Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,203,980 views

lopez

Posts: 1,972

#2967 • • Edited lopez pahan päivän pakkasukko!

Replying to Päivän uutinen:


---
Arvonlisäveron minimikantoraja tuonnissa laskee 5 euroon 1.1.2013

*dissaa*
---


Tää on niin helvetin syvältä. Joudun lähes kaikki tilaamaan jenkeistä, jotta saa kunnon version leffoista ja animesta. Kaiken lisäksi Walking Deadin saa vain jenkeistä leikaamattomana


Pientä pilluuntumista havaittavissa kyllä, ja jotta jotain jäis hampaankoloon lienee paikallaan muistaa lisäksi, että arvonlisäverokannat nousee 1.1.2013 alkaen yhdellä prosenttiyksiköllä, jolloin yleinen arvonlisäverokanta tulee siitä eteenpäin olemaan 24%. Vastaavasti kirjojen arvonlisäverokanta nousee 10%:iin.

Kotimaan kamaran kivijalkapuljujen dvd-tarjonta ja eritoten laatu (Anttila, ym. mukaanluettuna) on tunnustetusti vajonneet männä vuosista alemmas ku valaan paska, ja syytkin lienee useimpien tiedossa. Mainitusta kroonisuudesta(kin) johtuen joutuu valtavirrasta vähänkin "poikkeava" elokuvanystävä hankkimaan hopeakiekkonsa/sinivuokkonsa juurikin esim. jenkkilästä jos mielii muutakin kuin niitä harvoja riistohintaisia importteja mitä pari-kolme mestaa pakkosyöttää. Rapakon takaa tilattaessa postimaksut ja tullisäädösten ahneus on jo entuudestaan verottanu ostohaluja. Ja nyt vielä lisää haista vittua kaiken kukkuraks. Toki aina voi äänestää jaloillaan, joskin jäänee leffat sitten saamatta. Kiusa se on pienikin kiusa..


Edit. Entistä harkitumpia tilauksia ensivuodesta eteenpäin. Ainakin allekirjoittaneelta..

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

lopez

Posts: 1,972

#2969 • • lopez pahan päivän pakkasukko!
VAROITUS! Seuraavan uutisen yhteydessä nähtävä videoleike sisältää sairasta (autenttista) väkivaltaa.

Mexican drugcartel post chainsaw execution video online

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

Damien

Posts: 2,882

#2970 • • Damien [tr3ox]

Replying to Päivän uutinen:

VAROITUS! Seuraavan uutisen yhteydessä nähtävä videoleike sisältää sairasta (autenttista) väkivaltaa.

Mexican drugcartel post chainsaw execution video online



Paskat siitä teurastamisesta, jätkät ei ollu enää siinä vaiheessa paikalla kun terät osuivat nahkaan. Syvää syvää empatiaa, mitä tässä pääsi kokemaan se voi koitua vaikeaksi katsojalle. Teurastus on lihan leikkaamista that's it, mutta se ilme, ne silmät, se tilanteen hyväksyminen - sitä kohtaan koin syvää kunnioitusta. Moottorisaha oli lempeä ja se puukko oli törkeen paska varsinkin, kun sitä ei osata käyttää.
lopez

Posts: 1,972

#2971 • • lopez pahan päivän pakkasukko!

Replying to Päivän uutinen:


---
VAROITUS! Seuraavan uutisen yhteydessä nähtävä videoleike sisältää sairasta (autenttista) väkivaltaa.

Mexican drugcartel post chainsaw execution video online
---


Paskat siitä teurastamisesta, jätkät ei ollu enää siinä vaiheessa paikalla kun terät osuivat nahkaan. Syvää syvää empatiaa, mitä tässä pääsi kokemaan se voi koitua vaikeaksi katsojalle. Teurastus on lihan leikkaamista that's it, mutta se ilme, ne silmät, se tilanteen hyväksyminen - sitä kohtaan koin syvää kunnioitusta. Moottorisaha oli lempeä ja se puukko oli törkeen paska varsinkin, kun sitä ei osata käyttää.


Jotenkin tuntuu, että sen enempää sinä, minä tahi kukaan muukaan videon katsoneista ei kykene kunnolla edes sisäistämään näkemänsä järkyttävyyttä. Tässä yhteydessä tuollaiset "teurastus on lihan leikkaamista that's it -heitot" - niin vaatimattoman seikkaperäiseltä kuin se sanojasta saattanee sillä hetkellä tuntuakin - saa lähinnä haukotuksia osakseen. Moottorisahan "lempeydestä" en yhdy siitäkään sanomaas, mutta mitä puukkoon tulee jaan mielipitees. Enkä vähiten siksi, että olen veitsestä saanut useammin kuin kerran elämäni aikana. Ja voin muuten vakuuttaa, että olin harvinaisen "paikalla."

