Mihin suuntaan klubitus on mielestäsi kallistumassa?

81 posts, 5 pages, 31,011 views

Fyrisch

Posts: 4,525

#41 • • Fyrisch

mayah:
Sä oot vaan vino.



Mut mä kallistun eteenpäi, notherdamin kellonsoittaja *nauru*
Juhgu

Posts: 7,921

#42 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Pyh. Jokainen forum on aina menossa vähintään suoraan helvettiin jos käyttäjiltä kysytään. Ei tässä tilanteessa minusta ole mitään syytä huolestua, tuomiopäiväajattelua nyt on aina ilmassa. Tunkioaiheet vain pois "uudet"-laatikosta, ja jos joku perustaa tunkioaiheita muualle niin julkinen ruoskinta sille. *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Juhgu

Posts: 7,921

#43 • • Juhgu Virnistelijä

Jone:
---
Mä kannatan jäähyjä edelleen hyvinkin vahvasti, koska sellaisen saaminen antaisi itse kullekin hilppasen syytä miettiä missä nyt mentiin niin vahvasti vikaan, että siitä tarvitsi ihan jäähyllä palkita.



Tuo vaatisi kuitenkin vähän liian monimutkaista ajattelua niiltä tyypeiltä, joille jäähyjä jaeltaisiin. Uuden tunnuksen ne vain tekisivät ja jatkaisivat perseilyä.


ALIEN:
forumit maksullisiksi!? Pieni kk-maksu ja rahat ankalle, sekä moderaattoreille (tietysti verollisena) ...mut se onkin vain mun mielipide *justjoo* Ehkä se voisi auttaa? *ding*



Kuulostaa ideana aika absurdilta, mutta toisaalta yksi tasokkaimmista nettiforumeista jota itse käytän, on maksullinen (ts. sinne pääsee vain erään lehden tilaajana.) Ja joku halpa kännykkärekisteröintikin saataisi varmaan järjestettyä aika helposti. Itse en kuitenkaan tue ideaa maksullisesta klubituksesta.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

anqqa

Posts: 4,034

#44 • • anqqa tirehtööri
en koskaan uskonu että klubitus voisi kasvaa näinkin suureksi (ja kasvulle ei näy loppua ihan hetkeen). kuten jo aiemminkin todettu, kasvu tuo sekä hyviä että huonoja puolia, joista huonot luonnollisesti näkyy päällepäin enemmän. vuosien aikana on tullut Paljon muutoksia systeemeihin jotta paikka pystyis miellyttämään mahdollisimman montaa kohderyhmään kuuluvaa, ja aikalailla muutoksia on myös tulossa.

mutta koska klubitusta ehostelen lähinnä sillon kun töissä on hiljaisempaa, tulee välillä taukoja kehitykseen, kuten tällä hetkellä. vielä puuttuu muutaman vanhan sivun uusiminen uudelle koodille, jotta koko saitti saataisiin täysin uusitulle koodille ja lisäkilkkeiden lisääminen yms helpottuis. sinne sun tänne heitellyt tulevia fiitsöjä, mutta laitellaan niitä tännekin koska tää topikki on nyt nää pari päivää taas in

tulossa:[ul]
[li]topikkien filtteröinti pois näkyvistä kahdella eri tavalla:
- topikkien piilotus oman tähtiarvosanan mukaan, tyyliin 'älä näytä alle 3 tähden topikkeja'
- topikkien piilotus yleisen arvosanan mukaan, samaan tapaan[/li]
[li]mahdollisuus valita ketkä saa lähettää privakommentteja profiiliin (kaikki, kaverit, ei kukaan)[/li]
[li]jäähyt, yleisön pyynnöstä[/li]
[li]ohjeistukset alueille, päihdekeskustelun tyyliin mutta selkeämmin[/li]
[/ul]
ei tulossa:[ul]
[li]rekisteröitymismaksu. vuosien omasta pussista maksettu kehitystyö on mainosten myötä ohi, ja nykyään saa riittävää korvausta sitä kautta. maksu myös tipauttaisi uudet rekisteröinnit lähes nollaan, mikä ei ole tavoitteena. [pieni][vihjail]rahoja tulee palamaan pian muuhunkin, wait and see[/vihjail][/pieni][/li]
[li]pysyviä banneja. mahdoton toteuttaa, mutta kuten tähänkin asti, riittävällä häiriköinnillä pääsee tunnuksestaan eroon ja saa rekisteröityä uudestaan[/li]
[/ul]

kuten tähänkin asti, tulleet parannukset on taas hetkeks saanu forumin rauhotettua ja 'paremmaks' (eli käyttäjät fiksummaks). mitään Täydellistä Ratkaisua ei ole olemassa.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Fyrisch

