Suhde kodinkoneisiin

42 posts, 3 pages, 23,708 views

sadesola

Posts: 409

#1 • • sadesola Kettu mikä kettu
Monet meistä sortuvat kertomaan, kuinka
läppäri/ jääkaappi/ patteri/ kodin sähköinen
laite x oikuittelee ja kiukuttelee tai tekee yhteistyötä.

Ikään kuin sillä olisi oma tahto.

Uudella pesukoneellani on uskottavuusongelma.
Sympaattisen (mutta haisevan) vanhan Upon
paikalle kärrättiin "CANDY".

Kuullostaa postimyyntihutsukkeelta.

Oletko sinä koskaan päätynyt puhumaan jostakin
kodinkoneestasi ikään kuin teillä kahdella olisi
suhde?

Elollista beibi, elollista!

--
KABOOM!

DiamonDie

Posts: 676

#2 • • DiamonDie mediahippi
Vanhemmillani oli joskus parikymmentä vuotta vanha pölynimuri, sellainen ruma ja likaisenkeltainen. Joskus se sitten hajosi ja tilalle ostettiin uusi, joka oli väriltään kirkkaanvihreä, kiiltävä ja muutenkin enemmän kilpa-autoa kuin pölynimuria muistuttava. Protestoin asiaa suuresti, koska inhosin uutta imuria siinä missä inhoan autojakin. :-|

Itselläni on joku yli 20 v vanha pölynimuri ja parikymmentä vuotta vanha mikro, joka painaa yli 10 kiloa ja on tehoiltaan tosi heikko, mutta silti olen noihin kiintynyt enkä haluaisi vaihtaa uudempiin, vaikka rahaa olisikin.
embie

Posts: 531

#3 • • embie Shwoopsie poo
No siis autohan ei ole kodinkone, mutta kone kuitenkin joten uskaltaudun keromaan teille vanhasta uskolliseta autostamme, Toyota Carina II :sta, vuosimallia -89:

Carina jo nimenä on feminiininen, lisäksi se on väriltään tyylikkään metallinhohtoisen punainen. Sillä oli suhde setäni metallinsiniseen Toyota Corollaan, kunnes setä sen möi pois (olin sitä aikaa ehkä 7-12 vuotias)...
Carina periytyi perheessämme aina isältä, äidin kautta ensin vanhimmalle veljelleni ja sitten keskimmäiselle veljelleni... minulle asti se ei koskaan ehtinyt kun jo alkoi reistailemaan.

Äitini ajeli sillä ahkerasti ympäri Suomea koiranäyttelyissä ja mittariin kertyikin yli 700 000 km, jota kaikki ihmiset ällistelivät. Mutta se olikin meidän vanha leidi Carina, eikä mikään maanantaiversio... vaikka kumma se oli, sillä sitä ei niin kovin käytetty missään erityishuolloissa ja sisustakin oli jo vähän rähjääntyneen oloinen (koiran karvoja, vanhoja oksennuksia, hiekkaa, pölyä ties mitä...), mutta aina vaan se pääsi läpi katsastuksista jollain konstilla.

Aina pakkasaamuina jos se oli unohduttu laittaa yöksi pistokkeeseen sitä piti vähän silitellä kojelaudasta ja maanitella käynnistymään ja aina se uskollisesti lähti hyrräämään :)
Ajoin sillä ensimmäiset vuodet ajokortin saamisen jälkeen ja jopa ensimmäisen (tällä hetkellä ainokaisen) kolarini. Auto meni silloin lunastuskuntoon, vaikka vain etu+takahelmat ja valot oli mäsänä. Äiti väitteli itsensä ja Carinan voitolle sekä huoltoon vedoten tulevaan autolla tehtävään pitkään ulkomaanreisuun ja siihen, ettei ehtisi viikossa löytää uutta luotettavaa autoa. Tunnesiteet autoon olivat/ovat siis vahvat.

Vanhuuttaan se kuitenkin alkoi reistata radiosta (sieltä kuului ainoastaan nova, groove fm ja venäläisiä kanavia), tuulettimista, ikkunoista ja ruostekin vaivasi... Lopulta, olisiko vuonna 2006, se ei enää päässyt läpi katsastuksesta eikä opiskelijaveljelläni ollut varaa kunnostaa autoa saati pitää sitä muutenkaan yllä. Nyt se makaa äitini parkkiksella odottaen kohtaloaan romuttamolla kunhan sen joku sinne jaksaisi raijata...

Minua säälittää se niin kovin, tosin jo taitaa olla sen aika lähteä harmaammille autobahnoille päristelemään...
Samu81

Posts: 1,224

#4 • • Samu81 kokolihaa

embie, 21.10.2007 17:14:

Clip...



Hahha, kovin hauskaa luettavaa :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Hitchhiker

Posts: 1,754

#5 • • Edited Hitchhiker

sadesola, 4.10.2007 03:39:
Monet meistä sortuvat kertomaan, kuinka
läppäri/ jääkaappi/ patteri/ kodin sähköinen
laite x oikuittelee ja kiukuttelee tai tekee yhteistyötä.

Ikään kuin sillä olisi oma tahto.

Uudella pesukoneellani on uskottavuusongelma.
Sympaattisen (mutta haisevan) vanhan Upon
paikalle kärrättiin "CANDY".

Kuullostaa postimyyntihutsukkeelta.

Oletko sinä koskaan päätynyt puhumaan jostakin
kodinkoneestasi ikään kuin teillä kahdella olisi
suhde?

Elollista beibi, elollista!


Itellä on Candy-pesukone, se kyllä elää täysin oman tahtonsa mukaan tosin se onkin jo lähemmäksi 20-vuotta vanha ja ei enää kaikki toiminnot oikein toimi oikealla tavalla. Mekkinähän tuo on jo kaiketi vanha ja luotettava (ehkä, tiedä siitä sitten).

Tuon oman laitteen veden lämmitys ei ota oikein sujuakseen, joten kylmällä vedellä se pesee vaatteet. Tosin jos sillä on hyvä päivä, niin se lämmittää veden (sii jos on hyvä päivä) joka tuntuu sattuvan kohdalleen vain hyvin harvakseltaan *lmao*.

Taitaisi siis tuota vanhusta jo kierrätysasema kutsua lopulliseen purkuunsa.
Avatar
#6 • • Kirsikka Guest
Kun meille miehen toiveesta ja toimesta hankittiin muutama vuosi sitten astianpesukone, olin tosi myrtynyt. Minusta tuntui, että olin epäonnistunut naisena ja kodinhengettärenä, koska meille tuollainen vempain hankittiin. Olin pitkään mustasukkainen asiasta. Nyt olemme jo saaneet välimme kuntoon astianpesukoneen kanssa, enkä enää luopuisi siitä. Kuitenkin työnjako on mennyt niin, että minä hoidan pyykinpesun ja mies pääasiassa (jos jaksaa) tiskit.

Pyykinpesukone onkin sitten läheinen ystäväni, jonka kanssa vietän useita hetkiä päivittäin. Kun vielä saisi kuivausrummun kaveriksi, niin ilo olisi ylimmillään! *nauru*
ezzy

Posts: 8,060

#8 • • ezzy Droid-pappa

remotion, 13.11.2007 18:48:
käytän vedenkeitintä ihan sairaasti. ei ois ikinä uskonut kun sen hankki.



Ei voi elää kyl ilman päivittäistä cappukiinoo *pepsodent*
vedenkeitin *piis*

oi, kun olisi kuivausrumpu...
pirpeli

Posts: 5,533

#9 • • Edited pirpeli
Uuteen kotiin astianpesukone<3
Pyykinpesukone<3
Monitoimikone, smoothien tekoon<3
Kahvinkeitin :)
Vedenkeitin :)
iBook G4<3<3<3

Edit. Vähän on ikävä mun 28 vuotta vanhaa oranssia Electrolux- imuria, joka ostettiin ihan oikealta ovelta ovelle- kauppiaalta...Mutta ei ne imuritkaan ikuisuuksia kestä :D

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Cloud

Posts: 2,162

#10 • • Edited Cloud Game Freak

ezzy, 13.11.2007 18:52:
---
remotion, 13.11.2007 18:48:
käytän vedenkeitintä ihan sairaasti. ei ois ikinä uskonut kun sen hankki.

---


Ei voi elää kyl ilman päivittäistä cappukiinoo *pepsodent*
vedenkeitin *piis*



Juu. teetä tulee keiteltyä monta pannua päivässä. Ja välillä pressopannuun maitokahveet <3.

Mutta yksi jota rakastan jopa enemmän kuin vedenkeitintä.
On Riisikeitin <3. Se on kyllä parasta mitä laiskalle miehelle on ruuanlaittoon olemassa. Sinne riisit, soijat, kasvikset, mausteet, ja antaa porista ja puolentunnin päästä ruoka on valmista. Ei tarvi vahdata eikä mitään ja pysyy lämpimänä pitkään, vaikkei heti söis.

Niin ja Bad Religion:in sanoin

"I Love My Computer"

I love my computer
you make me feel alright
every waking hour
and every lonely night
I love my computer
for all you give to me
predictable errors and no identity
and it's never been quite so easy
I've never been quite so happy
all I need to do is click on you
and we'll be joined
in the most soul-less way
and we'll never
ever ruin each other's day
cuz when I'm through I just click
and you just go away
I love my computer
you're always in the mood
I get turned on
when I turn on you
I love my computer
you never ask for more
you can be a princess
or you can be my whore
and it's never been quite so easy
I've never been quite so happy
the world outside is so big
but it's safe in my domain
because to you
I'm just a number
and a clever screen name
all I need to do is click on you
and we'll be together for eternity
and no one is ever gonna take my love
from me because I've got security,
her password and a key

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

tbo

Posts: 935

#11 • • tbo budhisattva

Cloud, 13.11.2007 19:17:

Mutta yksi jota rakastan jopa enemmän kuin vedenkeitintä.
On Riisikeitin <3. Se on kyllä parasta mitä laiskalle miehelle on ruuanlaittoon olemassa. Sinne riisit, soijat, kasvikset, mausteet, ja antaa porista ja puolentunnin päästä ruoka on valmista. Ei tarvi vahdata eikä mitään ja pysyy lämpimänä pitkään, vaikkei heti söis.



en yrityksestä huolimatta onnistu näkemään olennaista eroa wokpannun kanssa. Mennee nimikkeen "turhake" alle.

Itse käytän kyllä lähestulkoon uskonnolisen hartaalla säännöllisyydellä mutteripannua, mut on se siltikin vaan alumiinia.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Cloud

Posts: 2,162

#12 • • Cloud Game Freak

tbo, 13.11.2007 21:03:
en yrityksestä huolimatta onnistu näkemään olennaista eroa wokpannun kanssa. Mennee nimikkeen "turhake" alle.



Eikä tarvitsekkaan jos et halua. Toisaalta, itse näen suurenkin eron joten ei mene nimikkeen "turhake" alle. Preferenssejä ei muuta, mutta sitähän tässä haettiinkin mistä itse tykkää ei siitä mistä naapuri tykkää uskoisin.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Freja

Posts: 8,774

#13 • • Freja Sihteeri
Rakastan vedenkeitintäni, mutta meiän suhde alkaa tulla varmaan pikkuhiljaa tien päähän.

On aika vaihtaa hieman isompaan ja tuoreempaan ^_^

heti ku mä vaa löydän tarpeeks komean ja mun kriittistä silmää miellyttävän.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Cloud

Posts: 2,162

#14 • • Cloud Game Freak

Freja, 13.11.2007 21:08:
Rakastan vedenkeitintäni, mutta meiän suhde alkaa tulla varmaan pikkuhiljaa tien päähän.

On aika vaihtaa hieman isompaan ja tuoreempaan ^_^

heti ku mä vaa löydän tarpeeks komean ja mun kriittistä silmää miellyttävän.



^^ Mä oon aikas tykästynyt tohon "Chili" sarjaan. Itse kun tykkään punaisesta värinä ja se metallin punainen on aikas sexy. Semmosen voisinkin seuraavaksi hankkia.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

maikkiainen

Posts: 258

#16 • • maikkiainen Virallisesti Tampio
Minulla olisi varsin intiimi ja läheinen suhde sauvasekottimeen, jos sellaisen omistaisin. Ainakin viikottain tulisi käytettyä.*hihu*

--
Sori kulta, muutin...

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#17 • • Aziz Combat Fighter

DiamonDie, 21.10.2007 16:26:
Vanhemmillani oli joskus parikymmentä vuotta vanha pölynimuri, sellainen ruma ja likaisenkeltainen. Joskus se sitten hajosi ja tilalle ostettiin uusi, joka oli väriltään kirkkaanvihreä, kiiltävä ja muutenkin enemmän kilpa-autoa kuin pölynimuria muistuttava. Protestoin asiaa suuresti, koska inhosin uutta imuria siinä missä inhoan autojakin. :-|

Itselläni on joku yli 20 v vanha pölynimuri ja parikymmentä vuotta vanha mikro, joka painaa yli 10 kiloa ja on tehoiltaan tosi heikko, mutta silti olen noihin kiintynyt enkä haluaisi vaihtaa uudempiin, vaikka rahaa olisikin.



Mun tekis mieli osottaa hieman ristiriitaa tossa, koska ilmeisesti kuitenkin vastustat autoja ympäristösyistä, mutta kyselemättä käytät energiasyöppöjä, vanhoja kodinkoneita sen sijaan että vaihtaisit ne ekologisempiin uusiin välineisiin?
domi

Posts: 7,069

#18 • • domi Työn sankari.

maikkiainen, 15.11.2007 01:33:
Minulla olisi varsin intiimi ja läheinen suhde sauvasekottimeen, jos sellaisen omistaisin. Ainakin viikottain tulisi käytettyä.*hihu*


Ootkohan sä ikinä nähnyt sauvasekoitinta....ajattelin vaan, et jos käytät muuhunkin kuin ruoanlaittoon :D
lohikarme

Posts: 1,730

#19 • • Edited lohikarme RitariVittupää
Minä ja rakkaani Handan DVB-C6000. Meillä on viha-rakkaussuhde. Joskus neiti Handan päättää olla näyttämättä minulle lempiohjelmaani ja kieltäytyy käynnistymästä. Toisinaan kanavanvaihtokin on pienen tappelun takana. Onneksi olen sopinut parisuhdeterapeutin vastaanotolle ajan, joten informaatiokatkos minun ja Handanin välillä saadaan loppumaan ja voimme molemmat taas nauttia yhteisestä ajasta keskenämme.

--
Qualis artifex pereo

ianna ei anna!

Posts: 1,999

#20 • • ianna ei anna! RaittiusYhdistyksen pj / Hullu Joanna-täti
Läppärin kans nukutaan vierekkäin <3

--
Älä pelkää koettelemuksia, ne ovat maksu jolla
lunastat varsinaisen omaisuutesi.
-Maria Jotuni_