Äänikortit

198 posts, 10 pages, 57,335 views

Radarski

Posts: 182

#121 • • Radarski
Joo itekin käytän kahta äänikorttia, SB pelaamiseen
ja RME musiikin tekoon.

Noi ensisijasuus jutut saa varmaan jostain määriteltyä, mut
ite tein, et asensin SB:n eka ja sitte RME:n.

Sitte vaan määrittelee ohjelmasta ne mitkä haluu tota RME:tä käyttävän.
kilobitti

Posts: 2,419

#122 • • kilobitti 1-2-3 techno
Eli; olen luultavasti siirtymässä kokonaan läppärin käyttäjäksi, ja tässä vehkeessä on tietenkin aika onneton äänipuoli. Ts. olisi tarve jollekkin (luult. ulkoiselle) härvelille, jossa olisi riittäisi laatu hyvään toistoon. Musaa en ole n. vuoteen väsänny, mut ois kiva että laitteessa riittäisi siihenkin resurssit jos vielä tekee mieli palata siihen. Tsekkailin mm. M-audion transittia (vaikuttaa hepposelta lelulta) sekä Audiophile USB:ta (vaikuttaa vähän overkilliltä tarpeisiin, toisaalta mun kokemukset Audiophile 24/96:sesta on ollu hyviä).

Muita ideoita, kokemuksia tai suosituksia?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Zy

Posts: 28

#124 • • Zy

kilobitti, 15.5.2006 12:37:


Muita ideoita, kokemuksia tai suosituksia?



Mun tietääkseni noi on hinta-laatu suhteeltaan aika hyviä nuo m-audion vehkeet. Kannettaviin on
kans alettu valmistaan ulkosia voimaloita ettei rosessoriteho lopu kesken musiikintekoa. En kyllä
muista valmistajaa, mut muutama kuukaus sitten oli juttua CM:ssä.
kolina

Posts: 315

#125 • • kolina
Tarkoitus olisi äänitellä musiikkia läppärillä (PC) ja löytää siihen tarkoitukseen pätevä äänikortti. Tällä hetkellä läppärissäni on joku halpis integroitu äänikortti. Vinyyliltä Nerolla line-in-liitännän kautta äänitys vielä jotenkin onnistuu, mutta jos Seratolla miksailee ja äänittää samalla, niin äänitys menee pilalle. Eli, ääni alkaa pätkimään.

Onko joku muu törmännyt samaan ongelmaan ja pääseekö tosta pätkimisestä eroon ostamalla paremman äänikortin? Millasia esim. noi ulkoiset USB-kortit ovat? En siis tarvitse mitään huippukorttia musan tekemiseen, vaan pelkästään äänittelyyn. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! *hymy*
kosmo

Posts: 759

#126 • • kosmo TJH87
Mahtaako kenelläkään olla kokemusta Emun 1820 -äänikortista / interfacesta. Ennenkaikkea Logic +5.5.1 ympäristössä. Ajattelin päivittää kotikonetta vähän parempaan kuntoon jotta on niiden sängyssä saatujen ideoidenkin ylös säveltely olisi vähän mielekkäänpää.

Pistetään nyt vielä samaan topicciin vaikka vähän ohi meneekin että Rode NT1A mikkiä olisi tarkoitus tuon Emun mukana mm. käyttää, eli vielä parempi jos olis kertoa kokemuksia NT1A:sta ja/tai Emu-sarjan korteista.
IsmoSimo

Posts: 295

#127 • • IsmoSimo

kosmo, 16.8.2006 13:00:
Mahtaako kenelläkään olla kokemusta Emun 1820 -äänikortista / interfacesta. Ennenkaikkea Logic +5.5.1 ympäristössä. Ajattelin päivittää kotikonetta vähän parempaan kuntoon jotta on niiden sängyssä saatujen ideoidenkin ylös säveltely olisi vähän mielekkäänpää.

Pistetään nyt vielä samaan topicciin vaikka vähän ohi meneekin että Rode NT1A mikkiä olisi tarkoitus tuon Emun mukana mm. käyttää, eli vielä parempi jos olis kertoa kokemuksia NT1A:sta ja/tai Emu-sarjan korteista.



mulla on juuri tuo emun 1820 kortti ja hyvin on pelittänyt logikin kanssa ja muutenkin mainio kortti.

Oon joskus myös jotain mikittänyt tuolla roden nt1a:lla. se toimii hyvin tollasena yleis konkkamikkinä jo ka soveltuu melkee mihin äänitykseen vaa jaa laatu on hyvä.
Beliar

Posts: 1,361

#128 • • Beliar

kosmo, 16.8.2006 13:00:
Pistetään nyt vielä samaan topicciin vaikka vähän ohi meneekin että Rode NT1A mikkiä olisi tarkoitus tuon Emun mukana mm. käyttää, eli vielä parempi jos olis kertoa kokemuksia NT1A:sta ja/tai Emu-sarjan korteista.



Röden NT1A on hinta/laatusuhteeltaan loistava mikki! Ei nyt tietenkään laadullisesti hakkaa mitään kolmen tonnin Neumanneja, mutta ei hyvän mikkisoundin luominen NT1A:lla jää ainakaan mikistä kiinni.

Suosittelisin kuitenkin hommaamaan äänikortin ja mikin väliin jonkin Phanttomilla varustetun hyvän (ei tarvii olla iso) tiskin. Äänikortit kun tunnetusti ei ihan kaikkein puhtainta Phanttomia kykene syöttämään. Myöskin äänikortista on hyvin paljon kiinni kun tarkastellaan mikin dynamiikkaa. Emusta henkilökohtaisesti mulla ei kokemuksia ole, mutta ei se taida Digidesigning Protools HD:lle taida vetää vertoja... *vink*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

kosmo

Posts: 759

#129 • • kosmo TJH87

Beliar, 16.8.2006 13:21:
---
Röden NT1A on hinta/laatusuhteeltaan loistava mikki! Ei nyt tietenkään laadullisesti hakkaa mitään kolmen tonnin Neumanneja, mutta ei hyvän mikkisoundin luominen NT1A:lla jää ainakaan mikistä kiinni.

Suosittelisin kuitenkin hommaamaan äänikortin ja mikin väliin jonkin Phanttomilla varustetun hyvän (ei tarvii olla iso) tiskin. Äänikortit kun tunnetusti ei ihan kaikkein puhtainta Phanttomia kykene syöttämään. Myöskin äänikortista on hyvin paljon kiinni kun tarkastellaan mikin dynamiikkaa. Emusta henkilökohtaisesti mulla ei kokemuksia ole, mutta ei se taida Digidesigning Protools HD:lle taida vetää vertoja... *vink*



Niin tarkoitus oli tosiaan hommata ihan välttävät kamat kotiin. Lopulliset matskut nauhotetaan toisaalla. NT1A:n eduksi vois varmaan sit lukea sen että sitä kehtais jo kannella mukanaan muuallekin... toisaalta oon kattellu myös halvempaa t-bone sc450:sta. Edullista pakettia kun haen niin yritän pyrkiä siihen etten maksa mikissä laadusta jota äänikortilla en saa hyödynnettyä. Eli kuten sanoit, äänikortista on hyvin paljon kiinni.

Luulen että päädyn tohon emu 1820 korttiin. Mikki on vielä vähän auki, joko nt1a tai sitten tuo halvempi t-bone. Säästetyillä rahoilla vois ostaa vaikka rytmimunat! *pepsodent*
Beliar

Posts: 1,361

#130 • • Beliar

kosmo, 16.8.2006 13:39:
Säästetyillä rahoilla vois ostaa vaikka rytmimunat! *pepsodent*


*lmao*

Jos ei olla ihan hirveen tarkkoja super-pro-soundista, ei Behringerinkään mikki mielestäni ole kokonaan poisluettu vaihtoehto - eikä sen pitäisi t-bonelle kalveta yhtään...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Avatar
#132 • • kimi_ Guest
Hakusessa olis hyvälaatunen 7.1 äänikortti joka tukee Vistaa ja Linuxia. Sisääntuloilla ei niin väliä kunhan digitaaliset ulostulot löytyy (optinen tai coaxi). Löytysköhän hintahaarukassa 100-200e jotain sopivaa ?

Itse oon vähän pihalla noitten äänikorttien suhteen joten ehdotuksia otetaan vastaan.
jii75

Posts: 9

#136 • • jii75

eewol, 1.6.2007 12:40:
Tähän oon ollu tyytyväinen...
http://www.m-audio.com/products/en_us/FirewireAudiophile-main.html



Jep, oon ollut tyytyväinen samaan laitteeseen...paitsi että, kuukausi sitten alkoi esiintymään vikaa käynnistämisen yhteydessä. Kun m-audion kytkee päälle, alkaa laitteen valot vaan vilkkumaan eikä yhteyttä kortin ja koneen välille synny. Sitten kun laitteen takana olevaa firewire kaapelin asentoa muuttaa, alkaa taas toimimaan. Kaapelin oon jo vaihtanut eli vika on varmaan tossa kortin liittimessä. Takuu on tietty jo umpeutunut... Onkohan kukaan muu vastaavan mallin omistaja törmmännyt samaan ?
eewol

Posts: 1,125

#137 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP

jii75, 29.8.2007 10:43:
---
eewol, 1.6.2007 12:40:
Tähän oon ollu tyytyväinen...
http://www.m-audio.com/products/en_us/FirewireAudiophile-main.html

---


Jep, oon ollut tyytyväinen samaan laitteeseen...paitsi että, kuukausi sitten alkoi esiintymään vikaa käynnistämisen yhteydessä. Kun m-audion kytkee päälle, alkaa laitteen valot vaan vilkkumaan eikä yhteyttä kortin ja koneen välille synny. Sitten kun laitteen takana olevaa firewire kaapelin asentoa muuttaa, alkaa taas toimimaan. Kaapelin oon jo vaihtanut eli vika on varmaan tossa kortin liittimessä. Takuu on tietty jo umpeutunut... Onkohan kukaan muu vastaavan mallin omistaja törmmännyt samaan ?



Mul on kyl toiminu tosi hyvin.. harmillista! *nyyh*
z

Posts: 1,146

#138 • • Edited z
läppärin kuuloke-ulostulo hajalla ja sisääntulo äänitykseen kelpaamaton, joten tilasin halvan usb-palikan: Edirol UA-1EX

käyttötarkoitus musiikin kuuntelu sterkkojen kautta ja miksausten äänitys. saapa nähdä pätkiikö vai pysyykö mukana.
z

Posts: 1,146

#140 • • z

zZz, 29.8.2007 16:37:
Edirol UA-1EX saapa nähdä pätkiikö vai pysyykö mukana.



hyvin pysyy mukana. läppäri ei ole mikään huippunopea, softaa voi pitää päällä muutakin eikä interface pätki parhaimmallakaan laadulla. vaikkapa audacityn kanssa halpa ja toimiva perusäänityspaketti, jos 1xstereo riittää.

+ halpa hinta (68e)
+ riittävä äänenlaatu & suorituskyky
- natiseva muovikuori