Teosto puukottaa ug-rintamaa silmään

365 posts, 19 pages, 172,153 views

Nemes

Posts: 2,099

#81 • • Nemes Balearium
otin kanssa miksit pois linjoilta varmuuden vuoks...
Dementation

Posts: 2,892

#82 • • Dementation wednesday?

eewol:
Näin mäkin aattelin, mut otin varmuuden vuoks veke... *släp*



Niin minäkin tekisin jos olisin DJ.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avatar
#83 • • Rujo Mutantti Guest
Ei muuta kun tilastoimaan tekeekö tollaset huhut hallaa marginaalimusiikin myyntiin seuraavan 1-3v aikana. Voisin uskoo että jos tekee niin siitä voinee pistää päitä vadille... Ja mistä huhu on lähtenyt liikkeelle, se että se on pelkkä huhu eikä vielä virallisesti tiedotettu (?) vaikeuttaa ton homman lainopillista statusta.

"Voinko promota sun biisiä soittamalla siitä biisistä 3/4osaa ostetulta levyltä (parhaassa tapauksessa suoraan artistilta/lafkalta ilman välikäsille menevää rahaa) josta en itse hyödy mitään, korkeintaan saan ilmaset matkat X krt / vuoteen muutaman kympin eestä ja muutaman bissen? Voin lähettää sulle pohjat?"

"Et maksat suojelurahaa MEILLE" alle kontra g:n menevällä äänellä ja perään Darth Vader hengitys.

Eri asia nuo vanhat "viralliset" tapahtumien miksaukset joita joskus johonkin 30-50mk:kin on pyydetty. Tyhjät cd:t kuitenkin könttänä ostettuna maksaa reippasti alle euron.
okiru

Posts: 709

#84 • • okiru Outo Hervantalainen
Sama täällä. Ei jaksa alkaa setien ja tätien kanssa kinaan.
Avatar
#85 • • Edited . Guest
Jos nyt ei soittele darudea ja muuta niin tuntuis et aika vaikeeta
pistää ihmisílle laskuja postissa!! Saa nähdä kyllä vaivaa jos rupeaa
haeskelemaan teoston sedät jotain vähän ug:mpaa mazkua..
Monessa freeform seteissäkin esim. jos laskuja alkaisi tipahtelemaan niin
olisi vitun idoottimasta kavereitten maksella toisilleen biisestä.. Mix
vitussa aina pitää noitten kauppamiesten pilata kaikki hauskuus!! Vittu et rupes vituttamaan!!*igor*
monoxide

Posts: 193

#86 • • monoxide Lipton Cocton
Tähänkö ollaan menossa.

teosto.gif

--
Ei se matka tapa vaan vauhti!

nuance

Posts: 1,963

#87 • • nuance cov ops, combat, sunrise

monoxide:
Tähänkö ollaan menossa.



Dude :DD
sts

Posts: 7,969

#88 • • sts Sama pyynti aitta!

wendy:
Sitäpaitsi on se cd:itten polttokin aika rasittavaa puuhaa, joten kai siitä jotain kipurahaa voi jakaa..



Nojaa cd:t ei nykyää maksa juuri mitään ja useammalla on 1-2 polttavaa asemaa koneessa Polttava cd & polttava dvd... Netti yhteydet ovat nopeita eli cd:n imgen voi jakaa useamman polttajan kesken.

lisäksi täysiautomaattiset cd-tehtaat maksavat 900e ylöspäin joista 2000e:n mallit pystyvät duplikoimaan automaatti syötöllä 1000cd-r:ää kerralla, tämänlisäksi näille vielä tulostetaan päälle kuva. Voin laskea että jos tehtäisiin vaikka promosta 100kpl painos kpl hinta 5e tarvitaan vain 4 eri promoa ja tuo monistus kone on jo maksettu takaisin. Ja tuollaista laitetta voisi käyttää helposti ihan ammattikäytössä muuhunkin.
jont-fu

Posts: 229

#90 • • jont-fu Kyny Prinssi

anqqa:
vihjailua ja lisää vihjailua.. eli mitä tarkalleen kenellekin on asian tiimoilta 'uhkailtu'?



Pystytkö anqqa katsomaan serverin logeista, onko teosto.fi -domainista käyty katsomassa sivuja, ja mitä sivuja, jne..? Eihän tää välttämättä ole näin yksinkertaista mutta aina kannattaa kokeilla :)

Muuten olen kyllä samaa mieltä siitä, että pienimuotoista miksausten jakelua tulisi katsoa "läpi sormien". Tällainen asia on tietenkin aika vaikea muotoilla viralliseksi ohjesäännöksi tekijänoikeuksia valvottaessa.

