WANTED! Väkivallaton pc-peli?

60 posts, 3 pages, 18,101 views

liikkuva muna

Posts: 2,652

#41 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Wolverine, 26.11.2007 17:30:
haha. jäin ite jumiin siihen heti alkuun ku sen neulan pysty antamaan väärälle tyypille ja sit en tajunnu miten ne pitäs saada uudestaan.. legendaarinen "you found a needle in the haystack".
mut loistava peli, harmi ettei nykyään oo niin huonoa konetta että pystyis pelaamaan niit uudestaan.

ps. toi mappi on ihan pro

pps. "2006 Compilation Re-release
In September 2006 Vivendi Universal released King's Quest Collection, a compilation CD for Windows XP encompassing games I-VII. Rather than porting the games directly, however, the release used the original, unmodified versions run under the DosBox emulator and a Windows frontend. As a result, it is also possible to run King's Quest I-VI on other platforms with a little tweaking and ports of DosBox versions .63-.65. (King's Quest VII is run natively under Windows, and compatibility was broken under DosBox .70.)"
omfg.



Mä en noista uusista kokoelmabokseista tiedä mutta mulla ainakin vanhat korppuversiot pyörii ihan ilosesti dosboxissa. Just testasin tota KQ5:sta ja Quest for Glorya taas pitkästä aikaa. Vanhat savet ei kyllä aukee enää, valittaa että on erilaisella prosessorilla tallennettu.

Edit: Pöllöllä asenne kunnossa:

http://www.ling.helsinki.fi/~asahala/kq5.gif
thebbo

Posts: 346

#42 • • Edited thebbo free spirit

ezzy, 26.11.2007 00:52:
The incredible machine vois olla jees.



Kyllä!

Aivojumppaa iltojen ratoksi. Tekee mieli iteki noutaa jostain...

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

kilobitti

Posts: 2,419

#43 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
Aikanaan pelattiin faijan kanssa Myst-nimistä peliä. Kyseessä oli sellanen mystiseen maailmaan sijoittuva seikkailu, jossa piti ratkaista erilaisia ongelmia päästäkseen eteenpäin, ja oli varsin kiehtova. Se on nyt edennyt jo viidenteen osaan saakka.

http://www.mystworlds.com/us/

exp_01.jpg

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

enrg

Posts: 2,040

#44 • • Edited enrg


..
Mä en noista uusista kokoelmabokseista tiedä mutta mulla ainakin vanhat korppuversiot pyörii ihan ilosesti dosboxissa. Just testasin tota KQ5:sta ja Quest for Glorya taas pitkästä aikaa. Vanhat savet ei kyllä aukee enää, valittaa että on erilaisella prosessorilla tallennettu.



Mullakin vois olla savet jossain diskillä porukoilla. Tuli aikoinaan pelattua 1, 2, 3 ja 4 läpi kehittämällä kaikki hahmon ominaisuudet tappiin. Jokunen tunti muistaakseni meni..*nauru*
Juhgu

Posts: 7,921

#45 • • Juhgu Virnistelijä

ezzy, 27.11.2007 12:03:
Mä jaksoin pelata Grim Fandangoa joku muutaman minsan enkä tajunnu mitä piti tehdä ni heitin helvettiin :D samat kävi Half-Lifelle.



Kyllä sen aika nopeasti hiffaa, tossa on mainio tarina joka tempaa kivasti mukaansa kunhan alkuun pääsee. Tosin jos joku alkaa Grim Fandangoa pelaamaan, niin voisin varoittaa jo etukäteen kuljetushihnakohdasta (conveyer belt). Itse kun en tykkää läpiinpeluuohjeilla pelailla, niin pähkäilin tuota muutaman tunnin kunnes vittuunnuin täysin, luovutin ja katsoin läpipeluuohjeista - jolloin kävi ilmi että kyseessä on bugi, eli ko. kohtaan jää jumiin uusilla koneilla ellei prosessoria hidasta jollain siihen tarkoitetulla ohjelmalla :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

liikkuva muna

Posts: 2,652

#46 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

thebbo, 29.11.2007 18:27:
---
ezzy, 26.11.2007 00:52:
The incredible machine vois olla jees.

---


Kyllä!

Aivojumppaa iltojen ratoksi. Tekee mieli iteki noutaa jostain...



Jep toi oli ihan tykki peli! *nauru* Tosin ton vanhan Timin kanssa ongelma oli etten tienny kun yhden niistä copy protectioneista, nro 3 oli pannu, juusto, tuuletin. joutu aina joku 10 kertaa käynnistämään että pääs pelaamaan. Tim 2:ssa ei tota ongelma enää ollu, ja oli muutenkin varsin mahtava peli, krääsääkin oli tullu lisää.

Osa leveleistä meni hyvin läpi vetämällä vähän mutkia suoraks, toisissa joutu sit nysväämään pikselin tarkkuudella kamaa paikoilleen että sai systeemin skulaamaan.

