(Darude & Proteus) DJ Mag's Top 100 DJs 2004

222 posts, 12 pages, 40,390 views

alex kunnari

Posts: 604

#1 • • alex kunnari
Ja kaksi suomalaista mukana.. Onnea kummallekkin!!

DJ Mag's Top 100 DJs 2004

DJ Mag's annual Top 100 DJs list was announced in London on October 28th. Tiesto succesfully defended the number one spot beating Paul van Dyk and Armin van Buuren to second and third. The rest of the Top 10 names are: Sasha, Ferry Corsten, Hernan Cattaneo, Christopher Lawrence, John Digweed, Paul Oakenfold and Deep Dish. For the first time in history Finnish DJs made their way into the Top 100 - Proteus is number 90 and Darude was ranked 97th.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2 • • Aziz Combat Fighter

alex kunnari:
Ja kaksi suomalaista mukana.. Onnea kummallekkin!!

DJ Mag's Top 100 DJs 2004

DJ Mag's annual Top 100 DJs list was announced in London on October 28th. Tiesto succesfully defended the number one spot beating Paul van Dyk and Armin van Buuren to second and third. The rest of the Top 10 names are: Sasha, Ferry Corsten, Hernan Cattaneo, Christopher Lawrence, John Digweed, Paul Oakenfold and Deep Dish. For the first time in history Finnish DJs made their way into the Top 100 - Proteus is number 90 and Darude was ranked 97th.



Joo. Darude, tuo tunnettu DJ. Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tollasille voi antaa painoarvoa :)
Jone

Posts: 8,258

#3 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana:
Joo. Darude, tuo tunnettu DJ. Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tollasille voi antaa painoarvoa :)



...ja tolla varjolla oot nyt sitten mitätöimässä myöskin Protskun saavutuksen, jota toi nimenomaan on. Kiva.

Itseltäni myös onnitteluni kummallekin. DJ:t itse tuntuvat pitävän listalla sijoittautumista suhteellisen merkityksellisenä asiana, koska käytännössä jokainen kansainvälisesti tunnettu isompi DJ, jonka webbisivuilla olen käynyt syksyn aikana on noteerannut tämän äänestyksen jollain tavalla. Jos ko. äänestys olisi vain yksi pilipaliwebbipolli muiden joukossa, niin ei se kyllä juuri ketään kiinnostaisikaan.
Jole

Posts: 51

#4 • • Jole konelevyseppä

Ana:
Joo. Darude, tuo tunnettu DJ. Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tollasille voi antaa painoarvoa :)



Tunnettuhan se on ja DJ, ja aikas hyvä siinä hommassa onkin. Ansaittu paikka listalla.
Avatar
#5 • • ALIEN Guest

Ana:
Joo. Darude, tuo tunnettu DJ. Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tollasille voi antaa painoarvoa :)



no kuinka paljon mielestäsi voi antaa painoarvoa tollaisille? :)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#7 • • Edited Aziz Combat Fighter

Jone:
---
Ana:
Joo. Darude, tuo tunnettu DJ. Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tollasille voi antaa painoarvoa :)

---


...ja tolla varjolla oot nyt sitten mitätöimässä myöskin Protskun saavutuksen, jota toi nimenomaan on. Kiva.

Itseltäni myös onnitteluni kummallekin. DJ:t itse tuntuvat pitävän listalla sijoittautumista suhteellisen merkityksellisenä asiana, koska käytännössä jokainen kansainvälisesti tunnettu isompi DJ, jonka webbisivuilla olen käynyt syksyn aikana on noteerannut tämän äänestyksen jollain tavalla. Jos ko. äänestys olisi vain yksi pilipaliwebbipolli muiden joukossa, niin ei se kyllä juuri ketään kiinnostaisikaan.



