Digital Beat - Chemical Reaction

49 posts, 3 pages, 11,630 views

blender

Posts: 2,552

#22 • • blender Arcade | KAIKU
sulla on kyllä aika omalaatunen tapa "kiittää" jos joku antaa palautetta. Sinuna menisin itseeni ja ottaisin kaikki neuvot vastaan avoimena, enkä niinkään puolustaisi tai väittäisi vastaan. Mielluummin ottaisin 2 sivuja haukkuja biiseist ku että kukaa ei antais palautetta. Ja omasta mielestä aika suoraan on kyllä ihan itse biisistäkin annettu palautetta / jos tuotannolliset seikat on ihan hakoteillä on vaikee napata sitä ideaakaan sieltä kun päällimäisenä tulee mielee vaan hakoteillä olevat saundit ;)
dB

Posts: 1,317

#23 • • dB Digital Beat Music

blender, 19.11.2005 16:24:
sulla on kyllä aika omalaatunen tapa "kiittää" jos joku antaa palautetta. Sinuna menisin itseeni ja ottaisin kaikki neuvot vastaan avoimena, enkä niinkään puolustaisi tai väittäisi vastaan. Mielluummin ottaisin 2 sivuja haukkuja biiseist ku että kukaa ei antais palautetta. Ja omasta mielestä aika suoraan on kyllä ihan itse biisistäkin annettu palautetta / jos tuotannolliset seikat on ihan hakoteillä on vaikee napata sitä ideaakaan sieltä kun päällimäisenä tulee mielee vaan hakoteillä olevat saundit ;)


Minkäs vanhalle jääräpäälle tekee. Otanpa kuitenkin rakentavista kommenteista olennaisen.
Radiac

Posts: 671

#24 • • Radiac Beach X Member
no fuk jea... vaik oon 5 promillen kännis.. ni ei tää toimi kyl silti mitenkää päin.. en tie onks varaa sanoo mut kyl tää on paskaa.. mä en löydä täst mitn ideaa... MYY konees HETI.
Damien

Posts: 2,882

#25 • • Damien [tr3ox]

Individual, 13.11.2005 18:30:
nyky-tranceen tällä on valovuosi matkaa ja sitten jos tarkoitus on ollut tehdä wanhemman kuuloista trancea, niin ei tämä kyllä oikein siltäkään kuullosta. Mutta plussat yleisen soundimaailman selkiytymisestä.



Sittenpä tähän väliin voidaan vielä ihan off.topic.net todeta että nyky-trance on ihan täyttä paskaa tänä päivänä. 99.1% pelkkää pörinää, surinaa ja nostoa ilman mitään tunnelatausta. Tai siis tunnetta on mutta se on kopiotua, siitä samasta linjasta mikä keksittiin jossain vaiheessa. Joku voisi vielä kinata että onhan sitä vokaali kamaa... Niin noh, onhan sitä hyvää kamaa vielä tarjolla jos jaksaa etsiä, mutta se miten dj:t tuppaa typistämään settinsä pöriseväksi nelitahtiseksi tiivistelmäksi, musiikillisesta näkemyksestään vituttaa ehkä vielä enemmän kuin itse surina pörinä innovaatio.

Tästä kipaleesta vaihtaisin kikin tunkkasemmaks ja poistaisin dynamiikkaa siitä, kunnon Ramirez taputtelua. Bassolinja pitäis kanssa tukehduttaa ja miksata alaspäin. Sitten tää vois kuullostaa hyvältä. Nyt siin on sellanen -94 meets -90 bushman meets digital beat mikä saa kappaleen pikkasen repeilemään mun päässä.
blender

Posts: 2,552

#26 • • blender Arcade | KAIKU

Damien, 19.11.2005 16:40:
Nyt siin on sellanen -94 meets -90 bushman meets digital beat mikä saa kappaleen pikkasen repeilemään mun päässä.



*lmao* Mutta kaikki klassikothan on parhaita, oli genre mikä tahansa? :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#27 • • Edited Jussi Soro choon!

Digital Beat, 19.11.2005 16:12:
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään. Tuo sun arvostelutapa on kaikkea muuta kuin asiallista. Paskasta ei saa konvehtia... Voit mennä mun puolesta juttelemaan äänituotannon tekniikoista johonkin alan ammattilaisten foorumiin jos on kerran niin kova tarve haukkua soundeja.


