Suhde kodinkoneisiin

42 posts, 3 pages, 23,819 views

Verano

Posts: 4,649

#21 • • Verano Merituuli
Pölynimuri ja leivänpaahdin ovat ihanan punaisia. Mikro ruma perushässäkkä. Hella toimii, uunista puuttuu oikean kokoinen pelti. Jääkaappi järkyttävä rotisko joka pitää hirveää meteliä ja pakastelokeronkin ovi aivan rempallaan. (Joo asun aika erikoismestassa hyvällä diilillä, joten mieluummin paska jääkaappi ja tämä kämppä kuin uusi jääkaappi ja joku muu mesta.)

Vahvistin on ihan paras. Phillipsin vanha kauan sitten huostaanotettu rotisko, jossa eivät toimi levysoitin, radio eivätkä _kaks kasettidekkiä_, mutta hyvin se ääntä läpi päästää. Sitten löytyy isompaa rompetta tietokone, telkku, digiboksi, dvd-soitin jne. Ja pienempiä virtaa vaativia vempaimia.

Aihetta sivuten muutama rivi Dire Straitsia. Money For Nothing:

"We gotta install microwave ovens
Custom kitchen deliveries
We gotta move these refrigerators
We gotta move these colour TV's"


Tuota tuli lapsena takapenkillä lauleskeltua. Että mä petyin karvaasti kun kysyessäni äidiltäni mitä tuo mielestäni niin hieno sana refrigerator tarkoitti vastaus olikin jääkaappi :/
ken-guru

Posts: 165

#22 • • Edited ken-guru
Hmm .. Ei mulla muuta ku että mulla on nykyisin mikroaaltouunina Holland Electro -merkkinen laite. Hyvin pelittää ja saundikin on kohtuullinen :-)

Niin ja lisättäköön vielä tällänen että hommasin italialaisen Quickmill-merkkisen espressovekottimen josta on pikkuhiljaa tulossa meikäläisen suosikki. Joka aamu se jaksaa päristää samalla vankkumattomalla voimalla sumpit kuppiin. Ah..
maikkiainen

Posts: 258

#24 • • maikkiainen Virallisesti Tampio

domi, 15.11.2007 08:06:

Ootkohan sä ikinä nähnyt sauvasekoitinta....ajattelin vaan, et jos käytät muuhunkin kuin ruoanlaittoon :D



Olen nähnyt ja ihan ruuanlaittoon käyttäisin.*justjoo*

--
Sori kulta, muutin...

ludde

Posts: 148

#25 • • ludde Anna

lohikarme, 15.11.2007 08:37:
Minä ja rakkaani Handan DVB-C6000. Meillä on viha-rakkaussuhde. Joskus neiti Handan päättää olla näyttämättä minulle lempiohjelmaani ja kieltäytyy käynnistymästä. Toisinaan kanavanvaihtokin on pienen tappelun takana. Onneksi olen sopinut parisuhdeterapeutin vastaanotolle ajan, joten informaatiokatkos minun ja Handanin välillä saadaan loppumaan ja voimme molemmat taas nauttia yhteisestä ajasta keskenämme.





Mulla on ihan sama tilanne mun Handan miekkosen kanssa!Muutaman kerran on joutunu raivoo sille kun se keskeyttää nauhoituksia ja kieltäytyy vaihtamasta kanavia. Mä oon kyllä ilmaissut sille selvästi että vaihdan äijän toiseen jos ei homma ala muuttumaan!
Jinx

Posts: 2,615

#26 • • Jinx Superfeminine

ludde, 15.11.2007 17:37:
---
lohikarme, 15.11.2007 08:37:
Minä ja rakkaani Handan DVB-C6000. Meillä on viha-rakkaussuhde. Joskus neiti Handan päättää olla näyttämättä minulle lempiohjelmaani ja kieltäytyy käynnistymästä. Toisinaan kanavanvaihtokin on pienen tappelun takana. Onneksi olen sopinut parisuhdeterapeutin vastaanotolle ajan, joten informaatiokatkos minun ja Handanin välillä saadaan loppumaan ja voimme molemmat taas nauttia yhteisestä ajasta keskenämme.

