Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun...

171 posts, 9 pages, 86,517 views

SamHard

Posts: 2,098

#81 • • SamHard
Lukee näitä ja toivoo että joku nuorempikin kirjoittaa
tähän topikkiin.
Funktion

Posts: 1,720

#82 • • Funktion over 9000
... kun istuu perjantai-iltana koneen ääressä ihan tyytyväisenä
... kun edellisen kerran ulkona ollessa seuraa tekevien keski-ikä oli 30+
... kun häpeää sitä millainen sitä on nuorempana ollut



... kun saa morkkiskrapulan jopa kotona koneella vietetystä illasta :D

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Avatar
#83 • • Edited Muussika Guest
Tää on hauska topikki, mutta myös höpsö, kun ottaa huomioon klubbarilaisten keski-iän:

11790 rekisteröityneen keski-ikä on 25.86v. Eli aika vähän. *hihu* Tätä topikkia on kyllä silti tosi kiva lukea. :)

Mä en todellakaan tunne itseäni vanhaksi tässä iässä (varsinkaan kun olen esim. työpaikallani se nuorin), mutta tiettyjä muutoksia kyllä huomaa. Jokaisen kuuluu, tai pikemminkin jokaisella kuuluisi olla oikeus elää juuri ajankohtaista elämänvaihettaan niin, ettei tarvitse olla yhtään enempää tai vähempää, kuin mitä siihen elämänvaiheeseen kuuluu. Pikkuvanhuus ja ikuinen nuoruuden tavoittelu on out. Näin ollen, tässä elämänvaiheessa:

- Odotan innolla aina sitä, kun saan vaan nukkua ja olla - lepo tärkeintä ja sitten vasta hillutaan jos jaksetaan, ennen kelasin lähinnä saavani pötköttää tarpeeksi aloillani sitten kun kuolema korjaa.

- Lapsen saaminen tuntuisi luonnolliselta katastrofin sijaan (ei tosin ole lähisuunnitelmissa).

- Saan mielettömät kiksit Prismassa shoppailemisesta, ne valikoimat ja juustotiskit ja ja...

- Ihmettelen, miten monet nykypäivän artistit ovat itseäni nuorempia - ainahan ne on olleet vanhempia, ja mähän OLEN nuori! o__0

- Mulla ei ole enää opintolainaa takaisinmaksettavana.

- Lapsi veikkaa mun iäksi 40 vuotta ja en ole varma, onko se hyvä vai huono asia. :D

- Olisin liian vanha missikisoihin. :D My life is ruined!!!!1

- Näinkin nuorena voin kertoa lapsille, kuinka omassa lapsuudessa ei ollut tietokonetta tai kännykkää - kehitys kehittyy älyttömän nopeasti.

Näin sitä nuorestakin saadaan leivottua ''vanha'', uskomatonta! :P Mutta nääh, maailma vaan muuttuu niin nopeasti, ja niinhän me ihmisetkin. :)
Avatar
#84 • • astaroth Guest

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

Vampyrella, 21.11.2009 00:08:
- Näinkin nuorena voin kertoa lapsille, kuinka omassa lapsuudessa ei ollut tietokonetta tai kännykkää - kehitys kehittyy älyttömän nopeasti.


tässä taidettiin osua ns. naulan kantaan

tuntuu välillä kieltämättä hölmöltä, ettei naskalina ollut missään vaiheessa ongelma hoitaa tapaamisia ja tekemisiä joko a) lankapuhelimella tai b) menemällä toisen ihmisen kotiovelle soittamaan ovikelloa. sitten vielä otetaan huomioon, ettei omien vanhempienkaan käytössä ollut sen edistyksellisempää teknologiaa. heilläkin oli hakulaitteet työasioita varten

vaikka tähänkin topikkiin voisi listata ties mitä, niin jätän sen tekemättä ihan siitä periaatteesta, että en suostu pitämään itseäni vielä tässä vaiheessa elämää millään tasolla vanhana. vastuullisuus ja asioihin suhtautuminen ovat toki varttuneempaa mallia verrattuna teinivuosiin, mutta se ei välttämättä ole mielestäni niinkään ikäkysymys, vaan pikemminkin että oletko tyhmä vai et.

