Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,845,356 views

Avatar
#1642 • • sakk303 Guest

Tanjiz, 4.6.2005 21:08:
Ei siitä vanhempia voi syyttää, ihminen tekee itse omat päätöksensä. Niin, tosiaan, se vapaa tahto on kyl niinku niin hassu juttu*ding*



Oma päätös, tottahan toki, mutta viime kädessä vanhempien antamien/antamattomien arvojen sekä sosiaalisten ympyröiden ym. aikaisempien tekijöiden ja kokemusten summa. Eli en niinkään puhuisi vapaasta tahdosta vaan tapakäyttäytymisestä ja lähiympäristön antamista "opeista".
Tanjiz

Posts: 370

#1643 • • Edited Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

sakk303, 4.6.2005 21:34:
---
Tanjiz, 4.6.2005 21:08:
Ei siitä vanhempia voi syyttää, ihminen tekee itse omat päätöksensä. Niin, tosiaan, se vapaa tahto on kyl niinku niin hassu juttu*ding*

---


Oma päätös, tottahan toki, mutta viime kädessä vanhempien antamien/antamattomien arvojen sekä sosiaalisten ympyröiden ym. aikaisempien tekijöiden ja kokemusten summa. Eli en niinkään puhuisi vapaasta tahdosta vaan tapakäyttäytymisestä ja lähiympäristön antamista "opeista".


Okei, mut ton "vanhempien antamien/antamattomien arvojen" -ajatuksen kyl vieläki jättäisin pois..

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

sapeli

Posts: 11,768

#1644 • • sapeli jokukukamikä?
"Scientists have not only identified a critical gene involved in heroin addiction relapse, but they have also successfully blocked it, eliminating cravings for the drug."

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn7445

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

BUTCHER-KK

Posts: 595

#1645 • • BUTCHER-KK AGENT OF LUNA ¤ FAST ¤ FWO.ry
Sain kuulla tänään aika järkyttäviä uutisia ja nyt on pakko kertoa sen teille, että es joku ottaa vaikkapa oppix!

Kattelin kaikkissa rauhassa telkkaria, kun sisko soittii ja kertoi aika järkyttäviä uutisia!
Se kertoi että eilen on kuollut yksi mun tuttu, huumeiden yliannostukseen takkia!

Sitten oli pakko ottaa asiasta selvä, hyppäsin pyörä päälle ja ajelin pihan ohi missä kaveri on asunut ja näin siellä sen parhaan kaverin ulkona itkemässä! Tietysti kysyin miten voitte ja miten näin on päässyt tapahtumaan! Se kertoi, että olo on paskanen ja että kyseinen kaveri veti kymmenen päivä peräkkäin, viisi nipusua (ekstaasia) päivässä, sit se meni nukkumaan eikä ole koskaan herännyt!
Sitten mä kysyin vaikka tiesin joo sihen vastauksen, että mistä hän on saanut sellaiseen määrän huumeita! Kaveri sanoi, että se toi Virosta laivalla 5000 kpl ekstaasi tablettia!Aikamoinen määrä!

Mua ihmetyttää missä oli TULLI ja RAJAVARTIOLAITOS! Ja meidän rakkaat POLIISIt!

Jotenkin mä aavistin, että näin pääse joskus tapahtumaan!
Olin perjantaina juoksu lenkillä ja vahingossa törmäsin sen kaverihin, joka oli kertonut tätä tarina ja kaikki oli jo silloin aika hyvissä ekstaasi fiiliksessä! En es jäänyt niiden ka puhumaan vain tervehdin ja jatkoin juokua!

Toivottavasti joku ottaa oppix!

--
JAGUAR ALCONRG DRINK 9% VS RED DEVIL ALCONRG DRINK 9%

blender

Posts: 2,552

#1646 • • blender Arcade | KAIKU

BUTCHER-KK, 12.6.2005 17:32:

Toivottavasti joku ottaa oppix!



toivottavasti kaikki tajuaa jo ilman tätäkin viestiä ettei niitä voi päivittäin viittä kpl vetää *ding*
Riku

Posts: 3,187

#1647 • • Edited Riku The Little Prince

BUTCHER-KK, 12.6.2005 17:32:
Mua ihmetyttää missä oli TULLI ja RAJAVARTIOLAITOS! Ja meidän rakkaat POLIISIt!

Tulli ja rajavartiolaitos taitavat napata käsittääkseni n. 10% maahan tuotavista huumeista. Kuten olen sanonut monesti, niin jos vankilassakaan ei pystytä estämään huumeidenkäyttöä, niin aika toivoton urakka se on yrittää valvoa kokonaista valtiota.

Toivottavasti joku ottaa oppix!

Vaikka saatkin sympatiani, niin tähän on kyllä todettava että Ihmisiä kuolee ja elämä tappaa. Deal with it.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

NegaPose

Posts: 151

#1649 • • NegaPose Tonton

BUTCHER-KK, 12.6.2005 17:32:
Se kertoi, että olo on paskanen ja että kyseinen kaveri veti kymmenen päivä peräkkäin, viisi nipusua (ekstaasia) päivässä, sit se meni nukkumaan eikä ole koskaan herännyt!

Mua ihmetyttää missä oli TULLI ja RAJAVARTIOLAITOS! Ja meidän rakkaat POLIISIt!



Haloo, pelkästään 10 päivän valvominen on ihmisruumiille semmonen taakka että voi pumppu pettää. Turha tuosta on syyttää huumeita, tullia, poliisia, yhteiskuntaa, katolista kirkkoa tai mitään muutakaan kuin ko. henkilön omaa Äosamäärää. Darwin korjaa sadon.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1650 • • Aziz Combat Fighter

pHaze, 12.6.2005 19:00:
Toivottavasti joku ottaa oppix!

---
Vaikka saatkin sympatiani, niin tähän on kyllä todettava että Ihmisiä kuolee ja elämä tappaa. Deal with it.



Miks monet kuosaajat muuttuu noin nihilistisiks?
koo

Posts: 379

#1651 • • koo

Ana-5000, 13.6.2005 17:59:
---
pHaze, 12.6.2005 19:00:
Vaikka saatkin sympatiani, niin tähän on kyllä todettava että Ihmisiä kuolee ja elämä tappaa. Deal with it.

---

Miks monet kuosaajat muuttuu noin nihilistisiks?



Mietin itse samaa.
Onhan se ikävää kun ihmisiä kuolee, mutta se vain kuuluu elämään?
Mun mielestä varsin paska asenne, varsinkin kun kyse on tällaisesta tapauksesta, eikä mistään "80-vee vanhus nukkui pois kotonaan".

--
Backstagella on paratiisi.

Riku

Posts: 3,187

#1652 • • Riku The Little Prince

Ana-5000, 13.6.2005 17:59:
---
pHaze, 12.6.2005 19:00:
Toivottavasti joku ottaa oppix!

---
Vaikka saatkin sympatiani, niin tähän on kyllä todettava että Ihmisiä kuolee ja elämä tappaa. Deal with it.

---


Miks monet kuosaajat muuttuu noin nihilistisiks?

Elämä opettaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1653 • • Aziz Combat Fighter

koo, 13.6.2005 18:10:
Mietin itse samaa.
Onhan se ikävää kun ihmisiä kuolee, mutta se vain kuuluu elämään?
Mun mielestä varsin paska asenne, varsinkin kun kyse on tällaisesta tapauksesta, eikä mistään "80-vee vanhus nukkui pois kotonaan".



Kai se on helpompi perustella asiat ittelleen noin, ni ei tartte kyseenalaistaa harrastuksiaan.

Tai jotain.
toma

Posts: 2,009

#1654 • • Edited toma Tototoototo
Kyseessä oleva tapaus vaikuttaa kyllä aikamoisen selvältä omalta tyhmyydeltä. Tuskin täällä kukaan hirveästi kyseenalaistaisi Rikun kommenttia, jos joku lähtisi hyppäämään basehyppyä ilman varjoa ja kuolisi traagisesti.