Itse asiassa tossa just alkuvuodesta kokeilin tota peliä ja löyty jotai ikivanhoja omatekemiä systeemejä, kaikissa meni kissalle biljardikeppiä perseeseen tai tykinkuulaa naamariin isomman tai pienemmän mutkan kautta. Joutu Annikakin todistamaan mun surullista mielikuvitusta (ja miten se oli semmonen jo lapsena).
liikkuva muna

Posts: 2,652

#47 • • liikkuva muna an egg on the move

Juhgu, 29.11.2007 18:52:
---
ezzy, 27.11.2007 12:03:
Mä jaksoin pelata Grim Fandangoa joku muutaman minsan enkä tajunnu mitä piti tehdä ni heitin helvettiin :D samat kävi Half-Lifelle.
---


Kyllä sen aika nopeasti hiffaa, tossa on mainio tarina joka tempaa kivasti mukaansa kunhan alkuun pääsee. Tosin jos joku alkaa Grim Fandangoa pelaamaan, niin voisin varoittaa jo etukäteen kuljetushihnakohdasta (conveyer belt). Itse kun en tykkää läpiinpeluuohjeilla pelailla, niin pähkäilin tuota muutaman tunnin kunnes vittuunnuin täysin, luovutin ja katsoin läpipeluuohjeista - jolloin kävi ilmi että kyseessä on bugi, eli ko. kohtaan jää jumiin uusilla koneilla ellei prosessoria hidasta jollain siihen tarkoitetulla ohjelmalla :D



Tulee mieleen Space Quest 4, jossa kaikkia vihamielisiä mörköjä spawnaa ruutuun koko ajan, joska se spawniaikaa laskeva kello pyörii niin kovaa kun prossu antaa myöden. Ongelma on tosin vaan CD-versiossa, korppuversio toimii ainakin Dosboxissa ihan hyvin.

Quest for Glory 1:n VGA-versiossa kanssa oli naseva loppu, kun piti vetää narusta että ovi aukee ja juosta sinne ovelle, mutta se ovi meni heti kiinni ennenkö ehti edes laittamaan sen äijän liikkeelle. Olin kanssa aika ihmeissäni siinä pari tuntia kun pelasin tota ekan kerran vasta pentium-aikoina. Nyt näemmä tohon on tehty joku patchi joka korjaa bugin.
xl8r

Posts: 2,227

#48 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

kilobitti, 29.11.2007 18:43:
...Se on nyt edennyt jo viidenteen osaan saakka.



Eikös nyt ole menossa jo kuudes osa? Tuo URU:han taisi olla tuossa välissä yksi mystin osa.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

xl8r

Posts: 2,227

#49 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Juhgu, 29.11.2007 18:52:


Kyllä sen aika nopeasti hiffaa, tossa on mainio tarina joka tempaa kivasti mukaansa kunhan alkuun pääsee. Tosin jos joku alkaa Grim Fandangoa pelaamaan, niin voisin varoittaa jo etukäteen kuljetushihnakohdasta (conveyer belt). Itse kun en tykkää läpiinpeluuohjeilla pelailla, niin pähkäilin tuota muutaman tunnin kunnes vittuunnuin täysin, luovutin ja katsoin läpipeluuohjeista - jolloin kävi ilmi että kyseessä on bugi, eli ko. kohtaan jää jumiin uusilla koneilla ellei prosessoria hidasta jollain siihen tarkoitetulla ohjelmalla :D



Höö? ei mulle kyllä tullu tommosta vastaan siinä kohden? Ehkä mun kone ei sit oo niin uus *iloinen*

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Wolverine

Posts: 1,860

#50 • • Wolverine

alek száhala, 29.11.2007 17:38:
---
---


Mä en noista uusista kokoelmabokseista tiedä mutta mulla ainakin vanhat korppuversiot pyörii ihan ilosesti dosboxissa. Just testasin tota KQ5:sta ja Quest for Glorya taas pitkästä aikaa. Vanhat savet ei kyllä aukee enää, valittaa että on erilaisella prosessorilla tallennettu.

Edit: Pöllöllä asenne kunnossa:

http://www.ling.helsinki.fi/~asahala/kq5.gif



haha :D aika helmee, tulee kyl nostalginen fiilis. Tilasin muuten ton uuden boxin www.play.com :ista (http://www.play.com/Games/PC/4-/3337452/King-Quest-Collection/Product.html) ja postikuluineen tuli hinnaks 8 niin oli vähän pakko tilaa. ens viikolla pitäs tipahtaa postiluukusta niin pääsee taas fiilisteleen. mullaki on jossai noi korpulla mut ei oikein jaksa pistää vanhempien kämppää remonttiin niitä etsiessä et toi tuli helpommaks :)
Juhgu

Posts: 7,921

#51 • • Juhgu Virnistelijä

xl8r, 29.11.2007 19:54:
Höö? ei mulle kyllä tullu tommosta vastaan siinä kohden? Ehkä mun kone ei sit oo niin uus *iloinen*


Ehkä :p silloin kun toi ropleema tuli ni kone oli joku sempron 2800.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

kilobitti

Posts: 2,419

#53 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

xl8r, 29.11.2007 19:52:
---
kilobitti, 29.11.2007 18:43:
...Se on nyt edennyt jo viidenteen osaan saakka.
---
Eikös nyt ole menossa jo kuudes osa? Tuo URU:han taisi olla tuossa välissä yksi mystin osa.



