristi päivää.