I <3 Sonera Banner - Thread (NOT)

321 posts, 17 pages, 213,502 views

ezzy

Posts: 8,060

#61 • • Edited ezzy Droid-pappa

Jone, 18.12.2006 13:39:
Jesh, täysin perseestä koko Soneran banneri.

Enemmän perseestä on ainoastaan käyttäjät, jotka ylpeästi huutavat käyttävänsä Adblockia. Käyttekö te ihmisten kotonakin varkaissa ja pistätte sen jälkeen joukkopostituksena tiedonannon koko kaveripiirille asiasta?



Gif-bannerit menee vielä mut flashit on vaan niin naurettavia tehoimureita MUN koneelle, joten katson oikeudekseni ne blokata. Ihan naurettavaa, että mun pitäis potea syyllisyydentuskia, koska joku koodaa paskaa flashia ja kaataa mun selaimen/koneen, kun cpu:n käyttöaste paukahtaa järjestään flasheissä 100%:aan. ("lol, osta parempi kone")

Vertaus varkauteen on myös täysin vailla totuuspohjaa. Mihin itse vedät rajan mitä katselet? Entä jos klubbarin avatessasi tulisi popup-helvetti? Edelleenkään ei olisi oikein, että blokkaan ne?

http://adblockplus.org/en/

<3
OCS

Posts: 1,828

#62 • • OCS
Vaikka klubitus rahoittaa toimintaa mainoksilla, blokkaan ne näkyvistä, mutta ne latautuvat silti koneelleni. En siis varasta keneltäkään koska en muutenkaan niitä painele vaikka näkyisivätkin.

Miksi? Ensinnäkin koneeni on jo tarpeeksi hidas ennen kuin kymmenessä välilehdessä vilkkuu about 3 flash-mainosta per sivu. Toiseksi nuo mainokset ärsyttävät minua ja saavat verenpaineen kohoamaan.
Jone

Posts: 8,258

#63 • • Jone Archibald Haddock

ezzy, 23.5.2007 16:17:
Vertaus varkauteen on myös täysin vailla totuuspohjaa. Mihin itse vedät rajan mitä katselet? Entä jos klubbarin avatessasi tulisi popup-helvetti? Edelleenkään ei olisi oikein, että blokkaan ne?



No tietenkin se sun mielestäsi on, koska sua vituttaa tulla kutsutuksi varkaaksi, varas. *joo*

Mikäli Adblockin käyttäminen jonkun tietyn palvelun käyttäjien taholta aiheuttaa ylläpidolle taloudellisia menetyksiä, niin kyllähän nyt ihan kuinka tahansa yksinkertaisen elämänmuodon pitäisi ymmärtää että se on ihan sama ottaako sen rahan toiselta luvatta näin vai tunkemalla sormet tämän henkilön lompakon kolikkotaskuun.

Jos Klubbarille saapuessa aukeasi uskomaton popup-helvetti, niin mä en käyttäisi tätä saittia. Mä hyväksyn saitit sellaisina kuin ne ovat tai sitten en käytä niitä. Jos haluan vaikuttaa jotenkin käyttökokemukseen, niin teen sen antamalla kehitysehdotuksia enkä itse repimällä osia saitista helvettiin oman etuni nimissä.

Kyllä, raskaat flashbännerit ovat ikäviä. Kyllä, ne vituttavat muakin. Kyllä, tulen siitä huolimatta niiden kanssa toimeen ja tältäkin koneelta jolla duunini teen ja jolta tätä viestiä tällä hetkellä kirjoitan löytyy todennäköisesti vähemmän vääntöä kuin sun koneeltasi.
sts

Posts: 7,969

#64 • • sts Sama pyynti aitta!

ezzy, 23.5.2007 16:17:
-clips-



Tuli tosta mieleen että katsookohan jone mtv3/nelosen/subin mainokset, vai varastaakoha jone niiden rahoja vaihtamalla kanavaa tai kääntämällä katseensa pois niiden ajaksi!

Toi adblock = varkaus on yhtä tyhmä vertaus kuin kanavan vaihtaminen tai telkkarin sammuttaminen mainos tauolla olisi varkautta.
tomii

Posts: 3,594

#66 • • Edited tomii kallion herttua
Mulle on oikeastaan sama onks bannereita jne. shittiä, kuhan ne eivät vaan pitäisi ÄÄNTÄ! *eiei* Saatana tuolla sivussa taas joku helvetin äänellinen banneri ja volat tietty ihan kaakossa, että korvat varmasti huutaa leipää, kun luureilla kuuntelee musaa ja tollaseen vahingossa osuu. *dissaa*

--
reivaan kunnes kuolen

Jone

Posts: 8,258

#67 • • Edited Jone Archibald Haddock

sts, 23.5.2007 16:36:
Tuli tosta mieleen että katsookohan jone mtv3/nelosen/subin mainokset, vai varastaakoha jone niiden rahoja vaihtamalla kanavaa tai kääntämällä katseensa pois niiden ajaksi!

