Joka päivä oppii jotain uutta.

140 posts, 7 pages, 71,893 views

mekaanikko

Posts: 1,176

#21 • • mekaanikko don selecta
Kannattaa sen irc-gallerian sijaan suffata vaikka Wikipediaa kun on töissä tylsää. Tämän kun yhdistää vielä väittelyyn mahdollisimman laajoista asiakokonaisuuksista (esim. "tapahtuiko holokausti oikeasti vai ei") intternetissä niin oppii päivän mittaan kummasti uutta. Tässä viimeisen parin päivän aikana oon oppinut paljon mm. holokaustista, Ranskan vallankumouksesta, varhaiskristillisyydestä, Japanin historiasta ym.

Lisäks oon täällä työharjoittelussa oppinut käsittelemään paperiveistä hieman taitavammin ja eri liimaustapoja (kaksipuoleinen teippi vaikuttaisi olevan se ultimaattinen ongelmanratkaisija kaikkiin mahdottomalta vaikuttaviin kiinnityksiin - kun siis paperista puhutaan). Niin ja käyttämään Suitcasea (fontinhallintaohjelma Macille) paremmin.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Avatar
#22 • • Equalizer Guest
Ei oo viime aikoina kyl paljookaan oppinu..........
TanyaK

Posts: 745

#23 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Edellis jaksossa meillä oli kemiaa ja olin ihan ihmeissäni kun mulle selvisi että kryptonia on oikeesti (!!) olemassa.. *ding* kohta varmaan joku kertoo että teräsmies on osa suomen historiaa!!
UnityF

Posts: 15,721

#24 • • UnityF joo just se
Mie oon oppinu ottamaan rennosti jos kaikki ei mee sillee miten _mä_ tahtoisin niin sitten ne ei vaan mee. mä otan chillisti ja elän päivän kerrallaan.. En viellä ees tiiä mitä teen illalla.. aika näyttää sen sitten mitä mieli tekee tehhä.. *hymy* Kun oon jättäny turhan stressin niin voin paljon paremmin.
JustinSan

Posts: 822

#25 • • JustinSan Nullius in verba
Opin tänään, että sen lisäksi, että on olemassa vedenpohjassa aerobisten ja anaerobisten sedimenttien välissä eläviä bakteereja jotka pystyvät redusoimaan typen oksideja kuten nitriittiä ja nitraattia takaisin typpikaasuksi denitrifikaatioprosessissa, on myös olemassa bakteereja jotka osaavat sellaisen näppärän tempun nimeltään dissimilatiivinen sulfaatinpelkistys eli sulfaattihengitys jossa nämä anaerobiset bakteerit osaavat redusoida sulfaattia takaisin rikkivedyksi. Lisäksi näiden lisäksi on vielä leegio muitakin bakuja ja arkkeja jotka osaavat kaikkia varsin näppäriä temppuja mitä erikoisimmin mekanismein toteuttettuina. Äärimmäisen mielenkiintoista *joo*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

quile

Posts: 136

#26 • • quile Kävelevä banneri.
Opin tänään jotain täysin turhaa graafisesta integroimisesta, joka muuten oli aivan naurettavan helppoa *igor*
Andy

Posts: 1,019

#27 • • Andy
..pääsin uudelle tasolle kompeissa.

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

sapeli

Posts: 11,768

#28 • • sapeli jokukukamikä?
Todellisuutta ei voi paeta, mutta siitä voi ottaa vähän lomaa - loman jälkeen on taas enemmän voimia käsitellä vaikeita asioita. Täytyy vain pitää huoli että ei ota liikaa lomaa liian usein, koska silloin se menettää merkityksensä. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jutu

Posts: 3,054

#29 • • Jutu Blondi
Hihii, opin miten Media Playersista saa ton "pikavalikon" (mikälie) tohon alapalkkiin *hih*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Exlex

Posts: 497

#30 • • Exlex
Tänään opin sen miten jäteastioita pestään. Ulkoa kuului outoa kolinaa ja pitihän sitä rynnätä ikkunan ääreen kameran kanssa. Aika näppärän näköinen laite. Olisi varmaan pitänyt mennä siihen viereen "Saanx mäkin kokeilla?" *hih*
KooKie

Posts: 4,338

#31 • • KooKie aka. Petress Pan
Opin/Tajusin, että aurinkoisesta aamulenkistä tulee hyvä mieli koko päiväksi, vaikka se päivä sitten kuluisikin vain dataillessa. *hihu* Ja nyt tajuan, miksi jotkut ihmiset hankkivat koiria ns. "liikunnan takia". Oikeasti ihan hyödyllistä temmeltää niiden kanssa! *plur* ...ja niiden avulla saa vielä seuraa! Muutama pikkulapsi jäi kaipailemaan *nauru* ...omankin dogin hankkisin ellei dädi pistäisi vastaan niin maan perkeleesti *uuh*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Cassu

Posts: 634

#32 • • Cassu Vieras omassa elämässä
nii ketää ei oo palkattu menemään tuonne sisään pesemään pyyhkeellä, harjalla ja pesuämpärin kanssa.....*hyi hyi* *iloinen*

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Bio

Posts: 4,429

#33 • • Bio The Bullies / Pinky
mä opin viikonloppuna kasaamaan ja purkaamaan 12,7 kaliiberisen ilmatorjuntakonekiväärin..
kiva pyssy
Cassu

Posts: 634

#34 • • Cassu Vieras omassa elämässä

mayah, 14.2.2005 18:31:
Mä opin tänään, että lisensiaatti on väitöskirjaa edeltävä välitutkinto. Et tavallaan sillon osaa jo vaikka mitä, mut ei viel ihan kaikkea *joo*



Mun täytyy ainakin meidän opettajan perusteella sanoa ettei ainakaan tämä lisenssiaatti osaa käytäntöä yhtään ja teoriakin hoituu suoraan paperista.....ainakin meidän koulussa diplomi-inssit kertoo asiat paljon tarkemmin ja tieteellisemmin ilman kirjoja tai kansia.....meitähän tänne löytyy....

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

lostgone

Posts: 2,493

#35 • • lostgone

Bio, 17.5.2005 14:00:
mä opin viikonloppuna kasaamaan ja purkaamaan 12,7 kaliiberisen ilmatorjuntakonekiväärin..
kiva pyssy

Ja olisin melko varma siitä, että pääset vielä kerran jos toisenkin kasaamaan ja purkamaan sen kivan kanuunan, koska harjoitteluhan on tunnetusti hyvin tärkeää*igor**hih*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

liikkuva muna

Posts: 2,652

#36 • • Edited liikkuva muna an egg on the move
Tää nyt ei mitään uutta ole, mutta hauskaa miten pienellä sanavalinnan muuttamisella saadaan (jotkut) ihmiset raivostumaan ja vitusti keskustelua aikaseks. Iltalehdessä:

HOMOUDELLE LIPUTUSPÄIVÄ!!!! KAHEN MIEHEN PERSEPANEMISELLE LIPUTUSPÄIVÄ!!!!! VITTU SPERMAA KASSEILLE JA PARRALLE JA RAAMATUT ROSKIIN JA VITTU!

Kun artikkelin lukee, kyse onkin "seksuaalisen tasa-arvon päivästä". Typerä idea kylläkin, tarpeeks noita merkkipäiviä muutenkin. Mäkin haluun suomipolkanpäivän.
Bio

Posts: 4,429

#37 • • Bio The Bullies / Pinky

lostgone, 17.5.2005 19:54:
---
Bio, 17.5.2005 14:00:
mä opin viikonloppuna kasaamaan ja purkaamaan 12,7 kaliiberisen ilmatorjuntakonekiväärin..
kiva pyssy

---
Ja olisin melko varma siitä, että pääset vielä kerran jos toisenkin kasaamaan ja purkamaan sen kivan kanuunan, koska harjoitteluhan on tunnetusti hyvin tärkeää*igor**hih*



no siis mä olin puolustusvoimien koulutuksessa, joka kesti vaan viikonlopun.. et syyskuussa on tulos seuraava.. silloin pääsen ampumaan kovia sillä tussarilla
Avatar
#38 • • fanatic Guest
jos vaikka tänään oppisi mennä nukkumaan ihmisten aikaan.
Verottaja

Posts: 1,174

#39 • • Verottaja no-life / luuviulu
Tänään opin (taas), että kannattaisi tehdä tehtävät ajoissa. Se on kumma
miten tuon aina unohtaa, vaikka joka kerta seuraavaan aamuun asti
puurtaessa lupailee "Ensi kerralla teen tehtävät ajoissa" ja "En koskaan
enää jätä tehtäviä viimeiseen iltaan". *hahjust**taputapu*

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

koo

Posts: 379

#40 • • koo
Opin ettei se olekaan LSD-näyttö vaan LCD-näyttö...

Läheltä liippasi kuitenkin. *blush*

--
Backstagella on paratiisi.