Hyvät nappikuulokkeet?

51 posts, 3 pages, 25,974 views

Avatar
#41 • • sakk303 Guest

U n i k, 14.5.2005 04:18:
P Y H ! Niin varmaan. Hyvät nappikuulokkeet on SONY MDR-V700DJ. PISTE!



Joo noi on todella hyvät ( mut ei ihan mitkään nappikuulokkeet ) . Vähän sama ku kehuisit ylimesseviä vaahtokarkkeja maailman päräyttävimmiksi essoiksi *igor* *muhaha*
toni

Posts: 912

#42 • • toni

U n i k, 14.5.2005 04:18:
P Y H ! Niin varmaan. Hyvät nappikuulokkeet on SONY MDR-V700DJ. PISTE!



Parhaat nappikuulokkeet on jotkut B&W:n lattialla seisovat.

Nappikuulokkeille asetetaan hiukan erilaisia vaatimuksia kuin esim. DJ:lle suunnatulle suljetulle kuulokkeelle. Hiostavia ja painavia luureja ei ole mukava pitää päässä montaa tuntia päivässä varsinkaan nyt kun säät alkavat lämpenemään. (Talvella taas on mukava käyttää kevyitä avoimia kuulokkeita. Ne kun lämmittää samalla korvia sopivasti.)

Joka tapauksessa vastaus kysymykseen "Onko olemassa hyviä nappikuulokkeita?" on mun mielestä "Määrittele hyvä."

Ostin noin kuukausi takaperin noi tässäkin viestiketjussa aiemmin mainitut Etymoticin ER6:set. Ja olen kyllä sitä mieltä, että nuo täyttävät hyvän nappikuulokkeen vaatimukset aika kevyesti. Kokeilin nyt ensimmäistä kertaa tuollaisia korviin tungettavia plugeja ja yllätyin kuinka paljon ne vaimentavat ulkopuolista meteliä. Omat korvat lienee juuri sopivan kokoiset, koska tulpat sopivat korviin aika täydellisesti ja ne myös pysyvät hyvin siellä.

Matalimpien äänien toisto hiukan kärsi verrattuna noihin omiin avoluureihin, mutta toisaalta lisääntynyt ulkopuolisten äänien vaimennus vie saldon rutkasti positiivisen puolelle. Meluttomassa sisätilassa käytän tietysti mieluusti noita sangallisia. Ja kuten mainittu, kaikkein mieluiten kuuntelen musiikkia kaiuttimista.
Avatar
#43 • • Dorka Guest
Nappikuulokkeista omat suosikit on MDR-E888. Suomesta niitä ei oo pariin vuoteen saanu, mutta olen käyttäny niitä lähes 10v.tta (olen tainu ostaa niitä kymmenkunta yhteensä). Sonyn kalleimmat nappikuulokkeet joiden ääni on aivan loistava. Hintaa noilla oli n. 100e mutta nyt noiden hinnat on tippunu noin 60-80e tietämille. Ainoa vika noissa on se, että ne ei tahdo kestää omassa käytössä 6kk pidempää ja maksimissaan 12kk.

Nyt käytössä MDR-EX71 jotka on äänellisesti suoraan sanottuna - kauheat. Tosi tunkkainen soundi, basso on aivan yliöveri, äänikuva tosi lattea jne. tilasin nyt itselleni MDR-EX81:t jotka on MDR-EX71:stä parannettu malli joten saas nähdä nyt sitten.

MDR-EX71:stä ei kyllä kannata 49e:llä ostaa missään nimessä mitä joku täällä mainitsi. Itse maksoin noista Mustasta Pörssistä vähän reilut 30e joskin "tutun" kautta.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#44 • • Lost-Soul los pallos

Dorka, 14.5.2005 12:40:
Nyt käytössä MDR-EX71 jotka on äänellisesti suoraan sanottuna - kauheat. Tosi tunkkainen soundi, basso on aivan yliöveri, äänikuva tosi lattea jne. tilasin nyt itselleni MDR-EX81:t jotka on MDR-EX71:stä parannettu malli joten saas nähdä nyt sitten.


