Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 326,173 views

tez

Posts: 188

#21 • • tez hottie
Mulla oli joskus ala-asteella tummaihoinen hammaslääkäri emmanuel. Se oli kauheen kovakaouranen ja ei käyttäny hanskoja. Mulle jäi traumat sen käsittelyistä ja äiti joutu varaa mulle erikseen ajat koska en suostunu menee sen käsittelyihin. Kaiken lisäksi tämä samainen emmanuel veti mun veljeltä väärän hampaan pois! *dissaa*

--
...do you fuck as well as you dance?

tiipi

Posts: 506

#22 • • tiipi
aijai, äsken sattui niiin hirveästi. porailtiin vähän turhankin paljon. auts. *uuh*
mutta nyt onki sitten jo kaikki hyvin. toivottavasti vaan ei tarvitse vähään aikaan käydä uudestaan.
ja kannattaa tosiaan muistaa käydä noin vuoden välein, koska sitä hirveempää se on kun sitte kerralla porataan monta reikää.
ja opin uuden asiankin: kannattaa käyttää mieluummin pehmeää hammasharjaa kuin kovaa, koska kova voi vahingoittaa ikeniä niin, että ne 'vetäytyy' pois hampaan päältä, eikä ole siis enää suojaamassa sitä. eli mieluummin harjaa hellästi ja pitkään, kuin nopeasti ja kovaa.
*joo*

--
Tu dit de mauvais choses sur les autres, pour te faire te sentir plus bonne.

kilobitti

Posts: 2,419

#23 • • kilobitti 1-2-3 techno

remotion:
Joojoo, mulla on sellaset hampaat että ne liukenee sylkeen. Sangen kauniin muotoisia palikoita varsin kauniin muotoisessa rivistössä kylläkin.



mulla on päinvastaiset; ei tule reikiä niin millään, mutta värjäytymiä
tulee todella helposti. Käyn putsauttaa hammaskivet pois kerran
vuodessa. Ei valittamista.

hampaiden narskuttelu öisin on jo vähän ongelma. Se ei ole kivaa *ding*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Claquesous

Posts: 3,206

#24 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Hamppu(?)lekuri... Jepjep

--
32. of December

sapeli

Posts: 11,768

#25 • • sapeli jokukukamikä?

tiipi:
eli mieluummin harjaa hellästi ja pitkään, kuin nopeasti ja kovaa.
*joo*



Toi pätee kyl muuhunkin kun hampaitten harjaukseen... *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Arctic Mystery

Posts: 80

#26 • • Arctic Mystery
Luoja et vihaan hammaslääkäriä....!!!!!!!

Tuntuu et vaik kuinka hampaita harjaa niin tulee aina reikiä....Ja sit mitä olen kuullut niin joillain ei tule reikiä millään ilveellä joten onko reilua...PRKL!!!!*taputapu*
Fentae

Posts: 186

#27 • • Fentae
Mitä pelättävää siinä on? Kävin äsken siellä, oli \?vaan\? neiljä reikää. (ekat reijät mun hampaissa) Sain puudutusainetta (pyynnöstä) ja sen jälkeen pysty melkeen nukkumaan tuolissa. *joo* On se kivaa ku ei vielä tarvitse maksa mitään. *vink*
Avatar
#28 • • ikj Guest
mulle ku tuli mieleen jotain iha muuta...
Fentae

Posts: 186

#29 • • Fentae

idi:
mulle ku tuli mieleen jotain iha muuta...



mäki katoin ensin että \?siis mitä...? onko sellasia lääkäreitä... *ding*\? *nauru*
Avatar
#30 • • HRDance Guest
hahahaa *nauru* lupasivat vetää multa neljä pois ja jättää tyhmyyden esiin *jiihaa**grr*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#31 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mun viisaudenhampaat oikkuilee taas, mutta mieluummin kestän vaikka 50 ientulehdusta kun menen johonkin hampaidenirtirevintään *eiei*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Lauruska

Posts: 821

#32 • • Lauruska nihkee
meikältä poistettu 3 viisaria, yks jälellä vielä. Se ei oo puhjennu joten sitä ei viel saa otettua pois..ja kun se kasvaa kuiteski iha siististi suoraan.

Minä oon ollu onnellinen tapaus siinä että mua ei oo sattunu käytännössä yhtään noiden poistamisten jälkeen. Hammaslääkärikin oli ihmeissää ja kirjotti potilaskorttiin mulle miten en ottanu yhtään kipulääkettä eikä silti ollu kipeet kolot..

Sitten viel sellainen juttu että hampilääkärini sanoi että viisaudenhampaat kannattaa poistattaa ennen ku 25vuotta ikää on täynnä, koska sillon ne juuret alkaa luutua ja SEN jälkeen se vasta tekeekin kipeetä poistattaa ne. Minäki oon nyt siis 19 ja se kehui kuinka viisas oon ollu ku oon halunnu hampaani heti pois ku ne on puhjennu.
Jone

Posts: 8,258

#33 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay:
mun viisaudenhampaat oikkuilee taas, mutta mieluummin kestän vaikka 50 ientulehdusta kun menen johonkin hampaidenirtirevintään *eiei*



Omapahan on leukaluusi, mutta kerrottakoon nyt varoituksen vuoksi, että noista tulehduksista on potentiaalisesti aika suuri terveydellisiä haittoja. Lisäksi purentasi saattaa kieroutua ja pääset sitten fiksauttamaan senkin. Viimeiseksi mutta ei vähäisimmäksi mainittakoon esimerkin vuoksi kaveristani, jolle jouduttiin duunaamaan iso osa leukaluusta uusiksi tollasen vastaavan ”en kyl poistata näitä”-venkoilun vuoksi. Et onnea valinnallesi.

Tiistaina lähti toisiksi viimeinen viisuri yläoikealta. Kolme puudutuspiikkiä ja 20 sek vääntämistä & vetämistä ja se oli poissa päiväjärjestyksestä. Edes yhtä ainutta särkylääkettä en asian takia ole jälkikäteen joutunut ottamaan.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#34 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Voi perse. No onneksi ne hampaat eivät ole kasvaneet kai vielä niin paljon, että niitä oltaisiin heti vetämässä irti. Saan vähän armonaikaa *hikoil*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

-P

Posts: 4,972

#35 • • -P
Uskokaa tai älkää, mutte mulle hampulekuri on ehk maailman pelottavin asia. tiedän että pakkohan siel on käydä jos haluaa pitää hyvää huolta hampaista/suustaan, mutta silti, tulee aina todella iso pala kurkkuun kun saa kuulla että hamppilekuris pitäis käydä *uuh*

Tosin tuo mainitsemani pelko saattaa oikeastikin johtua siitä, että n. 5v vanhana kun revittiin ensimmäinen hammas, niin tulivat tädit sörkkimään suut pihdeillä, todella pienellä puudutuksella ja kun verta sitten vuosi suht. kivasti niin antoivat vaan vesilasin ja sanoivat että porskuta *eiei*

[muokattu 3.7.2004 11:56]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Avatar
#36 • • astaroth Guest
Mä taas en ole koskaan pelännyt hammaslääkäriä. Minulle ei kylläkään olla tehty vielä mitään vakavampia operaatioita, eikä reikiäkään ole ollut 19 vuoden aikana ensimmäistäkään. :)
Saa nähdä sitten, muuttuuko ajatusmaailma, jos käyn viisareita pois revityttämässä. ;)
nostatus

Posts: 343

#37 • • nostatus

Hyzenthlay:
Voi perse. No onneksi ne hampaat eivät ole kasvaneet kai vielä niin paljon, että niitä oltaisiin heti vetämässä irti. Saan vähän armonaikaa *hikoil*



Vinkkinä vielä, että mitä nuorempana ne viisaudenhampaat poistaa, sitä helpommalla pääsee. Keskimäärin 25-vuotiaana ne alkaa luutumaan kiinni kunnolla, jolloin niiden poistaminen on todella iso urakka. Siksi ne yleensä vedetään pois jos ne alkaa näkymään, vaikka ne ei olis oireillutkaan.

Itseltä on poistettu viisi viisaudenhammasta, joista neljä leikkauksella. Kuulostaa pahalta, mutta ei ollut. Lähti ihan nätisti. Turvotusta tietysti riitti, mutta säryn sai pois lääkkeillä.

Itsekään en hammaslääkärissä käymisestä erityisesti pidä, mutta en kyllä pelkääkään. Välillä olen tosin ihmetellyt, että miten olen joutunut nykyiseen duuniini suunnittelemaan erilaisia kidutusvälinei... siis hammashoitolaitteita hammaslääkäreille... *ding*

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Flamie

Posts: 478

#38 • • Flamie
Sinne kyllä mennään sillon kun sinne on tarve mennä. Itse kun olen laittanu hampaani siihen kuntoon kun ne on.. Koskaan ei oo kyllä reikiä ollu. Pari alkavaa sanottiin viime kerralla.. *nyyh* Nooh, onneksi hyvän ystäväni äiti on hammashoitajana siinä. *vink*
Avatar
#39 • • RINY Guest
Hih, mulla on ala-asteesta jäänyt ihan kamalat pelot hammaslääkäristä. Ku sillon pikkasena tuli sitä karkkia mässättyä niin paljon, että reikiä kertyi ihan kivasti aina seuraavaan tarkastukseen mennessä. Hampaiden paikkaus ei ollu sitä ihaninta puuhaa siinä iässä. Pari kuukautta sitten kun menin poistattamaan yhden kipeän viisaudenhampaan oli pakko varata aika ihan yksityiseltä kun pelkäsin niin paljon että saan jonkun kiukkusen hammaslääkäritädin repimään mun hampaita. Yksityisellä käynti oli ihan jees, pelko hammaslääkäreitä kohtaan vähän laantu siinä ku sain jonkun tosi rennon ja mukavan hammaslääkärisedän hoitamaan mun purukaluston kuntoon. *sydän* Uskaltaa sitä varmaan jatkossakin mennä. *hymy*
Flamie

Posts: 478

#40 • • Flamie

Sade*:
pelkäsin niin paljon että saan jonkun kiukkusen hammaslääkäritädin repimään mun hampaita.



Nelimarkka. *vink* *nauru*