WANTED! Väkivallaton pc-peli?

60 posts, 3 pages, 18,095 views

liikkuva muna

Posts: 2,652

#21 • • liikkuva muna an egg on the move
Mun lemppari:

King's Quest V

684.jpg

Niitä aikoja kun vielä osattiin tehdä hyviä seikkailupelejä.
enrg

Posts: 2,040

#22 • • Edited enrg
Vanha Lucasartsin julkaisema Sam & Max seikkailu herätettiin henkiin vuosi sitten ja tarjoaa sopivasti pähkinöitä + huumoria. Noin parin kuukauden välein ilmestyy uusi episodi joka on aina oma miniseikkailunsa. Toinen kausi alkoi juuri, joten tuossa ensimmäisessä kaudessa olisi paljon selvitettävää *joo*

http://www.telltalegames.com/
ezzy

Posts: 8,060

#23 • • ezzy Droid-pappa

alek száhala, 26.11.2007 01:27:
Mun lemppari:

King's Quest V

684.jpg

Niitä aikoja kun vielä osattiin tehdä hyviä seikkailupelejä.



totta, noi oli kaikki ihan helmiä. Loistavinta oli se, että samalla oppi kieliä, kun kaikki piti kirjoittaa käsin (ei tosin enää kai KQ5:ssa?)

take apple
use apple on bird
jne
tomii

Posts: 3,594

#24 • • Edited tomii kallion herttua
Jep, seikkailut on yleensä aika pitkälti väkivallattomia, paria poikkeusta lukuunottamatta. Toinen on kanssa nuo puzzle-pelit. Jos omistaa XBOXin, niin suosittelen ehdottomasti Mojo! -puzzlea (muistuttaa vähän vanhaa kunnon klassikkoa, Marble Madnessia). Tohon koukututtiin aika hyvin tyttöystävän kanssa, eli toimii myös naisiin kuin häkä. :)

--
reivaan kunnes kuolen

Avernian

Posts: 7,451

#25 • • Avernian Kerettiläinen

enrg, 26.11.2007 07:37:
Vanha Lucasartsin julkaisema Sam & Max seikkailu --



Max? Väkivallaton? *pökr*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

enrg

Posts: 2,040

#27 • • enrg

Avernian, 26.11.2007 09:43:
---
enrg, 26.11.2007 07:37:
Vanha Lucasartsin julkaisema Sam & Max seikkailu --

---


Max? Väkivallaton? *pökr*



Itse en ajattele Kelju K Kojootti tyylistä "väkivaltaa" pahana, vaan ennemminkin sarjakuviin sopivana*hymy*. Mistään Itchy & Scratchy:stä ei ole kyse, jos se nyt olisi sen pahempaa *hymy*
Wolverine

Posts: 1,860

#28 • • Wolverine

alek száhala, 26.11.2007 01:27:
Mun lemppari:

King's Quest V

684.jpg

Niitä aikoja kun vielä osattiin tehdä hyviä seikkailupelejä.



tää on oikeesti yks parhaimmista peleistä mitä ikinä oon pelannu. ihan uskomattoman vaikee viel kaiken lisäks, tajuu nyt sit kävellä siel aavikossa just oikeeseen suuntaan ja löytää joku oasis keskellä ei mitään. ja eiks tolle puulle pitäny antaa sydän tms. sit yhtäkkiä oltiinki lumen keskellä ja piti tajuu ajaa sillä kelkalla alas tai kuolit :) mut ihan helmi peli, tota tuli hakattuu ala-asteella paljon. suosittelen.
Wolverine

Posts: 1,860

#29 • • Wolverine

ezzy, 26.11.2007 08:37:
---
alek száhala, 26.11.2007 01:27:
Mun lemppari:

King's Quest V

684.jpg

Niitä aikoja kun vielä osattiin tehdä hyviä seikkailupelejä.

---


totta, noi oli kaikki ihan helmiä. Loistavinta oli se, että samalla oppi kieliä, kun kaikki piti kirjoittaa käsin (ei tosin enää kai KQ5:ssa?)

take apple
use apple on bird
jne



KQ5 ei enää tarvinu, se oli jo niin "kehittyny" et oli se ikoni jolla klikkailit kaikkee et haluutko kävellä vai ottaa sen vai mitä :)
Luna

Posts: 52

#30 • • Luna Jokapaikan sohlo ite
The Sims 2 ja sen kaikki lisärit *hih*

--
Kun ei oo ennenkään hävettäny ni ei hävetä nytkään...