No annetaan käytännön vinkkejä:

- vaihda 99% rumpusoundeista toisiin, parempiin soundeihin.
- equta ne kunnolla
- laita reverbiä, delayta ja säröä sopivassa suhteessa rumpuihin.
- kompressoi rummut kunnolla
- keksi biisiin rakenne.

Tossa oli jopa muutama ihan kiva soundi (se bassosyna joka menee päälle ja pois randomilla pari kertaa, ja sit toi piippaus on ihan kiva), mut noi rumpusoundit hakee niin paljon ettei niistä tuu mitään muuta kun sellanen olo et toi on jollain casion sähköurulla tehty.

edit: itse siis käytän reasonia musan tekemiseen, eli siis voin kommentoida ;)
dB

Posts: 1,317

#28 • • dB Digital Beat Music

JussiS, 19.11.2005 17:36:
---
Digital Beat, 19.11.2005 16:12:
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään. Tuo sun arvostelutapa on kaikkea muuta kuin asiallista. Paskasta ei saa konvehtia... Voit mennä mun puolesta juttelemaan äänituotannon tekniikoista johonkin alan ammattilaisten foorumiin jos on kerran niin kova tarve haukkua soundeja.

---

No annetaan käytännön vinkkejä:

- vaihda 99% rumpusoundeista toisiin, parempiin soundeihin.
- equta ne kunnolla
- laita reverbiä, delayta ja säröä sopivassa suhteessa rumpuihin.
- kompressoi rummut kunnolla
- keksi biisiin rakenne.

Tossa oli jopa muutama ihan kiva soundi (se bassosyna joka menee päälle ja pois randomilla pari kertaa, ja sit toi piippaus on ihan kiva), mut noi rumpusoundit hakee niin paljon ettei niistä tuu mitään muuta kun sellanen olo et toi on jollain casion sähköurulla tehty.

edit: itse siis käytän reasonia musan tekemiseen, eli siis voin kommentoida ;)


No juu, nyt päästiin asiaan vaikka siihen menikin kaksi sivua turhan jauhamista.
No ok, mulla on käytössä aika sekalainen setti rumpuja esim. percustuff refill jossa valikoima erityylisiä rumpuja. Ehkäpä löytyy jotain parempiakin rumpurefillejä Reasoniin?
Jep, tuolla propellerheadsin sivuilla oli muuten Reason masterointi tutoriaali jos huomasit. Tosin koko biisin masterointiin mutta ei pelkkien rumpujen.
Onko muuten sulla vielä Reason 3 käytössä?

Kannattaako nuo kaikki rumpusoundit sun mielestä kompressoida erikseen vai kaikki vain yhen kompuran läpi? Rummuissa on vain yksi eq tällä hetkellä. Lopussa tulee isompi eq ja loppukompressio ennen uloslähtöä.

Ehkäpä tuo rumpujen rakenne kusee hieman paikoitellen vielä.
dB

Posts: 1,317

#29 • • dB Digital Beat Music

Damien, 19.11.2005 16:40:
---
Individual, 13.11.2005 18:30:
nyky-tranceen tällä on valovuosi matkaa ja sitten jos tarkoitus on ollut tehdä wanhemman kuuloista trancea, niin ei tämä kyllä oikein siltäkään kuullosta. Mutta plussat yleisen soundimaailman selkiytymisestä.

---


Sittenpä tähän väliin voidaan vielä ihan off.topic.net todeta että nyky-trance on ihan täyttä paskaa tänä päivänä. 99.1% pelkkää pörinää, surinaa ja nostoa ilman mitään tunnelatausta. Tai siis tunnetta on mutta se on kopiotua, siitä samasta linjasta mikä keksittiin jossain vaiheessa. Joku voisi vielä kinata että onhan sitä vokaali kamaa... Niin noh, onhan sitä hyvää kamaa vielä tarjolla jos jaksaa etsiä, mutta se miten dj:t tuppaa typistämään settinsä pöriseväksi nelitahtiseksi tiivistelmäksi, musiikillisesta näkemyksestään vituttaa ehkä vielä enemmän kuin itse surina pörinä innovaatio.