Kummallakohan meistä on noi napit paskana. Mulla ei basso oo mitenkään yliöveri, ennemmin laimee.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#45 • • Dorka Guest

Lost-Soul, Kummallakohan meistä on noi napit paskana. Mulla ei basso oo mitenkään yliöveri, ennemmin laimee.


Ei kummallakaan, sulla ei vain ole kuulokkeet kunnolla korvissa. Noi kuulokkeet on nimenomaan "tunnettuja" siitä et niissä on todella vahva basso. Kokeile yhtä suurempia silikonitassuja mitä sen kuulokkeiden mukana tulee.
Avatar
#46 • • sakk303 Guest

Dorka, 14.5.2005 12:40:
MDR-EX71:stä ei kyllä kannata 49e:llä ostaa missään nimessä mitä joku täällä mainitsi. Itse maksoin noista Mustasta Pörssistä vähän reilut 30e joskin "tutun" kautta.



Nii-in. Tutun kautta tuppaa saamaan tuotteita melkeinpä nettohintaan, sen kai tiedän itsekin. Ja 49e maksoin noista kuulokkeista keväällä 2003. Jos haluat esitellä koko kirjavan tutunkauppa-hinnastosi, niin ole hyvä ; sellaisen pystyn esittämään itsekin. Ohjevähittäishinta on ohjevähittäishinta. Kyllä mäkin tiedän että noi EX71:set maksaa tänä päivänä kaupalle sisäänostettaessa hippasen vajaat 30 euroa.
Avatar
#47 • • Dorka Guest

sakk303, 14.5.2005 13:18:
Ohjevähittäishinta on ohjevähittäishinta. Kyllä mäkin tiedän että noi EX71:set maksaa tänä päivänä kaupalle sisäänostettaessa hippasen vajaat 30 euroa.


Pointti on se et oli tuttu tai ei niin vähänkin ruikuttamalla saa ihan selkeetä alennusta. Oli sitten kyse nappikuulokkeista tai jostain muusta elektronisesta vehkeestä. Enemmän se on itsestään kiinni et jaksaako hinnasta vääntää myyjän kanssa jos ei "tunne" ketään.
onni3mk

Posts: 3,973

#48 • • onni3mk Onni on.
OT

Dorka, 14.5.2005 13:23:
Pointti on se et oli tuttu tai ei niin vähänkin ruikuttamalla saa ihan selkeetä alennusta. Oli sitten kyse nappikuulokkeista tai jostain muusta elektronisesta vehkeestä. Enemmän se on itsestään kiinni et jaksaako hinnasta vääntää myyjän kanssa jos ei "tunne" ketään.



Yleensä se myyjä ei voi hinnalle mitään, koska myyjä ei ole se, joka ne hinnat määrittelee.

--
Onni on.

Avatar
#49 • • Dorka Guest

onni3mk, 14.5.2005 13:36:
Yleensä se myyjä ei voi hinnalle mitään, koska myyjä ei ole se, joka ne hinnat määrittelee.


OT * 2
Pienemmissä kaupoissa (Expert, Musta Pörssi jne) aina hinnasta voi keskustella oli myyjä kuka tahansa melkein. Joskin tässäkin tapauksessa voi käyttää maalaisjärkeä et jos valitsee nuoren myyjän niin voi hyvin olettaa et niillä ei ole sellaista "kosketusta" vielä myynnin ihmeelliseen maailmaan eikä osaa (uskalla) hintojen kanssa ruuvailla kuin vanhemmilla kokeneimmilla myyjillä. Tunsin tai en niin käytännössä jokaisesta tämänlaisesta putiikista olen aina onnistu jotain alennuksia saamaan. Dieselin putiikista sain 10-20% alennusta vain höpisemällä jota mä pidin jo aika saavutuksena *nauru*

Jos stockalta tai vastaavasta yrittää hintojen kanssa tinkiä niin joko on a) tyhmä b) tosi tyhmä c) tampio *lmao*
$

Posts: 1,802

#50 • • $ Destination weekend!
Tämä tampio on saanut alennusta Stockalta, kun ostin Sennheiserit. Samoin tampion kaveri, peräti 50mk HD-25 SP:t ostaessaan.

Ja nimenomaan tinkimisellä.

Tosin en muista milloin ystäväni olisi koskaan maksanut mistään täyttä hintaa :)