Mimir

Posts: 1,366

#31 • • Mimir Rouva Yninä

-Fuzzy-, 26.11.2007 00:51:
Joo pakko mainita LucasArtsin Grim Fandango!! Ei väkivaltaa, vaan nimenomaan sitä pähkäilyä! Hyvä peli*sydän*



Tätä täytyy kompata. Tahkoan sitä parhaillaan läpi piiiiiiiitkästä aikaa (läpi ei kyllä muistaakseni koskaan oo edes pelannut) ja tämähän on ihan ylikiva peli *hihu*

--
[Wings are growing on her.]

xl8r

Posts: 2,227

#32 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Mimir, 26.11.2007 11:46:
---
-Fuzzy-, 26.11.2007 00:51:
Joo pakko mainita LucasArtsin Grim Fandango!! Ei väkivaltaa, vaan nimenomaan sitä pähkäilyä! Hyvä peli*sydän*

---


Tätä täytyy kompata. Tahkoan sitä parhaillaan läpi piiiiiiiitkästä aikaa (läpi ei kyllä muistaakseni koskaan oo edes pelannut) ja tämähän on ihan ylikiva peli *hihu*



Komppaan myös. Grim Fandango on ihan ehdottomia suosikkeja myös itsellä. Tarina on varmaan paras mitä seikkailupeleissä (tai yleensä missään peleissä) on koskaan nähty. Lucasartsilta vois suositella myös kaikkia Monkey Island sarjan pelejä, omana suosikkina niistä Curse Of The Monkey Island (mä en oikeesti käsitä miten voi olla semmoisia pelejä joita voi pelata kymmeniä kertoja läpi ja aina vaan vitsit pysyy hauskoina ja peli viihdyttävänä)

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

liikkuva muna

Posts: 2,652

#33 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Wolverine, 26.11.2007 10:49:
---
alek száhala, 26.11.2007 01:27:
Mun lemppari:

King's Quest V

684.jpg

Niitä aikoja kun vielä osattiin tehdä hyviä seikkailupelejä.

---


tää on oikeesti yks parhaimmista peleistä mitä ikinä oon pelannu. ihan uskomattoman vaikee viel kaiken lisäks, tajuu nyt sit kävellä siel aavikossa just oikeeseen suuntaan ja löytää joku oasis keskellä ei mitään. ja eiks tolle puulle pitäny antaa sydän tms. sit yhtäkkiä oltiinki lumen keskellä ja piti tajuu ajaa sillä kelkalla alas tai kuolit :) mut ihan helmi peli, tota tuli hakattuu ala-asteella paljon. suosittelen.



Toi monipuolinen maailma oli tossa just se mikä kiehto. Etenkin noi grafiikat ja musiikit veti kylmät väreet päälle joskus 90-luvun alussa kun sai ekan VGA-näytön ja SB16:n. Onpa vielä tänä päivänäkin on hiton nättejä etenkin maisemien osalta.

Noi Sierra On-Linen pelit on yleensäkin harvinaisen onnistuneita uusimpia lukuun ottamatta, niissä oli hyvää just toi pieni överiks vetäminen noiden puzzlejen kanssa (vähän McGyver-meininkiä toisinaan). Toi ominaisuus puuttu monista muista seikkailupeleistä. Itse muun muassa olin kuukausia jumissa siellä noidan metsässä kun en tajunnu mitä hunajalla ja timanteilla voi tehdä kääpiöille.

Kersana oli muuten hauska piirtää kaikkia karttoja noista peleistä, alla yks joka on tehty joskus 90-luvun alussa.

kq2map.jpg

alkup. linkki

*lmao*
Nescio

Posts: 181

#34 • • Nescio Antti-Veikko
Mulla ei ole tähän muuta sanottavaa kuin Football Manager, ei ole toista yhtä koukuttavaa peliä / pelisarjaa *slurps*
Wolverine

Posts: 1,860

#35 • • Edited Wolverine

alek száhala, 26.11.2007 13:05:
---
Wolverine, 26.11.2007 10:49:
---
alek száhala, 26.11.2007 01:27:
Mun lemppari:

King's Quest V

684.jpg

Niitä aikoja kun vielä osattiin tehdä hyviä seikkailupelejä.

