Äänikortit

198 posts, 10 pages, 57,334 views

DJ Rx

Posts: 2,527

#41 • • DJ Rx FINRG Recordings
joo mä oon nyt ostaas ens viikolla midimanin audiophilen, varoituksen sanoja nyt kiitos ennen ku kerkeen tilaa sen... :)

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Pablo

Posts: 1,875

#42 • • Pablo

tony_e:
Tosin olen huomannut pientä bugaamista noita dsp-effectejä käyttäessä, kun tekee cubases wav-renderöintii. Lopputulos on prätinää ja paukkumista*nyyh*

[muokattu 21.3.2004 17:47]



Voisiko lienee johtua siitä että Creamwaren kortit on tosi riippuvaisia pc:n laitekokoonpanosta?! Emolevystä ja näytönohjaimesta alkaen piti valita sopivat komponentit kun päivitin konetta uuteen tuossa muutama vuosi sitten.
ezzy

Posts: 8,060

#43 • • ezzy Droid-pappa

Viltsu:
Creativen korteissa on jostain ISA Sound Blaster 16 lähtien ollut esim. toiston taajuusvaste niin tasainen että se riittää joidenkin 192Kbs mp3:sten kuunteluun paremmin kuin hyvin...



ai niinku tälläinen

Audigy platinum:
linkki

[muokattu 21.3.2004 21:58]

[muokattu 21.3.2004 21:58]
Karski

Posts: 6,049

#44 • • Karski Pomon kätyri

ezzy:
ai niinku tälläinen

Audigy platinum:
linkki



w00t *ding*
js nyt oikein tulkkaan niin ton mukaan
siin olis jotain -6 dB heittoo keskeisimmillä
taajuuksilla *täh* ton on pakko olla
jostain maanantaiversiosta tai sit en osaa
lukee tota.

No, kun topikki nyt on tälle linjalle livenny
niin suosittelen teillekin tätä mun studiokoneesta
löytyvää audio interfacee:

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.list&ID=pciinterfaces
ja sielt toi Delta 1010, suora linkitys ei näköjää
toimi.

Äänikortit on amatööreille, tolla on vähän
erinäköset tajuusvasteet ku tossa ezzyn linkissä :P

[muokattu 21.3.2004 22:25]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Lumpy

Posts: 873

#45 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

Rx:
joo mä oon nyt ostaas ens viikolla midimanin audiophilen, varoituksen sanoja nyt kiitos ennen ku kerkeen tilaa sen... :)



Specsit vaikuttaa lupaavilta tuohon hintaan nähden, mutta käytännön kokemus puuttuu. Olisin itsekin kiinnostunut kyseisestä kortista.
Avatar
#46 • • Galadhan Guest

Rx:
joo mä oon nyt ostaas ens viikolla midimanin audiophilen, varoituksen sanoja nyt kiitos ennen ku kerkeen tilaa sen... :)



Eipä siinä mitään varoitettavaa ole. Uusimmat ajurit vaan m-audio.com:ista ja menoksi kunhan kortin saat. Ihan ok peruskortti softilla musiikkia vääntelevälle, on tultu hyvin toimeen puolisentoista vuotta. :)
Pablo

Posts: 1,875

#48 • • Pablo

T-mu:
Miten Creamwaven luna kakkosessa saa omat plugarit toimimaan VST plugareiden rinnalle? Käyttääkö VST plugarit kortin omaa DSP:tä?



VST plugarit käyttää CPU:ta ja Creamwaren plugarit DSP:tä. Vaikka Creamwaren plugarit tulee ruudulle ”VST-plugareina” niin se on vaan hämäystä. Vähän niinkuin Rewire -systeemi tai jotain... :)

[muokattu 23.3.2004 10:09]
Pablo

Posts: 1,875

#50 • • Pablo
Se XTC-moodi on mun käsittääkseni suhteellisen epävarmasti toimiva systeemi. Sen mitä mä tiedän asiasta niin saattaa olla kiinni joo ASIO-asetuksesta. Täältä löytynee asiasta jotain tietävien neuvoja: www.planetz.com/forums/
liikkuva muna

Posts: 2,652

#51 • • liikkuva muna an egg on the move
Kertokaapa mikä kortti mun kannattaa ostaa kannettavaan, siis ulkoinen USB -kortti. MIDI-liitäntä on pakollinen.

Eikä se SB nyt niin paska ole, mulla on koneessa SB 4.1 ja viivettä 5-20 ms Reasonin kanssa. Ainakin itselleni on hyvin riittänyt tuo. Hifismi on pippelistä.

[muokattu 10.4.2004 19:34]
kilobitti

Posts: 2,419

#52 • • kilobitti 1-2-3 techno

alek száhala:
Kertokaapa mikä kortti mun kannattaa ostaa kannettavaan, siis ulkoinen USB -kortti. MIDI-liitäntä on pakollinen.



Yritin näistä joskus platinumilla kysellä, mut näistä tuntuu olevan aika vähän tietoa liikkeellä*ding* Odotttelen mielenkiinnolla vastauksia tähän itsekkin...*hymy*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

sts

Posts: 7,969

#53 • • sts Sama pyynti aitta!

kilobitti:
---
alek száhala:
Kertokaapa mikä kortti mun kannattaa ostaa kannettavaan, siis ulkoinen USB -kortti. MIDI-liitäntä on pakollinen.
---


Yritin näistä joskus platinumilla kysellä, mut näistä tuntuu olevan aika vähän tietoa liikkeellä*ding* Odotttelen mielenkiinnolla vastauksia tähän itsekkin...*hymy*



elixiriassa on aika paljo juttua näistä.

linkki
linkki
enrg

Posts: 2,040

#54 • • enrg
onko kellään kokemuksia näistä:

E-mu 1212M & Terratec Phase 28?

hintaa oli thomanilla 211 ja 199
kimitys

Posts: 56

#55 • • kimitys

kilobitti:
---
alek száhala:
Kertokaapa mikä kortti mun kannattaa ostaa kannettavaan, siis ulkoinen USB -kortti. MIDI-liitäntä on pakollinen.
---


Yritin näistä joskus platinumilla kysellä, mut näistä tuntuu olevan aika vähän tietoa liikkeellä*ding* Odotttelen mielenkiinnolla vastauksia tähän itsekkin...*hymy*



jos vaan mahdollista niin firewire. ei usb:tä. usb on liian hidas ja ne kaikki on vielä usb 1.1
pcmcia on kans mahdollinen vaihtoehto.
serotonot

Posts: 3,137

#56 • • serotonot Paul Easy

kilobitti:
---
alek száhala:
Kertokaapa mikä kortti mun kannattaa ostaa kannettavaan, siis ulkoinen USB -kortti. MIDI-liitäntä on pakollinen.
---


Yritin näistä joskus platinumilla kysellä, mut näistä tuntuu olevan aika vähän tietoa liikkeellä*ding* Odotttelen mielenkiinnolla vastauksia tähän itsekkin...*hymy*


Joo tosiaan Firewireä suosiolla kehiin jos vaan mahdollista. Ei oo tiettävästi kellään hyviä kokemuksia ton usb-äänikortin toimivuudesta ku se tuppaa pätkimään aika ihanasti ku ei usb:n siirtonopeus riitä

käyttäjältä lainattua:
”Yes USB is simple alright. But wait. Then they plug it in and wonder why everything sounds ”slowed and scratchy”. They read the manual, realize they installed the drivers wrong and now have to go through a tedious manual uninstall. They reinstall and it still won't work. So they update drivers. Nope, no workie! Call tech support. No answer. Uninstall, reinstall, over and over and it 5am on Monday morning and they have to go to work! Then they show up on the forums, mad, confused, tired, screaming.”

ehkäpä toi riittää kertomaan
liikkuva muna

Posts: 2,652

#57 • • liikkuva muna an egg on the move

serotonot:
---
kilobitti:
---
alek száhala:
Kertokaapa mikä kortti mun kannattaa ostaa kannettavaan, siis ulkoinen USB -kortti. MIDI-liitäntä on pakollinen.
---


Yritin näistä joskus platinumilla kysellä, mut näistä tuntuu olevan aika vähän tietoa liikkeellä*ding* Odotttelen mielenkiinnolla vastauksia tähän itsekkin...*hymy*

---

Joo tosiaan Firewireä suosiolla kehiin jos vaan mahdollista. Ei oo tiettävästi kellään hyviä kokemuksia ton usb-äänikortin toimivuudesta ku se tuppaa pätkimään aika ihanasti ku ei usb:n siirtonopeus riitä

käyttäjältä lainattua:
”Yes USB is simple alright. But wait. Then they plug it in and wonder why everything sounds ”slowed and scratchy”. They read the manual, realize they installed the drivers wrong and now have to go through a tedious manual uninstall. They reinstall and it still won't work. So they update drivers. Nope, no workie! Call tech support. No answer. Uninstall, reinstall, over and over and it 5am on Monday morning and they have to go to work! Then they show up on the forums, mad, confused, tired, screaming.”

ehkäpä toi riittää kertomaan



Joo tulossa on M-Audion Audiophile Firewire.. Saa nähä minkälaiset latenssit tulee. Mut pääasia että saan ton vitun cembalon kiinni kannettavaan. *hihu*
kimitys

Posts: 56

#58 • • kimitys
hehe cembalo :)
liikkuva muna

Posts: 2,652

#59 • • liikkuva muna an egg on the move
No nyt on M-Audion Audiophile Firewire. En saanut sitä ainakaan Reasonilla hyytymään mitenkään, 5 millisekuntia viive 96kHzillä vaikka soittaa kahta 25 raitaista biisiä päällekkäin. Eikä rutise. Pitäs testata vielä Cubasella ja plugareilla joku päivä.

Nyt vasta tajusin kuinka paljon toi näytteenottotaajuus vaikuttaa mix downin tasoon, enää ei tuu puuroo *grr*
nomic

Posts: 4,120

#60 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Vois kyllä jonkun äänikortin hommata. Kivaa leikkiä integroidun kanssa (*lmao*)