Sairastupa

248 posts, 13 pages, 85,629 views

terraluna

Posts: 1,270

#1 • • Edited terraluna Agentti
Täällä kokoontuu kipeät klubittajat kerjäämässä sääliä, hakemassa itsehoitovinkkejä, kysymässä koska lääkäriin tai lukemassa vertaissairastajakertomuksia jne.

Mulla nyt takana n. kuukauden flunssaputki. Yks räkäyskälämmönnousu tuli ja meni ja kaks päivää olin terve ni johan alkoi taas nenä vuotaa vettä. Viime viikonloppuna sit nous lämpöä 37,2 sekä infernaalinen päänsärky ja soitin työkaverille etten mee töihin maanantaina. Ma sit terveydenhoitajalle, anto kaks päivää saikkuu ja sanoi että jos ei olo kohene niin lääkäriin. No sinnehän sitä sit mentiin. Tulos: ei löytyny mitään hälyttävää keuhkoista, sydämestä, nielusta, poskionteloista, korvista tai imusolmukkeista. Laittoi mut vielä verikokeeseen, crp kuitenkin normaali.

Kuume pysyny tasaisesti 37-37,5 nyt viikonlopusta saakka, jopa aamulla herätessä on lämpöä. Samoin päänsärky seuraa läpi yönkin, kun herää kesken unien ja koittaa nousta, tuntuu kuin vedettäis moukarilla ohimoon. Viimeinen ihanuus tuli yöllä, herätessä silmät ei aukee, koska ne on tukossa rähmästä. No eipä kun lääkäriin taas, mahdanko vaan saada edes silmätippoja, kun ei ne nyt herättyä enää rähmi ja punoittaakin vain vähäsen. :(

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Kolera

Posts: 4,256

#2 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Onkos toi päänsärky semmosta et ku nostat päätä tai lasket päätä ja samal käännät ni sattuu niin saatanasti päähän? ja päänsärky on jyskyttävää? Toi on aina yhtä hassuu ku poskiontelot täyttyy räästä. Sängystä nousu on hidastettua toimintaa ja kaikki muukin pään liikuttelu on mukavan vainoilun saattelemana hidasta =)

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Jusna666

Posts: 1,447

#3 • • Jusna666 Diablo
Yli kolme kuukautta oon ollu tänä vuonna kuumeessa ja oon nyt syöny 5 antibioottikuuria erinäisiin tulehduksiin, keuhkoputkentulehdus, poskiontelontulehdus joka uusiutu pari kertaa, angiina ja taas keuhkoputkentulehdus. Näistä jokainen kesti vähintään pari viikkoa ja näiden välissä olin parhaimmillaan maks. vajaa viikon terve.
Saa nähä mikä suunta täs on ku nyt tuntuu olo kohtuu hyvälle ja enää 5päivää antibiioottia jäljellä. Kauankohan sitä pysyy terveenä ennenku tulee taas jotain.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

terraluna

Posts: 1,270

#4 • • Edited terraluna Agentti

Kolera, 20.4.2007 08:52:
Onkos toi päänsärky semmosta et ku nostat päätä tai lasket päätä ja samal käännät ni sattuu niin saatanasti päähän? ja päänsärky on jyskyttävää? Toi on aina yhtä hassuu ku poskiontelot täyttyy räästä. Sängystä nousu on hidastettua toimintaa ja kaikki muukin pään liikuttelu on mukavan vainoilun saattelemana hidasta =)



Ei tarvi ees kääntää päätä, ylös nouseminen tai makuulleen käyminen riittää. Alkaa tasaisesti voimistuvalla kivulla, illemmalla jo jyskyttää. Kysyin et mites ens viikko ni kuulemma Panadolia vaan ja töihin. :/

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Kolera

Posts: 4,256

#5 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

terraluna, 20.4.2007 09:14:
Ei tarvi ees kääntää päätä, ylös nouseminen tai makuulleen käyminen riittää. Alkaa tasaisesti voimistuvalla kivulla, illemmalla jo jyskyttää. Kysyin et mites ens viikko ni kuulemma Panadolia vaan ja töihin. :/


Juu meinasinkin pään kääntämisellä esim. tuota noustessa tapahtuvaa pään asennon muuttumista. Kyykistyminen pää pystyssä ei mitään hätää, mutta pään laskeminen ja maahan katsominen ni johan roimii ja kirosanat raikaa.

