Etsitään kahdelle kissalle kotia

80 posts, 4 pages, 25,440 views

Freja

Posts: 8,775

#21 • • Freja Sihteeri

violet_angel, 12.6.2007 14:37:
juu, mut mä haluun hommata kissat ihan pennuista saakka, ne on sillon niin sulosii, ja niihin pääsee tutustumaan ihan alusta saakka. En siis väitä et 5v olis liian vanha. Ittelläni on ollut kissa, joka kuoli 13 vuotiaana ja se oli miltein loppuun saakka leikkisä ja riehakas, ennen ku rauhottu... Mut kissat on kiva ottaa ihan pentuina *joo*



No onhan ne kissat sulosia vielä täysikasvuisinakin *ding*

ite otettiin hoitoon 2- ja 9-vuotiaat kissat. Ne oli meillä monia kuukausia, ja niitä pystyi silti opettamaan aika paljon (2-vuotiasta enemmän), joten 1- ja 5-vuotiaat ei ole vielä menetetty toivo oppimisen suhteen.

Tosin sit jos sul on vaa kriteerinä se, et halut ihkusöpöi, sulosii pentuja koska ne ei oo enää söpöi ku ne on kasvanu? *hmph*

On kissoja kiva ottaa myös hieman kasvaneina. Sillon ne ainakin tietää jo, että missä on kusipaikka.

Toi vaa särähti jotenki korvaan toi sun kommentti "haluun kissat pennuista saakka koska ne o sillo nii sulosii".. Vaikuttaa jotenki siltä et halut vaa jonku söpön taskukokosen vaavin näytille.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,775

#23 • • Freja Sihteeri

polly, 12.6.2007 15:34:
Vanhemman kissan ottamisessa on myös se etu että silloin tietää mitä saa.
pennuista kun ei oikeen ikinä tiedä että mitä niistä tulee, toinen voi olla rauhallinen sylissä löhöilijä ja toinen juoksee seiniä pitkin ja rikkoo kaikki paikat



NII!

Onneks klubbaris on aina ihmisiä jotka ajattelee samoja asioita kuin minä, mutta osaavat myös sanoa ne :D

(itellä kun jää ajatukset ja tekstit aina jotenki puolitiehen)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-V-

Posts: 587

#24 • • -V-

Freja, 12.6.2007 15:32:
---
violet_angel, 12.6.2007 14:37:
juu, mut mä haluun hommata kissat ihan pennuista saakka, ne on sillon niin sulosii, ja niihin pääsee tutustumaan ihan alusta saakka. En siis väitä et 5v olis liian vanha. Ittelläni on ollut kissa, joka kuoli 13 vuotiaana ja se oli miltein loppuun saakka leikkisä ja riehakas, ennen ku rauhottu... Mut kissat on kiva ottaa ihan pentuina *joo*

---


No onhan ne kissat sulosia vielä täysikasvuisinakin *ding*

ite otettiin hoitoon 2- ja 9-vuotiaat kissat. Ne oli meillä monia kuukausia, ja niitä pystyi silti opettamaan aika paljon (2-vuotiasta enemmän), joten 1- ja 5-vuotiaat ei ole vielä menetetty toivo oppimisen suhteen.

Tosin sit jos sul on vaa kriteerinä se, et halut ihkusöpöi, sulosii pentuja koska ne ei oo enää söpöi ku ne on kasvanu? *hmph*

On kissoja kiva ottaa myös hieman kasvaneina. Sillon ne ainakin tietää jo, että missä on kusipaikka.

Toi vaa särähti jotenki korvaan toi sun kommentti "haluun kissat pennuista saakka koska ne o sillo nii sulosii".. Vaikuttaa jotenki siltä et halut vaa jonku söpön taskukokosen vaavin näytille.



No ei pidä paikkansa *grr* Te ymmärrätte mun sanat nyt ihan väärin!!!!! Kissat on kivoi, ihanii, söpöi ja lutusii ihan vauvasta vaariin, mutta kun mä hommaan kissan, ni haluun sen ottaa pentuna! En jonku muun kasvattamana.

mm. koska en voi ikin tietää miten kissaa on kohdeltu, ja mitä traumoja se on siitä saanu. Tästä on kokemuksena tuttava perhe, joka ottanut kissan toiselta, oon ärettömän arka ja pelokas kissa... Ja mä vaan haluun oottaa kissan pentuna!!!!!!!

Ja en ole hommaamassa kissaa vain ja ainoastaan sen takia, koska se on lutunen ja sulonen ja söpö. Kissan ottamista pitää harkita kunnolla, että pystyy pitämään siitä huolta koko sen elämän ajan!
polly

Posts: 1,259

#25 • • polly Herra

violet_angel, 12.6.2007 15:43:


mm. koska en voi ikin tietää miten kissaa on kohdeltu, ja mitä traumoja se on siitä saanu. Tästä on kokemuksena tuttava perhe, joka ottanut kissan toiselta, oon ärettömän arka ja pelokas kissa... Ja mä vaan haluun oottaa kissan pentuna!!!!!!!




meillä on huonosta kodista otettu kissa joka oli äärettömän arka ja pelokas, pari vuottaa rakkautta ja turvallisuutta on tehnyt siitä aivan ihanan.
pieni arkuus on vaan plussaa ulko kissalla ;)
-V-

Posts: 587

#26 • • -V-

polly, 12.6.2007 15:47:
---
violet_angel, 12.6.2007 15:43:


mm. koska en voi ikin tietää miten kissaa on kohdeltu, ja mitä traumoja se on siitä saanu. Tästä on kokemuksena tuttava perhe, joka ottanut kissan toiselta, oon ärettömän arka ja pelokas kissa... Ja mä vaan haluun oottaa kissan pentuna!!!!!!!



---


meillä on huonosta kodista otettu kissa joka oli äärettömän arka ja pelokas, pari vuottaa rakkautta ja turvallisuutta on tehnyt siitä aivan ihanan.
pieni arkuus on vaan plussaa ulko kissalla ;)



Tää tuttava perhe yritti pitää kissaa pari vuotta, ja aivan varmasti anto sille rakkautta, mut ei auttanu, ja rupes saamaan jotain "paniikkikohtauksia" ja ne joutu lopettamaan sen. En sit tiiä mikä sillä kissalla loppuen lopuks oli... Mut joka tapauskessa, en ole vanhoja kissoja vastaan ja kaikki kissat on sulosia jne jne.. Ja arvostan ihmisiä jotka ottaa kissan vähän vanhempana jostain kissojen löytökodista tai joltain joka ei voi kissaa enää pitää... mut sit kun mä otan / ostan kisun, ni otan sen pentuna. *joo*
Tiah

Posts: 322

#27 • • Tiah
Itsellä on nuorena traumatisoitunut koira,mutta oikealla kohtelulla ja hoidolla ja luottamuksella siitä hiljakseen on tulossa normaali nuori koira, joten uskoisin että sama pätee myös kissoihin, vaikka menneisyyden haamut toki saattavat tietyissä tilanteissa tulla takaisin,mutta en usko ettei myös traumatisoituneesta kissasta voisi tulla luottavaista ystävää kunhan vaan ajan antaa kulua.. Ja kyllä kun kissan hakee esim.löytöeläintalosta osaavat työntekijät kertoa ketkä ovat hankalia,arkoja yms joten jos haluaa valmiiksi rohkean voi valita sellaisen ja työntekijät auttavat varmasti valitsemisessa.

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

Avatar
#28 • • Norb Guest

Tiah, 12.6.2007 15:59:
Ja kyllä kun kissan hakee esim.löytöeläintalosta osaavat työntekijät kertoa ketkä ovat hankalia,arkoja yms joten jos haluaa valmiiksi rohkean voi valita sellaisen ja työntekijät auttavat varmasti valitsemisessa.


Sielä ei ole niitä mielenvikaisija koiria ja kissoja. Semmoset saa piikin.
Tiah

Posts: 322

#29 • • Tiah
ei toki,mutta arka ei ole mielenvikainen. Arkoja kyllä toki löytyy jotka tarvitsevat rauhallisemman kodin, mutta vastapainoksi sitten taas hyvin reippaita ja ihmisrakkaita yksilöitä jotka sopinevat myös lapsiperheeseen :)

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

Mumuli

Posts: 28

#30 • • Mumuli UG-///
Aivan loistavaa keskustelua, tätä odotin ja halusin...
Kun vaan kissat löytävät kodin niin kruunaisi kaiken :)
Enkä kauheen pahalla hippejä kohtaan sanonut tota (PÄ), mut tosiaan kissoja ei ole tarkoitus luovuttaa kesäkissoiksi vaan oikeesti kotiin missä tietää että ne on turvassa.
Lisäilen kuvia kun tässä nyt kerkeen

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#31 • • Aziz Combat Fighter
mulle kyl kelpais yks kisuliini mut ei viitti kahta ottaa pieneen yksiöön keskustaan..
Tiah

Posts: 322

#33 • • Tiah

Ana-5000, 12.6.2007 18:23:
mulle kyl kelpais yks kisuliini mut ei viitti kahta ottaa pieneen yksiöön keskustaan..



Kaksihan on parempi, on seuraa toisistaan eikä itelle tuu morkkista kun ei oo kotona tarpeeks :)

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#34 • • Aziz Combat Fighter

Tiah, 12.6.2007 18:27:
---
Ana-5000, 12.6.2007 18:23:
mulle kyl kelpais yks kisuliini mut ei viitti kahta ottaa pieneen yksiöön keskustaan..

---


Kaksihan on parempi, on seuraa toisistaan eikä itelle tuu morkkista kun ei oo kotona tarpeeks :)



28.5 neliön kämppään KAKSI kissaa? enpä tiiä.. eikä kissa ole tietääkseni laumaeläin, joten eikö ne viihdy ihan yhtä hyvin yksikseenkin? Mitä eksän kissaa katoin, niin se lähinnä nukkui ja kävi kusemassa matolle. Öisin se makas mun naaman päällä niin etten saanut nukuttua.
Tiah

Posts: 322

#35 • • Tiah
Sullahan on iso kämppä, siskolla 23 neliötä ja kaks kissaa ihan hyvin mahtuu sinne elelemään. Ja kyllä näistä ainakin on seuraa kun sisko on töissä yms..

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

Mumuli

Posts: 28

#36 • • Mumuli UG-///
kissat muuten pystyy olemaan ulkona sekä sisällä. nyt vasta ½v koulutuksen jälkeen pystyvät yönsä viettään vaikka ulkona, kissat sopii siis kerrostaloon tai isompaan taloon

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

golem

Posts: 1,395

#37 • • golem Golem

Meillä on ehkä erilainen käsitys nykypäivän hipeistä.
Oman käsitykseni mukaan hippeys statuksen saa omakseen ihminen joka elää itseään ja ympäristöään kunnioittaen.



Näinhän se pitäisi olla.

Mutta me kaikki tiedämme, että Suomesta löytyy myös näitä hippejä, jotka mm. ottavat "oman käden oikeudella" metsäbileissä täysin sivullisen naapurin veneen ilman lupaa ja kaiken kruunuksi vielä päättävät pistää sen paskaksi. (niin ettei kukaan paikallinen ihminen varmasti ikinä enää halua metsäbileitä samaan paikkaan).

Ja muut vastaavat "hippiseikkailut" (varmaan ainakin osa ymmärtää mistä puhun :-P)
bluesun

Posts: 6

#38 • • bluesun
Asiaa kauniisti sivuten.. Jos hippeydellä nykyään tarkoitetaan ihmistä, joka elää itseään ja ympäristöään (ja mielellään myös muita) kunnioittaen niin mielestäni on hieman surullista, että meidän täytyy keksiä joku status tai ihmisryhmänimike niille jotka niin tekevät. Itse toivoisin kyseisten arvojen kuuluvan ihan käsitykseen "ihminen".
peepe

Posts: 904

#39 • • peepe

Ana-5000, 12.6.2007 18:29:
28.5 neliön kämppään KAKSI kissaa? enpä tiiä.. eikä kissa ole tietääkseni laumaeläin, joten eikö ne viihdy ihan yhtä hyvin yksikseenkin? Mitä eksän kissaa katoin, niin se lähinnä nukkui ja kävi kusemassa matolle. Öisin se makas mun naaman päällä niin etten saanut nukuttua.



En kyllä itse ottaisi kahta kissaa yksiöön. Pitäähän sillä kisullakin tilaa olla, varsinkin jos ei pääse lainkaan ulkoilemaan. Ja kissa pärjää kyllä hyvin yksinkin, kunhan vaan saa tarpeeksi seuraa, leikkiä ja huomiota emännältä/isännältä.

Toivottavasti kissat löytävät hyvän kodin missä saavat elää pitkään.