Hamppumarssi 7.5.2005

114 posts, 6 pages, 46,937 views

Mark

Posts: 7,311

#21 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Tres, 19.4.2005 13:42:
TOLLE aiheelle on ihan oma topikkinsa sit,
niinku kaikki osapuolet tietääkin varmasti *piis*



noniinpä oliki. my bad.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

phanatic

Posts: 1,123

#22 • • phanatic

Mark, ihan mielenkiinnosta, miks sä haluat vastustaa hampun laillistamista? *ding* Mitä pahaa uskot että siitä seuraisi?

-M



No olisihan se kamalaa jos myös ihmiset, jotka tykkäävät tehdä eri asioita kuin minä, saisivat tehdä asioita joista tykkäävät :)
Indigo

Posts: 918

#23 • • Indigo

Avernian, 19.4.2005 14:10:
---
phanatic, 19.4.2005 14:06:
No olisihan se kamalaa jos myös ihmiset, jotka tykkäävät tehdä eri asioita kuin minä, saisivat tehdä asioita joista tykkäävät :)

---


Ja oishan se kauhiaa jos myös ihmiset, jotka tykkäävät puhua ihan omasta puolestaan, saisivat puhua, ettei tarvi heittää sanoja niitten suuhun. :)



Tästähän on tulossa pitkästä aikaa ihan loistava topic :D
jont-fu

Posts: 229

#24 • • Edited jont-fu Kyny Prinssi

mayah, 19.4.2005 13:38:
Mä en halua osallistua hamppumarssiin, mä kyselen informaatiota marssista, joka kannattaa nykyisen lainsäädännön säilyttämistä, jollaisen olen ainakin turussa nähnyt olleen käynnissä joskus aikaisempina vuosina samana päivänä kuin kyseinen hamppumarssi.



Voisit kysyä vaikkapa itämafialta josko heillä olisi kiinnostusta mobilisoida tuollainen marssi. Laillistaminenhan saattaisi sulkea heiltä yhden jos toisenkin tulonlähteen, ainakin välillisesti. Marssimusiikiksi ehdotan polkkaa, niin ei häiriintyisi liikennekään niin pahasti kuin flegmaattisesti reggaen tahdissa matelevan hamppujoukon takia.
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#25 • • Edited Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
*justjoo**nukkuu* no johan on taas *nauru*. mutta marssi mielestäni ihan jees, mut en kyllä paikalle vierähdä..

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Termiittien kuningas Tilli

Posts: 119

#26 • • Termiittien kuningas Tilli Asyleum Laboratory ja Seikkailevat Nintendomiehet
Jep, hyvällä asialla *joo*

Kaikki mukaan!

--
Menkää tekin kuplan sisään!

UnityF

Posts: 15,721

#27 • • UnityF joo just se
Hyvä asia kylläkin.
Ennemmin että siitä tulisi lailista niin että voitais valvoo laatuu ja sitä sais ostaa turvallisista paikoista turvallisin mielin eikä niin niinkuin tällä hetkellä on tekemisissä rikollisten kanssa jossa se kynnys ostaa jotain muuta on paljon matalempi.
Myös valtio hyötyis siitä kun ne sais rahaa ja työttömät saisi paljon lisää työpaikkoja eli työttömyys lähtisi laskuun ja en usko et nyt kukaan sitä olis vastaan. Kun ajatellaan kuinka monta kahvilaa vois perustaa.. ja kuinka moni alkais kasvattajaksi jne jne. Työpaikkoja tulis todellakin paljon lisää.
Poliiseille jäis enemmän aikaa keskittyy noihin muihin rikollisiin kun ei tarvis kokoajan pidätellä jotain blossauttelijaa koska se on vain kieletty laissa.
Jos jotain ongelmia ilmenisi blossinpolton kanssa niin kynnys mennä lääkärille olisi paljon matalampi kuin nytten kun se on laitonta. Moni vain pelkää mennä lääkärille koska se ei ole sallittua ja yleensä kyl kun ne on menny niin ne sairaudet on ollu jotain muuta kun blossinpoltteluu... mut testit pelottavat.

Mä vaan itse nään tossa niin paljon plussia että en ymmärrä miksi se pitäis olla kieletty. Esim ei damikaan ole romahtanu kun siellä saa poltella... käsittääkseni siellä niillä menee oikeen hyvin.. (en ole kyl kauheesti perehtyny tähän mut niin olen käsittäny.)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#28 • • Aziz Combat Fighter
Juu. Sinänsä itse tuen esim. kotikasvatetun kannabiksen laillistamista, sillä en näe siitä juuri ensinkään haittaa verrattuna sen hyötyihin, mutta toi marssi on varmaan koomista katteltavaa ku sinne änkee kaikki ne rastapäähipit kans pitämään hirveetä melua astraalienergioista ja "isovelivalvoo"-salaliittoteorioista ^__^

Mut, marssikaa pois, minkä tahansa asian puolesta. Kumpaankaan marssiin en kyllä aio osallistua, koska asia ei mua oikeestaan koske.

p.s. Hampun laillistaminen tai laittomana pitäminen tuskin vaikuttaa millään tavalla suomalaisten alkoholitottumuksiin, must toi argumentti on vähän pöhkö. Mut ei tässä topikissa, piti vaan sanoo ku se oli tossa ekassa viestissä.
sts

Posts: 7,969

#29 • • sts Sama pyynti aitta!

Ana-5000, 19.4.2005 15:24:
toi marssi on varmaan koomista katteltavaa ku sinne änkee kaikki ne rastapäähipit kans pitämään hirveetä melua astraalienergioista ja "isovelivalvoo"-salaliittoteorioista ^__^



*lmao*
Ova

Posts: 220

#30 • • Ova

UnityF, 19.4.2005 14:55:
Mä vaan itse nään tossa niin paljon plussia että en ymmärrä miksi se pitäis olla kieletty. Esim ei damikaan ole romahtanu kun siellä saa poltella... käsittääkseni siellä niillä menee oikeen hyvin.. (en ole kyl kauheesti perehtyny tähän mut niin olen käsittäny.)



Kannattaapa käydä kattomassa että minkälaista pilvihiipparia siellä tulee kokoajan vastaan ja siinä Damrakin seudulla leijuu sellanen pilven haju 24/7. Haluutko ite tällaista esim. Helsingin keskustaan? Kiitos mutta ei kiitos! Kasvatelkaa kotonanne ja poltelkaa ihan rauhassa, mutta toivottavasti tota Amsterdamin mallia ei tuu ikinä tänne.

--
Mielummin liikaa kuin liian vähän!

ella_

Posts: 1,329

#31 • • ella_


Myös valtio hyötyis siitä kun ne sais rahaa ja työttömät saisi paljon lisää työpaikkoja eli työttömyys lähtisi laskuun ja en usko et nyt kukaan sitä olis vastaan. Kun ajatellaan kuinka monta kahvilaa vois perustaa.. ja kuinka moni alkais kasvattajaksi jne jne. Työpaikkoja tulis todellakin paljon lisää.
Poliiseille jäis enemmän aikaa keskittyy noihin muihin rikollisiin kun ei tarvis kokoajan pidätellä jotain blossauttelijaa koska se on vain kieletty laissa.



itse en henkilökohtaisesti usko kannabiksen laillistamisen tuovan helpotusta työllisyystilanteeseen. toki muutama uusi kahvila syntyisi sinne tänne ja muutamassa vanhassa (tai monessakin, kuka tietää) alettaisiin tavaraa myydä, mutta luulen työllisyysvaikutuksen olevan hyvinkin lievä. itseasiassa uskaltaisin väittää sen työllisyysvaikutuksen lähes nollautuvan sillä, kun jotkut eivät laillistamisen jälkeen tajua esimerkiksi kohtuukäyttöä ym. ja syrjäytyvät tämän aineen seurauksena työelämästä vrt. alkoholi. nyt älkää vetäkö herneitä nenään, en todellakaan yritä sanoa että kannabiksen käyttäminen johtaa väistämättä syrjäytymiseen ja blaa blaa blaa. get my point, please.
kyseenalaistan myös sitä, että miten valtio saa siitä rahaa? verotuloinako? toki, saisikin. mutta pitäisikö kannabista myydä sitten kuten vahvaa alkoholia vain alkossa tai vastaavassa, tulisiko siihen kohdistaa korkea vero jotta kansantalous hyötyisi jne.

itse en osaa sanoa juuta enkä jaata itse laillistamisesta, koska itse en käytä eikä kiinnosta käyttää. omalla kohdallani nykyinen lainsäädäntö on siis täysin riittävä joten marssiin en osallistu. enkä osallistuisi myöskään vastamarssiin, koska itse en oikein usko mielenosoituksen voimaan, ainakaan tässä asiassa. päättäjät päättävät kun aika on kypsä, hyvän tahi huonon päätöksen.

--
Elementary, my dear.

ella_

Posts: 1,329

#32 • • ella_



.. tälläsiä lehtisiä vois jaella ihmisille mun puolesta. *joo*



ei kannata pistää nimeään alle väitteisiin, joilla on hatara pohja.

--
Elementary, my dear.

zara

Posts: 157

#33 • • zara bassotyttö

Ova, 19.4.2005 17:56:
---
UnityF, 19.4.2005 14:55:
Mä vaan itse nään tossa niin paljon plussia että en ymmärrä miksi se pitäis olla kieletty. Esim ei damikaan ole romahtanu kun siellä saa poltella... käsittääkseni siellä niillä menee oikeen hyvin.. (en ole kyl kauheesti perehtyny tähän mut niin olen käsittäny.)

---


Kannattaapa käydä kattomassa että minkälaista pilvihiipparia siellä tulee kokoajan vastaan ja siinä Damrakin seudulla leijuu sellanen pilven haju 24/7. Haluutko ite tällaista esim. Helsingin keskustaan? Kiitos mutta ei kiitos! Kasvatelkaa kotonanne ja poltelkaa ihan rauhassa, mutta toivottavasti tota Amsterdamin mallia ei tuu ikinä tänne.



Tästä kyllä sen verran että noi "pilvihiipparit" ja sekoilijat on pääosin turisteja. Mun mielestä damin kaltainen systeemi ei kyllä ois hyvä idea koska en just haluis huumeturisteja sekoilee..ihan tarpeeks on suomalaisissakin känniääliöissä kestämistä. Kuitenkin kannatan kotikasvatuksen laillistamista omaan käyttöön..
Juhgu

Posts: 7,921

#34 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Fyraett, Mä tuun jyrää kaikki jotka tulee vastustaa tositen mielipiteit *pahis* prkln hipit


Kyllä nauratti kun kuvittelin ton traktorin mellastamassa hamppuhippien keskellä *nauru* (vaikka siis itsekin marssille osallistunen)

mayah,
Edit: ja pannaan tähän viel *plur* ja *justjoo* ja *hamppurokkaa* ni kenenkään ei tarvii ottaa vakavasti ja voidaan kaikki hymyillä ja olla *plur*


Sulla on vaan väärä mielipide tässä asiassa, älä ota sitä niin vakavasti *hih*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Elfen

Posts: 61

#35 • • Elfen

Tontsis
Enää puuttuu vain marssi, joka ei puolla eikä vastusta. Silloin olisi kaikille marssittavaa!



ehdottomasti -> pirimarssi..(!)

--
twisted funky psychedelic

Avatar
#36 • • astaroth Guest

Elven, 19.4.2005 19:17:
ehdottomasti -> pirimarssi..(!)


ehdottomasti -> herskamarssi..(!)
Darkness

Posts: 518

#37 • • Darkness Spank~monkey
Mayah www.hamppu.net:ssä on ainakin keskustelua tuosta porukasta ja sieltä löydät myöskin heidän kotisivut ja muuta tietoa heidän kannabiksen vastaisesta toiminnasta.

Itse kannatan kannabiksen laillistamista mutta ei yksinkertaisesti kykene menemään näyttämään naamaansa tuonne.
Vaihtoehtoisesti sitten tuen sky:n toimintaa rahallisesti.

Mayah tuli vaan mieleen että tuohon porukkaan pystyy myös liittymään samaan tyyliin kuin esim: sky:hyn.

Muitakaa kannabiksen laillistajat yksi tärkeä seikka.
Mitä enemmän noita 10:nen ihmisen kannabista vastaan olevia pikku porukoita on sitä paremmassa mainos asemassa on esim SKY joka on tunnetusti aika monilukuinen yhteisö.
Ihmiset menee aina sen isomman porukan mukaan.

Olisi myös kiva että kaikki ne jotka on puolesta mutta ei marssille lähde liityisivät ja tukisivat SKY:n toimintaa.
Jäsen maksu on aikas olematon joten ei siitä ainakaan mitään mahdotonta rahallista menoa ole.
Tämä siis niille ketkä ei paljoa SKY:n toiminnasta tiedä.
Lisä tietoja löytyy hamppu.net ja vihreetpantterit.? en nyt muista päätettä mutta löytyy googlella.

Tämä kirjoitus ei ole vittuilua kenellekkään eikä myöskään mikään värväys puhe kannabiksen puolesta.

--
There aint no party like an alcoholic party!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#38 • • Aziz Combat Fighter
Miks noi kannabiksen viralliset puolustajat vaikuttaa aina tollasilta helvetin vouhottajilta? Onks olemassa mitään sellasta eturyhmää, jonka vois oikeesti ottaa vakavasti? Esim. "Vihreet pantterit" kuulostaa siltä et koulut on jääny kesken, SKY'n itkunsekaisista evankeliumeista puhumattakaan..
phanatic

Posts: 1,123

#39 • • phanatic

Elven, 19.4.2005 19:17:
---
Tontsis
Enää puuttuu vain marssi, joka ei puolla eikä vastusta. Silloin olisi kaikille marssittavaa!

---


ehdottomasti -> pirimarssi..(!)



Pirimarssi vois olla samantien esim. Hangosta Nuorgamiin.
Avatar
#40 • • greenie Guest

Ana-5000, 19.4.2005 21:07:
Miks noi kannabiksen viralliset puolustajat vaikuttaa aina tollasilta helvetin vouhottajilta? Onks olemassa mitään sellasta eturyhmää, jonka vois oikeesti ottaa vakavasti? Esim. "Vihreet pantterit" kuulostaa siltä et koulut on jääny kesken, SKY'n itkunsekaisista evankeliumeista puhumattakaan..



Onhan tietysti täälläkin mainittu HPP ry (http://hppry.org).

Syy, miksi viralliset puolustajat vaikuttavat vaikuttavat vouhottajilta, liittyy aika oleellisesti siihen, että mitä heillä on vastassa - vouhottajia. Sama pätee toki politiikan tantereella muuallakin (asepalvelus, verotus jne). Politiikkaahan se :)