Npä osaa sanoa, päättelin tämän ihan ton kotisivun perusteella..

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

xl8r

Posts: 2,227

#54 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Juhgu, 29.11.2007 23:24:
---
xl8r, 29.11.2007 19:54:
Höö? ei mulle kyllä tullu tommosta vastaan siinä kohden? Ehkä mun kone ei sit oo niin uus *iloinen*

---

Ehkä :p silloin kun toi ropleema tuli ni kone oli joku sempron 2800.



MUlla Core2Duo T7600, olisokohan sitten juurikin ero tuossa intelin ja amd välissä. Tiedä sitten häntä...

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

xl8r

Posts: 2,227

#55 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
<offtopic>

Kaikille LucasArtsin vanhojen seikkailupelejen ystäville muuten tiedoksi, Tim Schafer, LucasArtsin pitkäaikainen kirjoittaja (mm. Monkey Island 1 Ron Gilbertin kanssa, Full Thottle, Grim Fandango) on työstämässä uutta heavy henkistä peliä. Ainakin ääninäyttelijäkaartin perusteella peli on kyllä pakkohankinta (tosin tulee kyllä pakkohankinta siten myös xbox360:lle tai ps3:llekin):

(copypasta wikipediasta)

Eddie Riggs - Jack Black, comedian/actor/vocalist for Tenacious D
Kill Master - Lemmy Kilmister, bass guitarist/vocalist for Motörhead
General Lionwhyte - Rob Halford, vocalist for Judas Priest
(Unnamed Role) - Ronnie James Dio

</offtopic>

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

akir0

Posts: 2,554

#56 • • akir0 idleRPG champion 2009
Oliko Sims jo mainittu? (vaikka siinä kyllä pääsee toteuttamaan sadistisia mielitekojaan..)
Mimir

Posts: 1,366

#57 • • Mimir Rouva Yninä

Juhgu, 29.11.2007 18:52:
Kyllä sen aika nopeasti hiffaa, tossa on mainio tarina joka tempaa kivasti mukaansa kunhan alkuun pääsee. Tosin jos joku alkaa Grim Fandangoa pelaamaan, niin voisin varoittaa jo etukäteen kuljetushihnakohdasta (conveyer belt). Itse kun en tykkää läpiinpeluuohjeilla pelailla, niin pähkäilin tuota muutaman tunnin kunnes vittuunnuin täysin, luovutin ja katsoin läpipeluuohjeista - jolloin kävi ilmi että kyseessä on bugi, eli ko. kohtaan jää jumiin uusilla koneilla ellei prosessoria hidasta jollain siihen tarkoitetulla ohjelmalla :D



Kiitos muuten tosta vinkistä, ite just tänään pähkäilin tota kohtaa kun ei millään meinannut sujua. Nyt etenee taas *hihu*

--
[Wings are growing on her.]

Slim_Jim

Posts: 573

#58 • • Slim_Jim
Nykykoneilla nuo vanhat LucasArtsin klassikot eivät enää tahdo pyöriä jos ei satu löytämään jotain Gold Edition versiota (kuten itse löysin Jagged Alliance 2 ja Deadly Games).
Etenkin Vista tuppaa vanhoille peleille olemaan kuin espanjantauti eurooppalaisille, eli näivettää kaiken.

Onneksi on ScummVM, joka pyörittää wanhoja klassikoita melkein millä tahansa alustalla.
Saapa nähdä toimiiko jossain vaiheessa Vistalla.
elysion

Posts: 1,036

#60 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`

Parker, 29.11.2007 23:36:
http://www.openttd.org/



Toi on kyllä aivan loistava paketti! Alkuperänenkin oli melkonen helmi, mutta tossa saa vielä hakkailla kiskoa maastoon oikeen verkon välityksellä! Ihmeellinen peli siinäkin mielessä, ettei oo ruvennu tympimään, vaikkei toi peli enää tässä vaiheessa tarjoakkaan hirveästi uutta (tosin openttd:hen tietty tulee kaikkea lisää vähän välilä). Muutenkin noi maxisin pelit on ollu kauttaaltaan aika loistavia. Ite tullu pelailtua noita vähän samanhenkisiä pelejä aika paljon, kuten esim Sim. Tower, Theme Hospital, Theme Park yms.

Jos ei ois tota PC-rajausta, niin ehdottaisin Kula Worldia.