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

Damien

Posts: 2,882

#2972 • • Edited Damien [tr3ox]

Replying to Päivän uutinen:


---

---
VAROITUS! Seuraavan uutisen yhteydessä nähtävä videoleike sisältää sairasta (autenttista) väkivaltaa.

Mexican drugcartel post chainsaw execution video online
---


Paskat siitä teurastamisesta, jätkät ei ollu enää siinä vaiheessa paikalla kun terät osuivat nahkaan. Syvää syvää empatiaa, mitä tässä pääsi kokemaan se voi koitua vaikeaksi katsojalle. Teurastus on lihan leikkaamista that's it, mutta se ilme, ne silmät, se tilanteen hyväksyminen - sitä kohtaan koin syvää kunnioitusta. Moottorisaha oli lempeä ja se puukko oli törkeen paska varsinkin, kun sitä ei osata käyttää.
---

Jotenkin tuntuu, että sen enempää sinä, minä tahi kukaan muukaan videon katsoneista ei kykene kunnolla edes sisäistämään näkemänsä järkyttävyyttä. Tässä yhteydessä tuollaiset "teurastus on lihan leikkaamista that's it -heitot" - niin vaatimattoman seikkaperäiseltä kuin se sanojasta saattanee sillä hetkellä tuntuakin - saa lähinnä haukotuksia osakseen. Moottorisahan "lempeydestä" en yhdy siitäkään sanomaas, mutta mitä puukkoon tulee jaan mielipitees. Enkä vähiten siksi, että olen veitsestä saanut useammin kuin kerran elämäni aikana. Ja voin muuten vakuuttaa, että olin harvinaisen "paikalla."



Niin, ei ollut tarkoitus haukotuttaa, mutta koin vastavuoroisesti tarpeen ilmaista oman mielipiteeni, koska olit itse määritellyt videossa näkyvän väkivallan "sairaaksi" omsasa postissasi. Minusta se ei ollut lähimainkaan sairasta (sitä ei tehty esim. psykoottisesta mielenkiinnosta makaaberiin) ja moottorisahan osalta se oli jopa tehokasta väkivaltaa - siis teloitusmielessä. Tämän lisäksi kysymyksessähän oli pelkkä bisnes ilman sen suurempia ihmistuntemuksia esimerkin luominen ja kulissien ylläpito, joten siinä mielessä käytettyä väkivaltaa voisi luonnehtia jopa rationaaliseksi.

Sairaaksi asian tekee mielestäni se, miten ME länsimaisissa yhteiskunnassa käsittelemme laittomia huumausaineita ja näin ollen ylläpidämme näitä huume-kartelleja.

Eikä tämmöinen ainakaan minua sen enempää järkytä, osaan kyllä itkeä tunteeni esille traumaattisen tapahtuman yhteydessä (tai sen jälkeen) kuten tein tämänkin videon osalta.

edit:
Vielä tuosta "paikalla" olosta. Siis mitenkään väheksymättä kokemaasi väkivaltaa niin tarkoitin sitä kehon oman puolustusmekanismin käynnistymistä kuoleman saapuessa. Valot sammuivat ennen kehoa sen näki heti kun saha osui ja veitsi kävi.
lopez

Posts: 1,972

#2973 • • Edited lopez pahan päivän pakkasukko!

Replying to Päivän uutinen:


---
---
---
cut
---
cut
---
Jotenkin tuntuu, että sen enempää sinä, minä tahi kukaan muukaan videon katsoneista ei kykene kunnolla edes sisäistämään näkemänsä järkyttävyyttä. Tässä yhteydessä tuollaiset "teurastus on lihan leikkaamista that's it -heitot" - niin vaatimattoman seikkaperäiseltä kuin se sanojasta saattanee sillä hetkellä tuntuakin - saa lähinnä haukotuksia osakseen. Moottorisahan "lempeydestä" en yhdy siitäkään sanomaas, mutta mitä puukkoon tulee jaan mielipitees. Enkä vähiten siksi, että olen veitsestä saanut useammin kuin kerran elämäni aikana. Ja voin muuten vakuuttaa, että olin harvinaisen "paikalla."
---
Niin, ei ollut tarkoitus haukotuttaa, mutta koin vastavuoroisesti tarpeen ilmaista oman mielipiteeni, koska olit itse määritellyt videossa näkyvän väkivallan "sairaaksi" omsasa postissasi. Minusta se ei ollut lähimainkaan sairasta (sitä ei tehty esim. psykoottisesta mielenkiinnosta makaaberiin) ja moottorisahan osalta se oli jopa tehokasta väkivaltaa - siis teloitusmielessä. Tämän lisäksi kysymyksessähän oli pelkkä bisnes ilman sen suurempia ihmistuntemuksia esimerkin luominen ja kulissien ylläpito, joten siinä mielessä käytettyä väkivaltaa voisi luonnehtia jopa rationaaliseksi.

Sairaaksi asian tekee mielestäni se, miten ME länsimaisissa yhteiskunnassa käsittelemme laittomia huumausaineita ja näin ollen ylläpidämme näitä huume-kartelleja.

Eikä tämmöinen ainakaan minua sen enempää järkytä, osaan kyllä itkeä tunteeni esille traumaattisen tapahtuman yhteydessä (tai sen jälkeen) kuten tein tämänkin videon osalta.


En lähde spekuloimaan sen enempää sitä onko tekijöiden motivaatio esim. mainitsemasi "pelkkä bisnes" vai kenties sittenkin jokin aivan muu, vaikka jo kertaalleen poissulkemasi "psykoottinen mielenkiinto makaaberiin?" Sillä se, että silpominen ylipäätään tallennetaan videolle kielii muustakin kuin vallasta ja tavasta iskostaa pelkoa kilpaileviin kanssarikollisiin, ihmisiin nyt ylipäätään. Kovin vaikea on uskoa (perusteluistasi huolimatta) sitäkään, ettet olisi kokenut videota sairaana. Tietty tuossa(kin) asiassa tulkinta on ymmärtääkseni kaikilta osin subjektiivista joten...

Oma kantani huumeisiin lienee sekin tullut selväksi tällä foorumilla. En ole koskaan käyttänyt mitään enkä koskaan tule käyttämään mitään. Ymmärrän jossain mielessä tuon mitä mainitsit siitä "miten ME länsimaisissa yhteiskunnassa käsittelemme laittomia huumausaineita ja näin ollen ylläpidämme näitä huume-kartelleja", joskin jätän sen suon suosiolla kahlaamatta.

No, kyllä mun kirjoissa järkyttyminen ja itkeminen käy aika hyvin yksiin. Ehkä sitten käsittellään se järkytys kuitenkin niin eri tavoin. Itseäni ei itkettänyt, mutta esim. ruoka meni alas vasta reilut 48h katsomisesta... vaivoin.

Edit. Saapa nähdä mitä seuraavaksi keksivät? Interaktiivinen tappaminen. For Real!

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

Damien

Posts: 2,882

#2974 • • Damien [tr3ox]

Replying to Päivän uutinen:



No, kyllä mun kirjoissa järkyttyminen ja itkeminen käy aika hyvin yksiin. Ehkä sitten käsittellään se järkytys kuitenkin niin eri tavoin. Itseäni ei itkettänyt, mutta esim. ruoka meni alas vasta reilut 48h katsomisesta... vaivoin.

Edit. Saapa nähdä mitä seuraavaksi keksivät? Interaktiivinen tappaminen. For Real!



Tämä tässä tuntuu asian ytimeltä, että miten me ihmiset käsittelemme tunteita eritavoin. Mun "paha olo" purkaantuu kyynelin, kuten äärimmäisen hyväkin olo silloin kun itken ilosta. Ei tulisi kuulonkaan menettää taas sinun tavoin ruokahalua (hyvä kun en pihviä paistanu samalla kun katsoin;), mutta se tekeekin meistä yksilöitä. Mä koen järkytyksen traumaattisena kokemuksena, mitä ei pystytä käsittelemään, mutta samalla koen käsitteleväni tunteeni asian mukaisesti elämällä ne siinä hetkessä paikan päällä. Tai sitten joskus muulloin, mikäli trauma on liian voimakas käsiteltäväksi juuri siinä hetkessä.
KeijoK

Posts: 1,495

#2975 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Púhukaa mistä puhutte mutta EI ENÄÄ SANAAKAAN hevosenlihasta! Piste!

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

sapeli

Posts: 11,768

#2976 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Päivän uutinen:

Púhukaa mistä puhutte mutta EI ENÄÄ SANAAKAAN hevosenlihasta! Piste!



Älkääkä varsinkaan ajatelko vaaleanpunaista elefanttia!

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#2979 • • Aurinkoneiti

Replying to Päivän uutinen:


---
Púhukaa mistä puhutte mutta EI ENÄÄ SANAAKAAN hevosenlihasta! Piste!
---


Älkääkä varsinkaan ajatelko vaaleanpunaista elefanttia!



*tirsk*