Posts: 4,525

#45 • • Fyrisch
Miten helposti voi saada jäähyn? tuleeks jäähy jos perustaa "onx pippeli/pinpikarvoi" topicin (*igor*) tai jos heittää 'mauttoman' läpän
tumpsi

Posts: 2,553

#46 • • tumpsi rekisteröitymätön

anqqa:


8<


*tuulettel*
W

Posts: 1,049

#47 • • W

anqqa:
*clip



Tolla tyylillä jäähyn voi periaatteessa antaa vit****seen joku isompi team (pahkasika/narukädet ry)
kun jokainen jäsen laittaa tästä pyynnön??? *nauru*
Avatar
#48 • • astaroth Guest

W:
Tolla tyylillä jäähyn voi periaatteessa antaa vit****seen joku isompi team (pahkasika/narukädet ry)
kun jokainen jäsen laittaa tästä pyynnön??? *nauru*


Varmaan, mutta kuitenkin ylläpito on viimekädessä ainoa, joka jäähyn antaa. Eli jos nyt joku kaveriporukka alkaa fleimaamaan yhtä käyttäjää ihan hupijäähyn saamiseksi, niin kyllä ylläpito kuitenkin pystyy katsomaan, että onko vaatimuksissa perää.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#49 • • Aziz Combat Fighter

Late:
Paskan suodatukseen vois jeesaa semmonen feature että kun X-käyttäjää on klikannut vaikka nappia "tunkiolle" niin koko homma siirtyis sinne suoraan eikä se näkyis tossa uudet listassa. Tämä ois varmaan tarpeeks tehokas homma, säästyis moderaattoreidenkin aika ja vaiva ja sais aiheen siirrettyä aluelle josta siitä kiinnostuneet ihmiset (vähemmistö?) voi käydä seuraamassa.



Tos on vaan se ongelma, et heti kun jossain topikissa alkaa vilisemään sivistyssanoja ja yli viiden rivin postauksia, plur-lapsukaiset alkaa itkemään siitä miten topikissa "riidellään" ja puhutaan "aiheen ohi", joten mulla on vähän pelkona perseessä et varsin asiallisetkin topikit joutuis tunkiolle siksi, ettei joku tikkarisuu arvosta keskustelua.
Gnizhak

Posts: 701

#50 • • Gnizhak iku

mayah:
Uskoakseni sovitaan sellaiset pelisäännöt, ettei kukaan (paitsi anqqa, ku se on kunqqu ja saa tehdä ihan mitä vaa) modeista tule tekemään mitään jäähyratkaisuja yksin, vaan niistä keskustellaan tilannekohtaisesti. Et älkää nyt menettäkö yöunianne :)


Kyllä mä uskoisin että tän purkin moderaattoreilla on niin hyvä arviointikyky ettei noita jäähyjä jaella mitenkään sattumanvaraisesti tai perusteetta. Mutta itse kannatan jäähyn tuloa, siihen ettei täällä olevat postaukset mene henkilökohtaisuuksiin, niinkuin lähiaikoina on näyttänyt muutamaan otteeseen käyvän. Ihmisen yksityisyyttä ja henkilökohtaisia asioita ja suoraan henkilöön kohdistuvaa vittuilua argumentointina väittelyssä on todella ikävä lukea. Esimerkkinä käyköön tämä valokuvaskaban tiimoilta käyty täysin käsittämätön postaus, jossa referoituna ja ulkomuistista sovellettuna eräs osapuoli argumentoi näin:
"Vittu oot elämätön pelle kun et oo samaa mieltä ku mä käyt neljä kertaa päiväss klubbarissa. Kyllä mäkin olisin noin urpo jos olisin kotosin keravalta, enkä osais käydä ulkona. Sulla ei oo mitään oikeutta huomauttaa mun postauksistani vaikka ne sisältäskin halventavaa materiaalia, koska mä oon kuningas ja päätän mitä mä saan kirjottaa. Amen."
Tuossa nyt kielenkäyttö oli hieman kehittyneempää, mutta huomaatte varmaan että sisältö olisi vastaavassa törkeää ja täysin asiatonta. Nyt haluankin jäähyjen ja moderoinnin lisäämisen vastustajilta kommenttina kuulla, miksi tuollaista täytyisi katsoa boardilla, jossa kaikkien on tarkoitus viihtyä? Ei tommosta voi olla huomioimattakaan, sillä vaikka se on provosoivaa, se minusta ansaitsee myös seurauksia, koska seurauksilla SAATTAA olla kasvattavia vaikutuksia joissain tapauksissa. Toisissa tapauksissa nykynuorisolla on tuo kasvattava vaikutus päässyt unohtumaan. Nykyään haistatellaan opettajillekin suoraan ja unohdetaan sanailut ja oveluudet.

--
Don&#039;t Just Stand There

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#51 • • Aziz Combat Fighter
^^^^^ 100% to the point.

Jäähyt on tosi ikävä juttu ja niiden jakelu ei ole koskaan kivaa, mut tässä voitaisiin ajatella vähän sitä suuremman yleisön etua sensijaan että mietitään just niiden yksilöiden vapautta tehdä mitä huvittaa.

Mayah mainitsi siitä, ettei hän halua että ihmiset eivät pelosta postaisi. Mä sanoisin siihen, että ihan turha pelko. Sellanen pieni itsekritiikki, ehkä jopa jäähyuhkan luoma, korkeintaan nostaa postausten tasoa. Mun mielestä pitää sopia reilut, selkeät ja julkiset säännöt joiden perusteella jäähytetään, ja jos sääntöjä rikkoo, jäähy jaetaan armotta. Tällä tavalla kenenkään ei tarvitse pelätä mitään, ainoastaan noudattaa ennalta määrättyjä sääntöjä. Sääntöjen rikkomisesta voidaan sitten antaa sanktio. Jos jäähytetty sankari perustaa uuden nimimerkin postauksilleen, simppeli IP-bänni varmaan ajaa asian.

Mä en nyt silleen kannata mitään poliisivaltiota, mutta 10 000 ihmisen boardilla on pakko välillä tiukentaa linjaa, sillä ryhmäkuri internetin yli ei toimi. Topikkeja ahkerasti lukkoon & tunkiolle ja käyttäjille jäähyjä jos käyttäydytään typerästi - tärkeintä tässäkin boardissa taitaa olla laatu, eikä määrä. Turhanpäiväistä paskanjauhamista on koko loppuinternet täynnä.
bansq

Posts: 931

#52 • • Edited bansq leftfield winger.

"Vittu oot elämätön pelle kun et oo samaa mieltä ku mä käyt neljä kertaa päiväss klubbarissa. Kyllä mäkin olisin noin urpo jos olisin kotosin keravalta, enkä osais käydä ulkona. Sulla ei oo mitään oikeutta huomauttaa mun postauksistani vaikka ne sisältäskin halventavaa materiaalia, koska mä oon kuningas ja päätän mitä mä saan kirjottaa. Amen."



hyvä postaus, tulis keravalaisena ihan hymy naamalle :)

With the rhyme precise, the word is nice
So please pass me the Reunite on ice
Well let´s go to work and not beserk
´Cause when the time comes the body goes to dirt
Try to smooth it out like Levert
Keep the mind alert and not revert.

keravallahan on paljon ulkoilmaa, tervetuloa vaan nauttimaan!

--
plip goes on.

Janne

Posts: 1,330

#53 • • Edited Janne kipee ukkeli
Oletteko muuten huomanneet, että Klubituksessa on muitakin osia kuin forum, ja monissa niistä on varsin mielenkiintoista tavaraa ja käyttäjäystävällisiä oivalluksia? Itse en ainakaan ehdi lukea keskusteluista kuin mielenkiintoisimmat - saitin todellinen lisäarvo minulle tulee kalenterista (jonka takia aikoinaan tänne tulin), chartista/musatopikeista ja privakommenteista. Monet toiminnallisuudet ovat myös aikojen saatossa hioutuneet todella käteviksi Anqan ja muiden innovaatioiden seurauksena.

Klubituksessa olleet bilekuvat olivat ennen digikameroiden yleistymistä tosi harvinaista herkkua, ja niitä tulikin katsottua yhä uudestaan ja uudestaan - nykyisin tuo osio on kärsinyt ylitarjonnasta johtuvan inflaation, mutta mahtuu sinne silti kiinnostaviakin otoksia. En ole koskaan oikein ollut chat-ihmisiä, ja nappikin oli kiehtova vain muutaman päivän. Mutta eihän sitä tarvitsekaan käyttää niitä saitin osia, joista ei ole itselle niin suurta hyötyä ja iloa.

Summa summarum: Saittina Klubitus on yksi parhaiten (yksityisin voimin) toteutettuja, joita olen nähnyt. Mitä käyttäjiin ja forumiin tulee: jokainen voi valita mitä topikkeja lukee, ja Anqan mainitsema reittaussysteemi tulee varmasti helpottamaan asiaa (kunhan yhteisö oppii käyttämään sitä). Onnittelen Klubitusta menestyksestä ja toivon PLUR-mentaliteetin säilyvän niin tekijöillä kuin käyttäjillä! *hymy*

Edit: Mielestäni siis Klubitus ei ole "kallistumassa" minnekään, vaikka otsikon kysymys näin vihjaileekin.
jUSSi

Posts: 1,377

#54 • • jUSSi äkäinen vanhus

Iso-Lauri:
Platinumista tuli nimenomaan "kuollut" ja puristinen forumi kun FusionMafialta loppui aika moderointiin, jonka seurauksena tuli sontavyöry, jonka seurauksena asiallinen keskustelu tyrehtyi, jonka seurauksena forumin keskustelu tyrehtyi, jonka seurauksena pääosin vain puristit ja vanhan koulun bilettäjät palasivat keskustelemaan tekniikasta, tuottamisesta, jne. kuitenkin ääripäistä argumentoiden.



Ja tuota sontavyöryä rajoitettiin moderoinnilla, joka pakotti paskaläpät Freestyleen, eli platinumin omaan häröily-sektioon. Platinumin moderointilinjaus on tietoisesti tiukka, mutta vain ja ainoastaan topikin sijainnin suhteen. Moderaattorit eivät puutu sisältöön, niin kauan kuin se on hyvän maun mukainen, eli henkilökohtaisuuksiin tai laittomuuksiin ei mennä. Minä en ole joutunut moderoimaan platinumissa moneen kuukauteen. Viime aikojen suurimmat riesat ovat olleet kaupallisten toimijoiden spämmäys myynti-ilmoituksilla. Platinumin tehokkain moderaattori on kuitenkin käyttäjät itse.

Klubitukksessa evoluutio pakottaa samaan suuntaan, esimerkkinä vaikka päihdekeskustelualue. Selkeä jaottelu on pakollista, jotta paskaan ei huku tahtomattaan ja tietyn kasvupisteen ohitettuaan jokainen internetyhteisö tarvitsee selkeät säännöt näkyvälle paikalle.
Lauri

Posts: 1,051

#55 • • Lauri Devoted

jUSSi:
Ja tuota sontavyöryä rajoitettiin moderoinnilla, joka pakotti paskaläpät Freestyleen, eli platinumin omaan häröily-sektioon. Platinumin moderointilinjaus on tietoisesti tiukka, mutta vain ja ainoastaan topikin sijainnin suhteen. Moderaattorit eivät puutu sisältöön, niin kauan kuin se on hyvän maun mukainen, eli henkilökohtaisuuksiin tai laittomuuksiin ei mennä. Minä en ole joutunut moderoimaan platinumissa moneen kuukauteen. Viime aikojen suurimmat riesat ovat olleet kaupallisten toimijoiden spämmäys myynti-ilmoituksilla. Platinumin tehokkain moderaattori on kuitenkin käyttäjät itse.

Klubitukksessa evoluutio pakottaa samaan suuntaan, esimerkkinä vaikka päihdekeskustelualue. Selkeä jaottelu on pakollista, jotta paskaan ei huku tahtomattaan ja tietyn kasvupisteen ohitettuaan jokainen internetyhteisö tarvitsee selkeät säännöt näkyvälle paikalle.



Jep totta. Mutta tosiaan puhuin ajasta jolloin Platinum oli kasvanut yli moderointikyvyn ja FM:n aika ja kiinnostus loppui boardia kohtaan. Nykypäivänä siellä on pääsääntöisesti vain ja ainoastaan asiallista tekstiä, tosin melko harvakseltaan. Tai ainakin teksti pyritään argumentoimaan suuntaan jos toiseenkin.

Klubitusta uhkaa nykyisellään selkeä informaatiotulva, koska ihmisluonnolle on jotenkin kummasti ominaista "päästä näkymään anonyymisti". Skeidaa tulee joka suunnasta ja jos sitä ei selkeästi poisteta, on täällä enemmän lukkoja ja muuta dadaa kuin itse aiheita.

Yksi hyvä parannus mielestäni olisi, jos esim. tulevasta tapahtumasta ei voisi aloittaa keskustelua ennenkuin esim. tapahtumalla olisi X määrä suosittelijoita, tai tapahtumaan olisi korkeintaan kuukausi aikaa. IMHO perin mielenkiintoista lukea tällähetkellä jostain klubista jossain, jonka päivämäärä on ehkä Heinäkuussa ja kapasiteetti muutama sata. Keskustelua pitää yllä järjestäjä ja kaksi sen kaveria sekä joku satunnainen "vois tukea" kommentti.

Ja muuten pääosa kannanotoista on tyyliin "Tulisin paikalle, mut työt estää! pitäkää kivaa" tai "Meen kyl mielummin tonne X bileisiin koska siellä on parempaa musiikkia" tai ehkä jopa "Menispä tää 5 kk nopeesti niin pääsis tonne!".

Kelataan hetki taaksepäin, 10000 käyttäjän boardi. Jos vaikka 70% käyttäjistä sanoisi nuo samat, koska eivät varmasti tule paikalle, niin mitäs sitten? Kiitos 150 sivun "ennakkohehkutuksista", joiden sisältöarvo täysin 0.
Eikö ne kaveripiirikeskustelut voisi säilyttää esim. ryhmäviesteissä tms?

Sama palautteesta, jos ei oo muuta sanottavaa kuin "Kiitos, oli kivaa!" niin eiks sen voisi laittaa yksityisviestinä järjestäjille? Palaute on mielestäni tarkoitettu kritiikille, niin positiiviselle kuin negatiivisellekin. Hyvänä esimerkkinä nyt Säteen edelliset "Season starter" bileet, joiden palautekeskustelu on kasvanut aika pitkäksi, mutta siellä on aihe. Tosin välikommentteja "oli kivaa, kiitti, dj ruuls!", mutta pääpointti on keskittynyt rakentavaan palautteeseen ja asioiden parantamiseen, ehkä vähän argumentoiden tosin.

No, taas muutaman rivin vuodatus mutta siitä se lähtee ;)

JA PS. Puhutaan taas henkilökohtaisesta mielipiteestäni, ettei jää epäselväksi.
Karski

Posts: 6,049

#56 • • Karski Pomon kätyri

typ0:
mä en suoranaisesti oo kokenukkaa epäoikeuden mukasuutta paitti sillo ku tres sulki mun kaivaman topikin vuodelta -02 jostain sinitukkasesta djiistä x)...mut ei siitä sen enempää..
ihmettelen sitä että muutamaan "epäkohtaan" puututaan vaikka ois puututtavaa muuallaki. samanlaista sulkemisen arvosta paskaa tuntus olevan aika paljon...



Vaikka ma nyt olenkin taal toisessa osassa
planeettaa, niin tassa vaiheessa lyhyesti:

kaikkea ei yksinkertaisesti ehdi seurata
ja moderoita. tuo kyseinen topikki oli sellainen,
joka oltaisiin suljettu jos se oltaisiin perustettu
nyt, ja sen kaivaminen aktiiviseksi ei palvellut
nahdakseni ketaan. Taman, kuten minka
tahansa muunkin moderointini voi toki kyseenalaistaa,
ja jos suuri osa muistakin kayttajista tuntuisi
olevan sita mielta etta topikissa olis kiva edelleen
keskustella niin kaikin mokomin avataan vaan. Nyt
se palveli vain ja ainostaan kuitenkin sun
huumorintajua, ja ma puolestani olen tunnetusti
tosikko *hih*

Mut tosiaan, suurin syy siihen miks ihan kaikkeen
ei olla puututtu on se, et meilla on muutakin elamaa,
ja toisaalta tata yritetaan kuitenkin tehda kaytettavyyden
ehdoilla, eli niin etta suurin osa kayttajista kokis tan
miellyttavaksi paikaksi keskustella. Ainahan kuitenkin
joku valittaa etta moderoidaan liikaa, ja joku muu ettei
moderoida tarpeeks. Katsotaan nyt tatakin topikkia
ja paria ensimmaista viestia.

ja ihan rivikayttajan nakokulmasta, Klubituksessa on
onneks muitakin ominaisuuksia kuin
forumit, joten vaikken itsekaan ehka niin aktiivisesti
seuraa kaikkia keskusteluja, niin platinumin kohtaloa
en kumminkaan ihan heti povais.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jahas

Posts: 1,435

#57 • • Jahas

Ana-5000:
^^^^^ 100% to the point.
Topikkeja ahkerasti lukkoon & tunkiolle ja käyttäjille jäähyjä jos käyttäydytään typerästi - tärkeintä tässäkin boardissa taitaa olla laatu, eikä määrä. Turhanpäiväistä paskanjauhamista on koko loppuinternet täynnä.



Sou truu.
Pitäisi myös muistaa että sääntöjen tulisi olla samat kaikille. Tällä meinaan lähinnä sitä että asiattoman topikin perustaminen onnistuu mikäli henkilöllä on reilusti postauksia ja paljon tuttuja forumissa. Kun taas uuden tulokkaan vastaava topik täyttyy heti "haista v*ttu, ei tämmösii topikkei" postauksista ja menee helpommin lukkoon.
Maahinen

Posts: 37

#58 • • Maahinen
Ei minnekkään päin. Mun näkökannasta klubitus on aina ollut sama paikka mutta enpä ole ollutkaan täällä alusta saakka joten vaikea sanoa mitä tämä ois sitten joskus ollut.

Mut jos ihmiset sanoo että nyt on ongelma niin muistutampahan vaan että
"Ongelman huomaaminen on ensi askel parantumiseen"
*iloinen*

kiitti ja moi, over & out

--
Tutkimattomat ovat psyykeen tiet

anthocyan

Posts: 1,511

#59 • • Edited anthocyan Kohti valoa...
En nyt jaksanu tätä koko juttuu lukee, mut kannatan myös jäähyjä...

Klubbari on menossa huonompaan suuntaan... *eiei* Tykästyin klubbarissa juuri vahvaan yhteisöfiilikseen ja siihen, että kaikki ovat ystäviä keskenään. Jotenki se tunne on pikku hiljaa häviämässä. Tottakai on vielä paljon ihmisiä, joiden kanssa yhteyden tunnen, mutta heidät olenkin tuntenut jo ainakin vuoden päivät.

Jotenkin vaan on sellainen tunne, että touhu on muuttumassa lapsellisemmaksi ja toisia väheksyvämmäksi. *uuh* En sitten tiedä, vaikea sanoa. Tällainen fiilis mulla vaan on...

edit: Toivon myös Jannen mainitseman *plur* mentaliteetin jatkuvan *hihu* *sydän*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

John

Posts: 1,384

#60 • • John Lauma
Klubitus menee samaa rataa kuin Plattari pari vuotta sitten. Kai se vaan on jokaisen foorumin kohtalo kun saavuttaa tietyn koon. Enää ei kaikki tiedä toisiaan, vaan nimimerkin takaa voi suoltaa ihan mitä sontaa vaan mieleen tulee. Ja sitten tietty näitä itseään muiden yläpuolelle asettavat ihmiset... yrkh!

--
Fancy some cheese, Gromit?