Tästä kipaleesta vaihtaisin kikin tunkkasemmaks ja poistaisin dynamiikkaa siitä, kunnon Ramirez taputtelua. Bassolinja pitäis kanssa tukehduttaa ja miksata alaspäin. Sitten tää vois kuullostaa hyvältä. Nyt siin on sellanen -94 meets -90 bushman meets digital beat mikä saa kappaleen pikkasen repeilemään mun päässä.



Tuo kyllä liittyy hieman aiheeseen. Nykytrance on todellakin enimmäkseen sontaa. Taisi olla tuolla trance.nu foorumissa myös jos haluaa enemmän tuota offtopic jauhamista.
http://trance.nu/v3/forums/viewtopic.php?t=113608&highlight=trance+dead

Kiitos rakentavasta palautteesta. Tuohon kiksuun voi tehdä reverbillä hieman tilaa ja lämmittää sen soundia. Kyllä täytyy myöntää että hieman juuston kuulonen kiksu vielä on.
Ehkäpä bassoa kun leikkaa ylätaajuuksia niin auttaa hieman tai vaihtaa filtterin vaan band passista toiselle alemmalle taajuudelle.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#31 • • Jussi Soro choon!

Digital Beat, 20.11.2005 01:49:
No juu, nyt päästiin asiaan vaikka siihen menikin kaksi sivua turhan jauhamista.
No ok, mulla on käytössä aika sekalainen setti rumpuja esim. percustuff refill jossa valikoima erityylisiä rumpuja. Ehkäpä löytyy jotain parempiakin rumpurefillejä Reasoniin?
Jep, tuolla propellerheadsin sivuilla oli muuten Reason masterointi tutoriaali jos huomasit. Tosin koko biisin masterointiin mutta ei pelkkien rumpujen.
Onko muuten sulla vielä Reason 3 käytössä?

Kannattaako nuo kaikki rumpusoundit sun mielestä kompressoida erikseen vai kaikki vain yhen kompuran läpi? Rummuissa on vain yksi eq tällä hetkellä. Lopussa tulee isompi eq ja loppukompressio ennen uloslähtöä.

Ehkäpä tuo rumpujen rakenne kusee hieman paikoitellen vielä.


Percustuffissa on ainakin ihan hyvii tomeja ja haitsuja.

Jos haluu tehdä oikeesti hyviä rumpuja reasonilla, niin kantsii ensinnäkin vetää jokainen soundi erilliseen koneeseen (itse käytän NN-19:sta rummuissakin, koska siinä on huomattavasti enemmän säätövaraa), ja efektoida erikseen. Eli siis vaikkapa basari, clap, closed haitsut, open haitsu, ja percut kaikki eri koneisiin ja efektit sitten sen mukaan. Basari kantsii ainakin kompuroida tosi tiukasti, ja equttaa hyvin. Clappiin säröä, ja pieni gated reverbi, haitsuihin säröä kaikua ja 3 delayta, percuihin sitten jotain kivoja stereokaikuja tms. En mä kompressoi soundeista kun clapin ja kickin, muut menee yleensä ihan kivasti dynamiikan joukossa...

Reason 3 on nyt käytössä.
CM

Posts: 1,507

#32 • • CM

Damien, 19.11.2005 16:40:
---
Sittenpä tähän väliin voidaan vielä ihan off.topic.net todeta että nyky-trance on ihan täyttä paskaa tänä päivänä. 99.1% pelkkää pörinää, surinaa ja nostoa ilman mitään tunnelatausta. Tai siis tunnetta on mutta se on kopiotua, siitä samasta linjasta mikä keksittiin jossain vaiheessa. Joku voisi vielä kinata että onhan sitä vokaali kamaa...



Täysin samaa mieltä.

Niin ja sorry offtopicista
rewind

Posts: 129

#33 • • rewind

Digital Beat, 19.11.2005 16:12:
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään.



Ei millään pahalla, mutta ehkei sun kannattaisi tehdä niitä biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään.

Oikeesti, täällä on kyllä porukka kommentuinut asiallisestikin sun biisejä, mutta sun ylimielinen suhtautuminen muuttaa vähitellen kommentit suuntaan "Tää on ihan paskaa, ei mulla muuta". Jos on kusi noussut siitä päähän, että tekee biisejä jollekin norjalaiselle turskan pyytäjälle, niin se on aika surullista.

Omat heikkoudet pitää oppia tajuamaan / hyväksymään, muuten ei pääse eteenpäin.
Juhgu

Posts: 7,921

#34 • • Juhgu Virnistelijä

Ana-5000, 20.11.2005 02:45:
Taas, taattua Digital Beatia!



