MUMMOT

170 posts, 9 pages, 37,425 views

Avatar
#161 • • Transistor Guest
ajattelin kantaa korteni kekoon tässä mielenkiintoisessa topic:ssa. Sattuipa tässä tapaus kaupassa, kun taskun pohjalle oli jäänyt kolikoita ja ajattelin uhkapelata ne pois kuleksimasta. Edessä pelasi vanhempi mieshenkilö, joka minut takanaan huomattuaan alkoi vimmatusti pistämään lisää rahaa koneeseen. Päätin ihan periaatteesta jäädä seuraamaan näytelmän loppuun, kun aikaakin oli. Lopulta alkoivat ukkoparan rahat loppua jolloin nopea vilkaisu setelipuolelle olisi ainoa pelastus. Ongelma oli kuitenkin siinä, miten vaihtaa setelit kolikoihin ja samalla säilyttää pelipaikkansa. Ratkaisuna pappa kääntyi ympäri, katsoi minua vihaisesti ja sanoi:"sinä et saatana ainakaan tätä konetta pelaa!"


Naispuolisista vanhuksista muistuu mieleeni tässä vuodentakainen juttu. Asustelin kerrostalossa ja tein remonttia. Yleensä lopettelin viimeistään kuuden jälkeen illalla ettei naapurit häiriintyisi. Pääasiassa kuitenkin maalaushommia, joten ei meteliä. Kerran sitten olin menossa hissillä asunnolleni maalipurkki kädessä jolloin hissiin tuli myös ylemmässä kerroksessa asustava mummo. Aloitti keskustelun mainitsemalla että joku oli eilen porannut seinää vielä yhdentoista jälkeen yöllä. Sanoin, että harmi juttu, ettei jengi tajua lopettaa jo tuohon aikaan remppaa. Mainitsin vielä, että itse olen lopetellut hommat aina alkuillasta. Poistuessaan hissistä mummo jäi ovelle, katsoi pahasti ja sanoi:" olkoon nyt tälläinen suullinen varoitus sitten tällä kertaa!"

:happyroll:
Avatar
#162 • • Transistor Guest

Siis mulla palaa pienemmästäkin hihat, mut tää puolikuollut mummo oli aivan liikaa. Pitäis joku ikäraja laittaa ajokorttiin! Hemmetti et ottaa päähän.. hiton mummot.


Tostahan on ollu mediassa juttua.
Siitä että voiko lääkäri ohjeistaa poliisia tapauskohtaisesti vanhuksen ajokunnosta tms.
Tai en muista.
Jotain tonnepäin.

Mutta niin, noi iäkkäämmät kuskit kyllä on ehkä pahimpia onnettomuuksien aiheuttajia teillä.
Monet "reikä päässä" nuoretkaan eivät ole niin vaarallisia.

Lääkärien & poliisivoimien olis kyl tarkemmin tsekkailtava noiden vanhuksien ajokuntoa.
Pelkkä "katsotaanpa nyt toi näkö ja kuulo" ei oikein riitä.
Jos ei viranomaiset osaa puuttua, niin toivois et edes vanhuksen omaiset ymmärtäis tilanteen vakavuuden ja puhuis tommosille käppänöille.


Tästä tuli mieleen tapaus, jossa pari vuotta sitten poliisin huomio oli kiinnittynyt epävarmasti ajaneeseen kuljettajaan jonka auto oli mm. ajautunut välillä vastapäiselle kaistalle jne. Poliisi pysäytti auton Forssan kohdalla, jolloin selvisi, että todellisuudessa vanhempi pariskunta luuli olevansa matkalla Harjavallasta Poriin, eli olivat ajaneen täysin väärään suuntaan ja yli 100km harhaan. Nainen oli vaan ihmetelly, kun se Pori ei vaan tule vaikka kuinka ajetaan.
Avatar
#163 • • Juki54 Guest

Nainen oli vaan ihmetelly, kun se Pori ei vaan tule vaikka kuinka ajetaan.



:laugh:
Avatar
#164 • • kosmo Guest
Tulen yleensä toimeen mummojen kanssa, mummot on ok.
Ehkä se johtuu mun "kiltistä ulkonäöstä", en tiedä. Mutta
mun naapurin mummo! :angry:

[avautuminen]
Asun ihan yliopiston lähellä joten suurinosa naapureista on
opiskelijoita. Sain tietää että seinänaapuri-mummo on vanha
musiikinopettaja joka on opettanut joskus musiikkia läheisellä
ala-asteella. Valitettavasti sormet rupeaa jo kangistumaan
eikä soitto onnistu enää niin kuin 50-luvulla. Tästä ilmeisen
harmistunut mummo treenaa siis jatkuvasti, aamusta iltaan,
yllättävän kovaäänistä pianon takomistaan ja voin kertoa
ettei vanhan sotaratsun epävireiset sävelet hivele yhtään
enempää korvia kuin mummon soittotaitokaan.

Ok, tuo on vielä pieni paha. Surullinen tarina seniilistä
pianistista.

Tarina saa vielä surullisemman käänteen. Naapurin mummo
nimittäin kuvittelee aika-ajoin menevänsä esiintymään
johonkin konsertteihin jne. (ja kerran ihan oikeasti soittikin
seurakunta-seniori-iltamassa). Suuret konsertit vaativat
harjoittelua eikä harjoittelu onnistu jos keskittymistä
häiritään. Siispä mummo käy huutamassa 'häiriköiksi' ovelta
ovelle koko 9 kerroksisen talon asukkaat vuorotellen.

Ensimmäinen konfrontaatio naapurin mummon kanssa tuli
heti tupareissa, n. yhdeksältä illalla, hiljaisuus taloyhtiössä
on klo 22:00. Mummo valitti mekkalaa, selkäänsä ja tarvetta
harjoitella keikkaa varten. Noh, minä pikkupienissä sitten
miellyttämään mummoa kertomalla mm. kuinka ymmärrän
toista taiteilijasielua ja kuinka hienoa on että vielä eläkeiässä
musiikki on lähellä sydäntä. Mummo helahti punaiseksi ja
pysyi punaisena 30min keskustelun ajan jonka jälkeen taapersi
takaisin ovelleen mumisten kuinka hienoa nuorisoa hänen
naapurissaan asuu ja kuinka hän katsoo täysin läpi sormien
meidän 'kauhean' käytöksen. Olimme kuulemma syyllistyneet
mm. ulko-oven kovaääniseen sulkemiseen!

Luulin tehneeni lähtemättömän vaikutuksen. Luulin väärin.
Seuraava samankaltainen kohtaaminen tapahtui muutaman
viikon kuluttua etkoilla. Tälläkertaa valitusta ei tullut kesken
bileiden vaan vasta lähtiessämme kahdeksalta illalla.
Pidimme kuulemma liikaa mekkalaa käytävässä johon mummo
huuti postiluukustaan. Selvä, roger. Tällä kertaa en jaksanut
ruveta mielistelemään sillä rupesihan olemaan jo selvää että
välimme eivät koskaan tulisi olemaan hyvät. Oli sitten
kyseessä mummon huomionkipu tai mikä tahansa muu syy
kiusata meitä.

Tätä se sitten on ollut. Katsoimme kämppikseni kanssa MM-lätkää
seitsemän aikoihin illalla ja huudahdimme kun suomi sai maalin.
Seurauksena: mummo kähisemässä postiluukussa ja syyttämässä
meitä häiriköinnistä. Tämän jälkeen käpsyttelee takaisin omaan
koloonsa hakkaamaan epävireistä pianoaan niin että talo raikaa.

[/avautuminen]

Luojan kiitos emme ole yksin. Koko muukin talo vihaa leski
Salmista. :excellent:

edit: pari huonoa mummua ei kuitenkaan vielä pilaa koko
lajin mainetta! :happyroll:
Avatar
#165 • • J Raninen Guest


..mummo kähisemässä postiluukussa..


Hommaa vesipyssy ja pistä välitöntä palautetta kähinälle.
Avatar
#166 • • Transistor Guest


..mummo kähisemässä postiluukussa..


Hommaa vesipyssy ja pistä välitöntä palautetta kähinälle.


Pyhää vettä ja valkosipulia, niin eiköhän sillä tokene.
Avatar
#167 • • LindaGP Guest
Pakko saada avautua, vaikka tää nyt ei ollutkaan niin paha, mutta nää mun hormoonit tekee siitä pahemman.

