Hyvät nappikuulokkeet?

51 posts, 3 pages, 25,973 views

Avatar
#21 • • Annakins Guest
Vähän ehkä OT, mutta: Miksi kaikki kuulokkeet jotka tulevat laitteiden, siis esim. Creative Zen Touchin (jonka juuri ostin) tai vaikka kannettavan CD-soittimen mukana, on niin isoja että tippuvat mun korvista?
Neko

Posts: 943

#22 • • Neko No äläpä kerro enempää

Annakins, 13.4.2005 10:19:
Miksi kaikki kuulokkeet jotka tulevat laitteiden, siis esim. Creative Zen Touchin (jonka juuri ostin) tai vaikka kannettavan CD-soittimen mukana, on niin isoja että tippuvat mun korvista?


Oraakkeli tiesi tämän(kin), ja vastasi:

Markkinavoimat sanelevat tämänkin asian.
onni3mk

Posts: 3,973

#23 • • onni3mk Onni on.
Uih, mä oonkin ettiny tommosia kulokkeita, jotka menee korvaan sisään, eikä päästä ääntä ulkopuolelle. Mulla kun on myös tuo silmälasien sanka ongelma ja sitten nuo normi nappikuulokkeet tippuvat korvista ihan kävellessä...

Noi kossit vois olla kyl semmoset, et taidan tilata heti verkkokauppa.comista...

--
Onni on.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#24 • • Lost-Soul los pallos

onni3mk, 14.4.2005 14:03:
Uih, mä oonkin ettiny tommosia kulokkeita, jotka menee korvaan sisään, eikä päästä ääntä ulkopuolelle. Mulla kun on myös tuo silmälasien sanka ongelma ja sitten nuo normi nappikuulokkeet tippuvat korvista ihan kävellessä...

Noi kossit vois olla kyl semmoset, et taidan tilata heti verkkokauppa.comista...


itsellä ei tuo koss ole se ihan paras.. toiseen korvaan se menee juuri loistavasti, mutta toisesta korvasta tippuu melkein heti (ei pysy siellä korvan sisällä).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Kirurgintarkka

Posts: 81

#25 • • Kirurgintarkka Rau
Miten toi nappikuulokkeilla kuuntelu vaikuttaa kuuloon? Meinaan vaan, että onko noista plugeista jotain erikoista haittaa ollut kenellekään?
Napit putoilee myös mun korvista. Tulee kuunneltua paljon ja pitäis varmaan hankkia kunnolliset kuulottimet.
Neko

Posts: 943

#26 • • Neko No äläpä kerro enempää

mange, 11.4.2005 11:47:
---
Neko,
Päätin silti tilata myös nuo Turbosound In-Earit, kun eivät paljoa maksa, jos ne vaikka olisi kuinka hyvät. :)
---

Raapusta sitten hieman infoa niistä kun olet päässyt testaa niitä.


Nää tulikin jo. Ja olivat kyllä pettymys. Kyseessä on normaalit nappikuulokkeet, joihin on tarjolla 3 eri kokoista kumikäppyrää, joka on tarkoitus tunkea korvaan.

Noh, yksikään ei korvaani tunnu sopivan, kaksi kokoa tippuu korvista välittömästi, ja viimeinen pysyy joten kuten. Mutta se Turbosound -ääni; Tunkkainen sirisevä puuro *eiei*. Ei pärjää lähellekään Sonyn MDR-EX71:stä, ei edes lähelle Kossin Plugia. Täysin sudet napit, ainakin meikäläisen korville.

Niin, ostin sitten kuitenkin uudet MDR-EX71:t.
Miika

Posts: 893

#27 • • Edited Miika
Sonyn jonkin aataminaikusen md-nauhurin (mzr-35) mukana tuli ihan unelmat nappikuulokkeet. Lenkeillä ne ei pysy korvissa, mutta sointi oli vallan mainio. Bassot ei särkenny eikä menny tukkoon ja vaste oli melko suora. Alapäät jaksoi toistaa arviolta 45-50Hz saakka kunnolla jonka jälkeen käyrä alkoi laskea. Tietty niis oli pientä hifimäistä peittoa päällä joten biisimiksauksia niillä ei tehty. Todella mukavat normikuunteluun. Missähän ne on ny... *lähtee kaiveleen*
Howdy

Posts: 7,955

#28 • • Howdy Oldie
EI sellasia ole ... elekää uskoko ..

--
Käpy vailla vertaa

Orfeus

Posts: 5,872

#29 • • Orfeus
Ite oon tykännyt noista Sonyn MDR-EX71, sopii ainakin omiin korviin just passelisti eikä tipu niinkun useimmat muut kuulottimet*joo*
diezel

Posts: 430

#30 • • diezel -

Lost-Soul, 15.4.2005 19:18:
itsellä ei tuo koss ole se ihan paras.. toiseen korvaan se menee juuri loistavasti, mutta toisesta korvasta tippuu melkein heti (ei pysy siellä korvan sisällä).



