Etsitään kahdelle kissalle kotia

80 posts, 4 pages, 25,443 views

Jone

Posts: 8,258

#41 • • Edited Jone Archibald Haddock

violet_angel, 12.6.2007 15:43:
mm. koska en voi ikin tietää miten kissaa on kohdeltu, ja mitä traumoja se on siitä saanu. Tästä on kokemuksena tuttava perhe, joka ottanut kissan toiselta, oon ärettömän arka ja pelokas kissa... Ja mä vaan haluun oottaa kissan pentuna!!!!!!!



Et sä voi oikein tietää tota silloinkaan kun otat kissan pentuna. Toinen mun kissoistani oli jo ennen luovutusikää saanut lyhyestä elämästään sen verran traumoja, että multa kului viitisen vuotta saada se luottamaan edes muhun. Nykyään se kyllä luottaa jo valikoivasti muihinkin ja saattaa tulla pikaisesti moikkaamaan vieraitakin, mutta ton ensimmäisen kahden elinkuukauden jäljet näkyvät edelleen - Mona on aika puhtaasti "isin kissa" ja saattaa vielä näin kohta yhdeksän vuoden ikäisenäkin saada hepulit jopa mun äkkinäisistä liikkeistäni.

Ana-5000, 12.6.2007 18:29:
enpä tiiä.. eikä kissa ole tietääkseni laumaeläin, joten eikö ne viihdy ihan yhtä hyvin yksikseenkin?



Kyllä sisäkissat tulevat paremmin toimeen kun niillä on seuraa lajitoverista. Ulkokissoista en tiedä mitään, mutta nää kaksi pentelettä täällä ovat sellaisia laumasieluja, että en edes henno ajatella eteenpäin siihen kuin toisesta niistä väistämättä aika jättää ennen toista.
thomas

Posts: 5,618

#42 • • thomas
söpöjä kapistuksia ovat :)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#43 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Ana-5000, 12.6.2007 18:29:
Öisin se makas mun naaman päällä...



Joku kissa sentään istuu sun naamalle :D

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Saara

Posts: 1,954

#44 • • Saara #2970

polly, 12.6.2007 14:40:
---
sellanen kaveri joka ajelee city maasturilla polttelemaan sademetsiä ;)



Ja mun mielestä ei ole oikein jos joku saatanan idiootti (lue: oli hippi tai ihan mikä vaan) liimailee citymaastureihin jotain vitun tarroja.

Sori offtopic, vituttaa niin suuresti toisten omaisuuden turmeleminen.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Avatar
#45 • • Norb Guest
Piti vaan tulla toteamaan, että ei se kissanpentu välttämättä mitään traumaa tarvitse muuttuakseen araksi. Mä oon "kasvattanut" 5 pentuetta. Yhteen pentueeseen syntyi tajuttoman arka pentu. Se on suorastaan sekopää ja tietenkin juuri sen piti olla pentueen kaunein yksilö ja silloin myös sijoitus/ näyttelykissa. Kun se oli pentu niin sitä ei pystynyt pitää sylissä, raukka meni niin paniikkiin siitäkin. Ja alkoi raapimaan ja riuhtomaan irti. Tälläinen se siis oli heti alkuun.

Uusi omistaja on kuitenkin saanut sen jotenkuten sietämään näyttelyitä. Mutta esim. lääkkeen antaminen on tuskallista. Joutuu käärimään kisun kapaloon ja kahdenihmisen voimin saa lääkkeen annettua.
Trixie

Posts: 1,342

#46 • • Trixie
Voi itku kun ei voi itse noita kisuja ottaa kun tuo toinen puolisko on kisuille allerginen. Minä kyllä ottaisin vaikka kisut olisivat kuinka vanhoja tahansa. Toivottavasti koti löytyy pian.

--
face your fears and live your dreams

Sallakat

Posts: 2,220

#47 • • Sallakat jungle, baby !

