Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 609,788 views

ZimE

Posts: 17

#941 • • ZimE
nää purkat on hyvii ja niist en aio heti luopua :)
Kone-J

Posts: 124

#942 • • Kone-J
joo, vitut jollee korvikkeille, jos lopettaa nii lopettaa, tai jos ei daiju kesta, ni ei lopeta.. ,
ZimE

Posts: 17

#943 • • ZimE
itseasiassa rööki on mulle korvike biittiin ja (tavallinen) purkka on muutenkin vitun jees ja viel ku sitäki saa nikona niin ei oo valittamista mutta jos oikeesti haluu lopettaa ni sit oon kyl 0-toleranssin puolella niinkuin muissakin jutuissa.
Zeratul

Posts: 1,170

#944 • • Zeratul Captain miserable
Mulla nyt on joku itteni kusetus menos tän homman suhteen, enhän tietenkää oo _lopettanu_ , kuhan vähä vähentäny vaan.

Mut kaverit puhuu kyl asiaa tääl, aika pitkälti ihan tahdonvoimasta kiinni. *joo* Hyvin on pärjänny ilman laastareita, purkkaa tai mitään muitakaan poppakonsteja. Reilu kolme viikkoo täysin polttamatta (taitaa olla ennätyslukema viimesen 10 vuoden aikana.), eikä oo oikeestaan tehny kertaakaa ees mieli (vaik aikasemmin on paikat tärissy päivänki vierotuksen jälkeen).

Sitä en sit tiiä et onko se lopettaminen siltikään se terveellisin vaihtoehto, syötyä tulee ku sika. Tuntuu tosiaan ettei nälkä lakkaa koskaan, aina se siellä taka-alalla vaanii. Tavallisen ruuan lisäks erinäisten makeisten ja sokerijuomien käyttö on lisääntyny, mut itellä ei taida kuitenkaa tulla sitä yleistä ongelmaa painon lisääntymisen kanssa, päinvastoin muutama lisäkilo ois ollu jo pitkään ihan tervetullut.

Semmonenki homma vielä et koska röökiä ei menny ku vaan pari askii viikossa nii nykysellään tää kaikki namujen mässäily tulee oikeesti kalliimmaks. *ding*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Neko

Posts: 943

#945 • • Neko No äläpä kerro enempää

Zeratul, 24.11.2007 06:14:
Mut kaverit puhuu kyl asiaa tääl, aika pitkälti ihan tahdonvoimasta kiinni.


Eivät puhuneet. Taannoisessa Huumetta aivoille -dokkarisarjassa tehtiin varsin selväksi että toiset ovat altiimpia riippuvuuksille kuin toiset, ja eri aineissakin on eroja. Joillakin toimii aivoissa joku, toisella taas ei (vrt. esim. mielialalääkkeet, se mikä auttaa/sopii toiselle, ei käy jollekin muulle).
Zeratul

Posts: 1,170

#946 • • Zeratul Captain miserable

Neko, 24.11.2007 07:28:
---
Zeratul, 24.11.2007 06:14:
Mut kaverit puhuu kyl asiaa tääl, aika pitkälti ihan tahdonvoimasta kiinni.

---

Eivät puhuneet. Taannoisessa Huumetta aivoille -dokkarisarjassa tehtiin varsin selväksi että toiset ovat altiimpia riippuvuuksille kuin toiset, ja eri aineissakin on eroja. Joillakin toimii aivoissa joku, toisella taas ei (vrt. esim. mielialalääkkeet, se mikä auttaa/sopii toiselle, ei käy jollekin muulle).


Öööh...
Jos asialla ei oo mitään tekemistä tahdonvoiman kanssa nii miks mun on ollu kymmenen vuoden riippuvuuden ja monen yrityksen lopettaa jälkee tällä kertaa nii helppoo olla ilman? Koska tää joku tahdosta riippumaton seikka mun aivoissa sanoo niin? Siis mikä?

Jos tossa sanomassas on joku järki nii koita nyt ees muotoilla se niin että tämmönen tyhmempiki tajuu. (Eikä ees mitenkää vittuiluna, en vaa oikeesti saanu selvää.)

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Neko

Posts: 943

#947 • • Neko No äläpä kerro enempää
No minä luin aamulla väärin, pistetään väsymyksen piikkiin *haukottel* että olisi pelkästään tahdonvoimasta kiinni. Pahoitteluni.

Tahdonvoimaa toki tarvitaan, mutta toisaalta jos joku ei onnistu tupakoinnin lopettamisesta ilman apua, ei voida sanoa että kyseisellä henkilöllä ei olisi tahdonvoimaa. Eli tarkoitus oli kritisoida sellaista "kyllä minä ainakin pystyin ilmaan mitään purkkaa tms. lopettamaan, se on vaan tahdonvoimasta kiinni pystytkö sinä" -asennetta.
qke

Posts: 19

#948 • • qke
4kk ilman röökiä, eikä savujakaan välissä... Yllättävän helposti onnistu vaikka oli polttanut n. 6 vuotta *ding* toki apuna oli nikotiinipurkka, jota meni aluksi päivittäin muutamia, jonka jälkeen siirtyä pikkuhiljaa-isohiljaa normi purkkaan.. Nyt sitä sitten onkin riippuvainen xylitolista *pepsodent*

--
It´s nice to be important, but it´s more important to be nice.

