Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,400,369 views

katjastina

Posts: 398

#7621 • • katjastina magnets and miracles
Tässä yksi tyhmä kysymys: mulla on nykyään aivan sairaan yliherkkä hajuaisti, vaikka röökiä menee päivässä yli aski. Voiks tää johtua siitä että on kuulo huonontunut? Vähän niinkuin jotkut sokeat tuntevat herkemmin ja jotkut kuurot kai näkevät todella hyvin.*ding*
mia-ow

Posts: 387

#7622 • • mia-ow Mörrimöykky
Selain päivittyi internet explorer 7:ksi. Miksi kuva huononi (tekstit näyttävät epätarkemmilta)? Ja mitä asialle voi tehdä? *toktok*
Android

Posts: 3,908

#7623 • • Android

mia-ow, 22.11.2006 16:45:
Selain päivittyi internet explorer 7:ksi. Miksi kuva huononi (tekstit näyttävät epätarkemmilta)? Ja mitä asialle voi tehdä? *toktok*



Työkalut -> Yleiset -> Fontit

En tosin tiedä auttaako fontin muuttaminen, IE7:ssa tosiaan teksti on "pehmeämpi" kuin kutosessa.

Myös Sivu -> Tekstikoko voisi auttaa. En tosin IE:tä pahemmin käytä joten ehkä joku muu tietää paremmin.
%

Posts: 568

#7624 • • %
Lataa opera ja unohda se exploder.
www.opera.com

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

mia-ow

Posts: 387

#7625 • • mia-ow Mörrimöykky

Android, 22.11.2006 16:51:
---
mia-ow, 22.11.2006 16:45:
Selain päivittyi internet explorer 7:ksi. Miksi kuva huononi (tekstit näyttävät epätarkemmilta)? Ja mitä asialle voi tehdä? *toktok*

---


Työkalut -> Yleiset -> Fontit

En tosin tiedä auttaako fontin muuttaminen, IE7:ssa tosiaan teksti on "pehmeämpi" kuin kutosessa.

Myös Sivu -> Tekstikoko voisi auttaa. En tosin IE:tä pahemmin käytä joten ehkä joku muu tietää paremmin.



Kiitos. Ei kyl tapahdu mitään, vaikka vaihdoin fonttia ja kokoa. *ding* Missäköhän vika. Varmaan mussa. *justjoo*
Voihan se kans olla et mun silmissä on jotain vikaa. *igor* Mut edellinen versio oli musta vaan parempi. *hmph*
kiiki

Posts: 491

#7626 • • kiiki hankala
Miks tupakoitsijoita saa dissata avoimesti ja hyväksytysti, mutta alkoholivastaiset/absolutistit leimataan omituisiksi?
KooKie

Posts: 4,338

#7627 • • KooKie aka. Petress Pan

kiiki, 22.11.2006 18:22:
Miks tupakoitsijoita saa dissata avoimesti ja hyväksytysti, mutta alkoholivastaiset/absolutistit leimataan omituisiksi?



Alkoholin nauttimisen ja tupakoinnin erohan on se, että tupakointi vahingoittaa suoraan myös ympärilläsi olevia ihmisiä. Alkoholin nauttiminen taas ei kohtuurajoissa (ihannetilassa ei ikinä) aiheuta sivullisille harmia.

Kärjistetysti alkoholin nauttijoiden dissaamista voisi verrata kahvin nauttijoiden dissaamiseen - eikö se olisi outoa myös? :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

kiiki

Posts: 491

#7628 • • Edited kiiki hankala

KooKie, 22.11.2006 18:30:

Alkoholin nauttimisen ja tupakoinnin erohan on se, että tupakointi vahingoittaa suoraan myös ympärilläsi olevia ihmisiä. Alkoholin nauttiminen taas ei kohtuurajoissa (ihannetilassa ei ikinä) aiheuta sivullisille harmia.



Mutta jos oletetaan, että tupakointi suoritetaan siihen tarkoitetussa paikassa (röökikopit, ulkoilma), eihän se haittaa naapuria sen enempää kuin viinan juontikaan (josse naapuri siis ei ihan iholle tunge sillon kun savutellaan). Dokaaminenkin (tai siis känniset ihmiset) v*tuttaa kun ne on väärässä paikassa, ja känniääliöistä on enemmän haittaa ja häiriötä kuin tupakinpössyttelijöistä?
KooKie

Posts: 4,338

#7629 • • KooKie aka. Petress Pan

kiiki, 22.11.2006 18:44:
Mutta jos oletetaan, että tupakointi suoritetaan siihen tarkoitetussa paikassa (röökikopit, ulkoilma), eihän se haittaa naapuria sen enempää kuin viinan juontikaan (josse naapuri siis ei ihan iholle tunge sillon kun savutellaan). Dokaaminenkin (tai siis känniset ihmiset) v*tuttaa kun ne on väärässä paikassa, ja känniääliöistä on enemmän haittaa ja häiriötä kuin tupakinpössyttelijöistä?



No känniääliöt on eri asia, enkä heitä lähde mitenkään puolustelemaan, mutta sanotaan näin, että kun otetaan alkoholia nauttinut rauhallinen henkilö tai rauhallinen ihminen, joka polttaa, niin mielummin mä sen alkoholin vaikutuksen alaisena olevan henkilön läheisyydessä olen. Ihan dösäpysäkilläkin on todella inhottavaa seistä, kun joku tupakoitsija tulee viereen polttamaan. Eikä se tupakoitsijan kauemmaksikaan jäänti auta, mikäli tuulen suunta on minua kohti.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

kiiki

Posts: 491

#7630 • • kiiki hankala

KooKie, 22.11.2006 18:49:
Ihan dösäpysäkilläkin on todella inhottavaa seistä, kun joku tupakoitsija tulee viereen polttamaan. Eikä se tupakoitsijan kauemmaksikaan jäänti auta, mikäli tuulen suunta on minua kohti.



Nii mut just se OIKEASSA paikassa tupakointi... Ei oo kovin korrektia mennä bussipysäkille sauhuttelemaan jos siellä on ihmisiä jotka ei polta - tää on musta verrattavissa siihen känniääliöintiin. Mitä jos vertaa kahta ihmistä, joista toinen vetää viikonloppuna lekan viinaa ja toinen askin röökiä? Viina kuuluu normipäivään, mutta rööki on paheksuttavaa?
Avatar
#7631 • • astaroth Guest

kiiki, 22.11.2006 18:56:
Mitä jos vertaa kahta ihmistä, joista toinen vetää viikonloppuna lekan viinaa ja toinen askin röökiä? Viina kuuluu normipäivään, mutta rööki on paheksuttavaa?


kyseessä voi tosiaan olla kulttuurisidonnainen kysymys. olemme suomessa, ja vedämme turpaan jokaista maata, mitä tulee alkoholin suurkulutukseen

vaikkakin tipattomuuden ihmetteliminen kertoo enemmänkin heistä, joilta asiaa kysytään - ei niinkään sitä, että alkoholista kieltäytyminen olisi jotenkin outoa ;)
kiiki

Posts: 491

#7632 • • kiiki hankala

KooKie, 22.11.2006 18:49:
Eikä se tupakoitsijan kauemmaksikaan jäänti auta, mikäli tuulen suunta on minua kohti.



Häiritseekö viinan haju? Jos nää aiemminmainitut esimerkkihenkilöt on muuten ihan normaaleja (*justjoo*) ja hygieniastaan huolehtivia, niin eikö se vanhan viinan haju vedä aika hyvin vertoja röökinhajuiselle ihmiselle?
KooKie

Posts: 4,338

#7633 • • KooKie aka. Petress Pan

kiiki, 22.11.2006 19:01:
Häiritseekö viinan haju? Jos nää aiemminmainitut esimerkkihenkilöt on muuten ihan normaaleja (*justjoo*) ja hygieniastaan huolehtivia, niin eikö se vanhan viinan haju vedä aika hyvin vertoja röökinhajuiselle ihmiselle?



Mä olen koko ajan puhunut tässä tapauksesta, missä ihminen nauttii alkoholia jonkun verran - tai polttaa jonkun verran. En mitään äärettömistä syöpäkeuhkoista tai känniääliöistä.

Totta kai "spuget" haisevat pahemmilta, kuin tupakoivat ihmiset, mutta puhunkin tässä noin yleensä juomisesta (en mistään perseilystä) tai tupakoinnista. Tupakointi vain nyt sattuu häiritsemään muita ihmisiä enemmän, kuin kohtuullinen alkoholin nauttiminen, mikä johtuu niistä haju/savuhaitoista. Se, jos mä otan parvekkeellani muutaman bissen ei haittaa normaalioloissa naapuria, mutta se, jos tupakoidessani yhden röökin se savu kulkeutuu naapurin parvekkeelle, niin se voi häiritä.

Kännihakuisen juomisen ja känniääliöiden paheksuntaa en taas itse pidä ollenkaan omituisena.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

kiiki

Posts: 491

#7634 • • kiiki hankala

astaroth, 22.11.2006 19:00:
kyseessä voi tosiaan olla kulttuurisidonnainen kysymys.



Todennäkösesti oot ihan oikeassa. Ja tää tuskin tulee edes muuttumaan, olettaen että kohta baareissa ei saa enää polttaa. On se hyvä, että voidaan vetää lisää viinaa raittiimmassa ilmassa...
KooKie

Posts: 4,338

#7635 • • KooKie aka. Petress Pan

astaroth, 22.11.2006 19:00:

kyseessä voi tosiaan olla kulttuurisidonnainen kysymys. olemme suomessa, ja vedämme turpaan jokaista maata, mitä tulee alkoholin suurkulutukseen



Mä nään tän ohella, ettei Suomessa tota tupakointiakaan ihan kauheasti vähempää harrasteta, kuin muuallakaan. Itseasiassa Suomi on tässä baarien ja ravintoloiden tupakointikieltolaissakin suht myöhässä verrattuna muihin EU -maihin.

Tosin kyllä toi alkoholin suurkulutus on meillä tärkeimpiä yksittäisiä tämän kaliiperin ongelmia munkin mielestä. Uutisissa puhuttiin juuri, että tää pohjoismaalainen alkoholikulttuuri on itseasiassa leviämässä etelämmäksi Eurooppaan. Hooray! Jump off a bridge after an idiot!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

kiiki

Posts: 491

#7636 • • kiiki hankala

KooKie, 22.11.2006 19:08:
---
kiiki, 22.11.2006 19:01:
Häiritseekö viinan haju? Jos nää aiemminmainitut esimerkkihenkilöt on muuten ihan normaaleja (*justjoo*) ja hygieniastaan huolehtivia, niin eikö se vanhan viinan haju vedä aika hyvin vertoja röökinhajuiselle ihmiselle?

---


Mä olen koko ajan puhunut tässä tapauksesta, missä ihminen nauttii alkoholia jonkun verran - tai polttaa jonkun verran. En mitään äärettömistä syöpäkeuhkoista tai känniääliöistä.



Juu, samoin. Överit on molemmissa turn-off, mutta puhuinkin nimenomaan viinanhajusta "normi"käytössä verrattuna röökinhajuun vastaavassa määrin.


Totta kai "spuget" haisevat pahemmilta, kuin tupakoivat ihmiset, mutta puhunkin tässä noin yleensä juomisesta (en mistään perseilystä) tai tupakoinnista. Tupakointi vain nyt sattuu häiritsemään muita ihmisiä enemmän, kuin kohtuullinen alkoholin nauttiminen, mikä johtuu niistä haju/savuhaitoista. Se, jos mä otan parvekkeellani muutaman bissen ei haittaa normaalioloissa naapuria, mutta se, jos tupakoidessani yhden röökin se savu kulkeutuu naapurin parvekkeelle, niin se voi häiritä.



Niin mutta ne suorituspaikat... Tottakai savu häiritsee ihmistä joka ei itse polta, sellasen ihmisen vieressä ei tarvitse kärytellä tahallaan. (tähän parvekeasiaan en ota kantaa, se on päättymätön keskustelunaihe)
Mä ehkä jotenkin yritän hakea sitä, että miksi ihmiset pitää hyväksyttävämpänä vetää pään täyteen jolloin jokainen muuttuu arkiminästään suuntaan tai toiseen, kuin polttaa tupakkaa joka ei suoranaisesti muuta ihmistä? (jos nyt ei lasketa tarveyshaittoja)
KooKie

Posts: 4,338

#7637 • • KooKie aka. Petress Pan

kiiki, 22.11.2006 19:20:

Mä ehkä jotenkin yritän hakea sitä, että miksi ihmiset pitää hyväksyttävämpänä vetää pään täyteen jolloin jokainen muuttuu arkiminästään suuntaan tai toiseen, kuin polttaa tupakkaa joka ei suoranaisesti muuta ihmistä?



Niin no tätä mäkään en ymmärrä - ollaan taidettu vääntää eri lankoja. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

xandra

Posts: 281

#7638 • • xandra bambi

kiiki, 22.11.2006 19:20:
---

Mä ehkä jotenkin yritän hakea sitä, että miksi ihmiset pitää hyväksyttävämpänä vetää pään täyteen jolloin jokainen muuttuu arkiminästään suuntaan tai toiseen, kuin polttaa tupakkaa joka ei suoranaisesti muuta ihmistä? (jos nyt ei lasketa tarveyshaittoja)



Ehkä tupakoitsijoita on helpompi paheksua, koska he ovat vähemmistö alkoholin käyttäjiin verrattuna? Jos melkein kaikki tekevät jotain (=juovat, vaikkakin kohtuudella), olet omituinen jos et kuulu heihin? Massan mielipide vaikuttaa suurimmalla osalla siihen, miten he mielipiteensä ilmaisevat, jos ilmaisevat.

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall