Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,844,951 views

John

Posts: 1,384

#1662 • • Edited John Lauma

BUTCHER-KK, 12.6.2005 17:32:
---clip---
Toivottavasti joku ottaa oppix!



I hate to break it to You, mutta tuskin. Ihmisen perusasenne on "ei sellaista nyt mulle tapahdu!".

Ainoa asia tässä maailmassa jota on mahdoton yliarvioida on oikeasti ihmisten tyhmyys. Ja tietämättömyys. Harmillista mutta totta.

--
Fancy some cheese, Gromit?

toni

Posts: 912

#1663 • • toni

phanatic, 14.6.2005 11:01:
Mihin kuoleminen on hyväksyttävä asia?



Eikös ns. vanhuuteen kuoleminen ois sellanen asia, joka kaikkien on hyväksyttävä?


Länsimainen kulttuuri on aivan liian vieraantunut kuolemasta.



Pitäiskö ihmisten osata suhtautua kuolemaan kevyemmin vai?
phanatic

Posts: 1,123

#1664 • • phanatic

toni,
Eikös ns. vanhuuteen kuoleminen ois sellanen asia, joka kaikkien on hyväksyttävä?



Eikös useimmat vanhuksetkin kuole johonkin ihan konkreettiseen asiaan, kuten sydänkohtaukseen, veritulppaan jne?

Pitäiskö ihmisten osata suhtautua kuolemaan kevyemmin vai?



Kyllä. Ei se sen kummallisempi asia ole kuin syntymä.
toni

Posts: 912

#1665 • • toni

phanatic, 14.6.2005 11:52:
Eikös useimmat vanhuksetkin kuole johonkin ihan konkreettiseen asiaan, kuten sydänkohtaukseen, veritulppaan jne?



Mun mielestä toi on edelleen vanhuuteen kuolemista. Ikärajaa on tietty vaikea vetää.
John

Posts: 1,384

#1666 • • John Lauma

Avernian, 14.6.2005 12:13:
---

Eikö yliarviointi olisi lähempänä totuutta?
Jos tyhmyyttä on mahdoton aliarvioida, on sitä hyvin hyvin vähän.



Olet aivan oikeassa, my bad! *pelle**nauru*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Philly

Posts: 506

#1667 • • Philly AIM HIGH!
Alkoholin kulutuksen kasvu saattaa lisätä myös huumeiden käyttöä

06.07.2005, klo 07.00

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalainen huumekulttuuri on tiiviissä yhteydessä alkoholikulttuuriin, vaikka niistä usein puhutaankin ikään kuin täysin erillisinä asioina.

Stakesin tutkimuksen mukaan huumeiden käyttäjät juovat alkoholia enemmän kuin ne, jotka eivät ole koskaan kokeilleet huumeita. Tiheästi toistuvan humalajuomisen ilmentämä alkoholin riskikulutus on tavallista erityisesti kannabiksen käyttäjillä. Heistä runsaat puolet ilmoitti juovansa alkoholia kuusi annosta tai enemmän vähintään kerran viikossa. Vain hyvin pieni osa kannabiksen käyttäjistä pidättäytyy alkoholista tai humalajuomisesta kokonaan. Nuorten kaupunkimaisissa elämäntavoissa kannabiksen käyttö limittyy tiheän ravintoloissa käynnin ja humalahakuisten juomatapojen ilmentämään irrotteluun ja ns. bailaamiseen.

Toinen ilmentymä huume- ja alkoholikulttuurien yhteen kietoutumisesta on sekakäyttäjien joukko, joka alkoholin runsaan kulutuksen lisäksi käyttää erilaisia huumaus- ja lääkeaineita. Varhaisella iällä aloitettu humalajuominen lisää riskiä huumeiden käytön aloittamiseen.

Tulosten mukaan huumeiden kokeilu- ja käyttötrendien kasvu on 2000-luvun vaihteen jälkeen taittunut. Huumeiden käytön tiivis kytkeytyminen alkoholin kulutukseen sisältää kuitenkin mahdollisuuden, että jos alkoholin kulutus oleellisesti kasvaa myös huumekokeilut ja huumeiden käyttö saattavat lisääntyä. Tämä koskee erityisesti nuoria ihmisiä.

Tutkimusaineisto kerättiin postikyselyllä syksyllä 2004. Noin 4000 henkilön otos poimittiin satunnaisotannalla väestörekisteristä, kohdejoukon muodostivat 15-69-vuotiaat suomalaiset. Kyselyyn vastasi reilut 2 500 henkilöä. (Stakes, 4.7.2005)
Avatar
#1668 • • Edited beyootch Guest
porttiteoriaa porttiteorian perään. *justjoo*

jos on vetääkseen niin kyllä sitä sitten vetää. onhan se totta, että tavallaan esim kannabis on portti koviin huumeisiin, mutta ei nyt sentään kuitenkaan.
kyllä niitä kovia huumeita voi vetää ilman kannabistakin.
ja kannabista voi polttaa vaikkei juo. tai ole ikinä polttanut tupakkaa!

jos ei ole mitään vetääkseen, niin sitten ei vedä. on ihmisillä kuitenkin aina sen verran omaa järkee, että kyllä ne tietää mihin ne on ryhtymässä esim sillon kun ne päättää ottaa sen ensimmäisen amfetamiinipiikin... (en tarkota nyt että kaikki jotka joskus on vauhtia maistanut seuraavaksi jo tykittää sitä itseensä grammatolkulla, ei ei ei....)

tästä päästään lopulta siihen, että kahvi on portti tupakkaan, mikä on portti kannabikseen, mikä on portti ekstaasiin, mikä on portti amfetamiiniin, mikä on portti subutexiin, mikä on portti heroiiniin etc etc etc... loppua ei tuu ikinä. ainiin ja se alkoholi, no se nyt on portti ihan kaikkee pahaan mitä maailmasta vaan löytyy!

mun puolesta ihmiset saa käyttää mitä tykkäävät, tai olla käyttämättä, ihan sama. bileissä voi olla selvinpäin tai tuhannen kaasuissa jos sen niikseen näkee. kunhan kaikilla on kivaa. ja pakko myöntää, ettei ne 'bilenipsutkaan' nyt ihan niin näkymättömiä ole, mutta ehkä siihen tarvitaan vaan ne kuuluisat 'huumeiden-havaitsemis-röntgen-lasit' ensin päähän... *vink* kyllä sitä ihminen joka joskus on kemikaaleja nautiskellut tunnistaa toisen kemikaaleja nautiskelleen jo kaukaa. ja se on fakta. *hymy*

suurin osa ihmisistä jotka 'käyttää' on kuitenkin aineiden vaikutuksen alaisen lähes yhtä normaaleja kun muutenkin, toisinaan jopa normaalimpia... viina on se mikä ihmiset hajottaa. oikeesti. en oo ainakaan ikinä kuullut, että joku olis tuhannen paukuissa tappanut jonkun rautaputkella ja sen jälkeen tunkenut mopinvarren ruumiin kurkkuun ettei se 'kuolonkorisisi' tms kauheuksia mitä HUMALAISET ihmiset tekee.

mutta ihan pelkästään normi-baari-iltana (ei siis mitään super-bileitä) on puolet porukasta jonkun näköisten 'huumehien' vaikutuksen alaisena. ketä paukuissa, ketä vauhdeissa, ketä nipsuissa, ketä missäkin pillereissä, ketä sienissä tai hapoissa, ketä syönyt vaan päivänsineä, ketä impannut butaania, ketä vetänyt mitäkin.... aivan sama! 'normaali'-ihmiset (lue: ihmiset jotka ei käytä mitään) ei vaan tiedä sitä. mikä on tietenkin vaan tosi hyvä...

ja voi sitä pirinistikin mennä bileisiin ja olla selvinpäin tai vain viinan voimalla ja silti pitää hauskaa. eikö sitä yleensä kuitenkin mennä bileisiin enemmänkin niiden bileiden, eikä huumeiden takia? voi sitä bilettää ilman huumeita ja vetää huumeita ilman bileitäkin. mä ainaki saan jo pelkästään hyvästä musiikista usein niin törkeen hyvät kiksit, ettei siihen paljoo muuta tarvita.
tietenkin pienimuotosia stimulantteja sun muita sitä on allekirjoittanutkin joskus elämänsä aika ehkä 'hieman' maistellut, mutta ei siitä sen enempää.

viihdekäytössä ei ole mitään vikaa, on se alkoholin tai heroiinin käyttöä. eriasia onkin vasta siinä, kun päihteestä tulee arkipäivää. kun ei pysty tekemään mitään ilman ainetta, on se sitten viina, pilvi tai piri. mikä vaan. siinä vaiheessa kun aineen käyttö ei enää ole 'kivaa' vaan se on 'pakko' alkaa asiat olla jo huonosti. pahinta kaikessa onkin vain se, että tuon kyseisen "viihdekäytön-päivittäiskäytön" raja on niin häilyvä, ettei sitä edes huomaa ylittäneensä ennen kuin on jo liian myöhäistä... siinä vaiheessa mitä pidemmälle mennään on takaisin pääseminen aina vain vaikeampaa ja vaikeampaa. varsinkin kun 'koukussaolon' myöntää kaikista viimisimpänä aina itselleen...

tyyliin 'aloinko vetään piriä koska kuuntelen piripolkkkaa, vai aloinko kuunnella piripolkkaa koska vedän piriä???' *lmao* ei rave-kulttuuri ja huumeet nyt NIIN käsikädessä kulje. kyllä ne samat nistit olis olemassa ilman raveja ja toisinpäin... eikä sillon tällön bileissä tai muuten ihan minkä vaan nappailu tee ihmisistä automaattisesti paatuneita narkkareita. *grr* nää kaikki huumejutut on taas nyt nostettu esille aina vaan tietyissä yhteyksissä.... kyl se pahin huumeiden käyttö ja niiden liikkuminen tapahtuu ihan ihmisten omissa kodeissa, neljän seinän sisällä.

mikäli päihteillä leikitään, omat rajat täytyy tuntea. sen kun vaan aina muistaa, kaikki menee hyvin. (noniin nojoo)

vetäkää bileissä mitä haluatte, vetäkää vapaalla mitä haluatte, bilettäkää miten haluatte, kunhan teillä (ja muilla) on hauskaa!! *nauru* sekoilkaa jos siltä tuntuu, kerran sitä vaan eletään! kunhan ette tee siitä käytöstä arkipäivää. se ei sit enää ookkaan niin kivaa...

mut eiköhän siinä taas paatosta kerrakseen... *joo*

-toivotteleepi neiti "on sitä POHJALLAkin tullut käytyä"


EDIT: mitä ikinä teettekin, niin älkää hyvät ihmiset juoko viinaa!! se tappaa!! *vink*
Lucky-13th

Posts: 383

#1670 • • Edited Lucky-13th

phace, 20.9.2005 15:29:
---
Njah, 16.5.2004 22:40:
mä en ennusta maailmanloppua vaan tajuun sen tapahtuvan,ja huomaan tuhansia vuosia sitten kirjotettujen profetioiden toteutuvan

---


Ahaha.. wanha posti mut sattu silmään tuolta selatessa. Pakko pastee tähän linkki:
http://www.bible.ca/pre-date-setters.htm

Toivottavasti Njah luet :)



Jumalani, miksi juuri minä1
Ps. oon dokannu tajuntani tavistasolle.. eli oot vähän myöhäs, mut kiitti kumminki:)

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Avatar
#1671 • • CryOniC Guest
MirC logS

-yks kaveri
-jolla on joku 5 eri lääkettä
-ja koko ajan vaihtuu miltei joku
-hahah
-sanoin että oot lääketehtaiden koe-kaniini
-vitut sillä mikään toimi paljo enää
-kun tollaset tropit :D
-kannabis ja holi toimii
-ja se menee niistä ihan paskaks
-tai sillein vitutti eilenkin kuunnella sitä narinaa
-:D
-"pysähdytään savuille? röökille?"
-"saanko ostaa vielä kaljaa?"
-½!"¤!"¤"½!¤"¤½!%
-prkl!!!
-:D
-mut minkäs sille voi
-ihan kiva heppu selvinpäin
-mut välillä huomaa miten paskana se onkaan :(/
-ja ne lääkkeet vetää sen tosiaan zombien tasolle
-täysin johdateltavissa jne..
-eilen ei meinannu kyllä lähtee autoo tankkaa
-tai siis maksaa bensoja
-mut rankutin vähän aikaa niin meni :P
-kun mulla oli eurolleen massia itelllä vaan
-saa olla tyytyväinen kun ees hommasin sille
- voiskin soittaa onko valvonut
*.:[ is waxing his ass hairs to ]:.:[ turbonegro ass
cobra 15 raggare is a bunch of motherfuckers ]:.:[ 3% of 3m
1s ]:.
-se nokitti suoraan aika vitun isot viivat :P
Wed Sep 21 11:44:28 2005

*känni**eikä**whaat*
Katala lokki

Posts: 11

#1672 • • Katala lokki
Kyllähän noi piristeet/tanssihuumeet on ollut lähes tulkoon aina osa tätä bilekulttuuria, enkä mä osaa olla niiden puolesta, mutta en kyllä vastaankaan. On se ainakin mun mielestä parempi, et ottaa nipsuja ja vettä, kun dokais vaan paljon. Mutta tämä on niin makuasia.
Dinsku

Posts: 186

#1673 • • Edited Dinsku

beyootch, 14.7.2005 15:10:
porttiteoriaa porttiteorian perään. *justjoo*



EDIT: mitä ikinä teettekin, niin älkää hyvät ihmiset juoko viinaa!! se tappaa!! *vink*



Mä oon sun kaa täysin samaa mieltä kaikesta!! Kirjoitit pelkkää asiaa!
toma

Posts: 2,009

#1674 • • toma Tototoototo

Dinsku, 21.9.2005 12:26:
Mä oon sun kaa täysin samaa mieltä kaikesta!! Kirjoitit pelkkää asiaa!


Joo oon aika pitkälti samaa mieltä, mutta ei tarvii quottaa sivun mittaista postausta rivin vastausta varten :)

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Dinsku

Posts: 186

#1675 • • Dinsku

toma, 21.9.2005 12:27:
---
Dinsku, 21.9.2005 12:26:
Mä oon sun kaa täysin samaa mieltä kaikesta!! Kirjoitit pelkkää asiaa!

---

Joo oon aika pitkälti samaa mieltä, mutta ei tarvii quottaa sivun mittaista postausta rivin vastausta varten :)



Se oli vahinko.. korjataan *hih*
John

Posts: 1,384

#1676 • • John Lauma

Katala lokki, 21.9.2005 12:09:
Kyllähän noi piristeet/tanssihuumeet on ollut lähes tulkoon aina osa tätä bilekulttuuria, enkä mä osaa olla niiden puolesta, mutta en kyllä vastaankaan. On se ainakin mun mielestä parempi, et ottaa nipsuja ja vettä, kun dokais vaan paljon. Mutta tämä on niin makuasia.



Ihan vaan aivoparkoja ajatellen sanoisin että vetäkää mielummin sitä viinaa.

Amfetamiini ja monet sen johdannaiset kun sattumoisin hajoaa kehossa (lue: aivoissa olevien hermosolujen päissä) vetyperoksidiksi. Vetyperoksidi on sekä syövyttävä että oksidoiva aine (ja lukiostahan me kaikki muistamme että antioksidantit, eli oksidoitumista estävät aineet, ovat hyvin tärkeitä aivojen hyvinvoinnille). Noin 3%:sta vetyperoksidiliuosta käytetään hiusten valkaisuun, ja moni teistäkin on varmaan kokenut sen ihanan pistävän tunteen kun laittaa valkaisuainetta päähän...

Että siitä voi sitten miettiä miten terveellisiä nuo yökiitäjien ihannoimat amfetamiinijohdannaiset ovat. Eivät ne laittomia ole ihan vaan vittuilun vuoksi.

--
Fancy some cheese, Gromit?

Katala lokki

Posts: 11

#1677 • • Katala lokki

John, 21.9.2005 12:56:
---
Katala lokki, 21.9.2005 12:09:
Kyllähän noi piristeet/tanssihuumeet on ollut lähes tulkoon aina osa tätä bilekulttuuria, enkä mä osaa olla niiden puolesta, mutta en kyllä vastaankaan. On se ainakin mun mielestä parempi, et ottaa nipsuja ja vettä, kun dokais vaan paljon. Mutta tämä on niin makuasia.

---


Ihan vaan aivoparkoja ajatellen sanoisin että vetäkää mielummin sitä viinaa.

Amfetamiini ja monet sen johdannaiset kun sattumoisin hajoaa kehossa (lue: aivoissa olevien hermosolujen päissä) vetyperoksidiksi. Vetyperoksidi on sekä syövyttävä että oksidoiva aine (ja lukiostahan me kaikki muistamme että antioksidantit, eli oksidoitumista estävät aineet, ovat hyvin tärkeitä aivojen hyvinvoinnille). Noin 3%:sta vetyperoksidiliuosta käytetään hiusten valkaisuun, ja moni teistäkin on varmaan kokenut sen ihanan pistävän tunteen kun laittaa valkaisuainetta päähän...

Että siitä voi sitten miettiä miten terveellisiä nuo yökiitäjien ihannoimat amfetamiinijohdannaiset ovat. Eivät ne laittomia ole ihan vaan vittuilun vuoksi.



Ilmaisin vain oman näkökantani, enkä todellakaan (jos siis jäi epäselväksi) suositellut enkä suosittelekaan. Pointti oli lähinnä se, että sellanen aivoton viinan juonti ei mun mielestä sovi mihinkää psykebileisiin yms. Viinabileet erikseen ja jos haluu kittaa nii on niitä muitakin vaihtoehtoja esim. Baarit.
En nyt muistanut äsken sanoo sitä kuinka ekstaasi / amfetamiini syö päätä. Eli ei kannata harrastaa sellasta ja jos aikoo nii pitää sen homman aisoissa.
Riku

Posts: 3,187

#1678 • • Edited Riku The Little Prince

John, 21.9.2005 12:56:
Ihan vaan aivoparkoja ajatellen sanoisin että vetäkää mielummin sitä viinaa.

Amfetamiini ja monet sen johdannaiset kun sattumoisin hajoaa kehossa (lue: aivoissa olevien hermosolujen päissä) vetyperoksidiksi. Vetyperoksidi on sekä syövyttävä että oksidoiva aine (ja lukiostahan me kaikki muistamme että antioksidantit, eli oksidoitumista estävät aineet, ovat hyvin tärkeitä aivojen hyvinvoinnille). Noin 3%:sta vetyperoksidiliuosta käytetään hiusten valkaisuun, ja moni teistäkin on varmaan kokenut sen ihanan pistävän tunteen kun laittaa valkaisuainetta päähän...

Paitsi että toikin prosessi on ilmeisesti mahdollista estää, mutta sitähän ei kukaan huumevalistuksessa kerro. Yhden faktan kun voi kumota toisella faktalla.

Lisäys: Niin joo, viinan juonnissakaan ei ole epäterveellistä itse viina, vaan sen aiheuttama krapula. Jatketaan siis dokaamista päivästä toiseen, niin ongelma poistuu! ,)

Että siitä voi sitten miettiä miten terveellisiä nuo yökiitäjien ihannoimat amfetamiinijohdannaiset ovat. Eivät ne laittomia ole ihan vaan vittuilun vuoksi.

Mikään liiallinen päihteidenkäyttö ei ole ikinä terveellistä. Myöskään liiallinen lääkkeiden syönti ei ole terveellistä. Liika hapen hengittäminen ei ole terveellistä. Minkä hiton takia pitää asioita pitää yrittää yksinkertaistaa ja demonisoida hyvä/paha-akselilla, kun asiat eivät kuitenkaan ole yksinkertaisia?

Huumeiden suurin uhka ja koukuttaja tuskin ovat aineet itse, vaan se on pelkkä medikalisoituneen yhteiskunnan äärimmäinen ilmenemismuoto, jossa ahdistus, masennus ja kaikki normaalitkin negatiiviset tunteet on määritelty hoidettavaksi ongelmaksi, ja on perkeleen helppoa dokata muutama siideri sosialisoimiseen, vetää pari masennuslääkettä kun harmittaa, yksi nipsu viikonlopussa hauskanpitoon tai jointti illalla tylsyyteen, mutta ne itse aineet eivät ole hyviä eivätkä pahoja. Pahan siitä tekee se, jos käyttää aineita väärin elämässä selviämiseen ja oikopolkujen etsimiseen kaikessa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

sapeli

Posts: 11,768

#1679 • • sapeli jokukukamikä?

John, 21.9.2005 12:56:
Amfetamiini ja monet sen johdannaiset kun sattumoisin hajoaa kehossa (lue: aivoissa olevien hermosolujen päissä) vetyperoksidiksi.



Olisi ihan kiva jos olisi saatavilla kaikille selkeää ja rehellistä informaatiota huumeista, koska itsestäänselvästi pelkkä kieltäminen saa nuorison vaan innostumaan. Samoin selkeästi puolueellinen info ei kuulosta luotettavalta; jos mitään osaa on vääristelty tai joitain asioita jätetty mainitsematta (mikä on perusolettamus jos sävy on puolueellinen) - esim. siitä mitä vetyperoksidi aivoille tekee, sen sijaan että käytetään pelottelua.

Rehellistä ja täydellistä tietoa kiitos niin kaikki voivat tehdä omat päätöksensä kaiken tarpeellisen infon tukemana. *piis*

Tämä linkki on nyt jo pariin kertaan varmaan postattukin mutta en usko että ylimääräisestä kerrasta on haittaakaan:
http://www.erowid.org/
Tuolta löytyy hyvää ja rehellistä infoa melkeinpä aineesta kuin aineesta, mukaanlukien selkeät maininnat esim. siitä kuinka piri (amfetamiini) voi tappaa, useallakin eri tavalla.

Mitä tuohon aivoefektiin tulee, täältä löytyy siihen luultavasti lisäinfoa (löysin joitakin tutkimuksia joissa oli todettu vetyperoksidia muodostuvan koehiirten solukossa, usean muun aineen lisäksi - ei siis yksistään - eikä sen vaikutuksista solukkoon mainittu kyseisissä tutkimuksissa mitenkään):
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15229250

Tiivistettynä, serotoniini- ja dopamiinituotannon häiriöiden lisäksi, amfetamiinin kroonisesta käytöstä aiheutuu vauriota aivosolukkoon, josta seuraa mm. muistin heikkenemistä. Nämä vauriot eivät käsittääkseni koskaan parane.

Alkoholin vaikutukset ovat loppujen lopuksi tämän suhteen melko samanlaiset; myös alkoholin liikakäyttö heikentää aivojen välittäjäaineita sekä aiheuttaa muistin heikkenemistä - mutta näiden lisäksi molemmilla aineilla on monta, monta muutakin haittavaikutusta.

Pick your poison...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

John

Posts: 1,384

#1680 • • John Lauma
Onko mielestänne nyt yhden nipsun syöminen verrattavissa aivottomaan dokaamiseen? Eikö se olisi lähinnä kevyen salonkihiprakkaan verrattavissa, ja aivoton dokaaminen taas öyskien rajalla kikkailuun? En suinkaan tarkoittanut että alkoholi olisi mitenkään vaaraton aine, mutta ns. vastaavaan päyhtymys-/sekavuustilaan (tiedän, häilyvä käsite, kun subjektiiviset kokemukset eri aineista ovat hyvin erilaiset) otettu määrä alkoholia on päälle huomattavasti pienempi paha. Ja tämä siis ihan fyysisellä tasolla. Miten ihmisen psyyke kestää eri aineita on täysin henkilöstä kiinni, toiset masentuvat alkoholista, toisille ei tule koskaan laskuja...

Hauskaa miten ollaan heti puolustuskannalla...*vink* En ole moralisoimassa tai pelottelemassa, jokainen tekee omat valintansa.*joo*

Korjaus edelliseen postiini: se ei ole itse aineet, vaan niiden vapauttama dopamiini, joka hajoaa hermopäissä (myös MDMA ja muut johdannaiset vapauttavat jonkun verran dopamiinia, vaikka pääasiallinen vaikutus johtuu serotoniinin vapauttamisesta) vetyperoksidiksi. Tämän tosiaan voi estää esimerkiksi MAO:n estäjillä, mutta silloin vaarana on esimerkiksi serotoniinisyndrooma, varsinkin yhdessä MDMA:n tai muiden suuria määriä serotoniinia vapauttavien substanssien kanssa. Muita vaihtoehtoja estää neurotoksisuutta on ottaa SSRI-tyyppisiä lääkkeitä, tai ottaa niin vähän piriä ettei hermopäihin tule liian korkea konsentraatio haitalisia yhdisteitä... mutta silloin joko estää aineen toiminnan kokonaan, tai ottaa sitä niin vähän ettei voi sanoa että "piri toimii!!".

--
Fancy some cheese, Gromit?