kysymyksiä softasynistä...

41 posts, 3 pages, 10,034 views

Arismus

Posts: 277

#21 • • Arismus
ai niin jäi vaivaan se zeta+ juttu, että kannattaa poistaa se?...tota mikä se on ja miksi se kannattaa poistaa?....taas tyhmä kyssäri;)!
CM

Posts: 1,507

#22 • • CM

dj scilla, 30.12.2005 09:31:
niin ja kyl mun koneen tehot näyttäis pyörittävän hyvin noita softasyniä niinku ajattelinki..tai ainaki noi demot pyöri hyvin..olishan se kumma jos mun reilusti yli tuhannen euron prossu ei jaksaiska pyörittää...



Kallis kone.. tolla hinnalla olisit jo päässy tietotekniikan helvetistä valoisalle puolelle, eli PC:stä Mac-alustalle ;) Sit oisit vaan ostanu Logic Pro 7:n, jonka mukana tulee järjetön määrä loistavia plugareita.
Arismus

Posts: 277

#23 • • Arismus
joo oli kallis kone mut äänikorttikin sit maksoi jo n. 300 ekee (Creativen Audigy 4) ja on toiminut hyvin, vaikka en tiedä kuinka hyvä maine Creativen äänikortilla on musatekijöiden keskuudessa,mutta itse tykkään. Kävi toi Mac vaihtoehto mielessä mutta PC taas vei voiton. Harmittaahan se, että toi Logic Pro 7 ei toimi PC:llä mutta hankintalistalla onkin nyt sit sellanen aika ammattimainen softa, mikä pyörii sit PC:llä...eli ehkä joku Cakewalk kenties, mutta kun ei ole kokemusta ja tietoa vielä hirveästi Cakewalkin softista niin täytyy viel harkita...Mutta kyllä toi Fruity 5 on kelvannut hyvin.
Juhgu

Posts: 7,921

#24 • • Juhgu Virnistelijä

dj scilla, 30.12.2005 10:03:
ai niin jäi vaivaan se zeta+ juttu, että kannattaa poistaa se?...tota mikä se on ja miksi se kannattaa poistaa?....taas tyhmä kyssäri;)!



z3ta+ on softasyntikka, poistamisella tarkoitti tässä tilanteessa varmaan ostamista :)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

gerry

Posts: 979

#25 • • Edited gerry

dj scilla, 30.12.2005 13:27:
joo oli kallis kone mut äänikorttikin sit maksoi jo n. 300 ekee (Creativen Audigy 4) ja on toiminut hyvin, vaikka en tiedä kuinka hyvä maine Creativen äänikortilla on musatekijöiden keskuudessa,mutta itse tykkään. Kävi toi Mac vaihtoehto mielessä mutta PC taas vei voiton. Harmittaahan se, että toi Logic Pro 7 ei toimi PC:llä mutta hankintalistalla onkin nyt sit sellanen aika ammattimainen softa, mikä pyörii sit PC:llä...eli ehkä joku Cakewalk kenties, mutta kun ei ole kokemusta ja tietoa vielä hirveästi Cakewalkin softista niin täytyy viel harkita...Mutta kyllä toi Fruity 5 on kelvannut hyvin.



Joo, siis toi Creativen kotti on ihan paskaa jos ajot jotakin tulevaisuudes nauhoittaa (synia, laulua tms). Ainakin aikaisemppi SB:live malli kompressoi sisääntuleva audiota (taka-ajatuksena, multimediapuhelut tms.) Niin ja mikähän on ASIO tuki niillä? 300egel oisit saanut vaikka millaisen oikeastikin hyvän äänikortin!

ja on se ihme jos peecee vie voiton... sitä ei voi käsittää ellei pelaile.... Mä oon peeceetä vihaava konemuusikko ollu jo muutaman vuoden....=)

PS. Turha hommata mitään "ammattimasta" softaa jossei tiedä vielä pajon paskaakaan... Sen vähemmän sä tiedät=) Mukaan tulee myös sellainen raamattu opas jota tuskin jaksaa lukea... menee päiviä ennen kun saat jotakin järkevää aikaiseksi.


Osta suosiol joku Reason tai Fruity taikka sitten voisin myydä sulle Cubase SL softan?=) Jolla voit hoitaa myös nauhoitukset jne.

--
by B.C.S

hrdkvr

Posts: 3,929

#26 • • hrdkvr KURGO
LOL SCILLA !!!