Epäilen panadolien ja muiden helpottavan yhtään tuota kipua, mutta kannattaahan niitä kokeilla. Muutenkin tuo on juuri noita mukavia tapauksia mitkä joutuu vain kärsimään, kun ei se mitään niin vakavaa ole. Vittumaista ja varovaisuuden unohtuessa hetken halvaannuttavaa, mutta siinäpä se.
En ole itse tainnut vuoteen pariin kärsiä tuosta vaivasta. Nuorempana oli n. kerran vuodessa. Eikä se koskaan ole todella pahana tullut vaikka hyvin vittumaisena ja useamman viikon nihkeilynä

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#6 • • Norb Guest
Yks suomalaisten lemppari puheenaiheista *nauru*
Sallakat

Posts: 2,220

#7 • • Sallakat jungle, baby !
hyvä yleiskunto ja vastustuskyvystä huolehtiminen luulisi tarjoavan jo pohjan perusterveydelle? varmaan kuolisin huolesta jos olisin noin paljon kipeänä kuin ylemmissä kommenteissa *hikoil*
Olen itse noin 1 vuodessa kipeänä. En edes joka vuosi.

Ainoa mikä mua vaivaa on selkä-niska-hartiat seudun kipeytyminen, mutta siihen käyn fysioterapeutilla parin viikon välein.

Ai nii, pitää kyl sen verran valittaa, ett mullahan siis on nilkat revähtänyt muutamia kertoja elämäni aikana. Ne nivelsiteet on jo niin löysät, että koska tahansa tasaisella maallakin kävellessä saattaa muljahtaa toinen nilkka ikään kuin vaan alta. Eilen kävi niin ja kyllä siitä kivusta henki salpautuu vähäksi aikaa. uGh
sadesola

Posts: 409

#8 • • sadesola Kettu mikä kettu
Haha!

Viimeinen päivä räkälomaa ja
huomenna töihin!

Hermostuttaa hiukan:

Jos korisen mikkiin,
minut poltetaan roviolla.

Yritän siis valuttaa
viimeiset limat onteloista
tämän päivän sisällä.

Höyryhengitys ja kuumat juomat
toimivat, mutta onko vinkkejä?

--
KABOOM!

Freja

Posts: 8,774

#9 • • Freja Sihteeri

sadesola, 5.8.2007 15:20:

Höyryhengitys ja kuumat juomat
toimivat, mutta onko vinkkejä?



Pomo teki ennen sillee, ku se tunsi ittensä töis kipeeks, ni se kävi ostaas pullon jallua ja desinfioi sillä kurkkuaan. Seuraavana päivänä se si tuli aina pirteenä ja terveenä töihin :D

(joo tiedän, aika sairasta :D)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

innae

Posts: 1,377

#10 • • innae PaskaJätkä

Freja, 5.8.2007 15:22:
---
sadesola, 5.8.2007 15:20:

Höyryhengitys ja kuumat juomat
toimivat, mutta onko vinkkejä?

---


Pomo teki ennen sillee, ku se tunsi ittensä töis kipeeks, ni se kävi ostaas pullon jallua ja desinfioi sillä kurkkuaan. Seuraavana päivänä se si tuli aina pirteenä ja terveenä töihin :D

(joo tiedän, aika sairasta :D)



1* jallulla kyl lähtee hyvin orastava yskä:)
Kurant-cassis-toti toimii kans:)

--
PaskaJätkä

Avatar
#11 • • Annakins Guest

sadesola, 5.8.2007 15:20:
Höyryhengitys ja kuumat juomat toimivat, mutta onko vinkkejä?



faija käytti sellasta systeemiä (oisko kutsunu sitä norsuks/elefantiks tms?) jolla siis huuhdellaan nenä suolapitoisella vedelle. Toimii kuulemma oikein hyvin.
Android

Posts: 3,908

#12 • • Edited Android
Nenäsumutteet toimivat, mutta ovat sen verran vahvoja, että itselläni rupeaa nopeasti vuotamaan verta nenästä. Ja paljon.

Vähän kummaa sinänsä, että jotkut todellakin käyttävät viinaa esim. flunssaan tai yskään. Sillä on päinvastainen vaikutus. Elimistö saa vain enemmän myrkkyä niiden virusten lisäksi puhdistettavaksi verestä. Alkoholi saattaa antaa vaikutelman, että auttaa (turruttaa ja lievittää kipua yms), mutta pitkittää todellisuudessa kipeyttä.
Jago

Posts: 4,039

#13 • • Jago un-trained monkee
Mä olin ihan unohtanut että täällä on tällänen ja itkeskelin ja kerjäsin sääliä jo kaikkialla muualla*blush*

Flunssassa oon ollu nyt viikon. perjantaista lähtien tosin oikeestaan ihan hyvä fiilis, mutta huomaa ettei ihan viellä parantunut. Tietenkin noi viikonlopun kiksut ois pitänyt jättää väliin, niin oisin nyt jo paljon paremmassa kunnossa
Enää ei onneks muuta kun kurkkukipee, yskä ja kiksuilusta haettu väsymys*joo*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#14 • • Aziz Combat Fighter

sadesola, 5.8.2007 15:20:
Haha!

Viimeinen päivä räkälomaa ja
huomenna töihin!

Hermostuttaa hiukan:

Jos korisen mikkiin,
minut poltetaan roviolla.

Yritän siis valuttaa
viimeiset limat onteloista
tämän päivän sisällä.

Höyryhengitys ja kuumat juomat
toimivat, mutta onko vinkkejä?



Nenähuuhtelukannu.
peikkolapsi

Posts: 1,180

#15 • • peikkolapsi miisa the maskotti
no helvetti, mikä flunssa iski.
olin koko viime viikon terveenä mökillä, mitä ny oli parina aamuna kurkku kipee, huoneilman viileydestä johtuen. no sitten sunnuntaina myöhään illalla ku olin kotona ni iski kauhee räkis ja oli nenä tukossa koko yön ja eilen tuntu et pää painaa miljoona kiloa, tänää samaa settiä jatkuu... tosi kiva eka työpäivä eilen kolmen viikon loman jälkeen *grr*
prkl
1. karsee olo päässä ja muutenkin
2. jes eka hieno hellepäivä joita ei omalla lomalla ollut
3. ihan sikana vielä töitä vaik ei ois jaksanu mitään
4. karseen kuuma
5. turha kinuu mitää saikkua tässä vaiheessa

uuaaah mistä tää tauti ja tuuri oikeen tuliiiiiiiii

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

yavi

Posts: 130

#16 • • yavi
no kylläpä ollaan oltu terveitä ku ei oo edes kahta sivua itkua ja valitusta :D
viikko mennyt flunssassa, mut nyt alkaa olee jo hyvempi olo!
Mark

Posts: 7,311

#18 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Onko kellään kokemuksia matalasta verenpaineesta ja sen mukanaan tuomista oireista? Siis, oikeasti diagnosoitu matala verenpaine. Olisin kiinnostunut kuulemaan asiasta lisää jos joku tietää, mielellään omakohtaisia kokemuksia, linkkejä osaan kaivaa itekin. Thnks :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Janisa

Posts: 2,226

#19 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Olikos taa nyt se topic, mista sai hakea saalia...? *vink* Mulla on nuha. Ma en tykkaa tasta olotilasta. Paassa pyorii ja kieputtaa. Ja silmatkin tuntuu harittavan eri suuntiin.

P.S. Ma en myoskaan osaa hakea sita saalia silloin kun on kipee, mutta mulla on oikeesti kylla karsea flunssa meneillaan. *uuh*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#20 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

soturi, 7.8.2007 22:00:
Flunssaan auttaa myös auringonhattu-uute... Esim Echinaforce (tai sinne päin)

http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=6326598



Haha, kokeilin tota tänään :D oon kyllä varsin epäileväinen, mutta eihän sitä voi tietää ennen kuin kokeilee...

Mä yritän täällä hoitaa flunssaani syömällä hirveitä annoksia c-vitamiinia (+multivitamiini) ja syömällä mahdollisimman hyvin ja paljon. Mitähän muuta sitä keksis

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D