---




Mulla on ihan sama tilanne mun Handan miekkosen kanssa!Muutaman kerran on joutunu raivoo sille kun se keskeyttää nauhoituksia ja kieltäytyy vaihtamasta kanavia. Mä oon kyllä ilmaissut sille selvästi että vaihdan äijän toiseen jos ei homma ala muuttumaan!




Kieltämättä sangen oikutteleva laite. Mutta sille pitää jutella kauniisti *tirsk*

--
Pyllykkä

Fyrisch

Posts: 4,525

#27 • • Fyrisch
Joskus aikoinaan mun vanha pc aina jumitteli, sanoin kyl sille monta kertaa et jos se blossen poltto ei lopu nii pamauta nyrkillä.

Jumitus jatku kunnes palo hermot ja pamautin nii et emolevy hajos tms.

Sit tuli toinen pc, toimi 1.5 vuotta suht hyvin kunnes seki paskiainen meni jumiin.

Heitin roskiin ja hommasin mäkin <3
Jutu

Posts: 3,054

#28 • • Jutu Blondi
Minä + imuri = toimimaton yhtälö. Aina kun yritän imuroida niin se ei vaan tottelu mua. Sit jätänkin ihan suosiolla sen ukon hommaksi.

Pesukone on varmaan jotain 20 vuotta vanha. En oikein tiiä kun ostettiin se mökkinaapurilta huikeeseen 20 euron hintaan. Vaikka onkin melko pinttynyt niin kyllä se ihan hyvin toimii. Kait se Upo sit osaa tehä kestäviä koneita. Tai ainakin joskus tehä :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Saarre

Posts: 1,151

#29 • • Saarre
jos mun uudessa punasessa obh nordica kahvinkeittimessä ois käypä reikä ni väkisinmakaisin sen kanssa aamusta iltaan,
its just so pretty! *sydän*

--
*tähti* Full hearts cant lose

krisse

Posts: 187

#30 • • krisse ™
Reilu 3 vuotta sitten kun muutin nykyiseen asuntoon, sain ilmaiseksi Upo Pesukarhu 5500 -pesukoneen. En varmaan koskaan luovu siitä, sillä varovaisesti arvioiden voisin väittää sen kestävän seuraavat 1000 vuotta ja ydinsodan.
DiamonDie

Posts: 676

#31 • • DiamonDie mediahippi

Ana-5000, 15.11.2007 06:44:

Mun tekis mieli osottaa hieman ristiriitaa tossa, koska ilmeisesti kuitenkin vastustat autoja ympäristösyistä, mutta kyselemättä käytät energiasyöppöjä, vanhoja kodinkoneita sen sijaan että vaihtaisit ne ekologisempiin uusiin välineisiin?



Ihan hyvä pointti sinulla. Kyllähän nämä laitteet varmasti kannattaisi vaihtaa, jos rahaa olisi (jos sitä olisi ollut, niin en olisi alunperin ottanut näitä ilmaislaitteita, vaan ostanut kaupasta uudet). Tilanne on tosin jo vuosia ollut se, että imuria pystyn käyttämään vain pari kertaa vuodessa enkä mikroakaan käytä kovin usein, koska en ole juuri koskaan kotona (yleensä noin yhden päivän viikossa). Odottelen, että pääsen vihdoin muuttamaan poikaystävän kanssa yhteen, jolloin saan hyvän syyn hankkiutua eroon kummastakin laitteesta. En koskaan ajatellut, että tämän muuttoprojektin onnistumiseen menisi tosissaan 8-9 vuotta(!) ja että oikeasti jämähtäisin käyttämään näitä "romu"laitteita vuosiksi.

(Pakko silti myöntää, että mikronromullani saa keitettyä huomattavasti parempaa riisiä kuin poikaystävän mikrolla, vaikka siinä käyttäisi miten pientä tehoa, mutta enpä ala kuitenkaan säilöä lähes kuutiometrin kokoista riisinkeitintä, kun saadaan vihdoin muutettua.)
Sallakat

Posts: 2,220

#32 • • Edited Sallakat jungle, baby !

krisse, 15.11.2007 19:53:
Reilu 3 vuotta sitten kun muutin nykyiseen asuntoon, sain ilmaiseksi Upo Pesukarhu 5500 -pesukoneen. En varmaan koskaan luovu siitä, sillä varovaisesti arvioiden voisin väittää sen kestävän seuraavat 1000 vuotta ja ydinsodan.



