Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,415,027 views

kiiki

Posts: 491

#7641 • • kiiki hankala

xandra, 22.11.2006 19:28:
Massan mielipide vaikuttaa suurimmalla osalla siihen, miten he mielipiteensä ilmaisevat, jos ilmaisevat.



Tätä mä just en kässää *ding*
Avernian

Posts: 7,451

#7642 • • Avernian Kerettiläinen
Onko jollain saitilla sovelmaa, jolla voisi valita itselleen puhelimen sen perusteella mitä _ei_ halua siihen luuriin?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

embie

Posts: 531

#7643 • • embie Shwoopsie poo
Muistaisikohan joku sarjan Aina mielessä ja erityisesti sen englanninkielisen nimen?
Verano

Posts: 4,649

#7644 • • Verano Merituuli

embie, 23.11.2006 16:08:
Muistaisikohan joku sarjan Aina mielessä ja erityisesti sen englanninkielisen nimen?



Oisko Mind of the Married Man.
Avatar
#7645 • • Annakins Guest

mia-ow, 22.11.2006 17:03:
---
Android, 22.11.2006 16:51:
---
mia-ow, 22.11.2006 16:45:
Selain päivittyi internet explorer 7:ksi. Miksi kuva huononi (tekstit näyttävät epätarkemmilta)? Ja mitä asialle voi tehdä? *toktok*

---


Työkalut -> Yleiset -> Fontit

En tosin tiedä auttaako fontin muuttaminen, IE7:ssa tosiaan teksti on "pehmeämpi" kuin kutosessa.

Myös Sivu -> Tekstikoko voisi auttaa. En tosin IE:tä pahemmin käytä joten ehkä joku muu tietää paremmin.

---


Kiitos. Ei kyl tapahdu mitään, vaikka vaihdoin fonttia ja kokoa. *ding* Missäköhän vika. Varmaan mussa. *justjoo*
Voihan se kans olla et mun silmissä on jotain vikaa. *igor* Mut edellinen versio oli musta vaan parempi. *hmph*



Mulla päivitty kanssa ja muistelen, että siinä oli automaattisesti päällä joku tekstin selkiyttäjä tms? (ei kyllä tod. selkiytä, sumentaa vaan)
Apo

Posts: 1,574

#7646 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mia-ow, 22.11.2006 16:45:
Selain päivittyi internet explorer 7:ksi. Miksi kuva huononi (tekstit näyttävät epätarkemmilta)? Ja mitä asialle voi tehdä? *toktok*



http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/03/524367.aspx

Ja tuolta tämä kuva:

ct-inetcpl.jpg

Kannattaa ehkä myös kokeilla tota ClearType Tuner powertoytä jos sitä fonttia saisi paremmaksi.

Tässä vähän tarinaa taustoista:

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/03/03/543181.aspx

We have solid, peer-reviewed empirical evidence showing that our users read more efficiently when ClearType is turned on. A couple of the findings have been described in our fontblog, including a 17% improvement in word recognition accuracy, and a simultaneous 5% improvement in reading speed with 2% improvement in reading comprehension. More studies are on the verge of publication, and will also be described in the fontblog.

It certainly is unusual that IE is not respecting the system ClearType setting, but the problem is that most users do not know about features that are not turned on by default.
embie

Posts: 531

#7648 • • embie Shwoopsie poo
Jatkampas sitten seuraavalla tyhmällä kyssärillä: Miks mun telkkari välillä "poksahtaa" kun se on kiinni. Siitä siis kuuluu sellanen iso vähän poksahdusta muistuttava ääni. Ymmärtäisin vielä jos tätä tapahtuisi vain silloin ku on hetkinen sitten laittanut töllön kiinni ja se jäähtyessään päästäisi tuon äänen, mutta tänään kotiin tultuani istuskelin sohvalla ja surffasin netissä ja sit taas... *ding*

Pitäiskö alkaa huolestua ja vetää johto irti aina kun en oo kotona, virran kuitenkin katkaisen aina tv:n virtakytkimestä kun kaukosäädin on ollu jo monta kuukautta hukassa...?
domi

Posts: 7,069

#7649 • • domi Työn sankari.

yoni-, 23.11.2006 18:06:
Mistä house dj:lle keikkoja, kun mailailemalla ja soittelemalla läheisiin baareihin/yökerhoihin ei vastausta tunnu tulevan? *ding*
Ruokapalkalla menisin soittelemaan mielelläni, jopa ilmaiseksikin. *hih*


Mä ehkä aloittaisin sillä et täyttäisin ekaksi sen 18 *vink*. Mut siis joo, mixtapeja ilmoille niin porukka näkee miten kehityt ja sitä kautta saa selville et millanen kaveri siellä on tulossa..
tir

Posts: 951

#7650 • • tir

yoni-, 23.11.2006 18:06:
Mistä house dj:lle keikkoja, kun mailailemalla ja soittelemalla läheisiin baareihin/yökerhoihin ei vastausta tunnu tulevan? *ding*
Ruokapalkalla menisin soittelemaan mielelläni, jopa ilmaiseksikin. *hih*



samaten heittäisin ennemmin pileiden järjestäjille settejä/mailia kuin suoraan ravintolalle. harvemmin ravintola ihan housedj:tä palkkaa, pilejärjestäjät sitä vastoin etsivät uusia kykyjä.
on niitä alaikäisiäkin pileissä keikoilla ollut.
xandra

Posts: 281

#7651 • • xandra bambi

kiiki, 23.11.2006 15:53:
---
xandra, 22.11.2006 19:28:
Massan mielipide vaikuttaa suurimmalla osalla siihen, miten he mielipiteensä ilmaisevat, jos ilmaisevat.

---


Tätä mä just en kässää *ding*



En mäkään oikeastaan, mutta niin olen havainnoinut. Ihmiset haluavat olla pidettyjä, ja (valitettavan) moni tuntuu ajattelevan, että eriävä mielipide vaikuttaisi siihen asiaan jotenkin. Kuvittele mielessäsi tilanne, jossa yksi vaivihkaa yrittää ilmaista mielipidettään, ja vieressä seisoo kymmenen muuta, jotka ennen kuin henkilö on edes saanut lausettaan loppuun aloittavat naureskellen "eei, ei se ollenkaan noin mee, siis..". Aloittaja ei ehkä edes saa tilaisuutta selittää/ perustella heittoaan, kun keskustelu jo rönsyilee muualle. Vaikkakin tämä olisi leikkimielistä, se henkilö saattaa seuraavalla kerralla pitää mielipiteensä itsellään, ihan vain koska se on 'helpompaa', tai koska hän ei halua leimautua 'oudoksi'. Ne ihmiset ovat tietysti asia erikseen, jotka osaavat perustella mielipiteensä erittäin vakuuttavasti, ovat valmiita seisomaan sen takana, ja uskovat muutenkin itseensä.

Kaikki tämä nyt vähän kärjistetysti alkuperäistä aihetta ajatellen, mutta tältä suunnalta hakisin selitystä siihen.

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

blastic

Posts: 930

#7652 • • blastic ballistic ballstick
Miksi mä pääsen jalkeille joka aamu entistä myöhempään? Tänäänkin pääsin vasta vähän yhdeksän jälkeen hereille ja sitten olikin hieman kiire töihin. Unenpuutteesta ei luulis johtuvan. nytkin tuli koisattua poikkeuksellisen monta tuntia.
Kriss G

Posts: 1,492

#7653 • • Kriss G Wir brauchen bass
Onks Skeletoria kovempaa jätkää olemassa? Tai siis ei ole, mut onko mahdollista että joskus tulisi kovempi jätkä ku Skeletor?

--
DESTROY ALL HIPPIES

Bio

Posts: 4,429

#7655 • • Bio The Bullies / Pinky

Kriss G, 24.11.2006 12:28:
Onks Skeletoria kovempaa jätkää olemassa? Tai siis ei ole, mut onko mahdollista että joskus tulisi kovempi jätkä ku Skeletor?



Meil oli joskus siskon kans kinaa kumpi on kovempi: He-man vai Teela.

Mä sanoin kans noi samat vuori ja timanttihommat.
Johon mun sisko: "Nomut Teela kerran repis vankilan kalterioven irti paljain käsin!"
Nii! *lmao*
Lyylikki

Posts: 2,975

#7656 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

blastic, 24.11.2006 09:57:
Miksi mä pääsen jalkeille joka aamu entistä myöhempään? Tänäänkin pääsin vasta vähän yhdeksän jälkeen hereille ja sitten olikin hieman kiire töihin. Unenpuutteesta ei luulis johtuvan. nytkin tuli koisattua poikkeuksellisen monta tuntia.


Valonpuutteesta!

Syksyisin taitaa näillä leveysasteilla olla ihan normaalia, että ei meinaa saada itseään ylös. Kirkasvalolamppu saattaa auttaa. Itseäni ainakin huvittaisi kokeilla semmoista ajastimella toimivaa lamppua, joka asteittain lisäisi valon määrää makkarissa. Sitä vähän niinkuin huijaisi kehoaan, että aurinko on nousemassa ja että on aika herätä.
Kriss G

Posts: 1,492

#7657 • • Kriss G Wir brauchen bass

Wert, 24.11.2006 12:32:
---
Kriss G, 24.11.2006 12:28:
Onks Skeletoria kovempaa jätkää olemassa? Tai siis ei ole, mut onko mahdollista että joskus tulisi kovempi jätkä ku Skeletor?

---


He-man

Edit: siirtää vuoria ja murskaa timantin paljain käsin



Mut ei uskalla lähteä Skeletorin kimppuun yksin ja hajoilee välillä Skeletorin kätyreidenkin kanssa joita skeletor laittais pannuu ihan miten päin vaan haluis.

--
DESTROY ALL HIPPIES

Karski

Posts: 6,049

#7658 • • Karski Pomon kätyri

blastic, 24.11.2006 09:57:
Miksi mä pääsen jalkeille joka aamu entistä myöhempään? Tänäänkin pääsin vasta vähän yhdeksän jälkeen hereille ja sitten olikin hieman kiire töihin. Unenpuutteesta ei luulis johtuvan. nytkin tuli koisattua poikkeuksellisen monta tuntia.



Pimeä vuodenaika on tietysti yks syy, mut
liikuntaharrastus, vitamiinit jne. auttaa tohon.
Ja jos nukkuu liikaa niin se väsyttää
vaan entistä enemmän. Mitä terhakkaammin
saa itsensä aamulla pystyyn, sitä virkeämpi
olo loppupäivän, noin keskimäärin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

blastic

Posts: 930

#7659 • • blastic ballistic ballstick

Karski, 24.11.2006 12:54:
Ja jos nukkuu liikaa niin se väsyttää
vaan entistä enemmän. Mitä terhakkaammin
saa itsensä aamulla pystyyn, sitä virkeämpi
olo loppupäivän, noin keskimäärin.



Tää on muuten totta. Kyllä mä tänään heräsin jo kuudelta, eikä ollut mikään tappoväsymys. Aattelin kuitenkin että kun ei ollut mitään hoppua töisin, niin "oikasen itteni vielä hetkeksi".

Joo-o. Päätelkää loput *nauru*
Avatar
#7660 • • Galadhan Guest
Miltä sydämen rytmihäiriö tuntuu? *ding*