Riippunee varmaan mitään plugeja olet niiden Kossien päässä käyttänyt? Ne vakiona mukana tulevat vaahtomuoviset ovat yhtä turhan kanssa, eivät ainakaan omassa päässä pysyneet ja olivat vaikeat laittaa päähän kun se vaahtomuovi laajeni niin nopeasti.

Eli jos Plugeja haluaa käyttää niin kannattanee hommata ne Kossin omat ylihintaiset silikonikuuset päähän tai sitten tehdä apteekin 3M:n kuusitulppiin esim. kuumalla naulalla keskelle reiät ja korvata sitten ne vaahtomuoviset niillä.

Kirurgintarkka, 15.4.2005 20:00:
Miten toi nappikuulokkeilla kuuntelu vaikuttaa kuuloon? Meinaan vaan, että onko noista plugeista jotain erikoista haittaa ollut kenellekään? Napit putoilee myös mun korvista. Tulee kuunneltua paljon ja pitäis varmaan hankkia kunnolliset kuulottimet.



En ole itse ainakaan kuullut mitään haittavaikutuksia kenellekään tulleen. Tietysti on selvää, että jos suljet korvakäytävän niin ettei ulos korvasta juuri "vuoda" ääntä niin ääni kimpoilee korvassa ja voimistuu, mutta tämänhän nyt huomaa kuulolla ja jokainen varmasti ymmärtää säätää sen volumen kipurajan alle.

Ja vielä jos on tapana kuunnella niillä kuulokkeilla jossain julkisissa tiloissa (ruuhkabussissa yms.) niin on kyllä omille korville terveellisempää hankkia in-ear kuulokkeet, koska ne vamentaa ympäristön ääntä eikä ole tarvetta kuunnella kovalla ympäristön melun peittämiseksi.
cosmic

Posts: 389

#31 • • cosmic :D
[offtopic]
Ostin tossa vähän aikaa sitten kannettavan CD-soittimen ja siinä tuli mukana ihan OK:t kuulokkeet mutta bassotoisto on liian huono, joten ajattelin hankkia esim. Sonyn MDR-P180 kuulokkeet, jotka on jopa ihan kohtuuhintaiset. Kellään kokemuksia kyseisistä kuulokkeista? Esim. hajoaako helposti kuten mun nykyiset Philipsin kuppikuulokkeet, jotka on teipattu aika tehokkaasti *nauru*
[/offtopic]

--
:D is an unproductive condition.

Janne

Posts: 1,330

#32 • • Janne kipee ukkeli

Orfeus, 15.4.2005 23:20:
Ite oon tykännyt noista Sonyn MDR-EX71, sopii ainakin omiin korviin just passelisti eikä tipu niinkun useimmat muut kuulottimet*joo*


Mulla on samat. Erinomainen ääni (ei tarvitse soittaa kovallakaan, koska ulkopuoliset äänet eivät kuulu), pysyy hyvin päässä, ei oikeastaan mitään valittamista. Hinta tosin oli kyllä suolainen, pakko myöntää. Siinä tuli mukana kolmet erikokoiset sovittimet korviin, joista itse (keskikokoisena mieshenkilönä) käytän niitä pienimpiä - minkähän kokoisille korville ne isoimmat ovat? *ding*
mange

Posts: 1,913

#33 • • mange Terrorcraft

Neko, 11.4.2005 21:23:
Mutta noi Sonyn MDR-EX71 pysyy hyvin päässä, ainakin jos ei ole mikään mahdottoman suuri korvakäytävä :)


Totta tosiaan, nämä Sonyt rokkaa ja huolella.
Kävin just juoksentelemassa pienen lenkin ja kuulokkeet hoiti hommansa paremmin kuin hyvin. Kertaakaan eivät pudonneet korvista eikä tarvinut koskee niihin. Kaiken lisäksi vielä saundikin on hyvä. Aivan loistava ostos. *joo*
onni3mk

Posts: 3,973

#34 • • onni3mk Onni on.
Pääsin testaamaan noita Kossin plugeja ja mun korvaankaan ne ei menny. Niinkun joku jo aikaisemmin sanoi, se vaahtomuovi laajenee nopeasti, eikä se pysy korvassa. Ja se oli pienin koko, mitä verkkokauppa.comissa on myytävänä. En sitten tiedä, onko niitä jossain vielä pienempiä...

Pitää yrittää jostain saada testiin noita Sonyn MDR-EX71, jos ne olis hyvät. Luulis, kun täälläkin on niitä jo kehuttu *hymy*

--
Onni on.

Unik

Posts: 4,117

#35 • • Unik
Hyvät nappikuulokkeet? Heh *hihu* Onks semmoisia muka olemassa?
Avatar
#36 • • sakk303 Guest

Janne, 16.4.2005 16:21:
---
Orfeus, 15.4.2005 23:20:
Ite oon tykännyt noista Sonyn MDR-EX71, sopii ainakin omiin korviin just passelisti eikä tipu niinkun useimmat muut kuulottimet*joo*

---

Mulla on samat. Erinomainen ääni (ei tarvitse soittaa kovallakaan, koska ulkopuoliset äänet eivät kuulu), pysyy hyvin päässä, ei oikeastaan mitään valittamista. Hinta tosin oli kyllä suolainen,



....höpön löpön. itselläni on myöskin nämä Sonyn ex71:set, ja 49e ei todellakaan ole suolaisesta hinnasta kuullutkaan, kun tavoitteena on hinta/laatusuhteeltaan mahdollisimman hyvä nappikuuloke. Itselläni on noi napit roikkuneet mukana jo reilut pari vuotta ja huolella pelittävät yhä *joo* Ainoa ongelma on, että piuhat alkaa olemaan aika kuluneet ja paikka paikoin miltei puhki kuluneet, joten piakkoin edessä uusien nappuloitten hankkiminen.. noi valkeat kuulokkeet tän threadin alkupuolella ( en nyt muista sitä merkkiä ja tätä kirjoittaessa en pääse näkemään mistä tuolla eka sivulla oli kyse, jota kovasti kehuttiin ) ois tarkoitus hankkia.. niitä voisi alkaa kutsua jo suolaisen puoleisiksi hintojensa puolesta, mutta toisaalta taas kun ajattelee kuinka paljon napit korvilla tulee kaiken kaikkiaan fiilisteltyä niin ilman muutahan se kannattaa satsata *joo* Ne Kossin plugit täysin hallitsemattomine vaahtomuoveineen on sama kuin satsaisit naurettavan halpaan runkopatjaan ja parin viikon käytön jälkeen valittaisit selkäkivuista. Pieni panostus eniten käytettäviin vehkeisiin on pop. Kuten kulunut sanonta kuuluu, köyhän ei kannata ostaa sitä halvinta.
Janne

Posts: 1,330

#37 • • Janne kipee ukkeli


Mulla on samat. Erinomainen ääni (ei tarvitse soittaa kovallakaan, koska ulkopuoliset äänet eivät kuulu), pysyy hyvin päässä, ei oikeastaan mitään valittamista. Hinta tosin oli kyllä suolainen,
---
....höpön löpön. itselläni on myöskin nämä Sonyn ex71:set, ja 49e ei todellakaan ole suolaisesta hinnasta kuullutkaan, kun tavoitteena on hinta/laatusuhteeltaan mahdollisimman hyvä nappikuuloke. Itselläni on noi napit roikkuneet mukana jo reilut pari vuotta ja huolella pelittävät yhä *joo* Ainoa ongelma on, että piuhat alkaa olemaan aika kuluneet ja paikka paikoin miltei puhki kuluneet, joten piakkoin edessä uusien nappuloitten hankkiminen..



Okei totta puhut, ei ole rahamääränä paha, mutta kun en juuri tiedä että kuinka kauan piuhat tulevat kestämään. Kestävyydessä voi varmaan olla aika suuriakin yksilöllisiä eroja, eli onhan se ihan eri asia omistaa hyvät kuulokkeet kolme vuotta kuin jos ne menisivät rikki heti ekan vuoden jälkeen. Eli hinnan lisäksi pitää ottaa huomioon tietty "riskipreemio".
leenuliinu

Posts: 1,022

#38 • • leenuliinu Kenen kaveri

U n i k, 14.5.2005 00:15:
Hyvät nappikuulokkeet? Heh *hihu* Onks semmoisia muka olemassa?



Koss - The Plug?

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

Unik

Posts: 4,117

#39 • • Unik
P Y H ! Niin varmaan. Hyvät nappikuulokkeet on SONY MDR-V700DJ. PISTE!
Avatar
#40 • • Wolde Guest
700-sonyt kyl rokkaa itsellä best, mut sonyn fontopia sarjan penetroituvat tapit o iha ykköset, joutuu hakee hetken sopivaa asentoa korvakäytäväs... ne 50-60egen fontopiat oli, niil saa aikaa hulppeet mörköbassot et oikee alkaa "sattua". nyt siirtyny MDR-V700:siin ja tyytyväisyys on ollut enemmän kuin ylitsevuotavaista. tien päällä joskus tekis kyl miel nappei joskus mut ei kaikkea saa ostella... ja eihä seiskasatasten jälkee tyydy mihinkään.