Meillä kaksi upo pesukarhua, eri mallisia, ollut tosi huonoja. Ekaa korjattiin ekan 3 vuoden ajan 5 kertaa ennen kuin kuluttaja-asiamieskin oli sitä mieltä, että enää ei korjata ja uutta konetta kehiin (vaikka takuuaika oli jo mennyt tietenkin). Toinen kone oireili kummallisesti ennen kuin saatiin korjattua, mutta mun mielestä se on vain ajan kysymys kun se taas brakaa. Eipä tule saletisti upo pesukarhua ostettua seuraavaksi koneeksi. Suomalaista laatua ja paskat.

Toisaalta meillä oli vanhempieni vanha tiskikone, joka meni just vasta rikki kuukausi sitten. Se olikin sitten vajaa 30 vuotta vanha. Saman ikäinen, myöskin vanhempieni vanha mikro, pelittää vielä kuin uutena. Kyllä ennen vanhaan osattiin koneita tehdä.
Tosin tuo uusi tiskikone, Electrolux, on ainakin ympäristöystävällisempi kuin vanha Miele oli.
Kipinä

Posts: 144

#33 • • Kipinä Jonna
*sydän* limen vihreä Tivoli Audio PAL
Kesällä käytiin yhdessä biitsillä ottamassa aurinkoa ja tehtiin muutakin mukavaa. Se asuu mun keittiössä ja pitää mulle seuraa, kun teen ruokaa *hihu*
Se tulee melkein joka päivä mun mukana töihin, ja nytkin tossa vieressä soittelee mukavaa musiikkia ja piristää tätä ankeeta maanantaita *pepsodent*
On ehdottomasti PARAS pikkuradio, mitä oon ikinä nähny, tai siis kuullu *hymy*
¡ Previous post a few years ago !
lopez

Posts: 1,972

#34 • • Edited lopez pahan päivän pakkasukko!
Vastustan kiusausta kirota ANSAITUSTI koko kulutusKUSETUSelektroniikka-alan alimpaan helvettiin, vaikka ketju sen sallineekin. Sen sijaan kiteytän seuraavaan kirjoitukseen sen minkä uhreiksi useimmat meistä maksajista joutuvat tahi tarkemmin: itsensä tietoisesti altistavat. Saatanan surullista...

Miksi kaikki hajoaa?

Edit. Taulu-tv(t) on tämän päivän hehkulamppu. Siinä päällimmäiset ajatukset asiasta.

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#36 • • Aurinkoneiti
Hyvin ongelmallinen! En enää hanki mikroaaltouunia. Kahvinkeitinkin on kyseenalainen. Kahvikannut hajoilevat käsissäni. Näin kävi myös leivänpaahtimen kanssa. Niin, pölynimurista puhumattakaan. Energiani eivät sovi yhteen näiden laitteiden kanssa....
Timce

Posts: 5,381

#39 • • Timce
Puhtaasti platoninen. höhö

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

T3k

Posts: 1,221

#40 • • T3k semmonen
Hyvä.
Oon siitä erikoinen etten oo joutunut viel oikein koskaan tuskailemaan hajoavien kodinkoneiden kanssa.. Puhelimet, telsut, äänentoistos, jääkaapit, pesukoneet yms.. on aina pelannu. Kertaakaan en o esim joutunu takuuaikana mitää laitetta huoltoo laittamaan (enkä kyl niiden jälkeenkää) , ja yleisimmin vehkeet vaihtuu vaan kun niihin kyllästyy.

Ns.Paskaan en o siis astunu viel kertaakaan... :)
(ja tähän nyt en sinänsä laske esim parilla kympillä ostettua numarkin käytettyä kontrolleria, josta "jo" vuoden nappuiloiden hakkaamisen jälkeen anto play/cue nappulat jo periksi, kylhä ne käytös kuluu..)