Tää topic on taattua Digital Beatia. *igor*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Caro²

Posts: 5,301

#35 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ensimmäiset 10sekuntia kuulostaa siedettävältä, ottaen huomioon sen, että lelumainen tiluliisoundi on aivan liian kovalla sekä aivan liian lelu-tilulii.

Sitten iskee korvaan tuo bassline, tai mikä lie. Soundi on huono puhumattakaan itse bassolinjasta. Tuollasta bassolinjaa käytetään jotakuinkin silloin, kun ei parempaa keksitä. Sitten se kohina mikä taustalla menee, sotkee basslinen ihan täysin. Ja täytyy vielä todeta, että jossain muuallakin kusee, basso tuntuu olevan hienokseltaan viritetty päin persettä. Se ei ainakaan tue muuta kappaletta (ennen kohtaa 55sek). Basson tietääkseni tulisi juuri tukea muuta kappaletta tai jos bassline on pääosassa, niin muun kappaleen pitäisi tukea sitä.

Terävä nakuttava haitsu pistää vähän turhakseen korville tuolta. Virveli joka tulee noin 2:20 jälkeen on kyllä jokseenkin kappaleeseen istumaton. Onneksi se lakkaakin olemasta 20sekunnin sisällä.

Kyllä tän vois hyvin kuvitella olevan jonkun pelin taustabiisinä, nimenomaan vanhan amigapelin taustamusana.

Valitettavasti en myöskään ole 13v. teini joka hehkuttaa biisiä sen takia, että kirjoittaa samaan foorumiin. Eikä kyllä itseasiassa edes kiinnosta otetaanko palautetta huomioon vai ei.

Ps. Mikä ihmeen loppufilli tuo basarin hakkaus on? Jos ei ole dj-käyttöön tai edes bileissä soitettavaksi tehty, ni tarviiko moisia outroja olla?
nomic

Posts: 4,120

#36 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

rewind, 22.11.2005 12:05:
---
Oikeesti, täällä on kyllä porukka kommentuinut asiallisestikin sun biisejä, mutta sun ylimielinen suhtautuminen muuttaa vähitellen kommentit suuntaan "Tää on ihan paskaa, ei mulla muuta". Jos on kusi noussut siitä päähän, että tekee biisejä jollekin norjalaiselle turskan pyytäjälle, niin se on aika surullista.



Samaa mieltä. Oli palaute mitä tahansa (unohdetaan ne yhden rivin palautteet silti), niin olisi hyvä ottaa kaikki vastaan, eikä ignoroi palautetta. Tosiaan, kyllä se vituttaa kun tulee tyyliin "Tää on ihan paska!!09", mut kaikki rakentava palaute on aina plussaa, oli se sitten millaista tahansa.


Omat heikkoudet pitää oppia tajuamaan / hyväksymään, muuten ei pääse eteenpäin.



Tässäkin olen samaa mieltä. Esimerkiksi aina kun olen tänne biisejä laittanut, olen koittanut oppia palautteesta aina jotain, varsinkin tuotantopuoli on ollut itselläni todella hakusessa, mutta nytten erään henkilön avustuksella olen alkanut oppia paremman käyttämään niitä softia mitä on ollut, ja täältä, klubituksesta on tullut paljon hyviä vinkkejä moniin asioihin.

Mutta sitten itse biisistä:
Biisissä on oikeasti ideaa, itse pidän alun syntikoista (saisi tulla kylläkin lisää variaatiota), bassline on ensimmäinen joka pilaa tunnelmaa, ja nyt komppi tuntuu siltä, kun heittäis kapuloita rattaiden väliin, uskoisin tän toimivan paljon menevämmällä kompilla = rullausta/groovia lisää IMO
en sitten tiedä oliko se tarkoitus, mutta muhun ei toimi tuommoinen (eikä näköjään moniin muihin)

Itse vaihtaisin kaikki muut soittimet, paitsi alun sointu-synan, ja haitsun kohdalle lyövä bassline ei toimi tässä, tai voisi toimia, jos sillä olisi tukenaan jokin astetta kevyempi semi-basso josta on alapää poistettu.