Suurin osa tanssimusiikin pienlafkoista elää harrastelija-deejiiden avulla, ja miksaukset ovat lafkoille symbioottinen tapa promotoida musiikkiaan. Toisaalta taas "DJ Britney Spears" voisi tehdä "miksauksen", jossa on 20 Britney Spearsin biisiä laitettu peräkkäin - tämä olisi varmasti useimpien mielestä moraalisesti arveluttavaa.

Pitäisikö aloitteen miksauksen jakelun kieltämisestä tulla levy-yhtiöltä, joka katsoo ettei tietty miksaus ole enää molempia osapuolia hyödyttävä? Miten levy-yhtiöt voisivat valvoa kaikkia miksauksia?

Pitäisikö DJ:n pyytää lupa levy-yhtiöiltä biisien käyttöön miksauksessa, ennen kuin hän sen julkistaa? Millä resursseilla tätä politiikkaa hoidettaisiin? Miksi ulkomaisia levy-yhtiöitä kiinnostaisi syrjäisen Suomen kiemuraiset tekijänoikeusasiat?

Aika näyttää miten tässä käy. Turha kuitenkaan pelätä sitä, että marginaalimusiikki kuolisi tällaisten tempausten ansiosta. Kehittyvä tekniikka luo aina uusia mahdollisuuksia musiikin levittämiseen. Harva olisi vielä 10 vuotta sitten tullut ajatelleeksi, että kuka tahansa voi kohta levittää tuhansiin koteihin cd-tasoista musiikkia vaivattomasti, nopeasti, lähes ilmaiseksi, puhelinlankoja pitkin.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#91 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)

SamHard:
Jos nyt ei soittele darudea ja muuta niin tuntuis et aika vaikeeta
pistää ihmisílle laskuja postissa!! Saa nähdä kyllä vaivaa jos rupeaa
haeskelemaan teoston sedät jotain vähän ug:mpaa mazkua..



Ajattelin ihan samaa. Voisin pyytää ihan kunniavieraaks jonkun Teoston virkatyypin käymään omalla keikalla. Katsotaan kuinka monta biisiä tunnustaa joukosta *nauru*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#93 • • Gilgamint.com Making questions

nuance:
---
Individual:
Käsittääkseni säveltäjällä on oikeus omaan materiaaliinsa vaikka onkin teostossa, eli antaa lupa oman sävellyksensä soida vaikka mainoksessa jos siltä tuntuu. Siis tämä pelkkänä mutuna.

---


Teostoon kuuluvan artistin pitää pyytää Teostolta lupa oman musiikkinsa esittämiseen ja levittämiseen koska Teostoon liittyessä lakiteknisesti katsottuna luovuttaa tekijänoikeudet Teostolle. Tollasta muistelisin lukeneeni k.o organisaation sivustolta.



Eikös se tarkota sitä, että itse tuon päätöksen on tehnyt levyttävät artistit.?
dixoff

Posts: 199

#94 • • dixoff hmm Terve

Käenpoika:
Eikös se tarkota sitä, että itse tuon päätöksen on tehnyt levyttävät artistit.?



Joo, kyllä se on jokaisen artistin oma asia, haluaako hän ryhtyä yhteistyöhän tekijänoikeusjärjestön kanssa. Tosin jos näin ei tee, voi omien etujen ajaminen olla joissakin tilanteissa hyvin vaikeaa. Toisaalta taas jos päästää jonkun alan järjestön hoitamaan asioitaan, on ongelma artistin kannalta siinä, että tarjolla on käsittääkseni vain vakiosopimuksia, jotka eivät juuri jousta sopimusehdoissa.
Seurauksena on, että erityisesti marginaalimusiikin kanssa puuhaavalle vähemmän nimekkäälle artistille kumpi tahansa vaihtoehto saattaa olla huono. Valitse siitä sitten.

Se, mihin tekijänoikeusjärjestöjen valta viime kädessä perustuu on se, että yksityiskäyttöä lukuunottamatta jokseenkin kaikki musiikin käyttäminen on lain mukaan touhua, joka vaatii luvan teoksen tekijältä. Kun artistit ovat joukolla valtuuttaneet tekijänoikeusjärjestöt hoitelemaan puolestaan näitä lupa-asioita, niin näiden päättämät lupaehdot ovat sitten ne joiden mukaan elellään jopa niin pitkälle, että tekijänoikeusjärjestöjen ehdot sekoitetaan hyvin usein (paikoin myös tässä keskustelussa) itse lakiin. Ongelma ei kuitenkaan ole siis itse tekijänoikeudessa vaan siinä, että lupa-asioissa toinen sopimusosapuoli ei ole kiinnostunut tarjoamaan sopimusehtoja joissa olisi kovinkaan paljoa pelivaraa.
pyhimys

Posts: 622

#95 • • pyhimys
Ei tässä ole mitään hätää, jos Teoston tyypit alkaa kuuntelemaan noita miksauksia läpi. Eihän niissä soi kuin se yksi ja sama biisi koko ajan :)
Avatar
#96 • • Edited sakk303 Guest

jonttu-:
Aika näyttää miten tässä käy. Turha kuitenkaan pelätä sitä, että marginaalimusiikki kuolisi tällaisten tempausten ansiosta. Kehittyvä tekniikka luo aina uusia mahdollisuuksia musiikin levittämiseen. Harva olisi vielä 10 vuotta sitten tullut ajatelleeksi, että kuka tahansa voi kohta levittää tuhansiin koteihin cd-tasoista musiikkia vaivattomasti, nopeasti, lähes ilmaiseksi, puhelinlankoja pitkin.



Joo teknologian kehittyminen räjähdysvauhdilla aiheuttaa päänvaivaa niin musabisneksessä kuin muillakin aloilla - siitä syystä isot pyörät pyörivät vuosikausia hitaammin perässä.

mä en tiedä olla oikeastaan mitään mieltä asiasta. sen vain tiedän takuulla sanoa, että ilman internetin suomia mahdollisuuksia minusta ei taatun varmastikaan olisi tullut konemuusikkoa/konemusiikin laaja-alaista ystävää. siinä mielessähän se isoille levylafkoille olisi ollut hyvä, että ostaisin tänäänkin top10-levyjä kaupasta. Olen kuitenkin loputtoman iloinen, että intterwebbi tämän musiikillisen jalostumisen mahdollisuuden minulle aikanaan soi, kun maantieteellinen sijaintini vuosikausia sitten ei siihen paikalliselta ja varsin suppealta radiosoittokamaltaan/muulta hittimusiikkitarjonnaltaan kyennyt. Nyt, vuosia myöhemmin olen sitten alkanut ostaa levyjä ja niin edespäin. interweb oli ainakin minulle portti kovempaan musiikkiin :D

formaatit muuttuvat ja laki yrittää pysyä mukana. ymmärrän kyllä, että sävellyksen tekijän ja sen sävellyksen kustantajan tulisi saada jonkinlainen korvaus ko. kappaleen esittämisestä, mutta en minäkään haluaisi sitä minnekään teoston tilille pistää - mieluummin vaikka ko. artistin omalle pankkitilille :D tai siis..no joo..emmä tiedä. tämä ei ole helppoa eikä yksinkertaista, eikä lakikiemurat tule ainakaan suoristumaan yhtä pikaisesti suhteessa siihen, kuinka helpoksi musiikin levittäminen jatkossa muuttuu, ellei se ole jo sitä. odottakaapa vaan 5-10v eteenpäin..
Viltsu

Posts: 2,010

#97 • • Edited Viltsu noname

pyhimys:
Ei tässä ole mitään hätää, jos Teoston tyypit alkaa kuuntelemaan noita miksauksia läpi. Eihän niissä soi kuin se yksi ja sama biisi koko ajan :)


*LOL*

Itse luin topikin aluksi että: "Tiesto puukottaa ug-rintamaa silmään"
Nosti enemmän karvat pystyyn kuin nykyinen tilanne :D

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

hallucinogen

Posts: 8,190

#98 • • hallucinogen Edain
Tuli mieleen et tää samahan pätee varmasti kotimaisiin nettiradioihin, harva niistäkään varmaan makselee maksuja.

--
pikku-*possu*

genki

Posts: 872

#99 • • genki

hallucinogen:
Tuli mieleen et tää samahan pätee varmasti kotimaisiin nettiradioihin, harva niistäkään varmaan makselee maksuja.



esim. bassoradio maksaa nämä maksut ihan asiallisesti, vaikka virallisten tahojen kanssa onkin tehty sellainen 'reilumpi' sopimus ottaen huomioon kuinka kapea striimimahdollisuus heillä on.



se mua ihmetyttää et eikö kukaan täällä ole lukenut rokkidea -tapsan viestitä unityn sivuilta sillon ku tää hässäkkä joskus alkoi ja unity veti kaikki miksaukset pois sivuiltaan? siellä on myös kiintoisia pointteja, joita ei tässä threadissa ole lainkaan mainittu...

--
crop circles in the carpet

efo

Posts: 1,908

#100 • • efo Laserpoint
Jää vissiin levy sitte tekemättä, great*taputapu*

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke