Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 326,153 views

Dana

Posts: 647

#261 • • Dana
hammaslääkäri on kyl juu maailman kaamein paikka! mutta nyt mun oli kans pakko mennä.. kaksi juurihoitoa oli tuomioni, ja täysin ansaittuja molemmat.. olen lykännyt ja lykännyt hamppulaan menoa *poks*
seuraavaksi viisaudenhampaat poistoon. sitten kans puhdistus ja valkaisu siinä samalla *pepsodent*

mut mun lekuri on kyllä Aivan IHANA! tosi kiva ja kiltti (!!!), antaa puudutuksen ja kyselee aina että sattuuko. jos on kipua saan lisää lääkettä, tai sit odotellaan hetki että puutuu paremmin. ei samaa menoa kuin kunnallisessa, jossa en saanut puudutusta hampaaseeni vaan poskeen! puoli naamaa aina turvoksissa, kuolaa valui suupielestä (mitä en tuntenut/tiennyt) ja hammasta särki niin prkleesti.

itseasiassa toinen mun juurihoidoista on tulos huonosta paikkauksesta vuosia sitten. sanoivat nyt että hammasta ei oltu hoidettu kuntoon. vanha reikä siis oli siellä paikan alla ja teki tuhoaan vuosia!! kiitos... *igor*

jos joku vielä kehittäisi poran joka ei vinkuisi niin mun pelko&inho puolittuisi.. yyyh!! se ääni....!
crissy

Posts: 1,958

#262 • • crissy

Dana, 13.9.2007 04:03:


jos joku vielä kehittäisi poran joka ei vinkuisi niin mun pelko&inho puolittuisi.. yyyh!! se ääni....!




joo toi on pahin ääni maailmassa!!! saiskohan sinne ottaa vaikka mp3 soittimen tms? *pepsodent*
pirpeli

Posts: 5,533

#263 • • pirpeli

crissy, 13.9.2007 08:40:
saiskohan sinne ottaa vaikka mp3 soittimen tms? *pepsodent*



Mun tietääkseni saa. Ei sitä kukaan kielläkään. Mut toi ääni on sen verran kova, ja varsinkin kun sen kuulee pään sisällä, et saa olla aika kovalla musiikit ennenkun se pora hiljenee. Itelläni oli magneettikuvauksessa soitin mukana, ja se kolina ja nakutus kuulu silti. Kyllähän se vähän rauhottaa toki kuitenkin.

Hammaslääkärille pitäs mennä joo. Onhan tästä jo......3 vuotta? Ehkä enemmänkin. Yksityiselle suoraan, niin saa jotain palveluakin.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#264 • • opmdevil Guest
Homma toimii. Aika varattu ja saatu marraskuun loppuun. Ei mikään hätä, ei!
Hupsu

Posts: 1,005

#265 • • Edited Hupsu
Stanan YTHS. Viimeeks ku kävin siellä, niin täti hamppilekuri vähän ryssi. Kymmenen minsaa jäljellä aikaa, kaikki vehkeet suussa ja tää täti toteaa: "ohos, nyt tuli ongelma. Paikka lohkes enkä mä tiedä mitä tehdä". Istu ny siina vempeleet suussa ku hamppilekuri pyörittää päätänsä. Käski sitte kotia päin ja sano perään, että: "Voipi alkaa pikkasen särkemään...". No vittu indeed. Tapauksesta pari viikkoa ja buranaa menny useampi aski. Kiireen takia ei oo edes kerenny varaa akuutti-aikaa. Nyt tosin alkanu kiire jo vähän helpottamaan ja niin hammassärkyki, joten ylläri, etten oo sit ees jaksanu hakee aikaa. :D

edit: heti tekstin kirjottamisen jälkeen alko taas vihloo. Stana.

--
Päivän mietelause?

crissy

Posts: 1,958

#266 • • crissy

pirpeli, 13.9.2007 08:57:
---
crissy, 13.9.2007 08:40:
saiskohan sinne ottaa vaikka mp3 soittimen tms? *pepsodent*

---


Mun tietääkseni saa. Ei sitä kukaan kielläkään. Mut toi ääni on sen verran kova, ja varsinkin kun sen kuulee pään sisällä, et saa olla aika kovalla musiikit ennenkun se pora hiljenee. Itelläni oli magneettikuvauksessa soitin mukana, ja se kolina ja nakutus kuulu silti. Kyllähän se vähän rauhottaa toki kuitenkin.

Hammaslääkärille pitäs mennä joo. Onhan tästä jo......3 vuotta? Ehkä enemmänkin. Yksityiselle suoraan, niin saa jotain palveluakin.



mulla ainaki se pelkkä poran ääni tuottaa jo melkein fyysistä kipua.. jos telkuski joku on hammaslääkäris ja porataan nii pakko on vaihtaa kanavaa..

pitäs kai munki änkee itteni hammaslääkäriin.. noi viisurit aina ilmottelee 2x vuodes itestään..
Dana

Posts: 647

#267 • • Dana

crissy, 13.9.2007 08:40:
---
Dana, 13.9.2007 04:03:


jos joku vielä kehittäisi poran joka ei vinkuisi niin mun pelko&inho puolittuisi.. yyyh!! se ääni....!

---



joo toi on pahin ääni maailmassa!!! saiskohan sinne ottaa vaikka mp3 soittimen tms? *pepsodent*



sisko sanoi mulle kans samaa.. kuulemma joku hänen ystävä oli suostunut avaamaan suunsa vasta kun tohtori antoi luvan popittaa tuolissa *nauru* mut saa kyllä olla aikamoiset vehkeet et peitttää Sen äänen.. *poks*
Jago

Posts: 4,039

#268 • • Jago un-trained monkee
helmikuun puoliväliin sain vasta ajan(tilasin jo vähän aikaa sitten)
Tarttisin kyllä oikeesti ennen sitä. saa nähä pitääkö mennä päivystykseen joku kaunis aamu*uuh*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Alley Cat

Posts: 489

#269 • • Alley Cat Jedi Master
Muistan ite työharjottelusta hammashoitolassa yhden potilaan, joka laitto kuulokkeet korviin ennenkuin hammaslääkäri alko hommiin. Ei se lekuri ollu siitä millänsäkään, oli vissiin tuttu potilas ja tuttu rutiini.

Mua jo etukäteen kauhistuttaa tulevassa ammatissa se, että joudun kuuntelee sitä vidun ultraäänilaitetta päivät pitkät... *poks* Pitää vissiin ruveta käyttää korvatulppia. Siellä harjottelussa oli muuten yks lekuri, joka käytti työskennellessään korvatulppia. Ei sitä poraakaan tosiaan oo kiva kuunnella.

--
You see madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little... push.
-Joker-

$

Posts: 1,802

#270 • • $ Destination weekend!
Vasta kun on tarpeeksi kauan pakoillut lekuria (suuhygienistiä) ymmärtää miksi hammaskiveä on hyvä poistattaa välillä.

Ensi vuonna uudestaan.
trustus

Posts: 178

#271 • • trustus
Pitäs jälleen varata aika tarkastukseen...
Amarie

Posts: 261

#272 • • Amarie täysipäiväinen lusmu
Kävin hammaslääkärin tarkastuksessa ensimmäistä kertaa kai viiteen vuoteen. Ei ollut edes niin paljon reikiä kun luulin. Oli vain 8. :D

--
In her eyes I see the sky.

Amma

Posts: 2,383

#273 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

crissy, 13.9.2007 08:40:
---
Dana, 13.9.2007 04:03:
jos joku vielä kehittäisi poran joka ei vinkuisi niin mun pelko&inho puolittuisi.. yyyh!! se ääni....!
---
joo toi on pahin ääni maailmassa!!! saiskohan sinne ottaa vaikka mp3 soittimen tms? *pepsodent*


Mulla on nykyään aina joku korvaruokintaväline mukana hammaslääkärissä. Jos tiedän radiosta tulevan jonkun hyvän ohjelman, kuuntelen sitä. Muuten jotain koottuja musiikkeja. Tosin pidän nappia vaan vasemmassa korvassa, jotta kuulen hammaslääkärin ohjeet. Viimeks hammaslääkäri totes, että: "Toivottavasti sulla on jotain tosi mukavaa ja rentouttavaa musiikkia."

Hengissä selviämistä lisää kunnon puudutukset yhdistettynä väsymykseen, jolloin pää hortoilee jossain unen rajamailla.

Viimeisen neljän kk:n aikana on tullut vierailtua 5 krt hammaslääkärissä juurihoidossa ja laitattamassa irronneita väliaikaisia lääkepaikkoja takas paikalleen.

--
*etsiskel*

Trixie

Posts: 1,342

#274 • • Trixie
Eh... hampurääkki... pitäis kai itekki käydä taas legoi käydä näyttääs ettei tarvi sitten kärsii valtavii kipui*justjoo* no ootan et duunin sairaskassa alottaa toimintansa ni sitten voi mennä ku maksavat vissii puolet *joo*

--
face your fears and live your dreams

Bio

Posts: 4,429

#275 • • Bio The Bullies / Pinky
Soitin tammikuussa terveyskeskukseeni et tarvis päästä hammastarkastukseen ja nyt sain kutsun :D Ei tarvinu odottaa kuin 10 kuukautta!
vivesteri

Posts: 309

#276 • • vivesteri karmea mörkö
Maanantaina ois paikkausaika...
Pelko palasi *uuh*
noena

Posts: 3,138

#277 • • noena first breath after coma
Hammaslääkärillä käynti on aika jees, ei mua haittaa ollenkaan! Varmaan johtuu siitä että isoäiti on hammaslääkäri ni se ei ikinä pienenä ollu pelottava juttu eikä koskaan sattunu yhtään ku ei oo mitään isompaa tarttenu sillo tehä. Viime keväästä asti tosin on porattu ja paikattu 8 hammasta, mut se puudutus ainekki tuntuu vaan hassulta ja puutunu huuli tuntuu hauskalta :D
.. okei oon vähän outo *pepsodent*

--
TwistedLife™ Amusement Park

sune

Posts: 2,096

#278 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
tänään kävin hammaslääkärissä ilman mitään kipuja. Nyt kun mukamas jotain korjattu niin suu niin helvetin kipeä!!! varmaan porasivat eikä laittaneet paikkaa ollenkaan, siltä tuntus *dissaa*

--
ei kovin ihku eikä plur

Tiura

Posts: 731

#279 • • Tiura Taika
mä sain samalle viikolle ajan ku soitin (harvinaista)
Pienenä pelkäsin ihan törkeesti käydä hammaslääkärissä, mut aika kivuttomasti siellä käynti nykyään hoituu :)
mehukatti

Posts: 335

#280 • • mehukatti dude
Tulee varmaan säännöllisesti käytyä tarkastuttamassa hampaat tästä lähtien. Ei huvita enää maksaa noin 2500e uudesta hampaasta, josta ei saanu ees mitään Kela-korvausta. Ei kuitenkaan kehtaa liikkua reikä hammasrivistössä.