Eli: olin vihdoin ja viimein menossa valokuvausliikkeeseen teettämään meille omaa versiota hääkuvasta (kiitos-korteissa oli Tomi mukana, kun hänet kastettiin). Jouduin Tomi mukanani rattaissa menemään ovesta takaperin ja ison mahani takia se ei ollut maailman helpoin juttu, kun oviaukko oli kapea ja rappujakin oli. Siinä perässä sitten tulee, ei edes mummoikäinen, vaan n. 50+ nainen, jolle sitten MINÄ pidän ovea auki ja sanon "olkaa hyvä". Akka ei katso edes päin, kiitoksesta puhumattakaan, menee edelleni tiskin luokse ja alkaa selvittämään asiaansa. Päätin ottaa ihan rauhallisesti ja istua jakkaralle odottamaan. Kun hän oli sitten hoitanut asiansa ja pakkasi käsilaukkuaan, ja minä keskustelen myyjän kanssa tehtävästä suurennoksesta, tällä akalla sitten on vielä pokkaa tulla kuikuilemaan hääkuvaamme ja sanoo että "onpas sitten hyvä kuva". Oli HYVIN lähellä, etten pläjäyttänyt hänelle tyyliin "eikö teillä rouva ole minkäänlaisia käytöstapoja?", mutta olisin varmaan vaan saanut jupinaa nykyajan nuorista. Ei saakeli.
Avatar
#168 • • Lachesis Guest
Jei! Avaudunpa Blondien rohkaisemana!

Mikä helvetti vaivaa niitä noin 50-70 vuotiaita, joita nykyään tapaa aivan liian usein. Tarkoitan siis niitä aivan tavallisia ja terveitä ihmisiä, joita ei voi sanoa vanhuksiksi. Jono ja väistäminen tuntuvat olevan aivan vieraita käsitteitä samoin kuin "kiitos" ja "anteeksi".

Aina nillitetään, miten "nykyajan nuorisolla" ei ole käytöstapoja jne jne, mutta tavat puuttuvat ihan yhtä lailla keski-ikäisiltäkin. Jos sattuu pitämään ovea tai jotain vastaavaa, niin kiitosta on aivan turha odottaa. Ei kiittäminen mitään sinänsä muuta, mutta eikö se olisi juuri sitä peräänkuulutettua kohteliaisuutta. Ihan kuin "nykynuorison" tapojen oletettu puute oikeuttaisi vanhempien huonon käytöksen.

Hirveä mökötys jos ei joku satu bussissa tarjoamaan istumapaikkaa ja heti kun sellaisen saavat niin valtaavat viereisen paikan ostoskassillaan tai käsilaukullaan. Bussi voi olla vaikka kuinka täynnä, mutta mitään ei tapahdu. Sitten kun erehtyy pyytämään siirtämään kassia niin ilme on hapantakin happamampi.

Asiakaspalvelu on kanssa yksi. Varsinkin jos asioi jossain sellaisessa paikassa, missä nuoria käy vähemmän niin vaihtoehtoja on kaksi. A) Superystävällinen palvelu. B) Ylivittumainen palvelu ja perään katsominen, jolla tehdään selväksi, ettei ole tervetullut kyseiseen paikkaan.

You get the point.

Eikös juuri nyt näiden 50-70 vuotiaiden lapset ole sitä "huonotapaista nykyajan nuorisoa". Tuskin yhteensattumaa.
Avatar
#169 • • Ana-- Guest

perhanan mummot!
Siis mulla palaa pienemmästäkin hihat, mut tää puolikuollut mummo oli aivan liikaa. Pitäis joku ikäraja laittaa ajokorttiin! Hemmetti et ottaa päähän.. hiton mummot.



"Is this the way to Country Kitchen Buffet?"
Avatar
#170 • • Taedium Guest

Hirveä mökötys jos ei joku satu bussissa tarjoamaan istumapaikkaa ja heti kun sellaisen saavat niin valtaavat viereisen paikan ostoskassillaan tai käsilaukullaan. Bussi voi olla vaikka kuinka täynnä, mutta mitään ei tapahdu. Sitten kun erehtyy pyytämään siirtämään kassia niin ilme on hapantakin happamampi.

Niin, mutta kyllahan se ostoskassi ja kasilaukku on sinua tarkeampi. Ainakin sille mummolle. Tuo huonoa onnea laittaa kasilaukku lattialle. Et kai halua pilata sen mummon karmaa?