Ai. Eiks darude oo pääasiassa tuottaja? Mitä mä oon siitä käsittäny ni se heittää pääasiassa livesettejä ja enimmäkseen omaa matskuaan. Ei sitä mun käsittääkseni oo tätä ennen ainakaan suomen puolella mitenkään deejiinä noteerattu, eipä oo ainakaan nimeä näkyny suomen bileitten flaikuissa. Toi ei liity millään tavalla Proteukseen, joka on kyllä selkeesti paikkansa ansainnut. Proteus on DJ, darude on mun käsittääkseni liveilevä artisti.

edit: Tosin, mitenvaan. Ehkä se sit on maailmalla tunnettu DJ, suomessa se on käsittääkseni tunnettu lähinnä tuottajana...

edit2: ja tolla painoarvolla tarkotin sitä, et missä tosta listalta on taitavat turntablistit? Ehkä top 100 deejiitä mittaa sit eri asioita ku mitä itte pitäisin arvokkaina.
iam

Posts: 3,085

#8 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space
Jos hollantilaiset antoivat taas 70% äänistä niinku viimeks niin tuo kertoo Proteuksen suosiosta etenkin Hollannissa (tietty muuallakin). Villekin on kiertäny ympäri maapalloa monta vuotta (myös levylaukun kanssa), niin eipä ole ihme tuokaan. Ei muuta kuin paljon onnea molemmille *aplodit*

PS. Tsekatkaapa Daruden DJ settien soittolistoja tranceaddicts.com:sta niin huomaatte että kaveri soittaa maailmalla enimmäkseen suomalaista musiikkia ja on siten auttanut monia meikäläisiä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#9 • • Edited Aziz Combat Fighter

J-Tone:
---
Ana:
edit2: ja tolla painoarvolla tarkotin sitä, et missä tosta listalta on taitavat turntablistit? Ehkä top 100 deejiitä mittaa sit eri asioita ku mitä itte pitäisin arvokkaina.

---

Luultavasti viihteellisyyttä ;)



Tai sit toi on vaan sellanen "popularity contest", missä sinänsä ei oo mitään pahaa. Must on vaan hassua et Darude noteraataan nimenomaan deejiinä, vaikka maailmassa on varmasti sata etabloituneempaa deejiitä kuin Ville, yhtään väheksymättä hänen suosiotaan tai ansioitaan. Mä vaan oon käsittäny et ne ansiot on ihan muualla kun levyjensoittelussa.

Niinjoo, ja saisko urlin tohon listaan?
Jone

Posts: 8,258

#10 • • Jone Archibald Haddock

Ana:
Ai. Eiks darude oo pääasiassa tuottaja? Mitä mä oon siitä käsittäny ni se heittää pääasiassa livesettejä ja enimmäkseen omaa matskuaan. Ei sitä mun käsittääkseni oo tätä ennen ainakaan suomen puolella mitenkään deejiinä noteerattu, eipä oo ainakaan nimeä näkyny suomen bileitten flaikuissa.



Mun on pakko myöntää etten ole perehtynyt Daruden uran vaiheisiin sitten Hiekkamyrskyn. Viimeksi kun jostain Plattarilta asiasta luin, niin ilmeisesti se heitti DJ-keikkaa ulkomailla. Se, että jotain tiettyä nimeä ei pahemmin näe suomalaisten bileiden flaboissa, ei kyllä mun mielestäni kerro yhtään mitään siitä kuin korkealle tämä arvostetaan maailmalla yleisesti.

Ana:
Toi ei liity millään tavalla Proteukseen, joka on kyllä selkeesti paikkansa ansainnut. Proteus on DJ, darude on mun käsittääkseni liveilevä artisti.



Kommenttini liittyi lähinnä kuittiisi, jossa mielestäni lähes yksiselitteisesti mitätöit listan arvon sillä perusteella, että siltä löytyy nimi "Darude." Daruden saavutusten mitätöinti ei kosketa mun elämääni mitenkään (paha ihminen kun olen), mutta Proteuksen niska limassa raatamista ja saavutuksia en anna mitätöidä ilman että postaan vähintään "mitä vittua? LOL, STFU"-postauksen.

Ana:
edit: Tosin, mitenvaan. Ehkä se sit on maailmalla tunnettu DJ, suomessa se on käsittääkseni tunnettu lähinnä tuottajana...



Jea. Tuottajana toi nimi mullekin tutumpi on. Muut näkevät ilmeisesti asian toisin.

Ana:
edit2: ja tolla painoarvolla tarkotin sitä, et missä tosta listalta on taitavat turntablistit? Ehkä top 100 deejiitä mittaa sit eri asioita ku mitä itte pitäisin arvokkaina.



Toi lista ja sillä sijoittuminen perustuvat yleisöltä saatuihin ääniin. Tästä voimme päätellä, että sillä mitataan lähinnä suosiota yleisön keskuudessa eikä niinkään esim. teknisiä skillejä. Oli miten oli, niin musta on kova juttu, että suomalaisella jäbällä on maailmallakin sen verran suosiota, että se pääsee sadan suosituimman joukkoon. Maailma kun on melko iso kuitenkin ja DJ:tä on paljon.
Backlash

Posts: 83

#11 • • Backlash
Ja se sadan joukkoon sijoittuminen vaatii tuhansia ja tuhansia ääniä.
JPA

Posts: 349

#12 • • JPA aka Sting Ray
The DJ MAG Top 100 list
100 – Mark Farina
99 – Ronald Van Gelderen
98 – Andy Farley
97 – Darude
96 – Marco Bailey
95 – Lisa Pin-Up
94 – Zinc
93 – DJ Shadow
92 – BT
91 – Rank 1
90 – Proteus
89 – James Lavelle
88 – Nic Fanciulli
87 – Seb Fontaine
86 – Remy
85 – Chris Fortier
84 – Armand Van Helden
83 – Ronski Speed
82 – Derrick Carter
81 – Casmic Gate
80 – DJ Vibe
79 – Anne Savage
78 – Dave Pearce
77 – Benjamin Bates
76 – Miss Kittin
75 – BK
74 – The Tidy Boys
73 – Felix Da Housecat
72 – Aphrodite
71 – Flash Brothers
70 – Junior Jack
69 – Kai Tracid
68 – DJ Hercio
67 – 2ManyDJs
66 – Victor Calderone
65 – Michel De Hey
64 – Max Graham
63 – DJ Rush
62 – M.I.K.E (PUSH)
61 – DJ Luna
60 – Slacker
59 – Matt Hardwick
58 – Fergie
57 – Dave Seaman
56 – Lee Burridge
55 – UMEK
54 – David Morales
53 – Plump DJs
52 – John OO Flemming
51 – Fatboy Slim
50 – Adam Bayer
49 – Mistress Barbara
48 – Satoshi Tomiie
47 – Jeff Mills
46 – Pete Tong
45 – Laurent Garnier
44 – Richie Hawtin
43 – Nick Warren
42 – Marco Carola
41 – Gabriel and Dresden
40 – Danny Tenaglia
39 – Above and Beyond
38 – Blank and Jones
37 – Dave Clarke
36 – James Holden
35 – Bad Boy Bill
34 – Sven Vath
33 – Yoji Biomehanika
32 – Markus Schultz
31 – Adam Freeland
30 – Lisa Lashes
29 – Lady Dana
28 – Johan Gielen
27 – Mauro Picotto
26 – Andy C
25 – Eddie Halliwell
24 – DJ Dan
23 – Chris Liebing
22 – Erick Morillo
21 – Steve Lawler
20 – Danny Howells
19 – Taul Pall
18 – Benni Benassi
17 – Roger Sanchez
16 – Marco V
15 – James Zabeila
14 – Judge Jules
13 – ATB
12 – Sander Klienenberg
11 – Carl Cox
10 – Deep Dish
9 – Paul Oakenfold
8 – John Digweed
7 – Christopher Lawrence
6 – Hernan Cattaneo
5 – Ferry Corsten
4 – Sasha
3 – Armin Van Buuren
2 – Paul Van Dyk
1 - Tiesto
ratsastuskoulu

Posts: 604

#13 • • Edited ratsastuskoulu

Ana:
Joo. Darude, tuo tunnettu DJ. Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tollasille voi antaa painoarvoa :)



diss diss darude (tällä viestillä on yhtä paljon painoarvoa kuin tuolla sun paskalla postauksella)

Mies tekee paljon dj-keikkaa ulkomailla (esim USA)

Niin tuli vielä mieleen, että joka vuosi kyllä tästä dj-listasta tulee vääntöä :) Kysehän on vain äänestyksestä, eikä absoluuttisesta totuudesta, joten eihän tässä "parhaat" (ainakaan teknisesti ym) dj:t ole mukana, vain ne suosituimmat..
ezzy

Posts: 8,060

#14 • • ezzy Droid-pappa
tekeekö BT muka DJ-keikkoja? Ei taida, ja se on edelelen tuolla listalla...
mites Benni Benassi?
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#15 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)

ezzy:
mites Benni Benassi?



En tiedä laitoitko ton ihan tosissas vai oli tarkoitettu vitsinä, mutta mä ainakin repesin *reps*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

anqqa

Posts: 4,034

#16 • • anqqa tirehtööri
kuka jaksais laskea sijoitukset ~genreittäin? out of curiosity, ulos uteliaisuudesta.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

hrdkvr

Posts: 3,929

#17 • • hrdkvr KURGO
no täähän on tätä perusshittii et porukka äänetsää livejä dj listaan...
mut tietääkseni kans darude on siirtynyt dj keikkailuun.. en tiiä sit skillsseist..

--
-keep it hard-

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#18 • • Edited Aziz Combat Fighter

MiikkaL:
---
Ana:
Joo. Darude, tuo tunnettu DJ. Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tollasille voi antaa painoarvoa :)

---


diss diss darude (tällä viestillä on yhtä paljon painoarvoa kuin tuolla sun paskalla postauksella)

Mies tekee paljon dj-keikkaa ulkomailla (esim USA)

Niin tuli vielä mieleen, että joka vuosi kyllä tästä dj-listasta tulee vääntöä :) Kysehän on vain äänestyksestä, eikä absoluuttisesta totuudesta, joten eihän tässä "parhaat" (ainakaan teknisesti ym) dj:t ole mukana, vain ne suosituimmat..



No nyt on kyllä lapsilla sisälukutaito pikkasen hukassa. Mulla ei ole mitään Darudea vastaan, arvostan sen ihmisen uraa ja oon niitä tyyppejä, jotka on puolustanu sitä siinä vaiheessa kun kateudenvihreet itki sitä, miten Darude "pilaa" Suomi-trancen maineen. Lähinnä tarkoitin tolla sitä et TOP 100 DJ's ei välttämättä oo mikään absoluuttinen lista, vaan nimenomaan "popularity contest" eli suosituimmuuskilpailu.

Deejiistä tää kertoo sen, että kuinka tunnettu tää DJ on maailmalla ja kuinka yleisön makuun soveltuvaa musaa tämä soittaa. Mua hämäs se, että Darude on pääasiassa tuottaja, eikä pitkän uran tehnyt deejii, ja siinä mielessä tän kaverin noteeraaminen top sadan DEEJIIN joukkoon kertoo siitä, ettei ihmiset enää ihan oikein erota deejiitä tuottajasta. Darude on tunnettu ja taitava tuottaja ja artisti, mutta deejii? No. Niin kai sitten. Ainakin tämän listan mukaan. Ei tuolla ainakaan Crazea näkynyt.

Edelleen, mä en nollaa tän listan arvoa ja musta on hienoa että suomen poikia noteerataan maailmalla, oli se sitten avut deejiinä tai minä tahansa jotka nää ihmiset listalle nostaa. En vaan itse suostu pitämään tätä minään top-sata-DEEJIIT - mittapyykkinä, millaisena tää esitetään.

p.s. Proteus pärjäs muuten aika hyvin pari vuotta sitten Platinum Awardsien "Best Live"-skabassa kanssa *justjoo* Tääkin perustu näille yleisöäänille..
hrdkvr

Posts: 3,929

#20 • • Edited hrdkvr KURGO

anqqa:
kuka jaksais laskea sijoitukset ~genreittäin? out of curiosity, ulos uteliaisuudesta.



nopeesti kun kattoo niin olishan protsku oman genrensä top 10!!!

ja xybo...word!!

ihmiset tuskin äänestää skillssien perusteella vaan hyvien aktien/bileiden/fiiliksen/muistojen valossa

--
-keep it hard-