varttumisen mukana tulleet vastahakoisuuden tunteet (kyllä niitä täälläkin on ajoittain ollut) esimerkiksi kylille lähtemisen suhteen ovat omasta mielestäni johtuneet enemmänkin sitoutumisesta yhteiskunnan pelisääntöihin ja omasta saamattomuudesta, ettei kehtaa potkaista itseään irti oravanpyörästä. jos tahdon millään tasolla ylläpitää vakautta elämässäni, olen sidottu orjaksi järjestelmään, jossa loppupeleissä saan tehdä hyvin vähän niitä asioita, joita sisimpäni ja aivoni tällä hetkellä todellisuudessa kaipaisi. eniten vituttaa, että olen liian munaton jätkä tekemään irtiottoa siitä.

minulla kuitenkin on sisimmässäni polttava tunne, että hienoimmat ja villeimmät asiat elämässäni ovat vasta edessäpäin, enkä nyt puhu ollenkaan mistään omien lapsien vahtimisesta hiekkalaatikolla.

se on mielestäni merkki siitä, etten ole vanha enkä todennäköisesti tule sellaiseksi vielä vuosiin itseäni tunnustamaan.
kinderi

Posts: 1,783

#85 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

Annikki, 21.11.2009 00:08:
- Näinkin nuorena voin kertoa lapsille, kuinka omassa lapsuudessa ei ollut tietokonetta tai kännykkää - kehitys kehittyy älyttömän nopeasti.



..joo, taikka että kyllä mun lapsuudessa oli talvella LUNTA, myös täällä etelässä.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Lnn Sika

Posts: 2,847

#86 • • Edited Lnn Sika
Paikallisissa bileissä 90% on uusia naamoja ketä ei tunne/tiedä.
Dementation

Posts: 2,892

#87 • • Dementation wednesday?
Kun huomaa että historia on ehtinyt toistaa itseään...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Caro²

Posts: 5,301

#89 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

Annikki, 21.11.2009 00:08:
Tää on hauska topikki, mutta myös höpsö, kun ottaa huomioon klubbarilaisten keski-iän:

11790 rekisteröityneen keski-ikä on 25.86v. Eli aika vähän. *hihu* Tätä topikkia on kyllä silti tosi kiva lukea. :)


Keski-ikähän tarkoittaa, että puolet on nuorempia ja se toinen puoli on vanhempia. Tämän päivän synttärisankareista 11kpl oli yli 30vuotiaita *hihu*
Avatar
#90 • • Edited Muussika Guest

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

Caro², 21.11.2009 11:06:

Keski-ikähän tarkoittaa, että puolet on nuorempia ja se toinen puoli on vanhempia. Tämän päivän synttärisankareista 11kpl oli yli 30vuotiaita *hihu*



Kyllä, mutta onko reilu kolmikymppinenkään sitten vanha? *hihu* Kaikki on niin suhteellista, ja toki subjektiivinen kokemushan se on, että milloin kukin tuntee itsensä vanhaksi, vai tunteeko koskaan. :)

Niin, että siinä mielessä tää onkin vallan mainio topikki. :)
wiwi

Posts: 1,575

#92 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

Vampyrella, 21.11.2009 14:06:
---
Caro², 21.11.2009 11:06:

Keski-ikähän tarkoittaa, että puolet on nuorempia ja se toinen puoli on vanhempia. Tämän päivän synttärisankareista 11kpl oli yli 30vuotiaita *hihu*

---

Kyllä, mutta onko reilu kolmikymppinenkään sitten vanha? *hihu* Kaikki on niin suhteellista, ja toki subjektiivinen kokemushan se on, että milloin kukin tuntee itsensä vanhaksi, vai tunteeko koskaan. :)

Niin, että siinä mielessä tää onkin vallan mainio topikki. :)


Mä oon ainakin ajatellut tän topikin sillee että "hetkiä, jolloin tajuaa että jotain on muuttunut". Tuskin kukaan tänne kirjoittanut ajattelee oikeasti olevansa vanha. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Prime Number

Posts: 2,705

#94 • • Prime Number UG-///
Silloin tunsi itsensä kyllä vähän vanhaksi, kun jatkoilla eräs nuori makkari dj soitteli mun vanhoja dance cd:tä ja yhtäkkiä tajusi, että kun näitä kuunteli ekan kerran niin kyseinen makkari dj viellä paskoi vaippoihinsa.

--
Repikää siitä

Avatar
#95 • • Muussika Guest

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

wiwi, 21.11.2009 20:22:

Mä oon ainakin ajatellut tän topikin sillee että "hetkiä, jolloin tajuaa että jotain on muuttunut". Tuskin kukaan tänne kirjoittanut ajattelee oikeasti olevansa vanha. :)



Kyllä mä uskon, että joku ajattelee, ja se on aivan yhtä sallittua kuin se, että joku kokee ettei koskaan ole vanha. :)

Kuten sanoin, subjektiivinen kokemus. *joo*
Avatar
#96 • • Edited Muussika Guest

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

Caro², 21.11.2009 20:16:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi



''Sarkasmi on etenkin kirjoitetun huumorin muotona vaikea, sillä ilman sarkasmiin usein liittyvää ei-verbaalista viestintää sen ymmärtäminen voi olla vastaanottajalle hankalaa.''

edit: Turhat löpinät veks, let's stick in da business! Straight talk is how I like it! *joo* Netissä joutuu satsaamaan enemmän kirjoitusasuun, jos haluaa saada viestinsä menemään perille.
Kolera

Posts: 4,256

#97 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

ezzy, 21.11.2009 20:34:
---
wiwi, 21.11.2009 20:22:
---

Mä oon ainakin ajatellut tän topikin sillee että "hetkiä, jolloin tajuaa että jotain on muuttunut". Tuskin kukaan tänne kirjoittanut ajattelee oikeasti olevansa vanha. :)

---


Kyllä ajattelee :)


komppaan.

todellisuus on eri asia toki mutta olenhan yksilö joka ajatteli teininä että eiköhän tehä rokkareitten 27v burn away =P



mut joo omani on lähinnä että mietin viimeistä 8vuotta ja en oikeastaan löydä siitä mitään hyvää...noo tuli sitä railireissul sentää käytyä ja päästyy pukiosta pois =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#98 • • Reivaaja Guest
:D
Caro²

Posts: 5,301

#99 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Sitä tuntee itsensä vanhaksi kun... :

Vampyrella, 22.11.2009 05:10:
edit: Turhat löpinät veks, let's stick in da business! Straight talk is how I like it! *joo* Netissä joutuu satsaamaan enemmän kirjoitusasuun, jos haluaa saada viestinsä menemään perille.



Vampyrella, 21.11.2009 14:06:
Kyllä, mutta onko reilu kolmikymppinenkään sitten vanha? *hihu* Kaikki on niin suhteellista, ja toki subjektiivinen kokemushan se on, että milloin kukin tuntee itsensä vanhaksi, vai tunteeko koskaan. :)


Topikin toteamus (ainakin minulle) ei ole niin kirjaimellinen, kuin ilmeisesti joillekin muille. Voisin todeta, "sitä tuntee itsensä vanhaksi kun lonkat ei enää taivu, iho on kurttunen eikä kuule hyvin" - se voisi olla ihan paikkansa pitävä toteamus. Sen sijaan toteamus "sitä tuntee itsensä vanhaksi kun kuuntelee radio novaa" on enemmän sarkastinen ilmaisu itsensä "vanhaksi tuntemisesta" kuin siitä, että asian laita oikeasti on niin. EDIT: Sarkastiseksi tän topikin tekee myös se, että tänne kirjottaa huomattavan nuoret, joskaan ei kuitenkaan enää teini-ikäiset ihmiset (viitaten tuohon Annikin kommentointiin keski-iästä) *hihu*

Uskaltaisin väittää, että topikin tarkoitus on olla hauska; koota yhteen sellaisia sattumia ja tilanteita joita kymmenen vuotiaana piti mummouden merkkinä. Ei se toisaalta estä sitä, etteikö tätäkin topikkia voi ottaa vakavasti ja päivitellä kiikkutuolissa sukkapuikkoja heilutellen, että "kyllä, tää on niin tätä".