Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 326,165 views

Cloudberry

Posts: 493

#41 • • Cloudberry
Hampilekuri on valitettavan tuttu paikka. Kotipaikkakunnan epäpätevin puoskari ei suostunut laittamaan puudutusta ja väitti pari vuotta turvonnutta ja kipeää leukaa sylkirauhasen tulehdukseksi, joka ”menee itsestään ohi”. Suostui ottamaan röntgenin vasta, kun \'tulehdus\' ei parantunut antibioottikuurillakaan. Syyksi paljastui viisauden hampaat, jotka eivät mahtuneet puhkemaan vaan vääntyivät leukaluun sisällä.. Jos oltais Jenkeissä, haastaisin mokoman oikeuteen ja kynisin puhtaaksi!
Nyt on poistettu kaikki neljä kappaletta, palanen alaleukaa ja yhden hampaan juuret, eikä kaikki hampaat edelleenkään sovi olemaan samassa suussa. *hmph*
Ala-asteella kidutettiin yöraudoilla, hieman myöhemmin purentakiskoilla - mikään ei ole mainittavasti auttanut mihinkään, ja hammaslääkäriin en ole menossa vasta kuin äärimmäisessä hädässä. (Kävisin kyllä viilauttamassa itselle terävät kulmahampaat jos ois varaa.. *nauru*)
Hermostuksessani olen kirskutellut kaikista hampaista kiilteen rikki ja purentalihakset ovat niin ylikehittyneet, että rasittavat painollaan leukaniveliä. Yhdestä takahampaasta irtosi taas paikka eli hampaan tilalla on ammottava kraateri, jonka ympärillä on rosoinen kuori, mutta se on paikattu kolmessa eri hammashoitolassa neljän eri lääkärin toimesta, ja maksimissaan paikka on pysynyt kaksi viikkoa, eli ei kannata maksaa enää paikkaamisesta, kun ei se paikka pysy, ei sitten millään, eikä sitä hammasta suostuta vetämään irtikään, koska se vaikuttaisi purentaan tms., joten aion odottaa että ko. hammas vain tipahtaa omia aikojaan, vaikka odottelu tympii ja sattuu. Helvetin helvetti! *grr*

Yhden ainoan kerran olen asioinut asiallisella ja miellyttävällä hammaslääkärillä, muuten ne taitavat olla kieroja sadisteja koko sakki.. *eiei*
EFS55

Posts: 293

#42 • • EFS55 Aviomies

ella_:
yksityisellä ne hoitaa sen hammaskiven poiston vähän liianki perusteellisesti... sattuuuuu *poks*
[/q


Joo todellakin!! Ite ku kävin poistattaa hammaskiven (yksityisellä), nii tuntu et ne ois puhistanu samalla ikenet sil ***vetin piikillä!*uuh*

No nyt on sähköinen harja ja se on supertehokas!!!*hymy*

Vuoden välein on aina tarkistus, ehkä tälläkertaa pääsee helpommalla.....

Ehkä.....

zari

Posts: 716

#43 • • zari Team Tamppaajat
Ennen pelkäsin hammaslääkäriin menoo,mut nykyään sinne menee ihan ok mielellä.

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

Sirppu

Posts: 685

#44 • • Sirppu
Mulla oli reikä hampaassa ja sitte se piti paikata.. mm mie halusin sen puudutuksen, joku hieno juttu siin oli että se kestää vähemmän aikaa mutta puuduttaa nopeempaa. Sitte minulla alko kädet tärrää ja sydän jyskää kauheesti, ihmettelin peloissani että mitäs ne oikee minuu ruiskutti, ei olut kivaa. No käyn silloin kun huomaan että pitäisi korjata jotain, tosiaan nyt se jo maksaa nii ei siel nii useesti käydä kui ala- ja yläasteella.. *eiei*
¡ Previous post about a year ago !
Khimaira

Posts: 36

#45 • • Khimaira Diagnoosi=Mahdoton tapaus
Sain hampun takas tänään...tai puolet siitä*hih**nauru*Kiitos Syke*hali*Se kestikin odotettua kauemmin mut nyt on kaikki taas paikoillaan*hymy*
Karski

Posts: 6,049

#47 • • Karski Pomon kätyri
Mix mulle tulee hampputohtorista mieleen semmonen
jannu jonka hoitotuoliin en välttämättä olis ensimmäisenä
istumassa jo haluaisin asianmukaista hoitoo mihin
tahansa muuhun vaivaan kuin akuuttiin unettomuuteen
tai syömishäiriöön :D

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

homppa

Posts: 731

#48 • • homppa
just kävin ottamassa juurihoitoa ilman puudutusta. Ei koskaan ole sattunut mikään fyysinen niin paljoa, mut hoin vaan mielessäni koko ajan "vittu sä oot kova jätkä, vittu sä oot kova jätkä"

heh, sitku loppu se poraaminen oli keho kauttaaltaan ihan hiessä ja tärisin ja koski niin helvetillisesti ja sit ne ei ees suostunu antaan mulle mitäään särkyyn kun oli vain 100Mg ketorinia ja se oli muka liian voimakasta, bah

ens kerralla puudutus kuiteskin, noin muuten hammaslääkärillä käynnit on ihan kivoja (ei oo tosin juurihoitoa ennen ollut :/ )
ezzy

Posts: 8,060

#49 • • ezzy Droid-pappa
aivan järjettömän kallista, siksi ei tule käytyä kovin usein...
akiapina

Posts: 2,729

#50 • • akiapina apinaki
Raudat on ollut toiselta luokalta kahdeksanteen luokkaan, väliin mahtuu yöraudat, yläraudat, alaraudat ja nuo kaikki yhdessä. Sen jälkeen ei löytynyt motua pitää niitä "tukirautoja" joita olisi pitänyt pitää vain vähän aikaa päivässä, tyhmä kuin olin. Nyt etuhampaat ovat tullut hieman ulos
ja harmittaa kyllä hitosti kun piti nuorempana olla niin tyhmä.

Eilen tuli käytyä hammaslääkärillä kun eka Barbi-vierailu jäi kerrankin yhteen lauantaina: kaveri kääntyi ympäri ja kyynärpää osui lasiin joka oli just huulilla, etuhampaasta lohkesi n. viidesosa,ja kyllä ton muovipaikan erottaa, lisäksi näyttää siltä kun kiillettäkin olisi lohjennut samassa, tai ainakin siinä näkyy selvä raja kun hammas on kuivana. Hammaslääkäri kun en ole niin paha mennä sanomaan onko toi sitä, mutta kyllä vituttaa jos on sillä kiillehän on sitten pysyvästi poissa?

Ai niin, ja hammaslääkäri ei nykyään pelota noiden ala-asteen rautojen kiristysten ja muun häslingin takia, mutta ei sinne silti kiva ole mennä hammaskiveä poistamaan *hikoil*
akiapina

Posts: 2,729

#51 • • akiapina apinaki

Flamie, 3.7.2004 12:47:
---
Sade*:
pelkäsin niin paljon että saan jonkun kiukkusen hammaslääkäritädin repimään mun hampaita.
---


Nelimarkka. *vink* *nauru*



Larjama *hikoil* Siinä on hullu ämmä! *vink*
domi

Posts: 7,069

#52 • • domi Työn sankari.
Pitäis mennä, ei vaan oo varaa sellaseen mikä hoitaa hommat nukutuksessa. Normaaliin lääkäriin en edes ole menossa, johtuen lapsuuden alitajuisista traumoista, jolloin puudutusta pistettiin "muutama" ruisku, ja se ei edes auttanut, joten väkisin tehtiin hommat.

Kiitti *dissaa*
Jaques

Posts: 1,390

#53 • • Jaques HUGC / So Nice!
Koht menos legolekuriin paikkaamaan yks reikä!! Eikä ole ikinä pelottanu toi legolekuri. Rautoja on ollu muutama vuos nuorempana ja hampaitakin on kiskottu jopa tunnin!! Runts runts kuului vaan kun tangolla väänsivät.*nauru*

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Daverian

Posts: 491

#54 • • Daverian
Hyvinhän se siinä menee. Ei se niin kauheaa ole. Kiva se on saada pidettyä purukalusto kunnossa.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

littlebig

Posts: 753

#55 • • littlebig aaat-chi kung
toi otsikko on aika harhaanjohtava sen jälkeen kun on käyny lukemassa käytätkö huumeita galluppia...

--
straight ______

gay ^______^

Avatar
#56 • • + Guest
Kyllä purukalusto on kiva pitää hyvässä kunnossa. Reikiä sen verran kuitenkin tulee, ettei ihan yhellä käyntikerralla vuodessa selviä. Ihan riemuissani en hammaslääkärin tuoliin istahda ja vähintään vaadin sen puudutuksen. Pelottaa silti että ne osuu johonkin hermoon (ja sit sattuu) ku ne poraa tai sörkkäsee vahingossa ikeneen. Siinon hiano istua tuolissa täristen ja naama puutuneena ku suusta suihkuaa verta tai huuli jää jonkun puristimen väliin..

Ei sillä, että epäilisin hammaslääkäreiden ammattitaitoa, mutta jännittää kuitenkin. Olen ihan kiitollinen, että on mahdollisuus käyttää lähes pilkkahintaisia YTHS:n palveluita. Pieniä kammoja on tullut, mutta minkäs tälle laholle purukalustolleen voi. *poks*
Bio

Posts: 4,429

#57 • • Bio The Bullies / Pinky
Mulla on kaikenlaiset hammasrojut ollu suussa.. raudat ylhäällä ja alhaalla, sit sellanen muovinen ylälego-juttu, muovilenksut jotka veti hampaita yhteen. Sit on leikattu kitalaesta palanen pois jotta saatiin vinoon menny hammas vedettyy eteen. Molemmat alapuolen viisaudenhampaat on kirurgisesti poistettu ja molemmil kerroil leuka ollu jumis pari kuukaut.

Mut nyt on suorat hampaat, kyl siit piti kärsiäkin *dissaa*

Ainiin, kerran teini-iäs menny etuhampaat poikki tappelussa, kun jätkät päätti sit potkii päähän *eiei*
Mellu-

Posts: 4,006

#58 • • Mellu-
rauhottavien voimalla siellä tulee käytyä.. ei muuten.

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Kolera

Posts: 4,256

#59 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
saa nähä millä terällä ne meinaa raapia ton etuhampaan reiän ylimääräsen kaman pois. Se pora millä ne puhkasee kiiltee on kyllä kaikista kamalin. Korkee ääni ja korkee vihlova kipu. Nyt kun vielä menee kunnalliseen lääkäriin niin saa nähä kuinka epämiellyttävä kokemuksesta tulee. Vuos sitten kun paikattiin hammas pari yksityisellä ni oli erittäinkin miellyttävä kokemus verrattuna siihen 6v vanhaan muistoon 20minsan törkeestä vihlonnasta "se oliki vähän isompi reikä ku aluks näytti"

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Jutu

Posts: 3,054

#60 • • Jutu Blondi
En pelkää käydä hammaslääkärissä. Mulle on tehty jos jonkin näköistä operatiota, ja siltikään en kammoksu sitä. Oon niin rauhallinen, että kerran jopa nukahdin sinne *nauru* Nyt ei tarviikaan käydä, ellei tule jotain häikkää.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.