MiMoSa

Posts: 1,664

#950 • • MiMoSa
Ja taas sitä on huomaamatta mennyt kuukausipäivä ohi, 11kk ja pari päivää olis tällä hetkellä lopettamisesta.*hihu* Ens kuusta lähtien aletaankin sit laskemaan vaan vuosia.*iloinen*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

aste

Posts: 102

#951 • • aste Nu-who?
Seitsemäs viikko ilman tupakkia. Tuli sitä yli 7 vuotta poltettuakin. Champixilla eroon, joita söin neljä viikkoa (jeesaa kyl oikeesti). *piis*

Täytyy myöntää että on kyllä tehny mieli välillä polttaa. Riippuu paljolti mielentilasta jne.. monasti jos joku asia alkaa ahistamaan tai muuten vaan haluaa päästä "sulattelemaan" jotain niin rööki tekis gutaa.. sen siitä saa kun pääsee makuun(?). Tahdon voimalla kuitenkin erossa, kun tietää mikä homma siinä on aloittaa lopettaminen uudestaan. *släp*

Ajattelin aina, et ensimmäinen päivä ilman tupakkia olis alusta alkaen jotenki *taianomaista*, mut ei nyt sentäs.. mitään erityistä voittaja-fiilistä ei oo myöskään vielä tähän päivään saanut. Kenties tää ajaa monet takas polttamaan. *eikä*

Kaiken on kyl lähettävä itsestä.. ei sitä haluu terveyshörhöjen juttuja kuunnella.

--
Aito on just se real thing.

MiMoSa

Posts: 1,664

#952 • • MiMoSa
Nyt alkaa olemaan aika tarkalleem vuosi lopettamisesta.*jiihaa* Ihanaa, miten aika on mennyt nopeasti!*iloinen*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Heli

Posts: 1,489

#953 • • Heli vai kuka se oli
yes!!
nyt on mennyt monta (2) päivää ilman et ois tehny mieli polttaa.
lopetin tossa pari viikkoa sitten.oon toki lipsunut muutamia kertoja ja näin pahentanut nikkiksiä, mut nyt on sellai fiilis, et ei kyl kiinnosta tupakoida.

kadulla joku nainen poltti tupakkaa ja se sai mussa aikaan vaan yökkis-reaktion.
joskus mun iskä sanoi, et hän tapas kulkea tupakoivien ihmisten perässä (stalk) ja nuuhkia savua samalla *nauru* , mut mul ei oo onneks ollu tarvetta nyt siis hetkeen.

vähän kyl mietin, et johtuisko tää siitä ku laitoin maanantaina liian stydin nikotiinilaastarin ja sen takia hilluin ja hikoilin ja lopulta luovutin sohvalle.

--
ei se väärin ole.

RiD

Posts: 2,817

#954 • • RiD Nukemi
Röökiaskin hinta ~8 euroa. Rupee kipuraja tuossa lähenemään jo. Siltikään en tahdo lopettaa. Viimeksi kun oli lopetus kyseessä rupesin syömään polttamisen sijasta ja lihoin n.10kg ihan hetkessä.
En oo vielä keksinyt sopivaa veruketta/korvaavaa tupakalle joka olisi yhtä rauhoittavaa/mukavaa joten en ole vieläkään päässyt oikeasti lopettamaan. Pitäis keksiä jotain todella koukuttavaa tekemistä jolla korvais tän lähes neuroosinomaisen tupakoinnin.


Nimim. Muutamia 3-6kk taukoja pidetty, aina jatkanut :/

--
*super* *possu*

Worin

Posts: 526

#955 • • Worin
Mä vedän nykyään sikaareja + purkkaa ja se on mun mielestä aika toimiva resepti. Sillon kun vaan poltteli niin tuli röökiyskää ja muutenkin tuntu aina et on keuhkot tukossa, mut sit kun vetää 95% ajasta purkkaa (nicorette fruitmint 4mg) niin jo kulkee. Nikotiini on hyvä nautintoaine ja en tiedä haluanko siitä eroon kokonaan koskaan.
Snaggo

Posts: 1,147

#957 • • Snaggo ;__;
Pienet tupakka-askit kielletään

Mun mielestä varsin perseestä. Järjetöntä jopa.

Jospa sitä asennoituisi tupakointiin kuten ruaanlaittoon ja siirtyisi 100%sesti sätkiin. käsille tekemistä, vähemmän kemikaaleja, ympäristöystävällisempää ja hinta alhaisempi.

--
bojoing.

FS

Posts: 414

#958 • • FS
Lopettaminen vois vaikka lähtee vauhtiin tässä vihdoin ja viimein. Ei uusi harrastus anna keuhkoille aikaa levätä, luovun ennemmin tupakasta kuin harrastuksesta. Toki voin sadan prossan varmuudella sanoe että tulee poltettua joskus sitten kuitenkin mutta se määrä onkin sittten pari viikossa.... jos sitäkään..

--
Neuropunk - never heard of it?!
- go to Russia

Keijo Hujanen

Posts: 1,634

#960 • • Keijo Hujanen Pressiklubi
tissit

--
suomen virallinen totuus