Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,059,427 views

Riku

Posts: 3,187

#481 • • Riku The Little Prince

anri:
Yli 62% vastanneista on kannabiksen laillistamisen kannalla,
mutta kuinka moni Klubbarilainen oli lauantaina 8.5 marssimassa?

En tullut marssiin mutta aiheutin yleistä pahennusta huutamalla yksikseni ”Laillistakaa hamppu!” myöhemmin illalla keskustassa. Tiedä sitten oliko tuosta enemmän hyötyä vai haittaa. *nauru*

[muokattu 13.5.2004 21:50]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

anri

Posts: 890

#482 • • anri team parempi pitäjä

pHaze:
anri:
Yli 62% vastanneista on kannabiksen laillistamisen kannalla,
mutta kuinka moni Klubbarilainen oli lauantaina 8.5 marssimassa?

---
En tullut marssiin mutta aiheutin yleistä pahennusta huutamalla yksikseni ”Laillistakaa hamppu!” myöhemmin illalla keskustassa. Tiedä sitten oliko tuosta enemmän hyötyä vai haittaa. *nauru*



Ainaki varmaan herätit keskustelua! *nauru*
Ja eikös se ole aina hyvä, että asioista puhutaan? Jos vaikka pikku hiljaa tuo keskustelu muuttuis lehtien palstoillaki enemmän kehittäväksi!

--
don't go halfway - go all the way

Riku

Posts: 3,187

#483 • • Riku The Little Prince

anri:
Ja eikös se ole aina hyvä, että asioista puhutaan?

Jep, nimenomaan. Kunhan vain puhutaan myös järjellisellä ja kehittävällä tasolla eikä tällä vielä ikävä kyllä hallitsevalla ”drugs are bad, mm'kay”-argumentoinnilla. Ei minuakaan kiinnosta valtaväestöön suhteutettuna harvojen käyttäjien etujen vuoksi huumeiden käyttämisen leviäminen, ja sokeaan huumemyönteisyyteen pyrkiminen, kuten asian puolustelu yleensä suoraan leimataan, mutta sen järjen käyttö tunteiden sijasta olisi varsin toivottavaa tässäkin asiassa.

Huumeiden käytöstä kärsivät keskiarvolla mitattuna kaikki. Sitä ei ole kiistäminen. Mutta myös sen vastustamisesta kärsivät kaikki, eikä sitäkään pystytä millään kiistämään. Ainoa relevantti kysymys on miettiä kumpi aiheuttaa vähemmän tuhoa. Ja tästä syystä itse kallistun pitkällä tähtäimellä lukemieni tutkimusten ja tilastojen myötä laillistamisen kannalle.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

anri

Posts: 890

#484 • • anri team parempi pitäjä

pHaze:
---
anri:
Ja eikös se ole aina hyvä, että asioista puhutaan?
---
Jep, nimenomaan. Kunhan vain puhutaan myös järjellisellä ja kehittävällä tasolla eikä tällä vielä ikävä kyllä hallitsevalla ”drugs are bad, mm\'kay”-argumentoinnilla.


Kun asioista aletaan puhua enemmän niin pikkuhiljaa keskustelun tasokin kääntyy oikeaan suuntaa. Viime perjentain Iltasanomissa oli nasevia lainauksia hamppufoorumilta, ja kieltämättä kävi mielessä, että toimittaja toi muita lainaamalla oman kantansa julki. Hyvä, että toi.. Mutta on sääli, että omaa (puoltavaa) kantaansa harva ääneen uskaltaa sanoa.

pHaze:
Huumeiden käytöstä kärsivät keskiarvolla mitattuna kaikki. Sitä ei ole kiistäminen. Mutta myös sen vastustamisesta kärsivät kaikki, eikä sitäkään pystytä millään kiistämään. Ainoa relevantti kysymys on miettiä kumpi aiheuttaa vähemmän tuhoa. Ja tästä syystä itse kallistun pitkällä tähtäimellä lukemieni tutkimusten ja tilastojen myötä laillistamisen kannalle.


*joo*

--
don't go halfway - go all the way

hallucinogen

Posts: 8,190

#485 • • hallucinogen Edain

anri:
Kun asioista aletaan puhua enemmän niin pikkuhiljaa keskustelun tasokin kääntyy oikeaan suuntaa. Viime perjentain Iltasanomissa oli nasevia lainauksia hamppufoorumilta, ja kieltämättä kävi mielessä, että toimittaja toi muita lainaamalla oman kantansa julki. Hyvä, että toi.. Mutta on sääli, että omaa (puoltavaa) kantaansa harva ääneen uskaltaa sanoa.


Ongelma meidän maassa on se et teoriassa erimieltä saa olla mut käytännössä kaikki sanomiset jotka ei noudattele hallituksen virallista huumepolitiikka tuomitaan vastuuttomiksi ja huumeita ihannoiviksi ja antaa väärää suuntaa nuorisolla yms. *uuh*

--
pikku-*possu*

anri

Posts: 890

#486 • • anri team parempi pitäjä

hallucinogen:
---
anri:
Kun asioista aletaan puhua enemmän niin pikkuhiljaa keskustelun tasokin kääntyy oikeaan suuntaa. Viime perjentain Iltasanomissa oli nasevia lainauksia hamppufoorumilta, ja kieltämättä kävi mielessä, että toimittaja toi muita lainaamalla oman kantansa julki. Hyvä, että toi.. Mutta on sääli, että omaa (puoltavaa) kantaansa harva ääneen uskaltaa sanoa.

---

Ongelma meidän maassa on se et teoriassa erimieltä saa olla mut käytännössä kaikki sanomiset jotka ei noudattele hallituksen virallista huumepolitiikka tuomitaan vastuuttomiksi ja huumeita ihannoiviksi ja antaa väärää suuntaa nuorisolla yms. *uuh*



Niinpä niin.
Ja jos on hampun laillistamisen kannalla, moni automaattisesti leimaa myös käyttäjäksi. *ding* Asia kun ei välttämättä olekkaan niin...

--
don't go halfway - go all the way

Keniro

Posts: 369

#487 • • Keniro
No eihän siitä haittaakaan olis *hymy*
Riku

Posts: 3,187

#488 • • Riku The Little Prince

hallucinogen:
Ongelma meidän maassa on se et teoriassa erimieltä saa olla mut käytännössä kaikki sanomiset jotka ei noudattele hallituksen virallista huumepolitiikka tuomitaan vastuuttomiksi ja huumeita ihannoiviksi ja antaa väärää suuntaa nuorisolla yms. *uuh*

Ja tää on niitä asioita jonka takia mut saa kahlita seinään ja ajaa puskutraktorilla päälle. Ensimmäistä kertaa elämässäni sanoin ”ei” keikalle, periaatesyistä, sillä minua pyydettiin soittamaan huumeiden vastaiseen mielenosoitukseen, ja koska rehellisesti uskon että huumeiden vastustaminen aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä yhteiskunnalle. Huumeet ovat ehkä loppujen lopuksi pieni asia yhteiskunnassamme, mutta nykyinen asenne niitä kohtaan on mielestäni vääryyttä, ja se on on asia mitä en suostu täysin sivusta katselemaan. Kuka haluaa osallistua ”Ban Tony Halme”-paitojen teettämiseen? ;)

[muokattu 13.5.2004 22:59]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Keniro

Posts: 369

#489 • • Keniro

pHaze:
---
Kuka haluaa osallistua ”Ban Tony Halme”-paitojen teettämiseen? ;)

[muokattu 13.5.2004 22:59]



Mä voisin yhtyä hankkeeseen *igor*
Dives

Posts: 536

#490 • • Dives I see the light
Halme matalaks.. tekopyhä P*ska..

en mä tiedä miten se amfetamiini joutu mun vereen.. en mä käytä huumeita.. noi vihreet on narkkareita.. mä sekoilen muuten vaan.
Keniro

Posts: 369

#491 • • Keniro

Dives:
Halme matalaks.. tekopyhä P*ska..

en mä tiedä miten se amfetamiini joutu mun vereen.. en mä käytä huumeita.. noi vihreet on narkkareita.. mä sekoilen muuten vaan.



Aivan! Ensiks Halme haukkuu pystyyn kaikki narkkarit ja sanoo että diilerit ja huumeriippuvaiset saatais ampua, sitten menee ite örveltään amfetamiini höyryissä ja yrittää selittää jotain typerää, ei o ainakan sanojensa mittanen mies.. *hmph*
SikaihQ

Posts: 485

#492 • • SikaihQ faijas
Nykyisillä testimetodeilla ei kyetä erottamaan, onko kannabiksesta positiivisen näytteen antanut ollut näytettä otettaessa päihtynyt vai ovatko tuloksen aiheuttaneet esim. muutama päivä sitten käytetty kannabis. Ei edes verikokeesta. Joten rattijjuopumuksesta tulee rapiskaa vaikka ei olisi päihtynyt. Tämä on niin älytöntä että se on vaikea uskoa todeksi, mutta näin vaan on.
Jos satut olemaan kannabiksen käyttäjä ja saat tuomion rattijuopumuksesta vaikka et ollut päihtynyt, suosittelen ehdottomasti valittamaan tuomiosta korkeimpaan mahdolliseen tuomioistuimeen asti.
Riku

Posts: 3,187

#493 • • Riku The Little Prince
Varsinaisia faktoja nyt esittämättä muistelen että varsinaisesta huumeidenkäytöstäkin oli menossa johonkin EU:n tjsp korkeimpaan tuomioistuimeen saakka prosesseja, joissa kyseenalaistettiin ihmisen perusoikeuksien pohjalta koko huumausaineiden käytön kieltäminen. En tiedä ovatko nämä prosessit päätyneet johonkin lopputulokseen, mutta sen olen muistavinani että koko huumausaineiden kieltämistä oltiin kyseenalaistamassa ihan yksinkertaisten ihmisoikeuksien perusteella niin pätevästi, että ainakaan alemmat oikeusasteet eivät pystyneet tuohon pätevästi vastaamaan ilman vakavien ristiriitojen synnyttämistä eri oikeuskäsitteiden suhteen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

hallucinogen

Posts: 8,190

#494 • • hallucinogen Edain
Onkos kukaan lukenut et onko siihen juttuun tullut selvyyttä kun eräs jannu oli hollannissa matkallaa poltellut täysin laillisesti kannabista ja sai sitten täällä Suomessa käyttörikoksesta rangaistuksen kun jäi jotenkin kiinni? Tää kaveri valitti tosta asiasta mutta en oo nähny missään et miten asia on päättynyt tai edistynyt.

--
pikku-*possu*

Keniro

Posts: 369

#495 • • Keniro

hallucinogen:
Onkos kukaan lukenut et onko siihen juttuun tullut selvyyttä kun eräs jannu oli hollannissa matkallaa poltellut täysin laillisesti kannabista ja sai sitten täällä Suomessa käyttörikoksesta rangaistuksen kun jäi jotenkin kiinni? Tää kaveri valitti tosta asiasta mutta en oo nähny missään et miten asia on päättynyt tai edistynyt.



Wtf? Ei jumankauta, ei mikään ihme jos noiden tilastojen mukaan suomi on täynnä narkkareita kun leimataan heti jokaisesta pikku rikkeestäkin, god dammit! *dissaa*
phanatic

Posts: 1,123

#496 • • phanatic

Keniro:

Wtf? Ei jumankauta, ei mikään ihme jos noiden tilastojen mukaan suomi on täynnä narkkareita kun leimataan heti jokaisesta pikku rikkeestäkin, god dammit! *dissaa*



Paitsi että tuossa ei ole tapahtunut edes pikkurikettä.
kilobitti

Posts: 2,419

#497 • • kilobitti 1-2-3 techno

Dives:
Halme matalaks.. tekopyhä P*ska..



Äh, mun mielestä Tony ei ole pystynyt muuta kuin tekemään itsestään pellen, ni en näe sitä uhkana yhtään millekkään-> en näe syytä pistää sitä matalaksi. Toiseksi se on hyvä muistutus kansalle siitä että sillä on väliä ketä äänestää. Ikävää vaan että T. Halme on jotenkin, ilmeisesti avoimuudellaan, saanut pidettyä kannattajansa uskomattomista toilailuista huolimatta.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Keniro

Posts: 369

#498 • • Keniro

phanatic:
---
Keniro:

Wtf? Ei jumankauta, ei mikään ihme jos noiden tilastojen mukaan suomi on täynnä narkkareita kun leimataan heti jokaisesta pikku rikkeestäkin, god dammit! *dissaa*

---


Paitsi että tuossa ei ole tapahtunut edes pikkurikettä.



Niin ja sekin vielä.. Ei hyvä jos tätä rataa edetään *eiei*
vaavu

Posts: 1,324

#499 • • vaavu vara-vana

Saara:
Itse olen kyllä vastaan, koska pilvenpoltto passivoittaa ja ei pysty ajattelemaan lopulta kunnolla edes selvinpäin......



Asia ei ole ehkä noin yksioikoinen. Ensinnäkin, paljon riippuu käyttömäärästä. Erityisesti isoina määrinä nautittuna kannabis saattaa lamaannuttaa jonkun verran, mutta niin tapahtuu myös alkoholin kanssa. Pieninä annoksina vaikutus saattaa olla jopa aktivoiva, vähän samaan tapaan kuin alkoholin kanssa. Tunnen eräänkin henkilön, jolla on tapana kannabiksen vaikutuksen alaisena siivota kämppäänsä. :) Paljon myös kerrotaan ihmisistä, jotka tekevät luovaa työtä, esimerkiksi kirjoittamista, kannabiksen voimin.

Myös käyttöfrekvenssi vaikuttaa kannabiksen kognitiivisiin vaikutuksiin. Joka päivä polttamalla saa aikaan jatkuvan pienen pöhnän, kun elimistö ei ehdi tuhota edellisiä uusien jo tullessa tilalle. Sama juttu on myös alkoholin kanssa: tuloksia voi katsella vaikkapa niistä deekuista, jotka ovat ylläpitäneet jatkuvaa pientä promilletilaa jo pitempään.
siveys

Posts: 2,492

#500 • • siveys lovely
veikkaanpa tosiaan, että nykypäivänä esimerkiksi pätkätyökulttuuri ja hyvät sosiaalietuudet lamaannuttaa nuoria enemmän kuin satunnainen blossittelu *uuh*