Toi adblock = varkaus on yhtä tyhmä vertaus kuin kanavan vaihtaminen tai telkkarin sammuttaminen mainos tauolla olisi varkautta.



Mitä vittua? Annoitko tälle asialle ajatusta sekunnin vai kaksi ja haluisitko antaa kaksi kauemmin, niin ymmärrät kuinka kaukana relevantista kyseinen vertaus on?

TV-kanavien mainostulot eivät ole riippuvaisia näytöistä. Kanava saa ihan yhtä paljon hilloa täysin siitä huolimatta käynkö mä jääkaapilla vai tsekkaan ne mainokset läpi. Webmainonnassa useimmissa dealeissa tuotto on osin tai kokonaan riippuvaista näyttöjen määristä. Jos mun käynnistäni webbiforumilla ei tule hittejä bannereihin, niin forumin ylläpito ei saa korvausta mun oleilustani forumilla.

Näin siis yksinkertaistaen (joka on ilmeisesti tarpeellista?) - asia on toki tätä monisyisempi.

Skarppaa enemmän, larppaa vähemmän.
sts

Posts: 7,969

#68 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Jone, 23.5.2007 22:12:
-clips-



No saahan whiterabitkin rahansa könttänä mainostajalta. TNS-Gallupin pohjalta luotujen statistiikkojen avulla.

vrt: http://www.whiterabbit.fi/hinnasto/

Miten tämä eroaa television push mainonnasta, jota siis myös banneri mainonta on?

Tottakai mainostaja haluaa että mainos nähdään yms yms, mainostajan rahatkin menevät hukkaan jos mainoksia ei katsota televisiossa tai webisivulla.

Otin tapani mukaan tosi kärjistetyn esimerkin, mutta imho minulla niinkuin sinullakin on oikeus valita mitä materiaalia katso, luet, näet ja tutkit. Ei sinun tarvitse ilmaisen metrolehdenkään mainoksia lukea, tai hyväksyä spammia sähköpostiisi vaikka sähköposti olisi ilmainen, ellet itse ole hyväksynyt käyttöehdoissa mainoksia.
laite

Posts: 2,994

#69 • • laite MastahWankah

OCS, 23.5.2007 16:20:
Vaikka klubitus rahoittaa toimintaa mainoksilla, blokkaan ne näkyvistä, mutta ne latautuvat silti koneelleni. En siis varasta keneltäkään koska en muutenkaan niitä painele vaikka näkyisivätkin.

Miksi? Ensinnäkin koneeni on jo tarpeeksi hidas ennen kuin kymmenessä välilehdessä vilkkuu about 3 flash-mainosta per sivu. Toiseksi nuo mainokset ärsyttävät minua ja saavat verenpaineen kohoamaan.


Olet varas ja ansaitset tämän kohtalon:

cat_death_fire.gif
sts

Posts: 7,969

#70 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Jone, 23.5.2007 22:12:
-clips-



Lisäksi ennenkö käyttäjäehdot määrittävät että mainoksia ei saa blokata, näen mainokset varkaina, varastavat nimittäin kaistaa ja sitä kautta rahaa minulta vaikka en niitä halua. (lisäksi rumentavat ja vaikeuttavat useasti monia sivuistoja ja niiden käyttöä)
Jone

Posts: 8,258

#71 • • Edited Jone Archibald Haddock

sts, 23.5.2007 22:40:
Lisäksi ennenkö käyttäjäehdot määrittävät että mainoksia ei saa blokata, näen mainokset varkaina, varastavat nimittäin kaistaa ja sitä kautta rahaa minulta vaikka en niitä halua. (lisäksi rumentavat ja vaikeuttavat useasti monia sivuistoja ja niiden käyttöä)



Voi vittu. *nauru*

"Minäminäminäminä, eikä kukaan muu."

"MUN kaistaa, MUN internet, MUN maailma, MUN oikeudet. Muut ihmiset - ketä ne on ja miksi vitussa mä niistä välittäisin."

-

Mitä tulee edelliseen kirjoitukseesi (kaksi vastaustapostausta samaan postaukseen, WTF?), niin luitko sä yhtään mitä mä kirjoitin? Mitä taas tulee Valkoiseen Jänöön, niin usko tai älä mutta mulla saattaa kuin saattaakin olla aika hyvä käsitys miten niillä hommat toimii. Niin hämmästyttävää kuin se saattaakin olla, niin todennäköisesti aika massiivisesti kattavampi kuin sulla. *vink*

Mä en myöskään ymmärrä mikä ihme siinä varkaan leimassa on niin tavattoman vaikeaa hyväksyä. Kyllä mä tietyissä asioissa otan sellaisen otsaani (vaikkakaan en ylpeydellä) enkä keksi väsyneitä puolustuksia lokkeilulleni. Mut hei, ehkä siihen vaaditaan selkäranka.

Voit antaa palaa tässä keskustelussa asian puolesta ja vastaan keskenäsi ja muiden kanssa vaikka maailman tappiin, mutta mä olen nyt sanonut saman asiaan NIIN useaan otteeseen, että koen niiden jatkuvan toistamisen tavattomaksi ajanhukaksi. Niinpä mä meen mieluummin tohon sohvalle tuhlaamaan aikaani telkkarin ja jonkun viihdyttäväksi kokemani hömppäohjelman kanssa.

Jos se tekee susta tän keskustelun voittajan, niin ota tästä pieni pokaali asian juhlistamiseksi:

pokaali.gif
sektori

Posts: 129

#72 • • sektori
siis ette osaa asentaa tota adblockia? vai mitä kitisette?
snoxn

Posts: 350

#73 • • snoxn

Jone, 23.5.2007 16:34:
Mikäli Adblockin käyttäminen jonkun tietyn palvelun käyttäjien taholta aiheuttaa ylläpidolle taloudellisia menetyksiä, niin kyllähän nyt ihan kuinka tahansa yksinkertaisen elämänmuodon pitäisi ymmärtää että se on ihan sama ottaako sen rahan toiselta luvatta näin vai tunkemalla sormet tämän henkilön lompakon kolikkotaskuun.


Ihan kuin mainostuksen toimivuus olisi jotenkin sen kohderyhmän vastuulla. :) Jos ihmiset kokevat bannerimainokset niin ärsyttäväksi että he eivät halua niitä katsella niin mainostajien pitää ehkä vetää siitä omat johtopäätöksensä ja tehdä parempia bannereita tai sitten keksiä ihan joku uusi ja parempi tyyli manostaa.
Juhgu

Posts: 7,921

#74 • • Juhgu Virnistelijä

Jone, 23.5.2007 16:34:
---
No tietenkin se sun mielestäsi on, koska sua vituttaa tulla kutsutuksi varkaaksi, varas. *joo*


No jos sulla on vanhanaikaiset käsitykset, niin mulla on varmaan vielä vanhanaikaisemmat, koska itse olen aina käsittänyt varkaan sellaiseksi joka aktiivisesti pöllii asian x henkilöltä y. Mainoksilta suojautumisen olen laittanut yleensä jonkun muun nimikkeen alle.

Eeeenivei, jos ne massit kerta tulee bannereiden näytöistä, ja olen varas kun moisen estän, niin olenko sit hyväntekijä jos koodaan makron hakkaamaan noihin tuhansia hittejä? Kiinnostus mainostettuun tuotteeseen pysyy ennallaan (0), ja täysin turha kaistan ja prossutehon tuhlaus kasvaa - mikä siis sulle vaikuttaisi olevan positiivinen asia.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

rjv

Posts: 731

#75 • • rjv neuron tuoppi kiitos
EEEEEIIIIIIJJJJJHHHHHHHH *eiei*
ezzy

Posts: 8,060

#76 • • ezzy Droid-pappa
Mä voisin kyl oikeasti haastaa, että Jone on käsityksensä kanssa täysin yksin. Voisko joku Jonen kanssa samaa mieltä oleva tulla esiin? Mä en oikeesti VOI olla väärässä tässä. Vittu sä oot oikeesti niin sekasin tässä asiassa.
Android

Posts: 3,908

#78 • • Edited Android

sektori, 23.5.2007 23:05:
siis ette osaa asentaa tota adblockia? vai mitä kitisette?



Voimme, mutta se tekee meistä varkaita.

Varkaita. Thieves. Tjuvar.

Rikollisia.
RiD

Posts: 2,817

#79 • • RiD Nukemi
Vammanen vitun juojanoon.fi en arvosta HYI!

:EEE

--
*super* *possu*

duvin

Posts: 582

#80 • • duvin Jay v/d Veen
Eiks noi mouseover-äänet ollut kiellettyjä whiterabbitillä?