@ lande??

poistaa= ostaa, hankkia.. :D



opettele nyt sillä fruityllä vaa kuinka homma toimii.. mulla siihen meni melkee 2 vuotta ennenkun tulin" uskoon"...
se oli cliks vaan kun kaikki loksahti paikoilleen..

nyt kans odottelen et sais ostettuu cubase sx:n

--
-keep it hard-

mattij

Posts: 85

#27 • • Edited mattij
joo, kyllä softat kannattaa valita sen mukaan missä tuntee olonsa kotoisaksi. On kyseessä sitten "ammattimainen" tai vähemmän sellainen niin äänenlaadussa ja toiminnoissa ei niillä ole nykyään pasjaakaan eroja. Jos on sinut softan kanssa niin musanteko on rennompaa ja lopputuloksesta tulee varmasti parempi.

Ei logicia tai cubasea kannata sen takia hankkia jos super-metu-über artistit niitä käyttää.

- "En tiedä näenkö unta vai kahminko lunta. Mahtava meininki meneillään"
hrdkvr

Posts: 3,929

#28 • • hrdkvr KURGO
kyl mattij on nyt asian kulminaatiopisteessä..

siis kyl fruityllä pärjää ihan hyvin.. joitain juttuja sil ei voi tehdä suoranaisesti, mutta tuskimpa rivitallaaja niitä edes heti tarvitseekaan..

esim useat tekee biisinsä pelkällä reasonilla, jota taas toiset ei voi sietää.. taas toiset käyttää renoisee jota jotkut (niinq mä) pitää ihan leluna.. mut toiset tuntee olonsa siin hyvältä ja tutulta kun on träkkeri..

sit on taas toinen pointti..

kannattaako ostaa kalliita vst synii kun jotkut vääntää ihan ihme hyvii soundeja pelkällä 3xoscilla..
noo ...


mä en ainakaan käytä sitä!!

mut kyl se on kaikki käyttäjästä kiinni

--
-keep it hard-

CM

Posts: 1,507

#29 • • CM
Niin. Ja toiset tekee pelkällä VST:llä, toiset tekee myös raudalla. Trackerit, FL:t, Reasonit voi heittää mäkeen Logicin / Cubasen tieltä jos haluut käyttää ulkoista rautaa. Toisaalta onnistuu sitä musaa tehdä vaikka teelusikalla, mut itselläni ainakin näkyi tuotannossa, kun pääs 10 eri hilavitkuttimen yhteiskäytöstä yhteen kunnon softaan, jossa onnistui kaikki. Musiikintekemisestä tuli kärsimyksen sijaan ilo.
Beliar

Posts: 1,361

#30 • • Beliar

blender, 29.12.2005 18:09:
Onkos olemassa hyvää softaa klassisen musan tekoon + jotain millä saa kunnon pianosaundia? Omilla oon saanu vaan aika digitaalisen kuulosta, voi tosin olla vaan taidon puute!



Pianoon The Grand, eikä muistaakseni maksanut edes ihan hirveesti ja itse oon pitänyt pianon soundia hyvänä. Tukee suoraan mm. kiipparin kaikupedalia...

Kassisia instrumenttejä taas tarjoilee Edirollin Orchestra tsädäm tsädäm - en muista oikeeta nimee, mut se o hjyvä! *joo*

hardikaveri, 30.12.2005 09:51:
it's not all bout prossu.. ram needed also..

joo mut ei ne paljoa vaadi.. mut kun laitat biisiin 10 zetaa jokaisessa kaikki oscit käytössä 2x oversample kaikkine wavesin efekteineen(spacedesingeristä puhumattakaan) niin alkaa sunkin kone kyykkii :D



Niin... Kyllähän ne prosun tehot ihan kivasti riittää pitkälle, kunnes ruvetaan laittamaan kanaville hieman plugaria toisen perään. Wavesin 5:t on kyllä loistavia vermeitä, mutta alkaa prossu kun prossu happaneen, kun jokainen instrumentti ja gruuppi ekutetaan, kompuroidaan etc, mitä nyt sitten tarpeelliseksi näkeekään... Referenssikaiuttimet on yleensä luonu sun tuskan, että "Fiddu! Vielä tarttis ainaki toi toinen baseline kompuroida ja jotain muuta..."

CM, 30.12.2005 11:30:
---
dj scilla, 30.12.2005 09:31:
niin ja kyl mun koneen tehot näyttäis pyörittävän hyvin noita softasyniä niinku ajattelinki..tai ainaki noi demot pyöri hyvin..olishan se kumma jos mun reilusti yli tuhannen euron prossu ei jaksaiska pyörittää...

---


Kallis kone.. tolla hinnalla olisit jo päässy tietotekniikan helvetistä valoisalle puolelle, eli PC:stä Mac-alustalle ;) Sit oisit vaan ostanu Logic Pro 7:n, jonka mukana tulee järjetön määrä loistavia plugareita.



Meillä on pajalla yhtenä koneena varsin huima MACci, mutta en tiedä, onko MACci nyt vaan tämän päivän muotitrendi, mutta ei se ainakaan mua nyt niin kauhean autuaaksi oo millään lailla saanut. Samoihin ongelmiin omenallakin törmää ku PC:llä varsinkin, kun ei ole viruksista huolia verkottomassa studiossa... Siitä diggaa, mihin tottuu.

hardikaveri, 30.12.2005 14:55:
LOL SCILLA !!!

@ lande??

poistaa= ostaa, hankkia.. :D



opettele nyt sillä fruityllä vaa kuinka homma toimii.. mulla siihen meni melkee 2 vuotta ennenkun tulin" uskoon"...
se oli cliks vaan kun kaikki loksahti paikoilleen..

nyt kans odottelen et sais ostettuu cubase sx:n



LOL hardikaveri!!!

@ stadi??

onkohan taas kyseessä se synonyymien tsunami, taivutuksen rautakanki? *tirsk*
Mun mielestä "poistaa" ja "hankkia" on toistensa vastakohtia ja sijoittuneena kulutuskiertokulun vastakkaihin päihin... mutta pysytään asiassa.

Suosittelen itse Cubase SX:ää (ja tosin hampaat irvessä Logiikkaa) juurikin sen takia, että kaikki muutkin sitä käyttävät. Joskus kuitenkin tulee kohdalle se hetki, kun haluaa tehdä jonkun toisen henkilön kanssa yhteisproggiksen. Tokihan voidaan tavaraa siirtää kuitenkin kohtuullisen helposti sequsta toiseen, mutta on elämä silti helpompaa, jos ne sequtkin on samoja...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

CM

Posts: 1,507

#31 • • Edited CM

DjBeliar, 30.12.2005 16:16:
---
Meillä on pajalla yhtenä koneena varsin huima MACci, mutta en tiedä, onko MACci nyt vaan tämän päivän muotitrendi, mutta ei se ainakaan mua nyt niin kauhean autuaaksi oo millään lailla saanut. Samoihin ongelmiin omenallakin törmää ku PC:llä varsinkin, kun ei ole viruksista huolia verkottomassa studiossa... Siitä diggaa, mihin tottuu.



En tiedä minkälaista rautaa/softaa teillä on siinä Macissa, mut itellä ainakin kaikki ongelmat hävis, kun pääsin Windowsista eroon, eikä ne sekoilut johtuneet viruksista. Eikä se trendi ole, vaan pikemminkin musiikkiteollisuuden standardi, loppupeleissä kaikki vaan siirtyy siihen ennemmin tai myöhemmin "jostain syystä". Mutjuu, kuka tekee milläkin ;) PC:llä on tietysti hyvä alottaa ura.
Myönnettäkööt, että Tigerin tulon aikana oli ongelmia (silloin kantsi pysyä OSX 10.3.9:ssä kuin siirtyä 10.4), mut bugit on pikkuhiljaa kondiksessa. Olihan se Pantterin ekoissa versioissakin sama homma ja 10.3.9 on sitten oikein raudan luja musa-alusta.
pakana

Posts: 307

#32 • • pakana
Kandee unohtaa kankeenankeet megasoftat ja ottaa suoraan haltuun absoluuttinen luomisen vapaus, ekstaattinen funktionaalisuus ja kaikkivoipa modulaarisuus :D

http://www.xt-hq.com/

39 eur ja kaikki mitä tarviit sekkarilta.

--
Ei savua ilman multaa.