Ana-5000, 12.6.2007 18:29:



28.5 neliön kämppään KAKSI kissaa? enpä tiiä.. eikä kissa ole tietääkseni laumaeläin, joten eikö ne viihdy ihan yhtä hyvin yksikseenkin? Mitä eksän kissaa katoin, niin se lähinnä nukkui ja kävi kusemassa matolle. Öisin se makas mun naaman päällä niin etten saanut nukuttua.



Sun eksäs ei oo sitte vissiin jaksanut yhtään vaivautua aktivoimaan sitä kissaansa. Kissatkaan ei jaksa riehua yksikseen pennusta vaariin, vaan se on täysin omistajien kontolla aktivoida kissaa sen jälkeen kun se luontaisesti rauhoittuu, koska kissa tarvitsee liikuntaa samasta syystä kuin ihminenkin; psyykkisten ja fyysisten syiden takia. Sisäkissat erityisesti tarvitsevat aktivointia leluilla ja erilaisilla ongelmaratkaisuilla. Toisaalta ulos vapaana päästäminen on taas vielä huonompi asia kuin antaa kissan vain nukkua itsensä vanhaksi *grr*
Se ei missään nimessä ole normaalia, että kissa vaan nukkuu, saatika sitten kusee matolle. Kissat stressaantuvat helposti, luultavasti se on stressaantuneisuuttaan pissaillu muualle kuin laatikkoon *justjoo*

Kyllä mielummin ottaisin tuon kokoiseen kämppään kaksi kissaa, joilla on toisensa seurana kuin että yksi kissa olisi pitkiä aikoja yksinään tms jne yms. Pieneenkin kämppään voi rakentaa hyllytilaa ihan katonrajaan ihan kissoja varten, tehden näin tilaa kissoille liikkua muutenkin kuin lattiatasossa.
Mumuli

Posts: 28

#48 • • Mumuli UG-///

Xer, 13.6.2007 13:27:
---
Mumuli, 12.6.2007 18:37:
kissat muuten pystyy olemaan ulkona sekä sisällä. nyt vasta ½v koulutuksen jälkeen pystyvät yönsä viettään vaikka ulkona, kissat sopii siis kerrostaloon tai isompaan taloon

---


Correct me if Im wrong, mut eihän taajama-alueella saa kissaansa vapaana ulos ittekseen edes ohjeistuksen mukaan laskea..?




Tuskin kai vapaana saa pitää mut itse nykyään asun tosi landella joten siellä kisut menevät ulkosalla hyvin kunhan on nimijutskat kaulassa.saa vapaana pitää tai ei mut kuolisin jos ne joutuis koko ajan oleen sisällä

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

Sallakat

Posts: 2,220

#49 • • Sallakat jungle, baby !

Norb, 13.6.2007 14:42:

Uusi omistaja on kuitenkin saanut sen jotenkuten sietämään näyttelyitä. Mutta esim. lääkkeen antaminen on tuskallista. Joutuu käärimään kisun kapaloon ja kahdenihmisen voimin saa lääkkeen annettua.

joo nää on näitä "kissa vaikka väkisin näyttelyyn, että saadaan ne hiton rusettipalkinnot seinälle kotiin" *justjoo* jos kissa ei totu näyttelyyn kerran parin jälkeen, on eläinrääkkäystä sellaista yksilöä siellä käyttää. Toisaalta en voi puhua objektiivisesti, koska en itse käsitä miksi kissan kaltaista eläintä pitää näyttelyissä käyttää ylipäätään. En tiedä miten tuo mainitsemasi tapaus, mutta tiedän joidenkin urpojen "huumaavan"kissojaan rauhoittavilla, jotta ne kestäisivät näyttelyssä olemisen paremmin *grr* ja minkä takia! sertien yms, että saadaan sukupuulle jotain merkitystä!
-Kerttu-

Posts: 4,542

#50 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Sallakat, 13.6.2007 15:10:

Se ei missään nimessä ole normaalia, että kissa vaan nukkuu, saatika sitten kusee matolle. Kissat stressaantuvat helposti, luultavasti se on stressaantuneisuuttaan pissaillu muualle kuin laatikkoon *justjoo*