Mutta nihilismiin tai epäempaattisuuteen ei kannata sortua. Tietyssä seurassa hengaaminen ikävä kyllä altistaa sille, kun näkee ihmisiä joilla menee oikeasti huonosti. Joko siihen vähän turtuu tai sitten siitä menee itsekin paskaksi. Ja jos ympärillä tapahtuu tarpeeksi paskaa niin ei sitä kestä muuten. Sitä vastaan kannattaisi taistella kyllä silti.

Tietty mulla on ollut sen verran helppoa, etten ole joutunut paljoakaan asian kanssa kamppailemaan.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Riku

Posts: 3,187

#1655 • • Riku The Little Prince

toma, 13.6.2005 18:26:
Mutta nihilismiin tai epäempaattisuuteen ei kannata sortua. Tietyssä seurassa hengaaminen ikävä kyllä altistaa sille, kun näkee ihmisiä joilla menee oikeasti huonosti. Joko siihen vähän turtuu tai sitten siitä menee itsekin paskaksi. Ja jos ympärillä tapahtuu tarpeeksi paskaa niin ei sitä kestä muuten. Sitä vastaan kannattaisi taistella kyllä silti.

Joo, pakko siihen on vähän turtua jos frendit tappaa itteään jne, mutta en mä silti ole ikinä keltään apuani evänny jos olen luullut että pystyn jotain tekemään.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

NegaPose

Posts: 151

#1656 • • NegaPose Tonton

koo, 13.6.2005 18:10:
---
Ana-5000, 13.6.2005 17:59:
---
pHaze, 12.6.2005 19:00:
Vaikka saatkin sympatiani, niin tähän on kyllä todettava että Ihmisiä kuolee ja elämä tappaa. Deal with it.

---

Miks monet kuosaajat muuttuu noin nihilistisiks?

---


Mietin itse samaa.
Onhan se ikävää kun ihmisiä kuolee, mutta se vain kuuluu elämään?
Mun mielestä varsin paska asenne, varsinkin kun kyse on tällaisesta tapauksesta, eikä mistään "80-vee vanhus nukkui pois kotonaan".



Minkä takia 80-vee vanhus kaipaa vähemmän sympatiaa, kuin joku, joka kuosaa itsensä hengiltä?
peepe

Posts: 904

#1657 • • peepe

positiivi, 14.6.2005 00:01:
Minkä takia 80-vee vanhus kaipaa vähemmän sympatiaa, kuin joku, joka kuosaa itsensä hengiltä?



No eiks yleisesti ajatella et on aika surkee kohtalo kuolla nuorena, tai siis niin ei pitäisi käydä...
snoxn

Posts: 350

#1658 • • Edited snoxn

positiivi, 14.6.2005 00:01:
Minkä takia 80-vee vanhus kaipaa vähemmän sympatiaa, kuin joku, joka kuosaa itsensä hengiltä?


En siitä sympatista tiedä mutta ihminen kuitenkin kuolee jossain vaiheessa ("Deal with it"). Huumeisiin kuoleminen ei ole hyväksyttävä asia vaikka kuolemalle itsessään me emme mahda mitään.
koo

Posts: 379

#1659 • • koo

snoxn, 14.6.2005 07:10:
En siitä sympatista tiedä mutta ihminen kuitenkin kuolee jossain vaiheessa ("Deal with it"). Huumeisiin kuoleminen ei ole hyväksyttävä asia vaikka kuolemalle itsessään me emme mahda mitään.



Juuri tätä tarkoitin.

--
Backstagella on paratiisi.

phanatic

Posts: 1,123

#1660 • • Edited phanatic
Mihin kuoleminen on hyväksyttävä asia? Länsimainen kulttuuri on aivan liian vieraantunut kuolemasta.