---


tää on oikeesti yks parhaimmista peleistä mitä ikinä oon pelannu. ihan uskomattoman vaikee viel kaiken lisäks, tajuu nyt sit kävellä siel aavikossa just oikeeseen suuntaan ja löytää joku oasis keskellä ei mitään. ja eiks tolle puulle pitäny antaa sydän tms. sit yhtäkkiä oltiinki lumen keskellä ja piti tajuu ajaa sillä kelkalla alas tai kuolit :) mut ihan helmi peli, tota tuli hakattuu ala-asteella paljon. suosittelen.

---


Toi monipuolinen maailma oli tossa just se mikä kiehto. Etenkin noi grafiikat ja musiikit veti kylmät väreet päälle joskus 90-luvun alussa kun sai ekan VGA-näytön ja SB16:n. Onpa vielä tänä päivänäkin on hiton nättejä etenkin maisemien osalta.

Noi Sierra On-Linen pelit on yleensäkin harvinaisen onnistuneita uusimpia lukuun ottamatta, niissä oli hyvää just toi pieni överiks vetäminen noiden puzzlejen kanssa (vähän McGyver-meininkiä toisinaan). Toi ominaisuus puuttu monista muista seikkailupeleistä. Itse muun muassa olin kuukausia jumissa siellä noidan metsässä kun en tajunnu mitä hunajalla ja timanteilla voi tehdä kääpiöille.

Kersana oli muuten hauska piirtää kaikkia karttoja noista peleistä, alla yks joka on tehty joskus 90-luvun alussa.

kq2map.jpg

alkup. linkki

*lmao*



haha. jäin ite jumiin siihen heti alkuun ku sen neulan pysty antamaan väärälle tyypille ja sit en tajunnu miten ne pitäs saada uudestaan.. legendaarinen "you found a needle in the haystack".
mut loistava peli, harmi ettei nykyään oo niin huonoa konetta että pystyis pelaamaan niit uudestaan.

ps. toi mappi on ihan pro

pps. "2006 Compilation Re-release
In September 2006 Vivendi Universal released King's Quest Collection, a compilation CD for Windows XP encompassing games I-VII. Rather than porting the games directly, however, the release used the original, unmodified versions run under the DosBox emulator and a Windows frontend. As a result, it is also possible to run King's Quest I-VI on other platforms with a little tweaking and ports of DosBox versions .63-.65. (King's Quest VII is run natively under Windows, and compatibility was broken under DosBox .70.)"
omfg.
Avatar
#36 • • Rujo Mutantti Guest
Eco quest

Deus Ex:än voi pelata läpi täysin väkivallattomasti (okei yks tai 2 semi-robsaa) mutta se on just sitä sokkeloissa juoksentelua.

Nytpä miä rupeenkin pelaamaan Fallout 2:sta.
mastream

Posts: 549

#37 • • mastream

Rujo Mutantti, 26.11.2007 18:31:

Deus Ex:än voi pelata läpi täysin väkivallattomasti (okei yks tai 2 semi-robsaa) mutta se on just sitä sokkeloissa juoksentelua.



Onko joku joskus tehnytkin tämän?
Avatar
#39 • • Rujo Mutantti Guest

Jiimo, 26.11.2007 18:32:
---
Rujo Mutantti, 26.11.2007 18:31:

Deus Ex:än voi pelata läpi täysin väkivallattomasti (okei yks tai 2 semi-robsaa) mutta se on just sitä sokkeloissa juoksentelua.


---


Onko joku joskus tehnytkin tämän?


Ainakin löytyy läpipeluuohjeet...
ezzy

Posts: 8,060

#40 • • ezzy Droid-pappa
Mä jaksoin pelata Grim Fandangoa joku muutaman minsan enkä tajunnu mitä piti tehdä ni heitin helvettiin :D samat kävi Half-Lifelle.

Miten niin keskittymishäiriöinen *pepsodent*