On se normaalia, jos kyseessä on ragdoll. Mun kissa ei leikkinyt pentunakaan, vaikka vein kasan leluja, juoksin itse ympyrää narujen kanssa, annoin ongelmia ym..se vaan makas! No ehkä vähän kärjistettyä..Mut siis tää ragdoll leikki huomattavasti vähemmän jo pentuna kuin mun täysikasvuinen maatiaiskissa! Mut ragdoll onkin tosi rento ja chilli rotu, joten johtuu ehkä siitä.. Tai sit mun katti on vaan laiska.. Enemmän siinä itse joutuu leikkimään, jos yritän saada sen persiin ylös sohvalta...*nauru* Ruokakipon kolisuttelu toimiikin sit paljon paremmin! *tirsk*

Edit: Niin ja siis mun kissat on aina olleet sisäsiistejä. Toinen on vaan laiska..Piti vähän tarkentaa, ettei tuu väärinkäsityksiä!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Sallakat

Posts: 2,220

#51 • • Sallakat jungle, baby !

Mumuli, 13.6.2007 15:10:
saa vapaana pitää tai ei mut kuolisin jos ne joutuis koko ajan oleen sisällä



MIKSI sinä siihen kuolisit?!??! kissa elää aivan yhtä mielekkään elämän täysin sisäkissana, eikä sillä mikään primitiivinen viisari sisällä hälytä punaisella "must go out" -tyylisesti.
Kaikkia ihmisiä ketkä antaa kissojensa juosta vapaana ulkona pitäisi ampua ilkillä perseeseen. Tämä niin monesta eri syystä, etten edes viitsi listata niitä,koska ollaan kaikin puolin jo niin OT kuin vaan voi.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#52 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Sallakat, 13.6.2007 15:18:
---
Mumuli, 13.6.2007 15:10:
saa vapaana pitää tai ei mut kuolisin jos ne joutuis koko ajan oleen sisällä

---


MIKSI sinä siihen kuolisit?!??! kissa elää aivan yhtä mielekkään elämän täysin sisäkissana, eikä sillä mikään primitiivinen viisari sisällä hälytä punaisella "must go out" -tyylisesti.
Kaikkia ihmisiä ketkä antaa kissojensa juosta vapaana ulkona pitäisi ampua ilkillä perseeseen. Tämä niin monesta eri syystä, etten edes viitsi listata niitä,koska ollaan kaikin puolin jo niin OT kuin vaan voi.



Joo, ja tästä aiheesta taisteltiin jo aika kiivaasti tuossa joitakin viikkoja sitten..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Sallakat

Posts: 2,220

#53 • • Sallakat jungle, baby !

Super-Kerttu, 13.6.2007 15:19:
---
Sallakat, 13.6.2007 15:18:
---
Mumuli, 13.6.2007 15:10:
saa vapaana pitää tai ei mut kuolisin jos ne joutuis koko ajan oleen sisällä

---


MIKSI sinä siihen kuolisit?!??! kissa elää aivan yhtä mielekkään elämän täysin sisäkissana, eikä sillä mikään primitiivinen viisari sisällä hälytä punaisella "must go out" -tyylisesti.
Kaikkia ihmisiä ketkä antaa kissojensa juosta vapaana ulkona pitäisi ampua ilkillä perseeseen. Tämä niin monesta eri syystä, etten edes viitsi listata niitä,koska ollaan kaikin puolin jo niin OT kuin vaan voi.

---


Joo, ja tästä aiheesta taisteltiin jo aika kiivaasti tuossa joitakin viikkoja sitten..



ookoo mä en ookaan nähny ko. topicia, eikä ollu tarkoitus aloittaa tässäkään tapauksessa mitään uutta hässäkkää, kiehahtaa vaan aina kissa-asioissa helpoimmin (omani ovat mulle kuin lapsia) *hymy*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#54 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Sallakat, 13.6.2007 15:22:


ookoo mä en ookaan nähny ko. topicia, eikä ollu tarkoitus aloittaa tässäkään tapauksessa mitään uutta hässäkkää, kiehahtaa vaan aina kissa-asioissa helpoimmin (omani ovat mulle kuin lapsia) *hymy*