Kokeile luoda radikaalimpi runko, nyt tää tuntuu vähän liian 'onkohan toi liian radikaalia?'-tyyliseltä, ujolta. *ding*

Propsit siitä, että biisis herättää keskustelua, se on aina plussaa. ;)
gerry

Posts: 979

#37 • • gerry

Digital Beat
Tuo kyllä liittyy hieman aiheeseen. Nykytrance on todellakin enimmäkseen sontaa. Taisi olla tuolla trance.nu foorumissa myös jos haluaa enemmän tuota offtopic jauhamista.
http://trance.nu/v3/forums/viewtopic.php?t=113608&highlight=trance+dead

Kiitos rakentavasta palautteesta. Tuohon kiksuun voi tehdä reverbillä hieman tilaa ja lämmittää sen soundia. Kyllä täytyy myöntää että hieman juuston kuulonen kiksu vielä on.
Ehkäpä bassoa kun leikkaa ylätaajuuksia niin auttaa hieman tai vaihtaa filtterin vaan band passista toiselle alemmalle taajuudelle.





Häh...?? Kiksuun voi tedä tilaa reverbillä ja lämmittää sen saundia??*ding*

Vaikka oon vaan n 5vuotta konemusa tehnyt niin silti en tuota allekirjoita=) Okei, antaa se tietyis saundeis tilavaikutelmaa, sekä laajentaa saundia mut ei se sitä lämmitä eikä sillä saa tilaa mixaukseen. Tietty eräs kikka on sent efektin perään laitta joku warmer plugi tms. mut tuskin se mitää auttaa;)


Mitä itse biisiin tulee niin ainut josta diggasin oli clap saundi. Toi junttibasso oli ällöttävä ja päälle tuleva yläbasso kuulosti lähinnä ampiaiselta joka veteli viimeisiä lennellen edestakais.

Ööh, muuta ei sitten tainnu ollakkaan=)


PS. Älkä dissatkaa kiksua prkl=)

--
by B.C.S

dB

Posts: 1,317

#38 • • dB Digital Beat Music

JussiS, 20.11.2005 16:31:
---
Digital Beat, 20.11.2005 01:49:
No juu, nyt päästiin asiaan vaikka siihen menikin kaksi sivua turhan jauhamista.
No ok, mulla on käytössä aika sekalainen setti rumpuja esim. percustuff refill jossa valikoima erityylisiä rumpuja. Ehkäpä löytyy jotain parempiakin rumpurefillejä Reasoniin?
Jep, tuolla propellerheadsin sivuilla oli muuten Reason masterointi tutoriaali jos huomasit. Tosin koko biisin masterointiin mutta ei pelkkien rumpujen.
Onko muuten sulla vielä Reason 3 käytössä?

Kannattaako nuo kaikki rumpusoundit sun mielestä kompressoida erikseen vai kaikki vain yhen kompuran läpi? Rummuissa on vain yksi eq tällä hetkellä. Lopussa tulee isompi eq ja loppukompressio ennen uloslähtöä.

Ehkäpä tuo rumpujen rakenne kusee hieman paikoitellen vielä.

---

Percustuffissa on ainakin ihan hyvii tomeja ja haitsuja.

Jos haluu tehdä oikeesti hyviä rumpuja reasonilla, niin kantsii ensinnäkin vetää jokainen soundi erilliseen koneeseen (itse käytän NN-19:sta rummuissakin, koska siinä on huomattavasti enemmän säätövaraa), ja efektoida erikseen. Eli siis vaikkapa basari, clap, closed haitsut, open haitsu, ja percut kaikki eri koneisiin ja efektit sitten sen mukaan. Basari kantsii ainakin kompuroida tosi tiukasti, ja equttaa hyvin. Clappiin säröä, ja pieni gated reverbi, haitsuihin säröä kaikua ja 3 delayta, percuihin sitten jotain kivoja stereokaikuja tms. En mä kompressoi soundeista kun clapin ja kickin, muut menee yleensä ihan kivasti dynamiikan joukossa...

Reason 3 on nyt käytössä.


Yleensä käytän Redrumia ja Drexia. Lisäksi saattaa olla yksi NN19 jossa joku efektoitu perkussio.
Sehän kyllä riippu aika paljon miten on tottunut tekemään mutta joka biisiin ei voi tunkea aina samoja laitteita. Ainakin Drexissä on hyvä käyttää itse tehtyjä looppeja filtteröitä niitä vielä lisäksi. NN19 sampleri on hyvä jos haluaa vaikka laittaa jonkun perkussion panoroimaan tai muuta. Tuota advanced reverbia on parempi käyttää tilan tekemiseen kuin perus reverbia. Ainakin olen siirtynyt pikkuhiljaa käyttämään sitä koska siinä on paljon enemmän mahollisuuksia ja myös sisäänrakennettu EQ. Syntikoissa olen käyttänyt aika ajoin mutta tosin rummuissa olen alkanut kokeilemaan sitä aika vasta.
Oma tyyli on kompressoida kaikki rumpusooundi aika lyttyyn. Kompressori yleensä sekä alussa heti laitteiden jälkeen että vielä lopussa master tai ns. end kompressori. Kompressoinnissa hieman haittapuolena voi olla liiallinen voluumin aleneminen. Kirjanmerkeissä mulla oli yks hyvä sivu jos haluaa perehtyä kompressoinnin/masteroinnin saloihin: http://www.nthelp.com/mastering/faq.htm
Reason 2.5 peruskompressori on kohtalainen mutta tietenki oikeat studiokompressorit ovat sitten asia erikseen.
Rumpusoundit mun biiseissä ovat yleensä klassisia "oldskool" teknorumpuja, kaikki eivät välttämättä niistä pidä (kuulostavat vanhoilta pieruilta). Kannattaa käydä tsekkaamassa alkuperäiset rumpukonesamplet täältä:
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Studio/7012/
dB

Posts: 1,317

#39 • • dB Digital Beat Music

rewind, 22.11.2005 12:05:
---
Digital Beat, 19.11.2005 16:12:
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään.

---


Ei millään pahalla, mutta ehkei sun kannattaisi tehdä niitä biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään.

Oikeesti, täällä on kyllä porukka kommentuinut asiallisestikin sun biisejä, mutta sun ylimielinen suhtautuminen muuttaa vähitellen kommentit suuntaan "Tää on ihan paskaa, ei mulla muuta". Jos on kusi noussut siitä päähän, että tekee biisejä jollekin norjalaiselle turskan pyytäjälle, niin se on aika surullista.

Omat heikkoudet pitää oppia tajuamaan / hyväksymään, muuten ei pääse eteenpäin.



Kylläpä olet ihan oikeassa. Taisin ottaa hieman nokkiin. Otanpa ajatuksen ja lähden tästä peilin eteen. Respektiä.
dB

Posts: 1,317

#40 • • dB Digital Beat Music

gerry, 24.11.2005 12:48:
---
Digital Beat
Tuo kyllä liittyy hieman aiheeseen. Nykytrance on todellakin enimmäkseen sontaa. Taisi olla tuolla trance.nu foorumissa myös jos haluaa enemmän tuota offtopic jauhamista.
http://trance.nu/v3/forums/viewtopic.php?t=113608&highlight=trance+dead

Kiitos rakentavasta palautteesta. Tuohon kiksuun voi tehdä reverbillä hieman tilaa ja lämmittää sen soundia. Kyllä täytyy myöntää että hieman juuston kuulonen kiksu vielä on.
Ehkäpä bassoa kun leikkaa ylätaajuuksia niin auttaa hieman tai vaihtaa filtterin vaan band passista toiselle alemmalle taajuudelle.

---




Häh...?? Kiksuun voi tedä tilaa reverbillä ja lämmittää sen saundia??*ding*

Vaikka oon vaan n 5vuotta konemusa tehnyt niin silti en tuota allekirjoita=) Okei, antaa se tietyis saundeis tilavaikutelmaa, sekä laajentaa saundia mut ei se sitä lämmitä eikä sillä saa tilaa mixaukseen. Tietty eräs kikka on sent efektin perään laitta joku warmer plugi tms. mut tuskin se mitää auttaa;)


Mitä itse biisiin tulee niin ainut josta diggasin oli clap saundi. Toi junttibasso oli ällöttävä ja päälle tuleva yläbasso kuulosti lähinnä ampiaiselta joka veteli viimeisiä lennellen edestakais.

Ööh, muuta ei sitten tainnu ollakkaan=)


PS. Älkä dissatkaa kiksua prkl=)


Taisin puhua puutaheinää tuosta soundin lämmittämisestä reverbillä. *ding*
Kiitos kuitenki rakentavista kritiikeistä.