DJ Rx

Posts: 2,527

#33 • • DJ Rx FINRG Recordings
joo ja modulaari-synteesin mestarilliseen hallisemiseen ei varmaan mee ku se bout 5 vuotta... ;)

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Arismus

Posts: 277

#34 • • Arismus
joo kyl mä tota fruityä olen jo käyttänyt enemmänkin kun kaks vuotta..tota mä olin sillon 14 vuotias ku alotin fruityä räplään..ei hemmetti nyt mä oonki jo 21 vuotias..kummasti aika onki mennyt;)..no mut mua onki aina hämänny täs musajutuissa/vehkeissä nää termit/nimet ja sit sitä voi todetaki et voi mooses et tää onki tää juttu...ei tartte ymmärtää;)..täh poistaa=ostaa...joo tota kyselin muiltaki ja ihmettelivät paljon...no joo mä ymmärrän et toi on suomen kielenväärinkäyttöä;)...
Arismus

Posts: 277

#35 • • Arismus
ja itse just kirjotin heti väärin...tarkotin kielen väärinkäyttöä;)...välilyönti jäi välistä...(seli seli)...
pakana

Posts: 307

#36 • • pakana

Rx, 30.12.2005 19:54:
joo ja modulaari-synteesin mestarilliseen hallisemiseen ei varmaan mee ku se bout 5 vuotta... ;)



Eiku tää on modulaari-DAW, ei syna. Eli voi yhdistellä sekkareita, efektejä, synia ja miksereitä just niinku haluu, vetää vaan piuhat väliin. Sekkarimoduli pelkästään jo riittää normi stygenvääntöön, löytyy freezet, loistavat automaatiot, audioraidat jne... huippuarpeggiattorii, chordit ja maailman kätevimmät käytöt rullahiirelle piano rollissa :)

Ja toi softahan toimii VSTnä missä tahansa muussa softassa, synkkaa isäntään ilman eri säätöä. Sen sisään voi leipoo vaik valmiita hypersoittimia, vaikka arppi pyörittämään 16 Synth ykköstä ja vähän planeettaverbiä perään... jos siis juustokikkeli on se oma juttu ;-)

Mä käytin siis vuosia Cubasea (VST/32 -> SX2) ja Tracktion2 lojuu tossa toimettomana, kai se on vaan sitä et löytää oman softan... vaik toisaalta oha tää nyt objektiivisestikin ottaen täysin ylivertanen ja ällyihqu supersupersofta *plur**pihkassa**sydän**possu**tanssittel*

(oon kuullu juttuu et noi hymiöt ois vähä niinqu tän mestan ykkösjuttu :-) )

Jos modulaarisynat kiinnostaa, ni Karma kannattaa imasta. Jos ei tajuu mitn ni sit ihan pelkästään loistavien presettien takia,

http://www.karmafx.dk/



häpy nu ear alla

--
Ei savua ilman multaa.

Psychogenic

Posts: 182

#37 • • Psychogenic

Rx, 30.12.2005 19:54:
joo ja modulaari-synteesin mestarilliseen hallisemiseen ei varmaan mee ku se bout 5 vuotta... ;)



Wtf.. Mä oon tehny musaa varmaan 6-7 vuotta, mut en edes tiedä mikä on modulaari-synteesi *lmao*

--
::Over time it may be possible to relate an increase or decrease in psychogenic factors with an increase or decrease in pain::

Arismus

Posts: 277

#38 • • Arismus

Psychogenic, 31.12.2005 14:04:
---
Rx, 30.12.2005 19:54:
joo ja modulaari-synteesin mestarilliseen hallisemiseen ei varmaan mee ku se bout 5 vuotta... ;)

---


Wtf.. Mä oon tehny musaa varmaan 6-7 vuotta, mut en edes tiedä mikä on modulaari-synteesi *lmao*



...Joo etpä sit ole ainoo*nauru*
recue

Posts: 87

#39 • • recue

Rx, 30.12.2005 19:54:
joo ja modulaari-synteesin mestarilliseen hallisemiseen ei varmaan mee ku se bout 5 vuotta... ;)



Ai niin, ku hittejä pitää päästä takoo heti!
gerry

Posts: 979

#40 • • gerry

recue, 6.1.2006 16:55:
---
Rx, 30.12.2005 19:54:
joo ja modulaari-synteesin mestarilliseen hallisemiseen ei varmaan mee ku se bout 5 vuotta... ;)

---


Ai niin, ku hittejä pitää päästä takoo heti!



no totta víhitus!!1*tanssittel*

--
by B.C.S