*nauru* Joo, se tais alkaa jostain kilpparitopicista ja sit siirryttiin johonkin toiseen topickiin..Ja siellä keskustelu äityi tosi kuumaksikin..suosittelen lukemaan! *nauru* Ja joo, kissat pidetään sisällä tai sit valjaissa ulkona! *piis* Ja nyt lopetan tän OT:n!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Mumuli

Posts: 28

#55 • • Edited Mumuli UG-///

Sallakat, 13.6.2007 15:22:
---
Super-Kerttu, 13.6.2007 15:19:
---
Sallakat, 13.6.2007 15:18:
---
Mumuli, 13.6.2007 15:10:
saa vapaana pitää tai ei mut kuolisin jos ne joutuis koko ajan oleen sisällä

---


MIKSI sinä siihen kuolisit?!??! kissa elää aivan yhtä mielekkään elämän täysin sisäkissana, eikä sillä mikään primitiivinen viisari sisällä hälytä punaisella "must go out" -tyylisesti.
Kaikkia ihmisiä ketkä antaa kissojensa juosta vapaana ulkona pitäisi ampua ilkillä perseeseen. Tämä niin monesta eri syystä, etten edes viitsi listata niitä,koska ollaan kaikin puolin jo niin OT kuin vaan voi.

---



Joo, ja tästä aiheesta taisteltiin jo aika kiivaasti tuossa joitakin viikkoja sitten..

---


ookoo mä en ookaan nähny ko. topicia, eikä ollu tarkoitus aloittaa tässäkään tapauksessa mitään uutta hässäkkää, kiehahtaa vaan aina kissa-asioissa helpoimmin (omani ovat mulle kuin lapsia) *hymy*





Kai tiesit sen että kissat ovat villieläimiä. Jos totta puhun nii en voi käsittää ihmisiä jotka ottavat kissoja kerrostaloon, tosin pystyvät ne kissat sielläkin elämään hyvin. Itse olen miljoonien peltojen maasta kotoisin nii olisi järjetöntä pitää kissoja sisällä jotka ovat vielä saalistajaeläimiä

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

sune

Posts: 2,096

#56 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Sallakat, 13.6.2007 15:10:

Se ei missään nimessä ole normaalia, että kissa vaan nukkuu, saatika sitten kusee matolle. Kissat stressaantuvat helposti, luultavasti se on stressaantuneisuuttaan pissaillu muualle kuin laatikkoon *justjoo*



Se on normaalia että kissa vaan nukkuu. Eri rodut on erilaisia, toiset leikkii toiset ei. Ja tosta kusemisesta, se voi johtua stressistä mut myös joku sairaus voi olla siihen syy - ainakin oli yhellä mun kissoista. Lattialle kusemista voi tapahtua myös sen takia et kissa ei ole oppinu sitä pentuna ja siitä mulla on elävä todiste *sars* *piis*

--
ei kovin ihku eikä plur

Mumuli

Posts: 28

#58 • • Mumuli UG-///

thomas, 13.6.2007 13:50:
söpöjä kapistuksia ovat :)



Nonni, sinähän nämä otat pari kisulia sinne, ettei elämä käy tylsäksi :)

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

thomas

Posts: 5,618

#59 • • thomas
kyl mää muuten mut on niin pieni kämppä :P
Amuck

Posts: 2,396

#60 • • Edited Amuck dub-i-dub

thomas, 13.6.2007 15:44:
kyl mää muuten mut on niin pieni kämppä :P


Jos on alle 28,5 neliötä niin selitys hyväksytään (en ole aivan varma tästä rajasta).

Jos ei, niin lukaisepa tämä sivu uudelleen, juurihan todettiin että kissa elää aivan yhtä mielekkään elämän täysin sisäkissana 28,5 neliön kopissa, eikä mitkään primitiiviset vaistot heräile, jos sitä vaan aktivoidaan.

(niin tosiaan, sori, tuolta alkaa offtopikkeilu, en vaan saanut oltua sanomatta)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco